-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Az a kattogo hang a gorgok vagy a kuplung. Akkor van ha ilyen magas az alapjarat, gyanitom kezdene nyitni a cucc.
Sajnos fordulatszammerom nincs, de fulre is hallhato, hogy magasabb... lehet, hogy videon nem megy at...
Bar a hetvegen lehet, hogy valahonnan kene szereznem egy ilyen gyujtokabelre tekerheto kinai csodát???Bizony sokfelé irtam már, Aprilia forumon meg is tippeltek masnak azt, amit a markaszervizben is... De a megoldasra meg jonehany napot varnotok kell, addig meg varnam a tippeiteket. Ha valaki eltalalja, kap egy tabla csokit. 😃
Az erosebb kuplungrugo ugye csak vicc? 😁
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #1913 üzenetére
Na ez az amire nincs lehetoseg. Mindent az ecu csinal...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1916 üzenetére
Van egy feltételezett megoldás, de a helyessege csak jovo heten derul ki. Azert is kertem, hogy ha van valami tippetek, akkor irjatok le, mert ha nem jon be, akkor csak kell valamerre haladni... Ha pedig leirnam az en feltetelezett megoldasom, akkor befolyasolnalak titeket.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1918 üzenetére
Kozel jarsz a velt megoldashoz. Hogy ne feszitsem az idegeket, akkor a tipp: IAC (idle air control) hiba. Ez csak egy rohadek kis par szaz forintos alkatresz, azonban hála az olasz tudosoknak, kukazhato az egesz ECU/MIU miatta, mivel integralt egyseg az egesz. Szoval igen, ECU kuka... vagy jarhatnek vele tovabbra is igy, de kurvara idegesito, hogy ujra kell inditgatni. Valoszinuleg Luigi is igy nyomta egy ideig, de a rossz keverekarany nem hiszem, hogy a hosszabb elettartam titka - akar hengernek, akar hajtasnak.
Milyen csokit szeretsz? 😁[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Egyebkent hosszu szíj mellett a tul szeles nem lehet baj?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1984 üzenetére
Amatőrök csurgatják a fékolajat a szíjra. Arra fékzsír való, hogy ne verje le magáról. Tudhatnád, hogy ezért keverek zsírt is a szíj olajába. Így lesz fékzsíros a szíj és a kuplung. Bár hidegben indulásnál kicsit ragad...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Egy hete beépítésre került egy új ECU, a napi első 5km utáni magasan ragadó alapjárat miatt.
Nos az eredmény szerint nem ECU probléma, mivel az ujjal is így marad és ugyanúgy egy újraindítás után egy napra megoldódik. A blokk tetejét ismét körbefújkáltam féktisztítóval, falsot nem szív. Részemről feladom, sajnos a márkaszervíz is lassan erre az álláspontra helyezkedik... részükről még egy tipp, hogy a gyújtásalaplap környékén lehet valami bibi...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Vettem. A markakereskedoi csatornakon emlegetett ar toredekeert. Mondjuk, hogy ha megoldodott volna, akkor boldog lennek a koltseggel...
Villanyasz nincs a szervizekben. Olasz videot lattam mar arrol, hogy egy kicsi injektoros gepet hogyan mer vegig valaki, de itthon nem letezik ilyen szaki. Illetve ha megis, akkor adjatok egy telefonszamot 😉
Cam sensor van a piaggiokban?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
-
longwild
aktív tag
Azaz túl alacsony a hideg alapjáratod?
Két ötletem is lenne:
1. Hozd el te is a márkaszervizbe és hagyjuk ott nekik egy hétre, legózzanak ahogy akarnak, de legyen jó
2. guruljunk le Olaszországba a gyár közelébe valahova egy márkaszervizbe, biztos meg fogják tudni csinálniSzerk: a hőgombádat te szedted már ki és mérted már meg?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
A kesztyutarto vagy a tanksapka? A tanksapka nekem is nehezen nyilt, bowden cserevel gyogyult mert mar rozsda fogta a bowdent a hejjaban... A nyito rugot is megbabraltam, azota picit mozgatni kell, hogy nyiljon.
Igazabol a termosztatot ki lehetne merni is, mert 20 es 80fokon is meg van adva a szervizkonyvben az elvart ellenallasa...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Mit mondott csongi?
Az akksi idén februári, a régivel és az újjal is ugyanazt csinálja. Az akksi saruit és a rácsatlakozó vezetékeket rézkefével végighúztam, tehát ott rozsda nem igazán kéne legyen.A szenzor csatija lenne rozsdás?
Közben kerestem a hőmérséklet szenzorról tesztet, de csak a hőmérő óra szenzorjának kimérését találtam meg. A blokk hőmérsékletét mérőről nincsenek referencia értékek...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Így működnek a veterán vasak sebváltóról felhozott sebességmérői is. Mágneses elven és kontraanyák húzogatásával ÉS leragasztásával, hézagolással módosítható a sebességmérő csalása. Öcsémnek most kevesebbet mutat, jó játék...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Pirelli Diablo Scooter 110/70R16, 4000km-es szöges (csavaros) gumi eladó
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz KatonaT #2152 üzenetére
Szia!
Akkor a sok Burgmann mellé ajánlanék még pár típust:
Suzuki SH300
Piaggio Beverly 250-300-400-500
Piaggio XEVO 400 - ez utóbbiról csupa jót regélnek, akár fórumokat olvasok, akár márkaszervizben kérdezgetek róla. Probléma: kevés van belőle, borulás után az idomok problémásak lehetnek, ha venni kell.
Aprilia Scarabeo - ugyanaz mint a Beverly, csak Apriliának hívják
Yamaha XCity 250
Kymco People 200-250A fenti típusok elég nagy kerekűek is, Budapest útjaira tökéletesek.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #2156 üzenetére
Nem nem, hiszen nálam sem az a baj, mint kiderült... Elvégre felesleges is volt ebben hinni, mivel a MagnettiMarelli túl nagy gyár ahhoz, hogy vacak termékei legyenek. Csak jól nézze meg, esetleg Piaggiohoz értő emberrel... Bár ha kell, már vannak jó beszerzési forrásaim
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
A Piaggionak van rá gyári megoldása, amely a motor kábelkorbácsára illeszthető és egy 2x25 lyukú panelban végződik. A panel lyukjai között lehet egyszerű multiméterrel ellenállást, feszt, ampert mérni... Vannak hozzá referencia értékek, amelyektől való eltérés esetén meg van adva, hogy milyen alkatrész az, ami vacakol...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Ha nem gyári görgőben gondolkodnék és nem is a sliderekben, akkor milyen utángyártottakat érdemes számításba venni?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Hideg blokkal indulva, magas alapjárat: autós fórumokon találtam, hogy esetleg a vízhőmérséklet szenzor hibája is lehet.
Ezen felbuzdulva megmértem az én water/engine temperature sensoromat.A szenzor 4 lábú, 2-2 párban vannak. Az egyik pár felel a műszerfalon mutatott hőmérsékletért, a másik felel az ECU-nak továbbított adatokért.
Sajnos nem tudom, hogy melyik pár miért felel, így mindkettőt lemértem. (A gyári service manualban egy speckó kábelkorbács egy konkrét pontját mérik, mely a dupla lábak közül az egyik....)A referencia adatok:
20C: 2400-2600 Ω
80C: 302-314 ΩAz általam mértek:
Egyik pároson:
26C: 1980 Ω
83C: 188 ΩMásik pároson:
26C: 2170 Ω
83C: 160 ΩMit mondhatunk az értékek alapján a hőszenzorra? Jó vagy sem? :p
Bár figyelembe kell venni, hogy a magas alapjárat a 10C körüli lehülésig teljesen megszűnik, amikor dúsítania kell az ECUnak, csak akkor marad magasan (pl kora reggeli indulás utáni néhány kmen) és egy újraindítással megoldódik. Így talán felesleges is volt megmérni ezt a szenzort, mert ez feszültség nélkül és feszültséggel is ugyanakkora ellenállást ad...
(ha nem felejtem el, holnap hajnalban is megmérem majd...)
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #2265 üzenetére
Nem, nem errol van szo. Hanem arrol, hogy a hideg emelt alapjarat nem hogy nem esik vissza melegen, hanem meg tovabb emelkedik, ahogy melegszik be. Egyre inkabb nyilik az ollo a tervezett alapjarat es a tenyleges kozott, ahogy melegszik a blokk. A szepseg, hogy ha bemelegedett, ujrainditas utan egesz nap jo...
de ugye ez a tortenet mar joparszor meg lett itt enekelve...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #2269 üzenetére
Tehat, hogy on is értse.
Reggel hideg blokkal beinditom a gépet. Szivato uzemmod megy. Tobb leiras alapjan is nehany perc egy helyben jaras utan vissza kellene allnia a meleg alapjaratra. De nem all vissza.Felulok a bemelegedofelben levo gepre. Elindulok vele. 3-6km utan mar olyan magas lesz az alapjarat, hogy nyit a kuplung. Allo helyzetben lokdos. Leallitom, elinditom es aznap mar tobbet nemcsinalja.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Pl menet közben a hőszenzort? Vagy a lambda szondát? Nem teszek én ezzel nagy galibát?
Milyen egyéb szenzort lenne még érdemes lehúznom?(#2273) DigitXT
Azért ettől kicsit több. Ugyanis ki tud kapcsolni, ha az ecu ugy akarja, vagy ha én újraindítóm. Itt azon van a hangsúly, hogy hidegen indulva valamilyen szenzorérték nem jó és ezért az ecu folyamatosan szivató üzemmódban nyomatja, mert azt HISZI, hogy így kell...[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
longwild
aktív tag
Hoszenzort holnap megrendelem.
falsot nem sziv a szivi oldalon. Bar a legszurohazat nem néztem, csak az ECU dobozt es utana levo dolgokat... Legszurohazat minek kene?
e mellett meg gyujtasalaplap alatt szivhat falsot, de az marad a markaszervizre...berakom a hoszenzirt. Aztán johet meg a lambda szenzor. Vagy az injektor. Szervizkonyv szerint meg relék, benyapumpa... Van itt meg lehetoseg
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Melyikeket is?
Ami házilag egyszeruen mérhető az a hoszenzor es talan a vezetékek.
Lambda, fordulatszám, injektor nem merheto házilag...Más: most ertem haza kb 120km-rol, veletlen refivel jottem. A kapcsolója eleg rendesen bemelegedett. Ez normális?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
longwild
aktív tag
válasz AndrewTdi #2681 üzenetére
Valamint minden egyéb adatban is a valóságot! Pl a kialkudott összegben is!
Ugyanis a rejtett hibákért az eladó (még ha magánszemély, akkor is) fél év szavatosságot kell vállaljon törvény szerint, hacsaknem írjátok bele, hogy nem vállal szavatosságot... De ugye ilyet ne is akarjatok beleírni.
Vitás esetben a motor visszavásárlásánál lehet érdekes, hogy milyen összeget írtatok bele...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #2886 üzenetére
Robogoszij.hu
Mitsuboshit valaszd, az a gyari Piaggio szíj gyártója is...
szoftver szakmabeli && Beverly250
Új hozzászólás Aktív témák
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Notebook hibák
- Xbox Series X|S
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Ford topik
- iPhone topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen