Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sanzi89

    addikt

    Sziasztok!

    Első autó vásárlás előtt állok. Sógorom céges autóját venném meg, ami nem más, mint egy Renault Megane Grandtour III 2014 1.5 dci. Az autót csak ő használta, mindig márkaszervizbe volt hordva, szervizkönyv, minden papír rendben, semmi gond nem volt eddig az autóval. Újat kapott, mert a régi futásteljesítménye elérte a 150.000 km-t, most 152.000 km-rel árulják kb. piaci ár alatt 1 millióval a cég alkalmazottjainak és családtagjainak. Igaz, hogy nem pont ilyen autót kerestem, eddig G/H benzines kombi Astrákat néztem, de azok cirka 10 éves autók, és alig lenne drágább ez a Renault, így képbe került ez a típus.
    Az elmúlt 1 napban sokat olvastam a motorról, a típusról és úgy tűnik, hogy ugyan vannak nyűgjei, de alapvetően egy jól sikerült motor és jó típus. Egyedül a modern dízelek általános nyűgjeitől tartok kicsit, de igyekszem képbe kerülni és tudatosan használni a motort, hátha nem lesz nem várt esemény.
    A kérdésem, hogy van-e valami jó tanács, vagy mindenképpen ellenőrizendő? Sógorommal nagyon jóban vagyok, szóval amit mond azt maradéktalanul elhiszem, de se én se ő nem igazán autókhoz értő egyén. A hétvégén megnézzük egy autószerelő ismerőssel, és ha minden rendben hétfőn meg is vennénk. Sajnos szakszervizben történő átvizsgálásra nincsen lehetőség, a legutolsó információ a műszaki állapotról a 4 hónappal ez előtti éves generál szerviz és annak jegyzőkönyve.
    Aztán ha esetleg megvételre kerül a sor, akkor lehet többet fogok erre járni. :)

    Köszi az infókat és válaszokat!

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • sanzi89

    addikt

    válasz mycso #54197 üzenetére

    110 lóerős, K9K 846 motor van benne, a felszereltség pedig egyedi. Ami fontos nekem az benne van (tempomat, klíma, bluetooth kihangosító), bár nem egy agyon extrázott kocsi, lévén, hogy céges autó volt.

    Én utaztam benne sokat, igaz nem vezettem, vasárnap párommal elmegyünk egy mustrára egy autószerelő ismerős társaságában, és ha minden ok, hétfőn elindul az adás-vétel folyamata, szerdán remélem meglesz az autó, ha minden rendben van.

    u.i.: Motorszám alapján írtam a 846-ot, bár pont a linkelt Wikipédia oldal szerint azt csak IV Megan-ba szerelték, a III-ba a 836-ost. Érdekes...

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • sanzi89

    addikt

    válasz sanzi89 #54189 üzenetére

    Sziasztok

    Vasárnap megnéztük a kocsit, és vezetgettük is egy órát. A szemlézés során a következő hibák bukkantak elő:
    - bal oldali ködfényszóró üvege repedt
    - a szélvédőn van egy kavicsfelverődés
    - a csomagtér kalaptartó rolós "szalagján" van egy 1 cm-es hasadás

    Amúgy minden rendben, ép, tényleg vizslattunk egy órát négyen, nem találtunk rajta más hibát. Hidegen is pöccre indul, szépen jár, az autókhoz jobban értő ismerősöm se látott első ránézésre semmi szembeötlőt. Kiderültek még a következő dolgok. A 4 hónappal ez előtt generál szerviz jegyzőkönyve nem más, mint a számla fénymásolata, amit kiállított a szerviz és feltüntette rajta, hogy miket csinált. A papír alapú szervizkönyv tök üres, egy tollvonás nincs benne. Felhívtam ma a békéscsabai márkaszervizt, hogy mi újság a kocsival, ide volt hordva mindig, miért nincs töltve a szervizkönyv. Azt mondták ez természetes, digitálisan rögzítik az adatokat, amihez rajtuk kívül senkinek nem engednek hozzáférést, betekintést. Annyi infót kaptam, hogy valóban itt volt végig szervizelve az autó, minden kötelező cserét elvégeztek rajta, de bővebb tájékoztatást nem ad. Sem az előző tulajdonos írásos meghatalmazásával, sem akkor ha én leszek a tulajdonos. Vagyis például, hogy pontosan hány kilométernél cseréltek olajat, azt sose fogom megtudni... Érdekes.

    Ezektől függetlenül elindítottuk az adás-vétel folyamatát az ALD-vel, ami remélhetőleg egy pár nap alatt végigmegy.

    A kérdésem, hogy tényleg nincs semmilyen mód arra, hogy mint tulajdonos megtudjam a márkaszervizben végzett javítások adatait?

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • sanzi89

    addikt

    válasz ΞΔGLΞ #54484 üzenetére

    Milyen márkát/típust jelent a gyakorlatban a "nem olcsó, minőségi szűrő"?

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

Új hozzászólás Aktív témák