-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz
FerNandor #39199 üzenetére
Röviden hogy értsd mit hasznának ki a a chipes emberek:
Mivel minden motor más és más , értsd nincs két egyforma így a gyárban amikor programozták őket olyan szoftver kerül rájuk amit mindegyik motor tudni fog probléma mentesen ugyan azt a teljesítményt. Lehet hogy simán bírná minden második motor a 130lovat is de nekik nem éri meg külön programozni mindet és tesztelni ergo rátöltik mindegyiken hibátlanul futó 106 lovas programot és így adják el. Na most pont ezért van ezekbe a motorokba rejtett tartalék (nevezzük így) amit chipelés címszó alatt aknáznak ki. De ez egy hülye kifejezés szerintem. Röviden annyi történik hogy az úriember aki belenyúl a vezérlésbe neki áll optimalizálni a rendszert itt figyelembe veszi a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, a hozzá tartozó beszívott levegőt , töltőnyomást stb. Ergo mindent picit feljebb nyom így lehetséges az hogy alacsonyabb fordulatról jobban húz. Ezeknek a mértéke 5-15% -ig bármennyi lehet igény kérdése. Mivel ugye pl alacsonyabb fordulaton több nyomaték van jelen így lehetséges hogy minimálisan csökkenhet a fogyi , mivel kisebb energia kell neki a bodé mozgatásához. Elégé összetett a dolog ezért írtam nem mindegy ki nyúl hozzá, mert egy rossz vagy túl nagy töltőnyomással hamar a seggére lehet verni a turbónak..
Itt egy grafikon hogy lásd is mi történik.
Jól látható hogy adott fordulatnál mennyivel több nyomaték van a vasban