-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67068 üzenetére
Az ötlet jó lenne, csak f#szul van megoldva. Meg sokkal több értelme lenne a kerékfordulat különbség elvén működőeket használni mindenhol, azokba nem kell a nyomorék érzékelő és programozni se kell, és az átlag autósok nemtörődömségét képes ez is felmérni. Senkit nem érdekel tizedes pontosan a keréknyomás menet közben, bőven elég ha csak annyit jelez, hogy hé balf#sz álljá' már félre.
-
#89309696
törölt tag
Vannak kocsik ahol így manipuláltak vele pótkerékben, akkor gondolom a Renaultnál másképp van. Bár igazából szerintem leszarják, ha DPF és EGR nélkül átmennek műszakin az autók, egy hülye légnyomásmérőn nem fognak fennakadni, ki kell kapcsoltatni.
Megane1 kombinál sem lóg ki a kipuff.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az autónak mindenképp ott kell lennie, mert fotózva van minden. Az átjutás menete meg helytől függ. Van ahol fizetni kell érte van ahol nem. Ahol nem ott simán csak elnézőek ennyire, hogy átengednek mindent ami nem durva meg nem életveszélyes, a csóró régiókban van ez főleg ahol nem tudnak mit elkérni amúgy se. Ne legyen életveszélyes a kocsi és gyakorlatilag annyival átmegy.
Mondjuk aki egy 2014 utáni fiatal kocsival állít oda kikapcsolt keréknyomás szenzorral azt lehet, hogy megvámolják zsebbe mindenképp, mert hát van miből, ha telt a fiatal autóra is. -
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #67079 üzenetére
Fotók akkor is kellenek, a JSZP-be is mi kerülne be akkor. Azt csak úgy lehet megoldani, ha két évvel korábban ott volt az autó és akkor készült 20 fotó, abból 10-et elhasználtak akkor, 10-et meg két évvel később, Exif fájlok simán átszerkeszthetőek. A károsanyag kibocsátás is simán kijátszható, mivel nem méri semmi, hogy mekkora gázállással van a mérés, ha túl magas akkor finomabban nyomkodják és át is ment. Épp ezért nem derült ki a dízelek balhéja is nagyon sokáig.
Azon kívül a fékek, lengők jók szoktak lenni a legfosabb autókon is (amibe nem jó azok árokba mentek már), minden más meg szemrevételezős, rozsda stb. ha mégis fotózva van akkor olyan szögből ne látszódjon. És a kocsi már át is ment a műszakin. Tényleg csak a vizsgaállomás szigorától függ, hogy egy autó kap-e műszakit vagy nem, semmi mástól. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67086 üzenetére
És mi a lényege a sorrendnek? Nyilván a vezetéket nem lehet felcserélni, de most nem arra gondoltam. Én is ugyanúgy raktam vissza ahogy rajta voltak mikor gyertyát cseréltem, de különösebben nem lehetne gond belőle, ha fel vannak cserélve. Vagy az ECU egyenként tanulja mindegyiket?
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Beszéltem róla a múltkor, hogy egy rokonnak keresek autót most ez lényegtelen igazából, dízelt kizártam a sok rövidtáv miatt, de megtetszett neki egy Clio2 és dízeles. Elmentünk egy próbakörre vele, 48kW. Első amit észrevettem, hogy hidegen a pedállal nagyon nehéz tartani az 1200-as fordulatot, ha hajszálnyit rálépek akkor felpörög 1500-ra, ha hajszálnyit visszaengedem akkor meg lemegy 900-ra, a kettő közötti értéket nem tudja vagy ha próbálkozom vele akkor ugrál fel-le, mint a Ladák hidegen. Ha bemelegszik akkor már minden rendben van, akkor már szépen tart minden fordulatot.
A másik, hogy 2000-2500 fordulaton erős dízelkattogása van, de csak kis terhelésen ha krúzolok vele egyenes úton, terhelésre, emelkedőre, nagy gázra elmúlik (hidegen és melegen is). Olyan a hangja, mint a régi teherautók mikor kipufogóféket kapcsolnak és az kerreg. Ez lehet csapágyhiba? Vagy porlasztó? [link]
A tulaj szerint csapágy és porlasztó meg turbó is volt már cserélve, 270ezer van benne. Új olaj van benne, azt látni is lehetett a nívón.Ez a zaj engem zavart mondtam, hogy még várunk vele ebbe így nem megyünk bele.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67174 üzenetére
Akkor jól sejtettem.
Nagyon tetszik amúgy a dízel, már kezdem bánni, hogy nem dízel Meganet vettem. Annyira marha könnyű közlekedni dízellel, nem kell az anyjába pörgetni mindig. Bár gondolom nem véletlenül itt a topikban is minden Megane1 benzines, oka van.A dti az miben másabb, mint a dci? A dt meg a d az előkamrás az oké, gondolom még köradagolós. A dti-ről nem találtam semmit. Van egy 1.9-es motor aminek nagyon selymes, finom hangja van, melyik 1.9 dízel az a Renault-nál?
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #67178 üzenetére
Kíváncsi lennék rá mondjuk, hogy miként lesz ezeknek hivatalosan műszakija egy ilyen mechanikusra átalakítás után. A köradagolósra épített dci-nél meg pláne.
Hiába na, traktoroknál sem véletlenül soradagoló van, az még ér valamit. -
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #67178 üzenetére
Jut eszembe szerintem (bár nem biztos) kombit nem is szereltek már dti-vel, szóval ha kellene se volna. A kombi csak facelift jött, benzines motorból is csak 16 szelepeseket kapta, szerintem dízelből is csak az 1.9 dci jutott bele, a dti-k már nem. Bár az 1.9 dci se annyira jó elvileg, mint az 1.5.
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
Szegény autócskám nem ment 10 napja, ebben a hideg vizes időben állt magányosan az utcán. Aztán tegnap elvittem egy kis körre tankoltam bele, pöccre indult.
Toltam bele 15 liter benzint, tele akartam nyomni mivel pont felvilágított az ürességjelző, de mikor megláttam a kúton, hogy 460 a százas rögtön meggondoltam magam. Januárban mikor tankoltam 402 volt, nekem ez így meredek már. Annyit kapott, hogy a szivattyú tudjon mibe fürödni aztán ossza be, majd egy hónap múlva meglátjuk hátha bemegy 450 alá akkor telerakom. -
#89309696
törölt tag
válasz Gaaabeeesz #67207 üzenetére
Nem az árkülönbözet a lényeg, hanem a mentalitás. Ha az ára zavarna akkor a legputribb benzint tankolnám meg locsolnám bele a mindenféle rézelejét. 450 felett csak akkor tankolok, ha muszáj, nálam az a határ.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67209 üzenetére
Azt is elvből. Az égvilágon semmivel se erősebb az autó, szerintem tisztító hatása sincs, elállnia se kell mert azért kifogy belőle. Azért azt tankolok amiért Elf olaj van benne, amiért Mann szűrő mindenhol, amiért gyári féket kapott, amiért Hankook gumit stb. Mindnek lett volna olcsóbb alternatívája mégse azt vettem.
Most se az zavar, hogy 20 vagy 23 ezerből tankolom meg az 50 litert ami utána 4 hónapra elég, hanem az elvvel, hogy ami pár hónapja még 400 Ft volt az most miért 460, mikor semmi nem indokolja. Persze mondvacsinált dolgokon kívül.
Szakonyi (Teslás arc) is megmondta, őt nem az zavarja, hogy fizetni kell hanem, hogy indokolatlanul (Teslán károsanyag kibocsátás mérés). -
#89309696
törölt tag
válasz Yoshida #67212 üzenetére
Szeretem a villanyautokat es utalom a sok barmot körülöttem, de ezen fikarcnyit sem változtat az 400 vagy 460 a benzin, ellenben a mi penztarcankat üríti. Ahhoz,hogy érvényesüljön amit akarsz 1000+ Ft-os ar kellene, csak akkor meg bedolne a gazdaságunk.
Az arnovekedes fele az jogos az elmult honapokban, a masik fele viszont koholmány, vissza lehet olvasni milyen marhasagok miatt emeltek most is 2-3 Ft-tal megint. 430 korul van most a reális ár, nem 460. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67279 üzenetére
Amúgy megtaláltam egy 2002-es prospektust, ott voltak felsorolva a kombi felszereltségei és motorválasztéka, és csak az 1.9 dci-vel lehetett venni akkor dízelbe. Innen rémlett, hogy nem volt dti belőle, viszont persze ettől függetlenül 2002 előtt lehetett az előző két évben dti is belőle, de a legvégső szériában már nem árulták velük. Az enyém is az utolsó darabok közül való.
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #67289 üzenetére
Alapból az enyém is ilyen. Ha elkezdtem a bajuszkapcsoló végén a gombot nyomogatni akkor jön be alul a napi számláló, mennyit mentem tankolás óta, mennyi van még vissza tankolásig, átlagfogyasztás, meg az átlagsebesség. Ha az elején amíg az oil ok feliratot kiírja megnyomom akkor szintjelzőt is mutat meddig van olajjal.
Azt még nem próbáltam, ha először a műszerfalon nyomom meg akkor mit hoz be, de azon kívül az lenullázásra van. Illetve Kangoonál az órát is az állítja vagy tekerős vagy hosszan nyomós megoldással.Engem marhára idegesít amúgy, hogy minden indítás után visszaáll erre, hiába hagyom az átlagfogyasztáson következő indításnál nem mutatja megint. Meg az, hogy nem került bele pillanatnyi fogyasztás pl, amit már egy kacat Lada is tudott, sőt a Trabant is.
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #67335 üzenetére
Lehet csak a bajuszkapcsolód rossz, de nekem fura, hogy nem mutat oil ok feliratot se. Az butításnak tűnik.
Nem tudom, a Renault szeret kavarni ezekkel a dolgokkal ami épp belekerült az volt benne. A fedcomp nélkülinél a napi Km számlálót a műszerfalkapcsoló adja be, a fedcompos verzióban a bajuszkapcsolón van a napi Km. Elvileg. De nekem a Kangooban nem volt fedcomp, gomb is csak a műszerfalon volt, de azt megnyomva is csak az órát lehetett állítani, abba se volt napi Km tehát ez már egy harmadik variáns megint. Bár az mutatta az oil ok feliratot, de olajszintet már nem tudott. -
#89309696
törölt tag
válasz atosan #67353 üzenetére
Ha majd sikerül egyszer megcsinálni akkor sorban az első a napi Km, a második mennyi benzin fogyott literben, a harmadik az átlagfogyasztás, a negyedik megint valami átlagfogyasztás (szerintem a napi átlagfogyasztás), az ötödik a tankolásig megtehető Km (ez akkor "pontos" ha teli tanknál nullázod le mivel abból számolja visszafele), a hatodik a tankolás óta megtett Km és a végén a hetedik az átlagsebesség.
Az első a napi Km számláló az külön nullázható, a többi menüpont már csak egyben ha jól rémlik.Sajnos minden egyes újraindítással meg kell nyomni a bajuszkapcsolón a gombot, ha látni akarod a napi számlálót.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67360 üzenetére
Ezt jó tudni, holnap megyek is egy kört csak ezért.
Amúgy gyanítom 20 literig mér és egy helyben 20 felett van a fogyi, illetve értelmezhetetlen, mert nem tesz meg távolságot. Az átlagfogyasztás mérő az 20-ról kezd el visszamenni aztán beáll 7.5 köré, innen gondolom, hogy a pillanatnyi is 20-ig mér és felette vonalazik. -
#89309696
törölt tag
Működik a fogyimérő valóban, tök király. 30 felett beindul, az mindegy milyen fokozatban vagy épp üresben van-e. Hátramenetben nem próbáltam. Mondjuk az ABS-t se próbáltam még, hogy hátrafele működik-e.
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
Valakinek low rider Megane?
[link] -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67449 üzenetére
Miket is vezérel ez az elektronika amúgy? Nekem csak annyi a bajom vele, hogy nem kapcsol le (120mA körüli áramfelvétele van folyamatosan) és lemeríti az akkut így kapcsolóra lett kötve az áramellátása és ha hazaérek mindig kinyomom. Mikor áramot kap akkor sípol egyet és bekapcsol. Lassan egy éve megy már így a kocsi és működik tulajdonképp. Csak jó lenne tudni, ha esetleg mégis baja lesz akkor mik nem fognak működni. Aztán az is lehet nem lesz baja sose. Az előző tulajnál is ettől döglött meg az akku, tehát már vagy 3 éve ilyen.
-
#89309696
törölt tag
válasz Amarth #67467 üzenetére
Euro2-es motor, nincs klíma, full fapad. Pont annyival olcsóbb, mint amennyivel butább is a társaihoz vagy a Meganehoz képest, szerintem reális.
Ha megnézed alaposan meg kell vizsgálni az állásból és rövidtávokból eredő hibákat, mert ez még az én autómnál is kevesebbet futott a fél életén keresztül.
Ha valami üthető-vágható autó kell gyorsba aminek mindegy már akkor jó lehet, ha hosszabb távra tervezel fő autónak vele inkább néznék azért valami komfortosabbat.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #67487 üzenetére
Miből gondolod, hogy kiment egy bizti? A generátornál valószínű a pozitív sarut zártad a hajtókaron keresztül az olajszűrőn át a motorblokkal. Semmi nem történik, ha csak 1 pillanat volt. Ezért szokás az akkusarut lehúzni, ha olyan egység közelében dolgozunk ahol villany van.
Az olajszűrő rátépés meg egy agyhalála néhány szerelőnek úgy látszik, "nehogy folyjon". A Kangoo szerintem azóta is az általam behorpasztott ezeréves olajszűrőjével jár az új gazdáinál. Mondjuk szerintem ez a legkisebb baja.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #67493 üzenetére
Rámérhetnél járó motornál, hogy van-e töltés. Legalább annyit megtudunk, hogy a generátor jó-e a baleset bekövetkezte után. A biztosítékokat meg végig kell egyesével nézni. Bár ha van olyan ami burkolt és nem látni bele akkor mérni is kell. A többit nem tudom, gondolom televan hibakódokkal is most.
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
A hőmérséklettel van összefüggésben amúgy (mennyire hűlt ki a motor), nem az okoskerék olajnyomásával. Az beáll pár másodperc után.
Az én autóm is ezt csinálja, nekem nincs okoskerekem se. Nem tudom mi okozza, gyújtásra tippeltem, de gyertyacsere után is megmaradt. Aztán többet nem is foglalkoztam vele, mert nem szoktam hidegen elindulni, nagyon ritkán csak.
A jelenség hasonló, 2000 alatt nem úgy reagál a gázra ahogy szokott, negyeddel jobban be kell nyomni ugyanahhoz a fordulathoz de akkor meg hirtelen meglódul pár másodperc után, ha próbálom tartani a gázt kisebb fordulaton akkor elkezd rángatni vagy finoman vagy akár komolyabban is, terhelés és fordulatszám függő.
Ez egyébként tipikus Lada jelenség, azok csinálják ezt hidegen ha a szívatót túl hamar visszanyomja az ember.
Élőadattal lehetne gondolom megtudni pontosan mi ez, de mivel nem járkálok vele hidegen nem nagyon foglalkoztam vele. Ha tippelnem kéne vagy gyújtás vagy keverék dúsítás/szegényítés oka van. Legalábbis a Ladás tapasztalatok alapján, de hát ugye ég és föld a két motor.Amúgy hasonlót még a dízel is csinál bár nem tudom miért, az a Clio amit kipróbáltam a múltkor ugyanezt csinálta hidegen, pedig aztán pont a dízelnek nem szabadna ilyet, mivel ott nincs se gyújtás, se keverékképzési arány.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Szerintem nem két pólusúval szerelték gyárilag, Robi amit ajánlt helyette mindig Denso azok se két pólusúak. K20PRU ha nincs ilyen raktáron akkor K20TT helyettesítőnek jó.
0.9 a hézag, a Denso gyárilag erre van állítva, de már volt akinél más volt, nálam is a 3 gyertyából az egyik az 0.98 körül lehetett. És 0.95 a tűréshatár. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67514 üzenetére
Jaaa, azt hittem az is sima. Akkor jobb is, hogy a TT-t vettem, mert én utálom a többpólusúakat. Akkor ok.
Mondjuk nálam így is megvan a jelenség, bár nem olyan erősen. Bár az is lehet, hogy még nem mentem eleget, hogy a kocsi áttanulja az új gyertyákat vagy mit tudom én.
Őszintén szólva: szarok is rá. Van egy szint ami felet nem érdemes stresszelni egy 17 éves 400ezret érő autón. Kapott jó gyertyát, jó a hézag, Denso a trafó, innentől kezdve nem görcsölök többet rajta, menjen ahogy tud. Csak a nagyobb hibákra figyelek, apróságokon már felesleges fennakadni ami nem okoz hosszútávon se problémát.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az lehet, hogy a Megane-ba nekem K4J 750 motor van? Most nézegettem az eredetvizsgás képeket és mintha azon az látszana, bár nem volt fókusz hiába van róla 3 kép is és alig tudom kivenni belőle.
-
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #67527 üzenetére
Ahogy nekem a K20TT-vel is megmaradt. Szerintem lehet a trafók kezdenek amúgy megfáradni, csak a Denso az működik így is élete végéig ezen a hibajelenségen kívül és ezért nem gyanakszunk arra. Hát én ezért nem fogok trafót cserélni, úgyhogy kiderülni nem fog.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Igen, ezekbe az SXR900 5W30 kell. Az API szintet teljesíti, az Acea szintet teljesíti, megvan neki a Renault minősítése is és minőségi olaj amúgy is. És gyári is.
Vannak motorok ahol az idő múlásával kiderül, hogy a gyártói ajánlás fos, ott el kell térni tőle, de a Renault ezen motorjai már 99 óta léteznek és a masszív tapasztalat is bebizonyította hogy ezekbe jó a gyári olaj.5W40 is elmegy benne, de nem szoktuk ajánlani, a 10W40 (meg az általában ezekhez tartozó rosszabb Acea és API szintek+félszintetik csak) már kinyírja az okoskereket. Tehát lefele nem érdemes eltérni, felfele meg felesleges. Lehet bele jobb olajat tenni, de ebből az autó az égvilágon semmit nem profitál, ezt is az idő bebizonyította, hogy sem magasabb API, sem magasabb Acea, sem hígabb olaj (0W30) használatával nem lesz tartósabb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- DJI topic
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest