-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
-
harry
veterán
A hetvegen ket uj merfoldkohoz erkeztunk: elertuk a 200.000km-t
A masik pedig, hogy mindezt uton egy Renault kereskedesbe
A kovetkezo pedig egy Renault Megane 4 PHEV Grandtour RS Line lesz, s majd valamikor februarban varhato (meg egy-ket dolog intezes alatt, de elvileg jok vagyunk).Egyet kiprobaltunk / vezettuk is parommal, hat azert volt kulonbseg az M1 utan
Egesz dinamikusan meg lehet indulni a villanyhajtassal, annak ellenere, hogy 1.5* olyan nehez a kocsi (1100kg kb az M1, ez meg 1700 az aksik miatt). Az egesz infotainment rendszer meg sok bizbasz, kijelzo, automata valto, kicsit mintha egy okostelefont vezetnek, azert valamelyest fura lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sesomaru1989 #84234 üzenetére
Ennyi erovel mindenben van riziko Hasznaltat meg kell nezni, egy hegesztest meg csak meg lehet csinalni rendesen is. Meg aztan ugysem az orokkevalosagnak kell...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mostani uj kocsiknal (Megane4) mennyire szokas / erdemes valamilyen alvaz- es uregvedelmet csinaltatni? Azt gondolnam nem arthat (ha normalisan csinaljak, nem csak osszefujjak telibe alulrol...).
Nem tudom garancia alatt mennyire lehet ilyen modositasokat csinalni, de rakerdezek a kereskedesnel.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LamerGyuri #85083 üzenetére
Ah igen, csak kesobb vettem eszre en is a kepet epp mentunk hazafele a setabol
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Somatom #85104 üzenetére
198 ezerrel. Akkor kell komolyat rákölteni.
Ez azert nem ilyen egyszeru siman lehet kor miatt mar voltak cseresek dolgok (folyadekok, vezerles, gumik mittomen). Ezt inkabb akkor gondolnam igaznak, ha sokat hajtanak egy kocsit, es hamarabb van meg az adott futas mint a kor, de itt talan nem ez a helyzet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Meddig lehet halogatni egy kerekcsapagy cseret?
Januarban kezdodott, akkor meg csak akkor hallatszott, amikor meg volt emelve a kocsi (jobban mondva a szervizben mondtak, hogy majd cseres lesz).
Most azert mar menet kozben is kezd hallatszani egy kis morajlas.
Jobb hatul, M1 ph2 sedan 14" dobfekes.(Normal esetben mar reg csereltem volna, csak elvileg mar egy honapja meg kellett volna jojjon az uj kocsi...)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Predator2 #85283 üzenetére
En (es azt hiszem Rob is) LED szalagot tettunk csomagterbe, en siman rakotottem a foglalatban levo vezetekekre (12v), de lehet kapni ilyen 'szofita izzo foglalatba' rakhato kivezetett csatlakozot is: link
Ilyen volt/lett linkTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz lsebestyen #85287 üzenetére
Koszi! Sokkal jobb normalis fenyben pakolni este a bevasarlas utan a parkoloban, mint a gyari lampa mellett...
Nem tudom ujabb kocsiknal ez mennyire megoldott, de annyira nem tunt fel, hogy ezen a teren sok fejlodes lenne (aztan lehet van, passz).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #85292 üzenetére
No az ajanlat szerint
- 1 SKF csapagy net 48eur (br56eur, 21k huf)
- 2 ora melo, net 2*68, 136eur (br160eur, 60k huf)
Mar ha 375ft/euroval szamolok, es ez egy atlagos/olcsobb muhely amennyire tudom.
Jo, csak 216eur, de ez a legjobb eset - ha viszont be van rohadva a dobba, es az vagy mas is cseres, akkor konnyen megugrik.De ma beszerltem a kereskedessel, s elvileg jovo szerdan mehetek a kocsiert
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #85297 üzenetére
Az remlett, hogy a dobba van preselve, de tobb nem - sosem tagadtam, hogy laikus vagyok De mondjuk azt a dobot le is kene venni, fekcsovet / bowdent lekotni, ott mar lehet rozsda, nem? Nem feltetlenul a csapagy kinyomas a maceras resze, de valoban nem tudom.
Ezek luxemburgi arak, itt minden szolgaltatas draga
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #40649216 #85356 üzenetére
Nekem ha minden igaz Alize van (kb fapad +klima, kozponti, elol elektromos ablak), ott ezek vannak:
- olajszint OK (gombnyomasra megjelenik egy skala is a szinttel, ismet megnyomva az utolso nullazas utani megtett tav, hosszan nyomva nullazza azt)
- kozepen oraTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok!
A multheten sikerult vegre atvenni az uj Meganet :)
Rob, be tudnad tenni kerlek az osszefoglaloba?
Renault Megane Grandtour E-Tech PHEV RS-Line 2022 - LuxembourgAz elod egy 2003-as Megane Classic volt, 19 evesen (ebbol 2.5-et volt nalam), 201 464km-rel (ebbol kb 24 ezer nalam) kerult atadasra / beszamitasra a kereskedesben.
Meg az ismerkedes fazisban vagyunk, nagy valtas, eddig tetszik :) Sikerult megoldani az otthoni toltest is, szoval eddig foleg elektromos uzemben hasznaltuk, foleg varosi szaladgalasra. Vegre jon a jo ido, majd megyunk kirandulni is valamerre a jovoheten.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Koszi
Kicsit olyan urhajos az egesz, mint egy bunker a sokkal jobb hangszigeteles + kisebb ablakok / nagyobb holtterek miatt (cserebe van mindenfele radar / kamera, az eleg kenyelmes) + infotainment / digitalis muszerfal, kicsit olyan mint egy telefon amit vezetni is lehet. Mondjuk ez nekem bejon.
A villanymod tetszik, mondjuk 30km/h alatt rakapcsol egy ilyen bugo hanggenerator gyalogosoknak, azt tudnam nelkulozni, de nem idegesito.
Csomagterbol sajna kiharap az aksi pakk, de a mindennapokra igy is eleg es jol pakolhato, nagyobb utakra meg ott az extra tetobox.Ha valakinek van kerdese szoljon nyugodtan Mar olyasmit amit egyszeru felhasznaloi szempontbol meg tudok valaszolni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Somatom #85475 üzenetére
PHEV: plug-in hybrid electric vehicle. Vagyis konnektorrol is toltheto hibrid. Van benne mar akkora akku pakk, amivel lehet tisztan villannyal is kozlekedni (9.3kWh talan, es kb 50km tav, ezt meg nem tudtam letesztelni), es lehet tetszoleges konnektorrol tolteni (gyari tolto 10A-al tolti, szoval 4-5 ora mig tele lesz).
Van persze mindenfele vegyes uzem is, ahol mindket motor hajt vagy a benzin hajt + tolti az aksit.
Mi jellemzoen napi 2* 5-8km szakaszokra hasznaljuk villany modban, es par naponta toltjuk.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Somatom #85477 üzenetére
A PHEV az mindenkepp konnektorost jelentene, itt a galaxynal azt latom hogy FHEV, ami igy a sima es a konnektoros kozott van: link 'full hibrid': link
"A full hybrid refers to hybrid electric vehicles that have larger batteries and more powerful electric motors. This means they can work solely with the electric motor for short distances and low speeds."
Tudsz vele tisztan elektromosan menni, de csak rovid tavon / kis sebesseggel. Pl. varosban boltba elugrani, hogy ne kelljen rainditani a belsoegesut, arra eleg lehet, aztan ha hosszabban mesz majd feltolt. De ja ez igy eleg limitalt.
Mig a megannal tisztan villannyal tudok menni elvileg max 130-cal is, nyilvan ott azert erosebben csokken az a hatotav
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Mezga Aladár #85830 üzenetére
Marmint? A 100LE 1.6-os M3 5 fokozatu, a 110LE mar 6-os, es erdemes ez utobbit valasztani, es en kb ennyivel le is tudtam a kerdest amikor ezeket nezegettem.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Tom1939 #85910 üzenetére
Nekem az van (Megane PHEV), de hat csak 2 honapja Meg eleve talan 2 eve vannak a piacon, szoval igazan hosszutavu tapasztalat nincs is. Az elmelet nekem is tetszett, nincs kuplung, nincs turbo, hasznalni remek, talan most mar a legtobb szoftveres problemat is sikerult kikalapalni. Masfelol megis csak egy eleg komplex hibrid hajtasrendszer. En egyelore bizok benne, meglatjuk.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Tom1939 #85915 üzenetére
Ha siman villany modban hasznalom, akkor ilyen 80km/h kornyeken valt a masodik villanyos fokozatba, nem neveznem rantasnak, de ott eszre lehet venni, hogy ott valtott egyet.
Amibol az is kovetkezik, hogy a tobbi valtast lenyegeben nem venni eszre normal hibrid uzemben. Ha megyek 100-al palyan s elozeshez nyomok egy nagyobb gazt, akkor kicsit erezni a visszavaltast, de ez talan nem meglepo. De szerintem aranylag gyorsan kapcsol, nem kell sokat varni visszavaltasra sem. Nincs osszehasonlitasi alapom mas automata valtokkal, erzesre en ezzel teljesen elegedett vagyok. Mivel villany inditja, ugyanugy lehet vele kuszni ha leemelem a labam a fekrol (de ki is lehet kapcsolni ezt). De nem rossz, ilyen araszolasnal / tolatasnal eleg csak fekezni, 'gazt' ad magatol.Sokat nem megyunk vele mondjuk, most kerult bele 1000km ket ho alatt, es foleg villany modban megy, kisebb varosi szakaszokon (vagy elovaros 50-70km/h). Eddig egyszer tankoltam, es meg mindig fele folott van a tank. Igy par litert eszik 100on es talan 15kWh aramot, de delutan megnezem mit ir. Mentunk mar autopalya tempot is villannyal, nyilvan az nagyon meriti.
Csomagter sajnos kisebb igen, kb sikban van az ajto peremevel s talan 430l, bar errol is lattam eltero infokat. A belsoegesu verziok 100l-el minimum nagyobbak, melyebbek. De a hetkoznapokra igy is eleg / jol pakolhato, nagyon hosszu utra meg van tetoboxunk.
Juniusban lesz hosszabb utunk (1000km+ ), no arra kivancsi leszek ott mit fogyaszt, ott sokat nem fog segiteni az aksipakk (sot, inkabb hatrany mert cipelni kell azt is, 1700kg a kocsi), na ott fog enni rendesen szerintem
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Tom1939 #85919 üzenetére
Mivel sok a varosi szaladgalas, ezert plugint neztunk, amibol meglehetosen kicsi a kinalat. Kia Ceed volt hasonlo arban / kategoriaban, duplakuplugos valtoval, direkt befecskendezessel, nem annyira gyozott meg. Neztem Toyotakat is, de pl a plugin prius csomagtere nem tul nagy (eleve nem kombi).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Tom1939 #85923 üzenetére
PHEV Megane, szoval plugin igen De ebben van egy nagyobb akksipakk azert harap bele a csomagterve annyira. Normal pluginnel nincs ez a gond. De igen gondolom a valto hasonlo lehet. Viszont amit a fogyasztasrol irtam az nyilvan teljesen mas lesz.
Kerdezz ra nala esetleg, korabban irta, hogy van egy Arkana-ja: link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #85931 üzenetére
Jol hangzik, hasznald egeszseggel
Konnyu hozzaszokni a kenyelmesebbhez A csend/zajcsillapitas volt talan nalam is a legnagyobb kulonbseg. Meg az BT automata zene is kenyelmes, meg a... sokminden
Mi lett / lesz amugy a megannal? Azt tudom hogy megtortek, de ugy remlik az javitva is lett. Egyszeruen csak eljott az ido? Vagy tartasz ket kocsit?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Mezga Aladár #85937 üzenetére
Majd megerositenek, de fenyerot tudtam allitani M1-nel is, meg az M4 full LCD muszeregysegen is, gondolom itt is lehet (bal-alul van egy tekerentyu amivel lehet allitani, a fenyszoro magassagallito mellett)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Predator2 #86081 üzenetére
En meg szabin voltam s nem nagyon neztem forumra
Amit linkeltel az rendszamtabla vilagitas, szerintem az nem ugyanilyen.
Az en egyik gondolatom az volt, hogy a benne levo w5w izzot kicserelni valami combosabbra, pl link (legalabbis ugy emlekszem ez van benne)
De igazabol sok nagy javulasra nem szamitanek, azert nem is vettem meg.Most hasonlo cipoben vagyunk, mert Megane4 kombira valtottam, es ott sem tudom a 'plafonra' rogziteni a vilagitast, hanem valahogy oldalt kell megoldani. De talan meg mindig mukodhet az, hogy a muanyag oldalfalra felragasztok valami LED szalagot, amit vagy az aksira kotok vagy a lampa csatlakozojara valahogy. Esetleg szivargyujto, ha mar ottvan.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Nordik #86173 üzenetére
A muszeren a minimum nem egyenlo az ures tankkal
Fehér Farkas:
----
Lámpajelzés után még mentem 45 Km-t és 49 litert tudtam beletankolni, úgyhogy 11 liter maradt benne.7.5 átlagfogyival számolva amennyi lenni szokott nekem ~3.7 litert használtam el a lámpajelzés után. Szóval 11+3.7 mondhatjuk, hogy pontosan 15 liter benzin marad a tankban mikor a sárga lámpa jelez. Tehát 25%-ig van.
----Tovabba erdekesseg: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz diablo1984 #86466 üzenetére
A csomagterajton van 2 tavtarto pocok, amivel lehet allitani mennyire csukodjon be, pont nemreg nezegettem. Feltetelezem a kepen levo esetben tul melyre csukodik az ajto, ezert nincs sikban (bar az uvegnel nagyon furan all, nem kene ennek igy kineznie).
Vagy nem tudom mi, nalam jol all linkTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Van valami extra amire egy ujabb autonal (M4 PHEV) kerekcserenel figyelni kell? Kereskedesbol van a teli gumi szett is (felnin), ugy tudom azokban is van nyomaserzekelo es fel is van tanitva, ezzel van barmi tennivalo?
Nem talaltam mekkora nyomatekkal kell meghuzni a kerekcsavart, 120Nm?
(Nyari alu felnin, teli lemezen, ugyanazt a kerekcsavart hasznalnam amivel a nyari alut szereltek, az nem gond?).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szevasztok! Tegnap felraktam a teli kerekszettet (szinten Renault kereskedesbol, allitolag nyomazerzekelovel), ellenben hiaba probaltam resetelni (s kiirta, hogy 'Learning tire pressures), nem mutat ertekeket (tudom csak egy ido utan kene mutatnia, de mentem vele par km-t).
Legelso alkalommal el kell vinni a kereskedesbe hogy felprogramozzanak valamit? Vagy ennek igy egybol mennie kene, s lehet siman nincs benne a szenzor?
Megane4 PHEVTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Igy is csinaltam, ellenben ez egy uj szett, most lett eloszor felszerelve, azert gondolom amit rob is irt, hogy legelso alkalommal aktivalni kell / feltanitani :-/ Legalabbis ugy tunik. De majd atfutom a manualt.
Ellenben egy kis razast is mintha ereznek benne (bar felnire szerelten, sulyokkal erkezett a kereskedesbol, gondoltam nem csak talalomra ratettek hanem rendesen centrirozva volt), szoval ugy tunik nem uszom meg hogy elnezzek egy gumishoz.
Gondolom random gumis meg tudja csinalni a szenzort, felesleges a markaszervizbe vinni ilyesmivel?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Valoban, ma mentem megint, es most mar mukodott a szenzor Ugy nez ki tobb kell mint 2-3 km.
De kicsit tenyleg raz, szoval azert beszelek majd gumissal.
Meg 0.1 barral direkt tobbre fujtam a gumikat kedden (igy 2.4 elol es 2.5 hatul, par km megtetele utan a benzinkuton), ma neztem hidegen 2.2 es 2.3 volt (melegen +0.1). Picit meglepett, de vegul is hult az ido / lehet eresztett kicsit mikor lehuztam, de azert figyelgetem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #87308 üzenetére
Kivancsi lennek valahogy nem lehet-e ezeket felnyomni fogyasztovedelemnel, legalabb a direkt hibas tajekoztatas miatt. Gondolom persze erre jonne a 'hirdetes szovegere nem vallalok garanciat / jaj elneztem / stb' szoveg... Esetleg elore telefonon ledumalni hogy mi van benne, menjen ki a kocsihoz, nezze at, ne menjetek feleslegesen, aztan ha ennyit nem kepes megtenni, nem is menni...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Valoban gond volt a melle adott kerekek centrirozasaval, visszavittuk a kereskedesbe s ingyen megcsinaltak, ami mondjuk piros pont, ezzel megleptek.
Mas kerdes, hogy reggel 8:30ra vitte parom a kocsit idopontra, es kb 11volt mire el tudott jonni. Nem igazan ertem minek adnak akkor idopontot. Na mindegy, most levan a gond egy ideig.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Sziasztok! Lassan egy eves lesz az auto (Megane 4 PHEV), kozeleg az elso kotelezo szerviz, ami a hivatalos leiras szerint egy utaster legszuro csere... olajat /egyebeket csak a 2. evben ir.
Mennyire lenne gond tenyleg megvarni a ket evet az olajcserevel? Foleg igy a legelso alkalommal?
~8200km van benne, es a kovetkezo evben is kb ennyit mennenk.
Illetve mivel ez egy PHEV, a rovid ingazasokhoz tisztan villany modban hasznaljuk, igy a benzinmotorban joval kevesebb van, illetve amikor az is ment, akkor jellemzoen hosszabb tavon, autopalyan.Kerjek ra egy ajanlatot a markaszervizben, aztan artol fuggoen dontsem el? Mas szerviz vegezhet nem kotelezo karbantartast garancialis ido alatt?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Kozben megneztem a MyRenault oldalon ahol foglalni lehet szervizt, az 'A' szerviz 124 euro (ami most kene), 'B' szerviz 211 (ebben van olaj+szuro csere), illetve ha mindkettot kerem akkor egyben 286 euro. Meg persze van egy lista arrol mi mindent neznek meg (lenges csillapitok, fekek, folyadekszintek, kerekek stb).
Oszinten szolva tobbre szamitottam, foleg a kombinalt eseten (jo tudom csak ket szuro + olajcsere + atnezes, ahhoz kepest sok, masfelol uj kocsi, markaszerviz oradij, kulfold, szoval lehetne rosszabb is).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megvolt az elso eves szerviz, ~9100km, Renault Megane 4 PHEV, 1.6 szivo benzin (H4M ha jol emlekszem), luxemburgi netto arak (francia szamlarol forditva):
Eves atvizsgalas (teljes csomag, nem csak a kotelezok), 1.3 ora, 110eur
Filter csere 0.2 ora, 17eur
Menetproba 0.3 ora, 25eur
(-> Markaszerviz brutto oradija 98.6eur)Leereszto csavar alatet 3.8eur
Olajszuro 16eur
Pollenszuro 40eur
Teli szelvedomoso 500ml 4eur (legkozelebb csurig toltom itthon...)
Motorolaj Castrol RN17 5W30 4.5l 69eur
Apro izek 7.5 eur
Hulladekkezeles 4 eurSum brutto 345 eur.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Rakerestem autodoc-on cikkszamokra, es hat igen, a markaszerviz siman 2* - 3* arakkal dolgozik, az oradij meg annyi amennyi.
En a myrenault oldalon foglaltam idopontot + szolgaltatast, ott volt egy becsles is, mondjuk az csak 286 eurot irt.Autodocrol alkatreszek kb 25k huf, azert ha elvinnem egy barmilyen szervizbe ez eleve tobb lenne, ha meg markaszerviz, meg egy atvizsgalast is kerek akkor foleg. De itteni viszonylatban ez nem egy rossz ar.
Illetve meg mindig sokkal jobb, mint kollegamnak nemet Jaguar szerviz, ott mondjuk egy 6 hengeres motorrol volt szo, csereltek gyertyakat is meg mittomen meg miket, csak a munkadij volt vmi 500eur, es meg kb ennyi az anyagkoltseg... na azon o is meglepodott.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Par napja lattam egy ertesitest az appban, hogy a 'kocsimnal' (Renault Megane 4 Grandtour) talaltak egy sw hibat (ami valami elektromos meghibasodast okozhat), es foglaljak idopontot szervizbe...
Mondjuk emailt nem irtak, es azota a notificationt sem lattam tobbet, de ha jol remlik a generatorral volt kapcsolatos, ami lehet nem is erinti a PHEV modelleket.
Holnap megprobalok felhivni egy szervizt is, de ha esetleg Rob erre van ralatasod, abban lehet jobban biznek Alvazszam: VF1RFB00X68507465.
Ra tudsz nezni kerlek?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #88826 üzenetére
Koszi a valaszt! Nyilvan elfelejtettem, de majd holnap...
Mindezt szombaton lattam ugy, hogy vasarnap utaztunk Magyarorszagra, nem volt tul bizalomgerjeszto De nem volt gond. Mindenesetre gondolom az itteni szervizek is latjak ezeket / tudnak frissiteni. De majd kiderul.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- PlayStation 5
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- World of Tanks - MMO
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest