Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rob210

    Topikgazda

    válasz Wyktor #43392 üzenetére

    Na akkor kezdjük azzal, hogy nem a felni súllya fog számítani.
    Hanem a rajta lévő gumi peressége, a felni szélessége és annak az ET száma.
    Nem a súly, a tapadás és a nyomtáv szélesedés fog beleszólni a fogyasztás és kanyarstabilitásba gyorsulásba féktávba.

    Minél szélesebb lesz a nyomtáv és azon belül szélesebb a gumi annál több lesz a fogyasztás és a kanyarstabilitás jobb a fékút rövidebb.

    A súly jelen esetben 20.- ad rangú.
    Jah és a kerékcsapágyadat enni fogja ha nem a gyári méret lesz fenn.

    Renault power

  • tresh

    addikt

    válasz Wyktor #43392 üzenetére

    A motor végett én max 16" tennék rá gumi is barátibb árban lesz alá :U

  • Cane

    őstag

    válasz Wyktor #43392 üzenetére

    Csatlakozom rob210 kolléga válaszához, ill. szerintem még fontos lehet:

    A váltóméret kalkulátor oldal adataival ellenőrizd a felnik/gumik adatait, ne legyen a kerekek kerületében eltérés, legfeljebb nagyon minimális mértékben.

    A peres gumik pl.: /50 /45 és így lefelé jól mutatnak egy nagyobb felnin, de kb ennyi. Hadd idézzek a Totalcar oldal peresgumi cikkéből, amelyet érdemes a belinkelt idézet mellett elolvasni.

    "Arról viszont ritkán esik szó, hány ponton okozunk keserves bajokat magunknak, pedig hosszú sora van.

    1:
    A peres gumi kényelmetlen. A deformálódó oldalfal által elnyelt ütéseket a továbbiakban a gerincoszlopounk fogja elnyelni.

    2:
    A peres gumi sérülékeny. Ameddig meg nem indulunk kaszákkal-kapákkal az önkormányzatok és a Közútkezelő ellen, addig sosem lesznek rendes útjaink, ezeken a mostaniakon meg nem hiába jár Demszky G. is Allroad Quattróval, és ő csak tudja.

    3:
    A merev oldalú gumival gyorsabban tudunk kanyarodni, de hirtelenebb csúszunk meg. Később enged el, de kevesebb időt ad összeszorítani a záróizmot.

    4:
    A peres gumis autót jobban elhúzzák a nyomvályúk, csavargatja a kormányt a kezünkben.

    5:
    A peres gumi nem védi meg a felnit, így a rohadt kátyútól nemcsak defektünk lesz, hanem a kereket is vihetjük peremezni, görgőzni a felnijavítóhoz.

    6:
    Ha nem pusztán peresebb, de szélesebb is az új gumi, számítsunk rá, hogy előbb felúszik a vízen, latyakon. Sima fizika: azonos súly oszlik el nagyobb felületen, ugye. Szárazon és havon már jó a szélesség.

    7:
    A nagyobb felni és szélesebb gumi szinte mindig nehezebb. Az pedig annyira rossz, hogy külön bekezdéseket szentelünk neki.

    8:
    Különösen óvakodjunk a defektmentes gumiktól. Ezek nehezebbek és még merevebbek, és a soha be nem következő defektkor nyújtott biztonságért cserébe évekig kínoznak."

    [ Szerkesztve ]

    ▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

Új hozzászólás Aktív témák