- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz MC Pite #74512 üzenetére
Szóval csak a turbójavítástól nem érdemes félni...? Tudom nagyobb nyomáson üzemel az egész rendszer, és mindent nagyobb terhelés ér, de egyre inkább azt látom, nehéz lesz szívót találni. Tudom M3-ból még pont van, csak mondjuk egy kombihoz, pályára annyira nem optimális, de együtt lehet élni vele.
A közvetlen befecskendezés szintén nem tetszik, bár már ott is láttam olyat aki annyival elintézte, hogy egyszer ki kell takarítani a lerakódást, aztán jól elvan egy darabig megint...? Ezt megint nem tudom megítélni, mennyire problémás terület.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ma pár hónap szünet után gondoltam megjáratom a klímát, s működik is, ellenben korábban nem ilyen volt a hangja (decemberben tuti használtam párátlanításnál, nem ilyenre emlékszem. Mondjuk akkor nem full-hideg levegőt toltam be, akkor lehet jobban feltűnt volna...).
Motortérből nem hallok igazán különbséget / új zajt, beltérből nagyon is.
Megane1, 1.4 benzin. Klíma nyáron volt takarítva, feltöltve. Ősszel pollenszűrő csere, kondenzvíz elvezető tisztítás.Beltér, klíma ki / bekapcsolgatás: videó
Motortér, klíma off videó
Motortér, klíma on videóIlletve még egy beltér, ezt sajna annyira nem adja vissza jól, de full-hideg befújásnál hallani azt, amit az első videó esetén, ha full melegre állítom, akkor sokkal kevésbé (nem tudom hol a lezárás, hogy milyen hangot szigetelhet el, de hátha van jelentősége). videó
A fenti videók azután készültek, hogy hazaértem ~40p városi autózásból, addig végig ment, s végig kb. ezt tapasztaltam.
Érdemes / meg lehet-e még fogni most valami komolyabb hibát? Csapágy, szabadonfutó gond? Vagy a kompresszorral lehet valami?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74519 üzenetére
Az persze Véletlen lőttem egy képet videók előtt, a lényeg látszik.
Hideget nyomott (bár most annyira azért nem nehéz), télen szedte a párát is, funkcionális gondom nem volt vele, de nem is várnám meg
Ezt már lehet csak képzelem, de mintha a motortér-hang is kicsit más lett volna most, mint amikor hidegindítás után szoktam vizslatni itthon, ez a videón megint nem annyira jött át, de ezt most talán hagyjuk egyelőre.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LamerGyuri #74523 üzenetére
Pontosan nem tudom, a naptáram szerint 8:30-kor adtam le és 16:30-kor mentem érte. Szóval elvileg több óra. Mondtam nekik ezt, hogy többször volt töltve már, szóval menet közben csináltak egy nyomáspróbát feltöltés előtt. Felhívtak, akkor azt mondták, kb 20 perce (ha jól emlékszem) tartja a nyomást így jó lehet, mehet bele a hűtőközeg. Mivel június közepe volt, nem nagyon volt kapacitásuk több próbára, nekem meg jó volt így.
Ha minden igaz ezek történtek: 0-800 gramm klímagáz között, 4.000Ft.-os nyomáspróbával és komplett fertőtlenítés (ózon és hab): 22.000Ft.
Vagy legalábbis ennyibe kerültNote: a kocsit most nyáron vettem, de ismerőstől, az ő feljegyzéseit értem 'szerviztörténet' alatt.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem persze, csak én úgy tudtam, hogy ha leszívják / töltik, az automatikusan az olaj cseréjét is jelenti - nem?
Időpontok: 16-kor hívtak, de ezt nyilván nem tudom megmondani, hogy mikor-mit-hogy csináltak a kocsival. Számlát adtak meg korrekt csapatnak tűnik, hát felhívhatom őket, de nem tudom van-e valami munkalap amit eltárolnak egy-egy szervizről, vagy csak vigyem el a kocsit, hogy füleljék meg ők...?Nem akartam volna én sem nyáron menni, csak hát akkor vettem a kocsit
Ami kicsit gyanús amúgy, hogy pollenszűrő cserét is kértem (meg fizettem), de amikor ősszel ránéztünk másik szervizben (mert klímázás után néha büdös volt, ezért is kértem ez elfolyók kitisztítását, az meg is oldotta amúgy), akkor egy kissé szürkés színű, 2017-es gyártási dátumú szűrőt találtak. Szóval vagy találtak egy két éves szűrőt, és ennyire koszolódott, vagy az valahogy kimaradt. Mindegy, a klímatöltéshez végül is nincs köze.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Na remek, lehet felhívom megkérdezni, aztán rákérdezek mit javasolnak. Feltételezem csak az olajozást nem lehet megcsinálni, csak gázcserével...
UV jelölést nem hiszem, ez gondolom plusz költség. Nyáron nyomozgatni nem is lett volna idő (max ha 1-2 hónappal később viszem), és amennyibe került volna (csak a feltárás), abból megvan a töltés is. Mivel nem tervezek hosszútávra, ezért nem volt fontos, de azt azért nem akarom, hogy tönkremenjen.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz atosan #74534 üzenetére
"milyen karbantartást igényel?"
Hogy használod Pár hetente érdemes megjáratni (nem tudom mennyit, 10p?), ha más nem akkor, ha egyedül autózol, hogy a benne lévő olaj átkenje az alkatrészeket. Vagy egyszerűen keverj hozzá meleg levegőt és akkor gondolom nem zavaró. Motor leállítása előtt pár perccel érdemes lekapcsolni a klímát, gondolom így kicsit kiszárítja a párologtatót és kevésbé telepednek meg bacik, gombák. Pár évente érdemes lehet kitisztíttatni, vagy ha nem elég hatásos (hideg), akkor leszívni és újratölteni a rendszert. De sok ilyesmi cikk van, pl linkTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74545 üzenetére
Azért az a (csukott ablak mellett lévő) pár 'rés' bőven elhanyagolható a befújt légmennyiséggel szemben. Városi közlekedésnél azért fontos lehet egy aktív szenes szűrés. Én pl. a legritkább esetben húzok ablakot, nem szeretem a forgalom zaját.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Csatravi #74553 üzenetére
Nálam az elfolyó lehetett nagyon bedugulva, mert töltésnél az elmaradhatott, gondolom az utastér / szellőző rendszer lett takarítva (gondolom ózonozva), de néha használat után továbbra is büdös volt. Később ahogy írtam, másik szervizben kértem, hogy takarítsák ki, és azután sosem tapasztaltam, pedig volt használva.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Beszéltem a klímásokkal / el is vittem a kocsit, nyilván amikor bekapcsoltam füleltünk, de nem igazán tűnt fel semmi rendellenes. Már indultam volna haza, mikor a csukott ajtóknál meg lehetett hallani a zajt. Szóval annyira lehet nem problémás ez, ha egy sima utcazaj mellett nem hallani, csak bezárt kocsiban...? Mondták más kompresszoroknak még erősebb hangja is lehet (motortérből továbbra sincs semmi fura, szépen kapcsol a kuplung), 17 éves, nem feltétlenül gond ez. Én is csak azért gondoltam, mert más volt, mint amit eddig megszoktam. De lehet csak rég használtam, nem tudom.
Rákérdeztem az olajra, azt mondták töltésnél figyeli a gép a szintjét, és pótolja amennyit kell. De ahhoz, hogy le legyen cserélve, le kéne venni a kompresszort, kifolyatni, tölteni, átmozgatni, tölteni stb (ha jól értettem).Na most ezzel mit csináljak? Várjak, hátha később romlik, vagy ha marad így és hűt továbbra is, akkor ne foglalkozzak vele? Nem szeretném megpusztítani, főleg nem nyárra (főleg, hogy addigra már külföldön szeretnénk lenni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #27216896 #74571 üzenetére
Meg lehet merni a folyadek forraspontjat (?), ebbol lehet kovetkeztetni arra, hogy maradjon-e. De 2-4 evente szinte biztos fog kelleni cserelni, tekintve, hogy atveszi a levego paratarlamat, vizesedik, melegben elforr s levegosodni fog, es nem igazan lesz feked, ami nem egeszseges.
A masodik allitast meg egyaltalan nem ertem s nem tudom mire gondolt. Rosszabb biztos nem lesz. Vagy ha igen, az mar reg rossz, es amugy is kellene cserelni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Volna egy új zajforrásom: a cégnél toronygarázsban szoktam parkolni, vagyis ~40p menet után mikor megérdekezek, emelkedőn fel, bal kanyar, egyenesbe vissza, balra teker, emelkedőn fel, egyenesbe vissza stb.
Amikor visszaforgatom egyenesbe, hallak egy kissé rövid, fémes, csikorgós hangot. Nem recseg, nem is ilyen mély súrlódó hang.
Lefele menetben (ugyanezt lefelé jobbra kanyarogva, hazafelé menet tehát amúgy 'hidegen') nem hallani.
Van a cégnél mélygarázs is, próbáltam ott arra figyelni, hogy ha onnan indulás után csinálom ezt a balra-vissza forgatást, akkor hallom-e, ott nem (de az is igaz, hogy ott sík területen tudtam ugyanezt megcsinálni, és szintén 'hidegen').
Ha itthonról indulok, akkor is pince szintről állok ki balra, akkor nem hallottam még (jó itt csak egyszer lehetne, lehet csak nem tűnik fel - de szintén 'hideg' még minden).Ennyi alapján van tippetek, vagy nyomozzak még valamerre?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz abteam2008 #74790 üzenetére
Én nem tenném, de nem tudom ez mekkora fordulatot jelent. Ha csak simán haladsz, akkor nem hiszem, hogy gond ilyen ~1500 körüli fordulat, főleg ha dízel. De az is biztos, hogy nem mernék 65km/h-nál 6.-ban gyorsítani De valószínűleg ők sem erre gondoltak, csak elég szerencsétlenül van leírva.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Erre a zajra / leírásra tudnátok mondani valamit? link
Hogy szemléletesebb legyen, készítettem ma egy videót: link
A legvégén megállásnál a fék persze. De lehet amúgy is hozzáér ahogy dülöngél?Meg hétvégén körbefényképeztem az alját, tornyokat stb. Majd összeszedem azokat is, lenne egy-két kérdésem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74850 üzenetére
Köszi az infót, az annyira nem jó.
Esetleg ezek a képek / videók segítenek valamennyit? Még a hétvégén lőttem.Megemelt kocsi, kormányforgatás (próbáltam aztán leengedve (járólapon) forgatni, ott sem hallottam más zajt):
https://photos.app.goo.gl/mV1TUtTTeU3fKVf46Jobb torony (ha minden igaz...)
https://photos.app.goo.gl/NZSNcTRWBKzbJ9go6Bal torony
https://photos.app.goo.gl/EVABAv4XxA4Rm6ds7Fékek
https://photos.app.goo.gl/tHicceJakqJ1De3p6Ami érdekes volt (nekem), hogy minden keréknél hallottam némi fémes súrlódó hangot mikor megforgattam.
Jobb első https://photos.app.goo.gl/4mPv9cDvNXdy2GqG7
Jobb hátsó https://photos.app.goo.gl/T1pYrQo2fJ9fAq658
Bal első https://photos.app.goo.gl/BLD2r6QxUtUq8KgY9
Bal hátsó https://photos.app.goo.gl/po8h9SqUsQDWFJEu6
Fékezésnél szoktam is egy kis nyikorgást hallani (~közép állásnál).Nem tudom milyen cső ez, ez a rohadás nem necces?
https://photos.app.goo.gl/PDn4BQULy6Uqi1cN9Kis (?) olajfolyás (?) több helyen
https://photos.app.goo.gl/yxYxNYoYr24CdwC3AHa már csináltam képeket, csak úgy:
Kipufogó https://photos.app.goo.gl/xe3TbjdyT8JiGsfW9
Olajsapka, víz sapka https://photos.app.goo.gl/YRBDcQRv3CWup4GbA
Minden egyben https://photos.app.goo.gl/bBQxzFKTobkaySSz6[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74862 üzenetére
Az legalább jó hír
Féknyereg engem is, elvileg nem volt piszkálva egyáltalán, mióta nálam van (fékfolyadék csere volt, meg dobféken felszabályzás, ami a fékeket érinti).
Mondjuk nemrég volt kuplungcsere, nem tudom a jobb féltengelyt / féket kellett-e szerelni hozzá...?
Fél éve így nézett ki: kép
(ha jól látom mindkettő a jobboldali, de majd csinálok jobb / több képet).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74991 üzenetére
Hát, ezt írtam én is. Fél év után le is cseréltem a mostani Bosch cuccra. Mert oké, hogy a Valeotól is csak alapmodell, de annyit azért vártam volna, hogy pár hónap után még szépen töröljön s jól felfeküdjön a gumilap (jól = az egész).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Múlthéten szabin voltunk, ~1000 km-t bele is tettünk a kocsiba, de teljesen jól viselte Végre a városi 8.5l fogyasztás helyett sikerült letolni 6.5-re (országút). Meg volt idő egy szép belső takarításra, nagyon ráfért a műszerfalra / középkonzolra. Képem sajna nincs, majd lövök ha eláll a hó.
Hogy negatívum is legyen, csütörtökön a nagy melegben akartunk volna klímát kapcsolni, de csak sziszegés jött végig, hideg semmi. Ma beütött a tél, el is vittem klímáshoz ( ), töltés + tisztításra, 2 óra meló, 22k. Azt mondták a gáz kb 90%-a hiányzott. Korábban júliusban volt töltve, elvileg akkor is és most is ~30 percig tartotta a nyomást, szóval
- vagy valami nagyon kis résen ereszthet (? ez hosszabb próbánál jönne ki? nem kéne ennyi idő alatt?)
- vagy elég volt neki ~2 hónap míg nem használtam télen egyáltalán, s kiszáradt (?)Ősszel használtam ugyan, de nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyire fújt hideget / sokszor nem is állítottam hidegre, csak párátlanításhoz kellett. De nem volt sziszegő meg morgó hangja, mint most, szóval lehet a második lehetőség talán?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Na igen, van egy 17 éves focus is a családban, szerintem még sosem foglalkoztak a klímával, de megy. Lehet érdemes lett volna megkeresni a forrást, de most már mindegy, meglátjuk hogy bírja.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Most, hogy nincs napi használatban a kocsi, lehet megnézek rajta pár dolgot amihez szerelni kell.
Fékek (?): mind a négy keréknél hallottam egy kis fémes súrlódó hangot, normális ez?
Jobb-első Jobb-hátsó Bal-első Bal-hátsó
Hallgatózás alapján mi a véleményetek?
A bal elsőt elég erősen hallani, arra meg csak most lettem figyelmes, hogy mintha valami kotyogó hangja is lenne.Váltó:
Kicsit lötyög a kar, korábban beszéltünk róla, hogy egy javítókészlet segíthet. Videó
Rob válasza alapján, javítókészlet (gyári) + rudazatra persely csere megoldaná? Meg a rugót nézzem meg (bár nem szívesen szedném szét kétszer :\ )
(Ezekre meg akkor ugye NINCS szükség? link1 link2 )Illetve ideje lassan az olaj / szűrők cseréjének is, 1.4 16V benzin K4J750 motor (2003 Megane Classic)
Purflux légszűrő
Purflux LS932 olajszűrő
Elf Evolution 900 SXR 5W-30 5L olaj
Réz gyűrű leeresztőcsavarhoz (csavart cseréltem múltkor, gondolom most nem kell)
Purflux aktívszenes, klímás kocsihoz pollenszűrő (a klíma a keret kialakítása miatt érdekes, kell hely a csöveknek - nem a szűrő miatt)
Négyszögkulcsom van a leeresztőcsavarhoz. Más talán nem kell.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75123 üzenetére
Egyszer volt, hogy későn értem a céghez, és már csak kint tudtam parkolni az utcán, meg is ázott a kocsi. Aznap később beálltam a mélygarázsba (ez egy kb 2 perces utat jelent). Itt a bal első felni közepe száraz, de sajnos nem néztem, hogy a meleg miatt-e, illetve a túloldalról nincs képem, csak a hátsóról (amúgy decemberi képek): link
Lehet majd felbakolom aztán járatom egy kicsit, kíváncsi vagyok mi a helyzet, köszi a tippet.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75125 üzenetére
Komolyan fel kene venni a jogsiszerzes kovetelmenyeihez az elmeletbe nem csak a kozlekedesi, hanem a karbantartasi szabalyokat is. Tudom, hogy van rola szo, de hat latszik mire eleg.
Legszivesebben csinaltatnek gyakorlatot is pl. kerek- meg izzocserevel, olajszint ellenorzessel. De akar elmelet szintjen is lehetne javitani...
Aztan persze a lustasagre meg hulyesegre nincs orvossag. Csak szomoru, hogy sokan azt sem tudjak, hogy hasznalati utmutato letezik, nem, hogy esetleg el is olvassak.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75128 üzenetére
Azt a maradek taknyot ami benne volt, ki kellett / lehetett mosni valahogy? Vagy mit lehet csinalni ilyen allapotban? Eleg a teknot elmosni? Mi lehet a kisebb jaratokkal, vagy azt nem engedte at a szuro?
Illetve hogyhogy betoltes, nem lett leengedve egybol amit lehetett? Vagy pont az atmosas miatt toltottel ra egybol?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75131 üzenetére
"Nem indult."
Nem is értem miértFehér Farkas:
Na jó, de ha nem is mondják, még annyira sem fog róla tudni senki, hisz honnan tudná. Jó persze akinek van vagy egy kis műszaki affinitása, vagy úgy általában törődik a holmijaival, az csak utánajár, hogy tudná karbantartani. De ez meg kocsitól függetlenül igaz mindenre. De ez már kicsit off.Ja amúgy fékek, mondtam van ez a súrlódó hang: most játszásból felbakoltam a kocsit és hagytam járni a kerekeket, de percek után sem változott a hőmérséklete (infrás hőmérővel néztem felnit is, féket is ahogy tudtam, nem volt különbség, 12°C mint kint). Bár nem tudom mennyivel kellett volna melegednie ha gond van.
Mindenesetre majd leveszem a kereket aztán megnézem jobban is a fékeket, mi a helyzet, de csak holnap.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ma volt időm leszedni a kerekeket és ránézni a fékekre. Egy érdekesség, hogy a bal oldali féktárcsa lötyögött, nem volt meghúzva a két csavar (cserébe el vannak nyalva kicsit).
Januárban cseréltek kuplungot, nem tudom, hogy ott nem lett rendesen meghúzva, vagy azóta lelazult...?
Jól gondolom, hogy ha a kerék odanyomta mindenképp, szóval igazából nem volt ez akkora gond, és menet közben stabilan állt? Az a két csavar kb. arra kell, hogy ha leveszem a kereket, akkor az azért tartsa a tárcsát? (Sikerült amúgy kivenni, áthajtani 8-as anyán s így némi menetet visszanyerni, majd menetrögzítővel teljesen betekerni).Tárcsák vastagsága 20mm, analóg tolómérővel nézve. Külső peremén nem igazán volt válla, belül egy kicsit, mindenesetre lecsiszoltam róla kicsit a rozsdát (betétek szélét szintén). Amikről mint kiderült Zimmermann, kb ~8.5mm vastag lehet a kopóréteg (de van is rajta kopásjelző is).
Viszont amit furcsálltam, hogy a képen látható fém lapok, amiken csúszna a betét a féknyeregben, nincsenek link. Nem kéne azt pótolni? Mindenesetre itt szintén megcsiszoltam azt a részt, amiben csúszik a betét - érdemes ide venni valami kenőanyagot? Mifélét? Máshova esetleg? Kivettem a két csavart is, amin mozog a nyereg, ott a gumiharangba kentem szilikont, de az amúgy is szépen mozgott.A csiszolgatás és takarítás ellenére nem érzem azt, hogy különösebben javult volna : \ link Igaz ez a jobb oldal, a balt el is felejtettem ellenőrizni, holnap folytatom úgyis a matatást.
Jól van ez így, vagy érdemes bármit cserélni, javítani, tisztítani?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mégis csak volt értelme igazítani a fékeken, eddig volt egy kis hangja fékezésnél, most nem hallok ilyesmit, szóval ez rendben.
Holnap jönnek a cuccok, sikerült szerezni aktívszenes pollenszűrőt végre.
Olajcserén még gondolkodom mert kb. 9k van benne, éppenséggel nem lenne sürgős, de mivel alacsony a szint és rá kéne tölteni, talán a legjobb ha lecserélem az egészet inkább.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi az infókat
Kész is a csere. A leeresztőcsavart meglepően könnyű volt letekerni, azt hittem jobban rá lesz gyógyulva. Mondjuk nem eresztett semmit, úgy néz ki a réz gyűrű is jól üzemelt. Olajszűrő szintén nagyon szépen lejött (múltkor is megolajoztam, meg nem állat módjára húztam rá).
Belement 0.7l olaj egy korábbi flakonból, meg az újból 4, és most épp a max alatt van (járattam egy percet, aztán meg vártam is, szóval elvileg átjárta a szűrőt, és volt ideje is lecsurogni is). Képek, csak úgy.Viszont a leeresztett olajat visszatöltve az 5l-es kannába, kb 3l körül járt a szint. Jó persze folyt ki egy kicsi a szűrő mellé meg abban is maradt, ahogy a motorban is, meg amúgy is 1/3 szintnél járt a pálca, de kicsit többre számítottam. Mindenesetre most szépen tele.
Pollenszűrőnél érdekesség, hogy a régi nem aktívszenes, csak koszos Az újon szerencsére körbe is van egy szivacscsík, biztos jobb lesz.
Csavarnál a régi gyűrűt csak mutatóba raktam rá, nyilván nem raktam vissza.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
A Haynes leirasokon kivul van esetleg valami szerelesi utmutato a kocsihoz? Az autodoc-on van tobb is, de sajna sem ugy altalaban valtokrol, sem Megane1-rol nem talaltam semmit. Szivesen megneznem ezt a valto javito keszletet, de csak igy erzesre nem kezdenem el lebontani.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
A feher muanyag perselyt sikerult is kicserelni a rudazat vegen.
Ellenben a keszlet elemeit nem igazan talalom hol vannak.
Vagyis ezt megtalaltam, de ezt a rudat nem tudom hogy lehet kibontani, es nem is biztos, hogy erdemes. A tobbi valahova a valtokarra megy? linkAmi viszont erdekes, hogy csak elol, a rudazatnal van rugo, ami visszahuz kozepre, az jol is mukodik. Eddig amiket lattam szerviz leirasok, ott a valtokar (box) aljan mutatta a rugot: link Nalam ilyen. Ezert (is) lehet akkora lotyoges benne? Itt gyakorlatilag semmi ellentartas nincs igy.
Ezek utan nem tudom erdemes-e a valtokar kiszerelesevel foglalkoznom, foleg, hogy sok kerdesz felvetett:
A valtogomb ragasztva van s erovel le kell tekerni rola, aztan visszaragasztani?
Ha leveszem a zegergyurut alulrol, akkor felfele ki lehet huzni a kart, vagy lefele kene engedni (avagy le kell-e szednem a gombot / szoknyat)?
Vagy szedjem le az egesz hazat, s akkor konnyebb szerelni? Csak akkor meg egy masik hovedo lemez van utban.rob210: szinte uj, tokeletes
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75184 üzenetére
Rob egy kicsit tudsz segíteni a váltó témával? link
Rövid(ebb)en:
- Nem kéne egyből a váltó ház (kar) alatt is egy visszahúzó rugónak lennie? Lehet azért mozog ennyire, mert ott nem tartja semmi? Csak elöl, a rudazat végénél van.
- Hova kéne tenni a készlet részeit? A váltó karnál / rudazatnál nem nagyon láttam ilyen elemeket (csak azt a harangot, annak nem kéne ilyenkor mozognia is?).
- A váltókart felfelé gondolom nem lehet kihúzni. Ha lefelé engedem, elfér a kipufogó mellett? Ehhez hogy kell leszedni a váltó gombot / szoknyát? Van egyáltalán értelmi kiszerelni, vagy ott nincs mit cserélni?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75241 üzenetére
Ez engem anno a Focus2-nel lepett meg, hogy a 2 litereseknel ott is volt (talan 1.8 is? nem tudom).
Hol lehet ilyen infonak utanajarni egyaltalan? Neztem mar a www.cars-data.com meg az www.autoevolution.com oldalakat, de vagy nem feltetlenul pontos, vagy nincs is ilyen adat. Wiki-n meg annyira sem...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75290 üzenetére
Bár nem látom a hirdetést, nem érződik drágának, főleg, hogy kombid van. Abból megint nem indulnék ki, hogy mennyiért vetted, hisz ahogy írod is, költöttél is rá, adott esetben még többet is érhetne.
Szerintem fontosabb lehet, hogy jól reklámozd a kocsit (leírás, fotók), aztán ha valakit érdekel, majd legfeljebb alkudni fog, de legalább felhív.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha már fékek, ezekről mi a vélemény? link
Tárcsák ~20mm, nem látok sávos bemarást / vállakat (bár belül kicsit csiszoltam a rozsdásodó peremen); a fékbetéteknél meg a koptatóréteg önmagában 8mm, kopás egyenletesnek tűnik, most már csikorgó hangja sincsen.A nyereg belső oldalán, a csavar körül mintha lenne valami folyás, aminek nem tudom mi lehet az oka, kicsit eresztene? Folyadékot nyáron cserélték.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Más téma: gondolkodom rajta, hogy a Megane 1 Classic sedannal hogyan tudnék több csomagot szállítani, és hajlok a tetőboxos megoldások felé (Menabo-kat néztem).
Viszont tetőcsomagtartóm nincs, és mivel pár alkalomra (és össz talán ~1 évre) keresek megoldást, nem is adnék 80-90k-t egy Thule tartóért (amennyire néztem, elég kérdéses, hogy a következő autónál tudnám-e használni akár csak részben is). Nyilván a box jó lesz később is.
Bosal gyárit (?) néztem 27k, jó lehet, bár nincs benne T horony, ami nem lenne rossz (egyes boxok gyárilag azzal jönnek, pl. Menabo Diamond). Alu gondolom ugyanez.
CAM Totus Fly-ban már van horony, de 45k link
Esetleg bontottat? link
Amos D-4, alu, zárható, T-horony 35k, eddig ez tűnik a legjobbnak link
Lista link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #75339 üzenetére
Köszi ránézek, de típus ajánlásokat szívesen veszek
Ahogy néztem sajnos több face csoportban szünetel az üzletelés a vírus miatt : \ A 35k még mondjuk beleférne, de többet nem szívesen áldoznék erre. De alapvetően a használt cuccokkal sincs bajom.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs