-
IT café
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BB9000
senior tag
Solarhero - val telepíttetett valaki itt a fórumon? Mik a tapasztalatok? Mennyire megbízható a cég?
-
BB9000
senior tag
válasz #85925376 #35037 üzenetére
solarkrafthome tapasztalat:
Az összefoglalóban is linkelt Napelemszövetség weboldalán jeleztem, hogy szeretnék napelemeket telepíttetni. Az egyik jelentkező -a kettőből-a solarkrafthome volt. Először e-mailben jelezték, hogy majd hamarosan küldenek ajánlatot: . . . kollégánk hamarosan keresni fogja Önt megkeresésével kapcsolatban. . ."
7 napra rá jött a következő e-mail a "kollégától":
"Kérem, írja meg részemre. . ." és felsorolva az összes szükséges infó amit már egyszer megadtam a Napelemszövetség weboldalán.
Sajnálatos módon ez elvette a kedvem attól, hogy velük bármilyen módon üzleti kapcsolatba kerüljek.
Ennyi. Tudom nem sok, de több tapasztalatom nincs velük. -
BB9000
senior tag
Megéri-e a napelem? Egyszerű kérdés, de a válasz már összetettebb. A saját döntésem meghozatalának időpontjában (2022 aug) fennálló helyzet szerint megérte volna. Otthonfelújítási támogatással, az akkoriban bejelentett áramárakkal, a saját fogyasztásommal, annak tervezett növelésével, az otthonteremtési fix kamatozású hitellel és a szaldó 2024-ig maradásával számolva is arra lehetett kalkulálni, hogy ezt a napelemtelepítést meg kell lépni. A helyzet időközben sokat változott! Minden bizonytalanná vált. MGT még sehol, pedig régen eltelt a 30 nap a beadás óta. Hitel még sehol, a bank csak az időt húzza. A kivitelező is bizonytalan abban, hogy idén meg tudja csinálni. Ha kicsúszik az évből, ugrik a támogatás. Ha ugrik a támogatás, akkor a hitel átvált piaci kamatozásúvá, horror magas kamattal!
Most ismét döntési helyzetben vagyok: lefújjam-e a napelem projektet? Felvegyem-e azt a hitelt ilyen bizonytalanság mellett? Egyáltalán nem tudom mi a jó döntés. -
BB9000
senior tag
válasz kemcso #36003 üzenetére
A bizonytalanságérzésemet csak növeli, hogy az egy hete bejelentett változtatásokról még mindig nem született meg a rendelet. Sajnos van egy olyan érzésem, hogy ebből valami sokkal rosszabb fog kisülni, mint ami most kinéz. A szóvivő majd bejelenti, hogy átgondoltuk és mégsem úgy lesz, ahogy a múltkor mondtam, mert az túl rossz lenne mindenkinek , hanem pont máshogy képzeljük el. És a rendelet már a második verzió szerint fog megjelenni.
Nem akarok tippeket adni, de ezerféleképpen meg lehet változtatni a mostani rendszert és az ezerféle változtatás közül jó esélyt látok arra, hogy sikerül kiválasztani egy olyat, aminek nem fogunk örülni. -
BB9000
senior tag
válasz kchris78 #36034 üzenetére
A szaldó olyan változtatását tartanám korrektnek, hogy megmaradna és mindenkinek lehetővé válna. A hálózati szolgáltató azokon a helyeken, ahol indokolt, ( ott ahol sok a termelő ) a csúcsidőszakokban korlátozhatná, vagy akár le is tilthatná a betáplálást a műszakilag megoldható módon. ( Szerintem ez most is élő dolog )
Továbbá a hálózat használatáért a szaldós elszámolásban kiszámolt díjakon felül megjelenne egy új díjtétel, amit a le és feltöltött áram-mennyiség oda és visszaszállításáért számolna fel a szolgáltató. Ez a díjtétel méltányos kell legyen! A jelenleg a számlán szereplő "hálózathasználati díj" átvétele egyáltalán nem lenne méltányos, annak kb a harmada lenne az, amit én elfogadható mértékűnek tartanék.
Számomra egy ilyen változtatás érhető és bizonyos mértékű díjig ( max 10 Ft/KWh ) elfogadható lenne.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Segítsetek a rendelet a ". .három munkanapon belül elbírálja . . ." részének értelmezésében.
Esetemben szeptember 12-én a kivitelező a meghatalmazásom alapján elektronikusan beadta az igénybejelentést. Nem tudom, hogy műszaki tervet tett-e hozzá, mert nem láttam a beadást. A szolgáltató a mai napig nem böffentett rá semmit. Nem vagyok egyedül ezzel. Sokezren várunk a szolgáltató reagálására. Most akkor a mai naptól számított 3 munkanapon belül mindenkinek hirtelen megérkezik majd a válasz? Vagy mit értek félre?[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Andras6800 #39545 üzenetére
A hír - miszerint Svájc korlátozásokat tervez bevezetni- pl itt is olvasható: Foxbusiness
Hogy ez a hír egyáltalán valós-e és ténylegesen lesznek-e korlátozások, azt egyenlőre nem lehet tudni. -
-
BB9000
senior tag
"Hol tartanak a feldolgozással?" kérdésedre annyit tudok mondani, hogy haladnak. Sajnos elég lassan. Az ünnepi időszakban nem várható, hogy begyorsuljanak, mivel ott is szabadságon vannak az emberek. December 15-én a telepítő cégemnél jelezték, hogy több olyan engedély is kiadásra került, amit aug 17-én adtak be. (Pest megye) Az enyémet szeptember 12-én adták be, arra még semmi nem jött a mai napig se. Általában időrendben haladnak, az előbb beadottak előbb is kerülnek sorra.
Remélem segítettem az infókkal. -
BB9000
senior tag
válasz rolltrade tm #40599 üzenetére
MGT
-
BB9000
senior tag
válasz Csontikka #40835 üzenetére
Kérdéseid beszámoztam, válaszaim vastag betűvel olvashatod:
1.Megfelelően vannak méretezve a körök és a panelek ehhez az inverterhez? Igen, megfelelő. A minimum panelszám az inverter induló árama alapján OK, a panelek max áramerőssége összeadódik és nem haladja meg azt, amit az inverter bír, tehát OK.
2. Nem gond, hogy eltérő számú panel van a két körön? Nem gond.
3. Tényleg nem szükséges semmilyen külső védelem ehhez az inverterhez? Nem kötelező, de ajánlott. Elsősorban arra az esetre, ha az inverter belső védelme meghibásodik. Olvasnivaló itt!
4. Nem okozhat ez garanciális vitát? Nem, mert a garanciális igényt /ha lesz/ úgyis a telepítő felé kell benyújtanod.
5. Átveszi egyáltalán így az áramszolgáltató? Átveheti külső védelem nélkül is, ha az inverter belső védelmét elfogadja megfelelőnek. Megkérdezheted tőlük.
6. Huawei optimalizáló: Ha sikerülne szerezni, csak ahhoz a panelhez kellene tenni, ahova az árnyék várható, vagy kötelező minden panelhez, ha egy bekerül a rendszerbe? Ha két panelra kerülhet árnyék, akkor mindkettőhöz kell optimizer. Azokhoz a panelekhez, amire nem kerülhet árnyék azokhoz nem kell. -
BB9000
senior tag
A mezőzúri szélkerékről tudja valaki, hogy miért áll évek óta?
-
BB9000
senior tag
A Huawei szervere működik, az tuti. Én is nézem. Nagyon ritkán előfordul, hogy pár órára elérhetetlen, de utána helyreáll a kapcsolat és mutat mindent. A gond nálad van. Hogy pontosan mi a gond, az csak ott derül ki a helyszínen. Rá kell nézni az inverterre. Az semmit sem jelent, hogy a többi eszközöd látja a WiFi-t és jól működik. Az inverter nem lát ki a netre. Ez van. Ha elhiszed, ha nem.
-
BB9000
senior tag
A tapasztalat szerint az október végén beadott MGT igények feldolgozásával még várnod kell egy jó ideig. A beadás időpontja szerinti sorrendet próbálják tartani. Nem mindig sikerül nekik. Pest megyében 2022 aug 17-i beadott MGT-ket már adtak ki, de a 2022 szept 12-én beadott igényekig még nem értek el. 2022 október végén elég sok MGT igény ment be: egy hét alatt több, mint százezer! Ezzel el lesznek egy darabig. Jós nem vagyok, de ha az eddigi feldolgozási tempót tartják, akkor 2023 novembere előtt nem érnek el a 2022 októberében beadott összes igény feldolgozásának végére...
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz rolltrade tm #40945 üzenetére
Igen, ez az. Melyik napon adtad be?
-
BB9000
senior tag
válasz peternac #40942 üzenetére
A 13/2022 MEKH rendelet utóbbi módosításai szerint 10 évig maradsz szaldóban, csak az nem teljesen egyértelmű, hogy ez mit is jelent majd. Éves, vagy havi szaldó elszámolás is felmerülhet a rendelet értelmezésekor.
-
BB9000
senior tag
válasz t72killer #41880 üzenetére
"Specifications: Charging Port Output: DC 18V / 3.4A(Max) & USB 5V / 2.1A"
Ennek az értelmezése okozott nehézséget? :-o
Kis segítség: Két kimenete van. Az egyiken jön ki a 18 Volt, 3,4A maximummal. Feszt állítgatni nem lehet. A másik meg egy USB port, ami 5V, 2.1A. Ezen sincs fesz állítási lehetőség. -
-
BB9000
senior tag
válasz kovmat86 #42384 üzenetére
Az ügyintézés lassúsága miatt a telepítés a nem tud a szerződéskötéskor (2022. szeptemberében) eltervezett ütemezésben megvalósulni. Egyrészt ebből erednek a gondok, másrészt a folyamatos, nagy mértékű áremelkedések miatt a telepítő haszna úszhat el, vagy apadhat le teljesen.
Ennek a nem várt csúszásnak a hatásait próbálja csökkenteni, a maga szemszögéből ezzel a nyilatkozattal. Szerintem van más megoldás is, ami neked jobb lehet. A saját szemszögedből kell ezt a helyzetet vizsgálnod és minimalizálni a kockázatokat.
A részedről vállalható lépés lehet pl, ha a szerződést úgy módosítjátok, közösen, hogy az alapanyagárak emelkedését kivédendő, te vállalod, hogy egy jelentős előleget megfizetsz akkor, amikor leszállításra kerülnek az anyagok, és vállalod azok őrzését is. Ebben meg kell egyeznetek. És abban is, hogy mi történjen akkor, ha nem jön MGT x ideig. Ki tudja, hogy jön-e egyáltalán MGT az idén? Ha kiszállsz, akkor mennyit kapsz vissza és mennyit buksz el?
Szerintem az MGT nélküli felszerelés számodra túl nagy kockázattal járna. Ebbe nem javaslom így belevágni a mostani bizonytalan helyzetben. Még az is lehet, hogy kiötöl valaki egy olyat, ami miatt az egész napelemesditől elmegy a kedved. Erre is gondolj! -
BB9000
senior tag
HMKE Folyamatkövetést próbálom az EON oldalán, de sajnos nem tudok belépni. Az MGT-ben szereplő azonosítókat próbálom.
Természetesen az MGT-ben nem ugyanazok az azonosító nevek szerepelnek, mint amit bekér a weblap, de vannak hasonlók.
MGT: Felhasználási hely azonosító - Weblap: Felhasználó azonosító
MGT: Ügyszám - Weblap: Folyamat azonosító
Így nem eszi meg. Hogy kell jól csinálni? -
BB9000
senior tag
válasz tomi07 #44146 üzenetére
Köszönöm, hogy foglalkozol a kérdéssel.
A számlát az MVM állítja ki nekem. Abban is rengeteg azonosító van, azonban egy olyan sincs amelyiknek az a neve, amit az EON folyamatkövető oldala kér: Felhasználó azonosító.
Amit a legutóbbi telefonos ügyintézésemkor kértek: Elosztói felhasználási hely azonosító. A számlán 10 jegyű! Két nullával kezdődik. Ez a szám szerepel az MGT-ben is. Ott is ez a neve, csak ott 8 jegyű, mert nincs előtte a két nulla. Ezt már próbáltam, nullákkal is és anélkül is. A folyamatkövetés weboldal minden esetben ezt üzeni: "Önnek nincs nyomon követhető folyamata vagy hibásan adta meg a kért azonosítókat!"
A másik amit a weblap bekér, az a "Folyamat azonosító" Az MGT ilyet nem tartalmaz. Van benne Ügyszám a tetején, Ügyiratszám a vonalkód felett, a kettő történetesen pont ugyanaz. 9 jegyű.
Van még továbbá "Levelünk jele" 12 jegyű szám.
Mi lehet a hiba? Biztos én vagyok a hibás, de nem tudok eligazodni az azonosítók tengerében.
Szerk:
Senki68: Köszönöm a képet és az infót! Ez lesz a hiányzó láncszem![ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz ftamas0201 #44301 üzenetére
Több válaszom is van:
1./ Azért magas nálad (és még sok más helyen) a feszültség, mert közel vagy a trafóhoz. A trafóról lejövő feszültséget a szolgáltatónak úgy kell beállítania, hogy a trafótól legtávolabbi fogyasztónál is meglegyen a 230 volt éjjel is, amikor nincs napelem termelés.
2./ A szolgáltató azért tartja szándékosan magasan a feszültséget, hogy ezzel kezelhető keretek közt tartsa a napelemesek termelését.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz kovpeter_ #44334 üzenetére
Ellenőrizted a két "jómunkásember" papírjait? Ha nem, akkor kezdheted az aggódást. Egyáltalán nem biztos, hogy az áramszolgáltató emberei voltak. Itt olvasd el a 6. fejezetet. Hagytak munkalapot? Megvan az autójuk rendszáma /amivel érkeztek és távoztak/ ?
[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Részletes adatok a Huawei FusionSolar webes felületről.
Real-Time Device Data
String PV1 PV2
Input Voltage (V)257,3 513,4
Input Current (A)7,19 4,36
Inverter status : Grid connected Daily energy: 8.08 kWh
Cumulative energy714.03 kWh
Active power3.970 kW
Output reactive power0.011 kVar
Inverter rated power8.000 kW
Power factor1.000
Grid frequency50.00 Hz
Output modeThree-phase four-wire system
Grid phase A current5.459 A Grid phase B current5.479 A
Grid phase C current5.487 A Phase A voltage243.3 V
Phase B voltage245.2 V Phase C voltage242.7 V
Inverter startup time: 2023-03-16 05:59:27
Inverter shutdown time2023-03-15 17:49:39
Internal temperature31.4℃
Insulation resistance3.000 MΩ -
BB9000
senior tag
Viszwatt-védelem esetén 3 fázisú rendszernél úgy tudod minimalizálni a szolgáltatótól igénybevett áram mennyiségét, hogyha folyamatosan monitorozod mindhárom fázison a fogyasztást és a termelést és ezzel egyidejűleg kialakítasz egy olyan rendszert, ami képes arra, hogy átterheljen egyes nagyobb fogyasztókat más-más fázisokra. Amikor túltermelésed is van és vételezel is a hálózatból, akkor kell átterhelni a fogyasztót arról a fázisról, amelyiken vételezel, arra, amin éppen betáplálsz.
Egy ilyen rendszer kialakítása nem olyan egyszerű.
Másik lehetőség, ha az invertered termelésén változtatsz folyamatosan az egyes fázisok aktuális fogyasztása alapján. Ez sokkal könnyebben megoldható.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Tegnap voltam EON ügyfélszolgálaton, ott is pont előttem egy olyan eset történt, hogy az ügyintéző nem találta a gépben azt az igényt, ami az ügyfél szerint időben (2022 október 31 előtt) be lett adva. A gép szerint a rendszerben nem volt bent. Több részletről nem tudok, nem az én ügyem.
Ha bizonytalan vagy abban, hogy hogy áll az ügyed, akkor javaslom a személyes ügyfélszolgálatot. Telefonon elérhetetlenek, e-mailben lepattintanak, csak a személyes ügyintézés működik.
Az se egyszerű, mert mindenkit megpróbálnak elhajtani azzal a dumával, hogy - csak interneten előre foglalt időponttal lehet sorszámot kapni, és csak sorszámmal lehet ügyintézőhöz kerülni.
Ez totál kamu! Az interneten napi 10 sorszámot osztanak ki, 3 hétre előre lehet foglalni, és már minden időpont foglalt, bármikor nézed a foglaló oldalt. Állítólag vasárnap szokták megnyitni az új hetet, akkor 1-2 percig a szerencsések tudnak foglalni.
Aki odamegy, nem dől be a kamu dumának, és sorbanáll 1-2-5 órát, azzal azért foglalkoznak. -
BB9000
senior tag
válasz rolltrade tm #45699 üzenetére
Budapesti példa:
- 2022 augusztus 12 igény beadás,
- 2023 február 20 MGT megérkezett,
- 2023 február 22 dokumentáció beadása,
- 2023 február 25 jóváhagyás,
- 2023 február 28 készre jelentés,
- 2023 április 5 szerződéskötés,
- 2023 április 13 óracsere.
A szerződéskötés miatt személyesen kellett bemennem ügyintézni, mert maguktól nem akaródzott nekik kiküldeni. Bementem, vártam 2-3 órát és utána 3 perc alatt megcsinálták. -
BB9000
senior tag
2023.04.13-án felszerelték az oda-vissza mérő órát végre.
Aznap jeleztem az MVM Next-nek, hogy kérem, tegyenek át éves elszámolásba nullás résszámlákkal. A telefonos ügyintéző vette a kérést és elmondta, hogy majd e-mailen fognak értesíteni. Meg is történt tegnap, de nem arról értesítettek, amit vártam:"Kelt: 2023.04.18
Tisztelt X Y Z!
Tájékoztatjuk, hogy az ad-vesz mérő beüzemeléséről minden esetben az Elosztója küld adatokat Társaságunknak. Így amennyiben nem szeretne havi számla kiállítást, kérjük, hogy igényét akkor jelezze,
amint megkapta tájékoztatásunkat a bekapcsolásról. Munkatársaink akkor elvégzik a szükséges beállításokat és a részszámlázás leállítását.
Köszönjük együttműködését és türelmét!
Amennyiben 1 hónapon belül nem kap tájékoztatást, vagy ha a jövőben további kérdése, kérése merülne fel, akkor a gyorsabb ügyintézés érdekében a h_tarifa.hmke@mvm.hu email címen jelezze munkatársaink felé.
Tisztelettel
Postás Péter Pál ; . . . . Faller Szabolcs Attila
egyetemes szolgálatatási igazgató ; lakossági értékesítési igazgató
MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. MVM Next Energiakereskedelmi Zrt."
Ugyancsak tegnapi dátummal megkaptam az elszámoló számlámat is a Díjnetre, rajta a régi óra záró állása. Számla kelte: 2023.04.18. Most akkor mi van? Egyszer tudják hogy volt óracsere, máskor meg nem? Miért kell mégegyszer jeleznem az igényemet? Ezt a húzást csak egyféleképpen tudom értelmezni: minden rendelkezésükre álló eszközzel keresztbe tesznek a fogyasztóknak. -
BB9000
senior tag
Az inverterem típusa: Huawei Sun2000-8KTL
Passzív hűtéses. Most éppen 47,8 C a hőmérséklete.
Szerintetek érdemes lenne ventilátoros hűtést rátenni, vagy hagyjam a fenébe, mivel úgyis 10 évig garis?
A kézikönyve szerint "Operating temperature range of -25°C to +60°C" tehát hatvan fokig nem lesz baja. Egyébiránt jól szellőző helyen van, nap soha nem süt rá, még a nap visszavert hősugarai se érhetik, mivel északkeleti falon van kültéren. -
BB9000
senior tag
válasz edeleny #45971 üzenetére
Szerintem nyáron a passzív hűtéssel könnyedén 60 C fok fölé mehet minden nap. Az üzemi hőfok rendszeres, tartós túllépése nem a hosszú élettartam záloga. Ezért gondolkodom a ventilátoros hűtésen. Nincs ehhez valami kész megoldás? Vagy legalább egy 3D nyomtatható sablon.
-
BB9000
senior tag
válasz beller #46205 üzenetére
Nálam így néz ki az idei év:
január 123 KWh,
február 260 KWh,
március 527 KWh,
április 707 KWh.
18 db Trina 410-es panel, Huawei 8K-s inverterrel. A panelek tájolása egyáltalán nem optimális: 6 db DK, 12 db K mind kb 20 fokos dőlésszögben. A tetőfelület adottságai miatt csak így lehetett elhelyezni a paneleket.
Az utóbbi hónapokban a mi környékünkön is megjelent egy-két új telepítésű HMKE, emiatt nézegetem a feszültség értékeket is, de 245V fölé nem szokott menni. Elég közel vagyok a trafóhoz. Nem tudom, hogy számít-e de a trafóállomás kb 2-3 évvel ezelőtt teljesen kiégett, emiatt a belsejét szerintem ki kellett cserélni. Egy délután alatt megoldották. Elég ügyesek és gyorsak voltak, csak 5-6 óra áramkimaradás volt.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz gabor9991 #46208 üzenetére
Két "kézenfekvő" dolog miatt veheti vissza a teljesítményt az inverter: Túlmelegedés, vagy túlfeszültség.
A hálózaton a feszültség nagyon változó lehet! Akár egyik pillanatról a másikra is sokat változhat. Ha bárki a környéken be vagy kikapcsol egy fogyasztót, akkor az hatással van az aktuális feszültségre. A közeledben lévő HKME inverterek termelése is gyorsan változhat. A fusionsolar webes felülete nem alkalmas a feszültségek folyamatos és pontos értékének monitorozására! Az csak egy pillanatképet mutat és 1-5 percenként frissül. Simán lehet, hogy két időpillanatban mért és kijelzett értékektől magasabb feszültség jelentkezik a mérések időpontja között egy rövid időre és emiatt vette vissza a teljesítményt az invertered. Hogy ezt biztosan megtudd, ahhoz az eszköz logját kellene megnézni. Az eszköz log-jához a felhasználónak nincs hozzáférése, csak a telepítőnek van. Így kell kinyerni: Leírás[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz Geresics #46565 üzenetére
Amikor nálam jártak órát cserélni és átvenni az invertert, akkor egyedül jött a srác. Végig ott álltam mellette és követtem amit csinált. Nálam "áramszünet" teszt nem volt. Még azt se ellenőrizte, hogy az inverterből jövő kábelek hová vannak bekötve, ÉV relé elé, vagy mögé. Még azt se nézte meg, hogy egyáltalán van-e ÉV relé!
-
BB9000
senior tag
válasz nimfas #46840 üzenetére
Költség-haszon elemzést kell csinálnod. Ennek lényege, hogy meg kell állapítani, hogy mekkora meló és/vagy mennyi pénz az áttelepítés. Valamint, hogy van-e egyéb hátránya? (pl az elvesztett terület miatt)
Ezután megnézed mennyit nyernél vele. Forintosítod mindkettőt és összeveted.
A jövőbeni szabályozás egy elég nagy bizonytalansági tényező, mert nagyon nem mindegy, hogy mihez kell alkalmazkodni.
A leírásod alapján nekem úgy tűnik, hogy most az előrehozással nem nyernél annyit, amennyibe ez kerülne (munka+pénz), mert lehet, hogy jövőre megint alakítanod kellene rajta.
Hőszipkás bojlernél is ugyanez: költség-haszon elemzés: Mivel kerül többe? Mit hoz pluszba a kisebb áramfogyasztása? A számok összehasonlítása után fogod látni, hogy megéri-e. A szervizelés is lényeges kérdés, mert ha a sima bojlert magad meg tudod szerelni, az nagy előny. Nálam ez el is döntené a kérdést. Mindenképp olyat vennék, amit én meg tudok javítani. Még akkor is, ha az az üzemeltetési költségeivel együtt kicsit többe lenne.[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Ma ezt írta nekem az MVM:
Tisztelt xxx yyy!
Társaságunkhoz érkezett megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk az **** Budapest *****. című felhasználási helyre vonatkozóan.
A területileg illetékes elosztó még nem küldte meg a szükséges adatokat, hogy az Ön felhasználási helyén
háztartási méretű kiserőmű létesült. Az elosztó jelzését követően a szükséges beállításokat elvégezzük,
és arról tájékoztatást küldünk. Amennyiben azt megkapta, a részszámla leállítási igényét akkor legyen
szíves jelezni a h_tarifa.hmke@mvm.hu email címen munkatársaink felé.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a kifogásolt részszámlát érvénytelenítettük, majd az elosztótól érkező
válaszadásig a további részszámlakiállítást felfüggesztettük.
Esetleges további kérdésével forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz.
Tisztelettel
Postás Péter Pál és Faller Szabolcs Attila
------------------
Előzmények: idén április elején Eon szerződéskötés, majd április 13-án óracsere történt. Majd 19-én megjött az elszámoló számla, rajta a régi óra záró állásával. Az MVM-től természetesen.
Eltelt egy hónap és megint küldtek számlát, becsült óraállással, amin még az az óra szerepel, amit már leszereltek. Ment panasz telefonon. Na erre jött a fenti válasz. Végülis korrekt és az elvártnak megfelelő választ kaptam.
A kérdésem az, hogy tudok-e (és kellene-e) tenni bármit azért, hogy az Eon végre átküldje az MVM-nek amit neki át kell küldenie?
Panaszkodjak ott is, vagy várjak, mint hal a szatyorban?
A napelemek termelnek, az új óra szerint jócskán pluszban vagyok. /majd télen jól jön az /[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz tothjozsef #47245 üzenetére
A megoldást a problémára a telepítőd képzett technikusa fogja tudni. " Troubleshooting - If status code persists: contact a Fronius-trained service technician."
Forrás[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
válasz senki68 #47259 üzenetére
Pont ez volt a véleményem a cikkről nekem is. Szándékosan összekeveri a cikk szerzője a mennyiségeket úgy, hogy ne lehessen tényadatokat megtudni belőle a parkról. Jön itt Debrecen lakosainak számával, és említ még három helységnevet, amiknek semmi relevanciája nincs a cikk témáját illetően. Elkezdtem számolgatni és arra jutottam, hogy nem volt olcsó ez a beruházás! 90 milliárd, ezt közlik, de azt már nem, hogy ebbe beleértendő-e a terület bérletének, vagy megvásárlásának költségei. Azt sem említi, hogy mennyi az éves fenntartási költség. Emberek kellenek, akik folyamatosan figyelik, és javítják ha kell.
Teljesítményadatot a darabszámból számoltam:
466 000 db panel.
Ha mindegyik panel 400 W-os, akkor az össz csúcsteljesítménye a rendszernek 186,4 MW.A cikkben közölt 372 GWh éves össz energiatermelés nekem nem nagyon akar kijönni. Lehet, hogy én számolok nagyon rosszul.
-
BB9000
senior tag
válasz Alvin76 #47290 üzenetére
Egyfázisú inverter technikailag minden gond nélkül működhet akkor is, ha három fázisra bővítesz.
Szabályozási szempontból: Érvényben van egy szabály, amit 2021-ben hoztak: egy fázisra 2021-től fogva kizárólag 2,5 KWA-t meg nem haladó teljesítményű invertert lehet kötni. A tied ennél nagyobb, de már korábban lett bekötve.
A tervezett fázisbővítés szerintem ezt nem kellene, hogy érintse, de a felvetésed jogos, mert itt nem az én véleményem a döntő, hanem az áramszolgáltatóé. Azt meg majd ők megmondják. /vagy itt egy tapasztaltabb fórumtárs/[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Tapasztalat: Ha hagyod a maga útján folyni az eseményeket, akkor nem fog történni semmi. A telefonos ügyintézés hatékonysága
nullanagyon alacsony. Arra se történik semmi.
A készre jelentést követően én vártam egy pár hetet, majd bementem a hálózatos cég (itt az Eon) egyetlen személyes ügyfélszolgálatára, ami a fővárosban van. Nagyon védik magukat, és oda is csak időpontkérés után lehet bemenni, de időponthoz szinte lehetetlen hozzájutni. Mentem időpont nélkül. 2 és fél órás várakozás után 4 perc alatt megkötöttük a szerződést. Következő napon hívott telefonon időpontot egyeztetni egy ügyintéző és 1 hét múlva felkerült az oda-vissza mérő új óra. Ez volt április 12-én. Azóta nem sikerült betenniük szaldóba. Ahogy 313313 fórumtárs leírta itt. 1 hónap után megkaptam az elszámoló számlát. Aztán jött a reklamálás, most még várnom kell.
Kaptam egy tippet, de nem próbáltam még ki, nem tudom beválik-e: most azt kellene tennem, hogy az óracserés papírral elmenni az MVM személyes ügyfélszolgálatára és ott állítólag rögtön be tudnak rakni szaldóba.
Ha betennének az azért lenne jó, mert most tartanom kell attól, hogy egy hirtelen ötlettől vezérelt újabb kormányinfón egyszercsak bejelentenek valami új szabályrendszert, ami miatt bukom a szaldót. Az meg keresztbe verné minden elképzelésem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.