- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Netflix
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Disney+
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
Sziasztok 2004-es 1.4 75 lovas Thalia vásárlásakor mik azok a tipushibák amikre érdemes odafigyelni?
Nyilván ilyen idős autónál örüljünk annak, ha gurul de olvastam a kilyukadó fűtőradiátorról ami tipikus Thalia hiba amit nem könnyű és olcsó javítani.
Vannak még olyan típushibák amit vásárlás előtt egy murvás telepen műszerek nélkül fel lehet fedezni?
Egyszer régen volt a családban egy dízel Clio amin elszakadt a vezérműszíj úgyhogy a franciák ki voltak zárva eddig, de most képbe került egy Thalia pusztán a csomagtartó méret miatt.
Konkrétan ez a 1.4 75 lovas motor láncos vagy szijas?
Ha jól olvastam akkor az első sárvédő műanyag, például eddig ezt sem tudtam így ezen nyilván felesleges bohóckodás a festékméregetés.
Megköszönném a tanácsokat.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74467 üzenetére
Nincs túl nagy választék itt a környéken egy ilyen árkategóriájú autóért meg nem kocsikáznék többszáz kilométert, mert benne van az is, hogy nem is olyan mint a képen.Egyébként [ezt] mennék megnézni, ha a kisebb 1.4-es csak annyival rosszabb, hogy gyengébb az nem probléma.
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74467 üzenetére
Ezek tipushibák ha jól olvastam, pluszban még a fűtőradiátor szivárgás is jellemző.
Ezeket a hibákat mennyire költséges javítani ha esetleg vásárlás után jönnek elő?
A váltót tényleg szét kell szedni a tömítés kicseréléséhez?
A fűtőradiátor cseréjéhez pedig ki kell venni a műszerfalat?
Illetve ezek olyan hibák amelyek minden autót utolérnek előbb-utóbb vagy valamelyik évjáratot érintik csak? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74568 üzenetére
Megvan gép egy K4J712 lett végül, klímával.
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alkatrészek amiket kinéztem hozzá azok tényleg jók lesznek?
[Vezérműszíj+vízpumpa]
[Hosszbordás készlet]
Gyári gyújtógyertyából melyiket? [valeo] [hella]
motorolajból [5w30] vagy [5w40] [gyári mann filter szűrővel]
hűtőfolyadék a sima [piros] jó bele?Most is valami piros lötty van benne.
Alap dolgok így ki lennének cserélve, ezen kívül kellene még ezekben valaminek a cseréjére figyelni? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74699 üzenetére
Nézegettem az alkatrészek listáját és észrevettem, hogy a hosszbordás szíj skf esetén 6pk17
50 contitech esetén 5pk1750.
Most akkor melyik kell rá?A szerelő aki csinálja azt mondta rám bízza milyen alkatrészt viszek, ő a gates cuccukat szokta szerelni, de ha viszek mást azt is beszereli.
Én az [skf] -et rendeltem meg a vezérműszíj készletből, [ezzel az skf vízpumpával.]
Hosszbordásból meg [ezt a feszítőt] [ezt a szíjat] és ezt a [vezetőgörgőt] rendeltem meg, ahol láthatóan mindegy hány bordás szíj mert a görgő a szíj hátulját feszíti viszont a szervószivattyú és a generátor tárcsa az bordázott, szóval jó lesz az az 5 bordás contitech szíj? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74765 üzenetére
Lenne még egy kérdésem.
Olyat produkált 2 hét alatt már másodszor az autó, hogy csak teker de nem indul, ha a kulcsot kiveszem a gyújtáskapcsolóból majd újra visszateszem utána rögtön beindul.
Láttam immo hibáról leírást de nálam nem villog az immo led ilyenkor, a másik tipikus hiba a felső holtpont jeladó lehet talán.Szerinted a jeladó csinálhat ilyet vagy inkább immo hiba lesz? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74924 üzenetére
Ez thalia 1.4 16v, reggel óta be lett indítva vagy 10-20 alkalommal egyszer sem csinálta azóta, de rendeltem bele egy újat a bárdiból, ERA gyártmányról van véleményed?Viszont most dobott egy p0420 hibát is de ki tudtam törölni és nem is jött vissza.
Más hibakódot nem is találtam torque-al -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74926 üzenetére
Az immo hibás működésekor indítás alatt gyorsan villog a visszajelző led a műszerfalon?
Vagy honnan tudom meg, hogy nem ismerte fel a kulcsot?
Most ha a kulcsot beteszem a gyújtáskapcsolóba másodpercenként vagy kicsit sűrűbben villog a led, amikor gyújtásra kapcsolom akkor pedig felkapcsol az összes visszajelző és ha jól emlékszem (nem az enyém a kocsi) ilyenkor kialszik az immo ledje és be is indul ha indítom.
Ha az immoval van a probléma akkor ilyenkor nem kilszik hanem gyorsan villog? (nekem fordom van ott azt hiszem így jelzi az immo hogy nem ismerte fel a kulcsot)
Katalizátor hibára visszakeresve volt korábban 2 találat, mindketten gyertyacsere után kapták a hibajelzést, ezzel én is így vagyok kb 150 km-re korábban lett nagyszerviz denso gyertyákkal együtt megcsinálva.Ennek lehet ehhez köze vagy csak véletlen egybeesés?
Itt felém sajnos nincs az alföldön autópálya meg nagyon normális út se meg a gazdája is jobb, ha nem kergeti 120-szal , de lehet egy kis hajtás tényleg nem ártana neki ,mert az én 100 lovas autómhoz képest ez nem tűnik hasonlóan erősnek. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74930 üzenetére
Diag nincs egy obd + torque ami van itthon, de hibakód csak a p0420 volt( se fhp se immo hiba)amit töröltem és ki is kapcsolta a hibajelzést.Lehet ez egy pici tömítetlenség a kipufogón esetleg ami a lambdát megtéveszti?Vagy ez egyértelműen katalizátor?
A gyertya Denso pru nemtudommennyi amit írtál, hogy kell az lett belerakva.
Hézag ~0.9mm mert az 1-es hézagolólemez nem ment közé, de ez gyárilag ilyen is volt nem lett állítva.
Kellett volna?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #75911 üzenetére
Ismét lenne egy kérdésem, Thalia 1.4 benzin jobb első fényszóró környékén mi lehet [ez a zaj?]
Gyújtást kapcsolva kezdődik és behallatszik az utastérbe. -
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #75916 üzenetére
Javítottam.
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #75852 üzenetére
Végül total-t vettem, utántöltéshez nem kellett szerintem egy deci se, így lehet igazad van, talán érdemes lenne lecserélni inkább az egész rendszerben.
Van erről valahol videó/leírás, hogy hogy kell megbontani a rendszert?IlIetve van egy újabb kérdés, p0141 hibakód ami időnként megjelenik, de törlése után nem jön azonnal vissza ez lehet( ha valóban szakadt lenne az áramkör benne akkor az gondolom nem javul még a törléstől) összefüggésben a szintén alkalmanként megjelenő, törölhető p0420 kóddal (itt sem világos, törlés után miért nem dobja vissza rögtön a hibát ha tényleg kuka a katalizátor) ami törlés után többszáz kilométeren keresztül szintén nem is jön elő újra?
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #76974 üzenetére
Ha nem 30ezer lenne azt venném ezért gondoltam, hogy megkérdezlek az olcsóbb versenyzők közül melyik az ami esetleg vállalható.
(#76975) molnarpeter
A külső burkolata eltűnt, ha befogom a kipufogót hallatszik, ahogyan kifúj plusz megütögettem és zörög az egész belseje, szrintem kuka.
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #76978 üzenetére
Elhiszem, de 15 éves a gép, szerintem a gyári dob van most még rajta, viszont mivel ennyi idős már nem feltétlenül mindenből a legjobbat akarom megvenni rá, ha csak 4-5 évet kibír az nekem elég, lehet akkor már más fogja használni, de a walker az belefér, meg is rendelem.
Egyébként a bilincs ilyen idős korában amikor leveszem a régi dobot ép szokott maradni vagy azt is kell vennem újat? -
gabor9991
őstag
Féktárcsán [ilyen] kipattogással találkozott már valaki?
Febi tárcsa Zimmermann betéttel nincs válla, van benne vagy 10-15 ezer.
Nem ráz, de azért ezek a kráterek nem annyira megnyugtatóak.Mitől lehet ez? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #77030 üzenetére
Ennek, hogy a féltengely [így excentrikusan] forog a féltengely mi lehet az oka?Megrángattam rendesen, nem lóg.
-
gabor9991
őstag
Thalia toronyszilent tönkremenős fajta?Összetartást kellene állítani de azt mondja a futóműves hogy a szilentet ki kell cserélni mert mindkét oldalon rossz.
Felemelve az autót a gólyaláb felső része mozgatható a szilenttel együttAmikor a kerekein áll akkor meg se mozdult, nem nyekereg nem kopog igazából semmi jele annak hogy rossz lenne
Végállásokban így néz ki [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #77118 üzenetére
Az új dobon a cső vége ki volt bővítve meg be volt vágva hogy a bilincs tudjon rajta szorítani de az átmérője a szerelő szerint így is megegyezett.
Ha te is úgy látod így képről, hogy kuka a szilent akkor elhiszem
Ebből lehet rendelni olyat ami csak a torony belső felébe való gumit és a csapágat tartalmazza és van olyan ahol ez is benne van ami a képen látszik.
Ezt is cserélni kell ami a képen látható vagy ez maradhat?
Ennek szemre semmi baja.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #77357 üzenetére
Múltkor már érdeklődtem toronyszilenttel kapcsolatban azóta a nyaralás miatt el volt halasztva a csere most lesz megcsinálva a következő héten.
Szóval odáig már eljutottam, hogy [kyb sm 1018] lesz beszerelve ez elvileg jó ehhez a kocsihoz viszont clio fórumban láttam olyt ahol a toronyszilent csere után ekkora vagy még nagyobb hézag lesz a torony tetején.
Ilyenkor mit ront el a szerelő? -
gabor9991
őstag
válasz M@rdel #77395 üzenetére
Köszi, nem én csinálom, szerelő mondott rá 3 órát meg 15 ezret, nem tudom ez reális-e a munkáért de ennyit kér érte.
Vezérműszíj+vízpumpa, olaj+gyertyák pollen levegő és benzinszűrő csere ugyanitt 25 volt, igazából nem gondoltam, hogy a toronyszilent csere 3 órát elvisz.
Ha már szét lesz szedve akkor a stabilizátor szilent is új lesz plusz be kell állítani a futóművet.
Igazából amiatt kérdeztem rob210-től mert olvastam már itt pár érdekes dolgot mikor a szerelő azt gondolta tudja mit csinál utána meg kiderült, hogy fogalma se volt az egészről, persze a szarfrancia a hibásJelenleg [ezzel] nem tudok mit kezdeni, ez az olaj honnan kerülhet oda?
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Handball94 #77527 üzenetére
Pécs vásártér
Nagy ívben kerüld el a helyet -
gabor9991
őstag
2005-ös thalian mennyibe kerülhet a hátsó lökhárító és a csomagtérfedél cseréje+fényezése casco alapon?
Megsérült mindkét elem van casco csak meg kellene adni a biztosítónak, szerintem mekkora a becsült kárösszeg, ugye itt új elemekkel meg rendes számlás szervizzel kellene kalkulálni amiből majd avultat + önrészt von le a biztosító ezért nem akarok se túl keveset se túl sokat megadni így előre
2 elem fényezése lehet olyan bruttó 80-100 körül talán, plusz a csomagtérfedél meg a hátsó lökhárító csere de itt csak bontott alkatrészeket találtam, ezekből mennyi lehet egy új?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78279 üzenetére
Kíváncsi vagyok miket sorolsz fel, lassan 10 éve van egy focusom, jól elvagyok vele, nekem az a Renault volt inkább furcsa ami nemrég került hozzánk.
Tényleg minden rossz szándék nélkül kérdeznék, hogy szerinted mitől rakat fos, illetve mind az vagy csak valamelyik típus? -
gabor9991
őstag
válasz polonic #78324 üzenetére
Kárügyintézéssel azért csak óvatosan.
Egy idősebb autónál a biztosító avultatja az alkatrészeket rendesen, szóval annyit sosem fognak fizetni, mint amennyibe a javítás kerül új, gyári alkatrészekkel.(vannak kivételek de alapból így van)
az én kocsimon legutóbb a bal visszapillantót törték le, a gyári új tükör számlával 75e+13e a felszerelés munkadíja.
Erre a kárra a biztosító nettó 50e forintot fizetett, egy kisebb alku után amiből meg lehet tisztességesen csinálni, de nem gyári új alkatrésszel.
Ha gyári új tükröt szereltettem volna fel akkor a különbözetet nekem kellett volna fizetnem.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Smith Ügynök #78577 üzenetére
Thalia 1.4 k4j712
[Ilyen nyikorgást] produkál tegnap óta.
Tegnap mentem vele 150 km-t úgy 50 km után a nyikorgást abbahagyta, de a hazafelé úton az első pár km-en újra nyikorgott.
Ma reggel megint ezt csinálja.
Akku nyugalmi feszültség 12.7V töltés 14.44V alapjáraton és ~2500-3000 fordulaton is.
10e kilométerrel ezelőtt lett vezérműszíj/hosszbordás is cserélve.
Visszaolvasva talán ez a nyikorgás a generátor szabadonfutó lehet? -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78584 üzenetére
Igen?
Pedig hozzá vinném vissza.
Hol láttad ,hogy keresztben fut?A szijnak a tárcsa másik oldalához kellene hozzá érnie?
Ez 5pk szíj a tárcsa meg 6 pk amikor megrendeltem abban maradtunk, hogy nem lesz belőle gond, de ezek szerint nem mindegy melyik oldalára került a szíj a a tárcsán.
Na mindegy, ha csak egy szíj kell akkor örülök.
Nézek olyat amit írtál korábban és 6pk azt nem tudják sz@rul feltenni -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78584 üzenetére
Tavasszal kerdeztelek mitől indulhat néha nehezen a Thalia.
Fhp jeladó volt a tipp, vettem is egy újat mert még a gyári van benne.Ahogy melegedett tavasztól kezdve az idő nem volt gond az indításával úgyhogy a jeladó nem lett beszerelve.
Most viszont jöttek a hidegebb idők és újra előjött a tavasszal tapasztalat hiba, nem indult be a kocsi.És most jön a lényeg, a jeladó amit vettem Era gyártmányú de a csatlakozó nem arra áll amerre a gyári jeladón hanem pont a másik irányba és én így nem tudtam a helyére tenni.
[Ide] nem sikerült sehogy berakni, vagy a csavarok furaratai vagy a csatlakozó nem stimmelt.
Így vissza lett rakva a gyári ami benne volt, megpucoltam és most azzal is egy pöccre indult.
Én voltam béna vagy tényleg van olyan jeladó amit nem lehet oda beszerelni mert a csatlakozó rossz irányba néz?[ Szerkesztve ]
-
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78653 üzenetére
Múltkor kérdeztelek fhp jeladóval kapcsolatban mert az utángyártott jeladó nem ment be a helyére.
Csináltam képeket, [ez a gyári] és arra jutottam, hogy talán [emiatt] nem tudtam a helyére tenni a [balra néző csatlakozós Era fhp jeladót?]
Volt már ilyen eset nálad?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!