- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mesterséges intelligencia topik
- HBO Max & OD topic
- ASUS routerek
- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
blackmorph
tag
Sziasztok!
Kérdésem lenne, clio3 1.5 dci k9k.766, üzemanyag buborékok témakörben. a szűrő után jelentkeznek az előremenő és visszatérő ágban is. szűrő lett cserélve az injektorok és nagynyomású, stb cseréjekor egy éve, rendes hivatalos hozzáértő szervízben. Olvastam, hogy bizonyos szűrők lehetnek bajosak de azt is, hogy a kézi pumpánál is lehetnek gondok. Melyik vonalon érdemes először elindulni? Melyik a jó szűrő? Esetleg ezen a szakaszon érdemes üzemanyag csövet cserélni? Gondolom lelégtelenítenem felesleges mert valahol összeszedi menet közben.
Köszi!
-
blackmorph
tag
válasz gixxergabi #71899 üzenetére
Érdekes, egyébként semmi rendellenességet nem tapasztalok, könnyen indul hidegen melegen, stb. De azért csak zavaró, illetve fura, hogy ha ez üzemszerű így .
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71904 üzenetére
Köszi a választ és a tanácsokat! Így teszek.
Egy másik kérdés ha, lehet.
Motortartó bakok cseréjénél ( mind a 4 mert nem a jó cikkszámú és típus specifikus lett anno belerakva, gyanítom ridegebb mert alapjáraton főleg átjön némi vibráció ) van amire kimondottan figyelni kell vagy betartani?
A szerelési útmutatók megvannak, nyomatékokkal, ki beszereléssel stb de az elég szárazon fogalmaz azért és a tapasztalat mindennél többet ér .Továbbá érdemes-e olajlecsapatós tartályt beiktatni a szívócső és a PCV szellőztető közé?
Mert bejut és lecsapódik az olajpára bent a szívócsőben, aztán a cooler csövekben.Köszönöm!
Ha sok a kérdés, szóljatok
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71908 üzenetére
Rendben, világos minden, köszi .
Remélem a bakok cseréje után megszűnik a vibráció, egyébként nem tudom mennyire kell, szabad kilengnie, mozognia a motornak alapjáraton, de nálam aránylag nagy mértékben teszi. videón sajnos nem látszik pont...
de mivel a kormányon érezni és a pedálnál, így gyanítom, hogy az alsó segédvázon jön át a rezonálás ott ahol az alsó kitámasztó bak csatlakozik. Ha kicserélem és nem javul, gondolom a segédváz két nagy hátsó szilentblokkja és két első függesztője lehet kikopva.
Esetleg még a kipufogó rendszer függesztőjére tudok gondolni de ezt nem hiszem. -
blackmorph
tag
válasz rob210 #71914 üzenetére
rendben, köszönöm! megcsinálom ezeket és leírom mi változik
még egy olyan kérdés, hogy van lehetőség utólag bekapcsolni vagy épp konfigurálni bizonyos komfort dolgokat? gondolok itt a komfort index-re, vagy kulcsról nyitás,zárásnál ablak le fel húzás, belsőtér világítás hosszabb időzítése?
-
blackmorph
tag
válasz Xantomas #71948 üzenetére
Nem megane de nekem a 3as clion fent van mind, ez a hasonló kis darab is, gyári az egész, sokat szedtem már le és raktam vissza, nem szorult be eddig a sár sehova mert fura módon nagyon jól teszi a dolgát és nem jut be, vagy könnyen ki is jön. Talán emiatt sem rohad az alja sem sehol.
Gőzborotvával pedig a necces helyekről, kerékjárati ívek és sarkai, is simán kihozza mert van neki kitalált hézag, kifolyó.
Ja és nyest ellen is baromi hatásos akit érint.
Nem is rohad sehol. Inkább a szélvédőnél lévő lefolyók problémásak, nem sikerültek túl okosan, persze könnyen megoldható. -
blackmorph
tag
válasz rob210 #71935 üzenetére
köszönöm az infót, nem tempomatos, de mivel az is tervbe van jövőre, majd akkor...
közben lettek fejlemények.
egy ideje idegesített ez a motor remegés és valamivel nagyobb kartergáz téma, fura volt és minden kicsit olyan darabos. Gondoltam az üzemanyag és keverékképzéssel nincs baj, a buborékosodás is megoldódott a zsírral, így elindultam az egr, forgattyúsház ventiláció útján. első körben mikor láttam olajat a levegő csövekben a turbóra gondoltam, de nem. van az a klassz kerek membrános olajleválasztó ami ugye a kartergázt engedné tovább a szívócsőbe. na ez ebben sok évben elég rendesen letapadt, bekormosodott és lényegében nem funkcionált a membrán így nem választott le soha többé olaja, ment a levegővel és így elég sok további helyre...
Elsőre megpróbálkoztam a tisztítással mert nem nagyon találtam újat sehol. Kiszedtem minden levegőcsövet, coolert, szenzort, egr csöveket, szelepet és alaposan átmostam. Összeraktam és nagyjából ég és föld, kisimult az alapjárat és minden tartomány, nincs remegés, darabosság és leginkább nem jön át olaj a levegő rendszerbe, nincs túlnyomás és csak elenyésző kartergáz látszik az olajbetöltőn meg persze, jobban és könnyebben megy.
szóval ha valakinek ilyen problémája jelentkezik, nem csak az egr-t érdemes tisztítani.
Egyébként durván kell neki adni, majdnem két flakon féktisztító, áztatás, lögybölés, rázás, fújás mindkét lukon, brutális ami kijött belőle. a végén víztiszta volt és láthatóan kezdte megfogni a tisztító folyadékát is. -
blackmorph
tag
Szerelés kérdés, ha a kormány összekötő gömbfej összegyógyult a belső axiál menetével és így leszedhetetlen, van megoldás az általánosabb, oldó, lazító dolgokon kívül? Nem feltétlen cserélném az axiálokat is.
-
blackmorph
tag
Kérdésem az lenne, hogy clio 3 ph1-ben a csak 2 irányban, fel-le állítható kormányoszlop helyett be lehet-e rakni másét, modellcsaládon, vagy generáción belül ami 4irányú? Mennyire legózhatóak ezek a renaultnál? Esetleg létezhet utángyártottban újonnan?
Továbbá ajtókban való cicergés ( gondolom ablak mechanika vagy sín, kábel, akármi ) ellen létezik jó megoldás, bevált módszer?
-
blackmorph
tag
válasz mdav88 #72465 üzenetére
Hali.
Azért alapvetően sem sejtet jót ha egy szerelő nem húzza le nyomatékra a vezérlést...
Az a baj, hogy egy nagyon érzékeny és összetett láncban csak az egyik komponenst cseréltétek, és az is kb bemondásra volt ismert. Gondolom akkor ki sem lett olvasva semmi. De valószínű, hogy az injektorok sem voltak már akkor sem jók és nem lett aztán sem bemérve csak kb szemre hozzá lett nyúlva, ki tudja hogyan és mivel, bemérve gondolom ezután sem lett. Új illesztő kódokat sem sejtek pedig azért aránylag fontos lenne. Rengetegszer szét lett szedve minden gondolom, itt is kerülhetett be kosz, de tömítések cseréjét nem írtad, sem bármilyen csőét. Új üzemanyagszűrő sem került szóba márpedig az sem élettartamra szól, szóval azok a mikronok sem lehetnek az igaziak. A potensen dzsuvás, ki tudja milyen állott vagy épp felvizesedett gázolaj sem hiszem h le lett engedve legalább a tankból.
Egyszerűen annyi a hibalehetőség ebben az egészben, hogy kicsit sem meglepő az eredménytelenség, sőt ahogy írod eddig csak kár keletkezett.Én is vettem direkt olcsón kezdődő injektor hibás autót. Viszont elvittem egy hitelesített és garanciát vállaló műhelybe, ahol komoly gépekkel, gyári hitelesítéssel és ismeretekkel stb, felújítottak minden injektort, a nagynyomásút, minden csövet tankot kiszedtek, átmosták, szűrőt, rail csöveket kidobták, izzító gyertyákat és persze minden tömítést stb. cseréltek. A delphi injektorok is kaptak gyári új kódokat amit fel is tanítottak. Na ezt csak így vállalják normális helyeken ahol garancia van.
Ez 460.000 ft volt itt budapesten, viszont hibátlan lett elsőre, és a mai napig az.
Az autó még így is olcsóbb volt és legalább biztos, hogy jó mert én csináltattam.Ezek után azt javaslom neked, hogy hagyd ezt a kókányolást mert rengeteg pénzbe fog kerülni és sosem lesz jó, ellenben az autó is egyre kevesebbet ér a kellemetlen érzésekről, szituációkról nem is beszélek.
Vagy vidd el egy rendes helyre és megmondják kb mennyivel készülj aztán jó lesz, vagy add el. -
blackmorph
tag
válasz rob210 #72477 üzenetére
Ahogy érzed :) . Valamikor kellene egy leírás a "szar a turbó" vettem felújítottat, újat stb, felraktam, megint szar lett, biztos ő a hülye, csaló, hazug stb. Pedig ott is csak be kéne tartani a derítsük ki miért ment tönkre, majd cseréljünk mindent amit kötelező és ami a hibát okozta. Sokszor ez nem is kerül sokkal többe, viszont az eredmény mindig jó.
Rendet kellene tenni sok fejben, többek közt a kókány szerelőkében is mert ha az ügyfél nem jártas, neki kellene, hogy felelőséggel felvilágosítsa, stb. Meg persze az emberekben akik mindig meglépődnek, hogy autózni drága, pláne ha olyan autót vettünk ami semmiben sem a jövedelemhez van kiválasztva. És innen jön a szar ez, szar az, régen minden jó volt stb.
Persze nyilván vannak kivételek emberekben, autókban. -
blackmorph
tag
válasz shifty! #72513 üzenetére
Hali
Nekem nagyon gyanús, hogy úgy van eltörve, mintha a gátló erőkarként is működött volna és ahelyett, hogy felfelé mozgott volna ahogy kell, hátrafelé is sokat mozdult így simán el tudta tépni az acélt. Valami akkor nagyon rossz szögben áll vagy furán nagyot elmozdul.
Viszont ha ezt nem nézzük, akkor az gyanús, hogy ennyire össze tud ülni az egész.
A rugók nem öregek és kilágyultak, ültetők vagy esetleg máshoz valók és azért ül így össze?
A felütés gátló aminek elvileg ezt kellene megakadályozni, biztos bele való, vagy az állapota jó stb?
Nincs túlhúzva a lengéscsillapító anyája a toronyszilenten ami miatt eleve repedhet vagy gyengülhet az anyag? Azokat általában nem kell hatalmas Nm-ekkel lehúzni.Ezek jutnak hirtelen eszembe.
-
blackmorph
tag
Ez lehet attól is, hogy kisebb kapacitású az akku mint a gyári, így ha sok az indítózás a kevesebb tárolt kapacitás hamar elfogy, alultöltött lesz.
A generátor pedig állandó teljesítménnyel tölt, így adott idő mire pótolni tudja az indításokat.
De az is lehet, hogy egyszerűen már nem tölt eleget a generátor, esetleg valami utólagos elektromos kütyüt raktál be, ami tudtodon kívül meríti.
[ Szerkesztve ]
-
blackmorph
tag
válasz molnarpeter #72529 üzenetére
Az A indítóáram az önindító miatt fontos,
Az Ah-val jelölt kapacitás ami a sok indítózásnál érdemes még inkább betartani.Ha alacsonyabb indítóáramút használsz, az önindítód bánja, ha kisebb kapacitást, akkor megeshet, hogy sok indításnál hamar elfogy.
[ Szerkesztve ]
-
blackmorph
tag
Hali.
Először is világos minden mint a nap így, hogy ezeket olvastam .
Továbbá biztonsági öv, konkrétan vezető ülés övcsatt probléma. clio 3 ph1. Ez ugye vezetékes, érzékelős, csipogós. Olyan mintha belül szét lenne esve vagy lazulva a mechanika, random jelez, hogy nem vagyok bekötve, roppant idegesítő, szemre is furcsa, de az övet egyébként tartja rendesen.
Tudtommal ebben is valami ellenállás alapján tudja, hogy be vagyok kötve vagy sem és egyébként is nem szeretném direktbe kötni vagy ilyesmi. Létezik erre valami ismert megoldás, esetleg lehet külön venni? Más modelleké jó lehet (megane, scenic ) ?Köszi.
rob, jut eszembe akkor abból a megánból az RS futóműve is hitvány, vagy az teljesen más?
azt honnan tudom szerinted kideríteni, hogy sima vagy kettős tömegű lendkerék van-e az autóban? alvázszám alapján valami kereső? vagy te ebben pro vagy esetleg?Köszönöm.
-
blackmorph
tag
Sziasztok.
Valaki esetleg találkozott-e már hasonló problémával kérdéskör.
Clio 3 1.5dci k9k766 86 óerő.
Teljesen véletlenszerűen nem indul elsőre.
Minden rendben az injektor, izzitas, turbó, egr, nagynyomású terén, nincs füst meg semmi.
Másodikra, harmadikra általában pöccre indul, tökéletesen jár, megy stb.Felső holtponti jeladó probléma esetleg? Vagy immobiliser? Esetleg valami ötlet vagy aki tud benne érdemben segíteni, megnézni?
Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen TV-t vegyek?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Peugeot, Citroën topik
- Wise (ex-TransferWise)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...