- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- OpenMediaVault
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Játékfejlesztés
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Romano
veterán
Van egy benzines Renault Thalia-nk és olyat csinál, hogy ha a hőmérséklet lemegy 0 fok környékére akkor egyszerűen nem indul el.
Elfordítom a kulcsot, de semmi nem történik (a motor meg sem próbál pörögni, semmi...)
Játszom vele így kb. 5-10 percig, aztán az egyik kulcsfordításnál elindul rendesen. Szerintetek ez mi lehet? A múltkor rámértem az aksira, de a multiméter 12V felett mutatott.
Pár ismerősöm mondta hogy lehet a lopásgátló hülyül benne, lehet ez?Pont ezt csinálja mint ennek a gyereknek a Cliója.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Dr. Romano
veterán
Üdv!
Renault Thalia 2002 1.4 16V-hez keresek megfelelő motorolajat. Eddig -a szervizkönyv alapján- 10W-40-es volt benne (96e km), de sokan mondják hogy 5W-40 menjen bele.
Jelenleg totál nem fogyasztja az olajat. Legutóbbi csere óta szinte nem csökkent a szint (87e kb.). Ez mit jelent?
Napi szinten 40km-eket teszek bele télen/nyáron, szóval fel tud melegedni a motor, de az is igaz hogy idő híján általában rögtön indulok, nem járatom egy helyben.
Vezetési stílusom vegyes. Éjszaka lassú gyorsításokkal 70-80km nappal viszont sietősebb a helyzet +/- 100-Ezek alapján szerintetek melyiket érdemes?
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Dr. Romano
veterán
Benzines Thalia 2002 V16 és van egy problémám vele:
Alapjáraton egy idő után felvillan a STOP és a víz egy másodpercre majd kialszik. Ilyenkor a fordulatszám is megugri 1500-ra majd vissza (mintha ráléptem volna a pedálra, pedig nem).
Ezt többször is megjátsza és úgy veszem észre hogy az alapjáratom is magasabb 750-800 körül szokott lenni most 1100 néha felette.
Ha állóhelyzetben felpörgetem 1500-1700 köze akkor pici remegést érzek, majd rövid időn belül leesik a fordulat a fent említett fények kíséretében (menet közben ilyenkor ránt egyet). Szóval kerülnöm kell az 1500-1700-as tartományt különben előjön ez a hibajelenség menet közben.
Szerintetek ez mi?
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Dr. Romano
veterán
válasz rob210 #39186 üzenetére
Nem, a víz az stabilan tartja a szintet. Azóta kicseréltem a benzinszűrőt és a légszűrőt de a hiba ugyanúgy megmaradt.
Szerelő ránézett és kicserélte a főtengely holtponti jeladót azt mondta azóta nem csinálja. Hétfőn megyek érte és majd látjuk igaza van é...Egyébként ez a jeladó fizikailag merre található, mert legközelebb már magam cserélném/tisztítanám?
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Dr. Romano
veterán
válasz rob210 #39192 üzenetére
Hát a jeladó ki lett cserélve és csak csinálja rohadjon meg. Elég idegesítő, most legszívesebben...
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Dr. Romano
veterán
válasz Dr. Romano #39216 üzenetére
A hiba megoldódott viszont újabb kérdések merültek fel (melyek között lehet egy két amatőr jellegű):
Gyertya csere óta nem jött elő a rángás. Namost korábban 3-4 hónapja kicseréltem a gyertyákat NGK márkájúakra (bárdiba vittem a motorkódot és ezt adták).
Nem is volt velük gond, egész 3 héttel ezelőttig.
Most mikor kiszedtem őket és megvizsgáltam meglepődve láttam hogy az összesnek a vége fekete, kormos (elég furcsa, pedig csak pár hónaposak és a régi gyertyák -amiket szerencsére nem dobtam ki- sokkal jobb állapotban vannak.A régi gyertyákat visszatéve a hibajelenség megszűnt.
Nyakamba vettem a netet és kiderítettem hogy a kormosodást okozhatja sokminden, elégtelen keverék, rossz hőérték stb... Oké, de ha a keverékkel lenne baj akkor a régi gyertyák is legalább olyan állapotban lennének mint ezek a frissek.
Szerintem az volt a gubanc hogy ezek az új gyertyák nagyobb hőértékűek, így nem izzottak fel és nem tudták "magukat tisztítani"Oké, akkor a kérdésem az hogy hol találom meg azt az infót hogy nekem milyen hő és hézagmértékű gyertyára van szükségem (nem emlékszem hogy ilyen lenne a kézikönyvben de átnézem úra)??
Azonban... Idáig nem szagolgattam az olajat, de most kíváncsiságból ránéztem a nívóbál és volt némi benzin szaga. Ez most természetes vagy sem?
Ha tényleg rossz keverék stb... okozta volna a hibát akkor a régi gyertya is legalább olyan rossz állapotban kellett volna legyen mint az új, ha viszont csak a hőérték akkor miért benzinszagú az olaj?Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Path of Exile (ARPG)
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...