-
IT café
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
4Grider
nagyúr
válasz snooze #61720 üzenetére
Nyáron volt afférom az alkalmazottakkal az rtlmost miatt. Ip alapján volt nálunk bannolva, aztán egyszer csak megjelent a forgalom analízisben elég szép adatokkal. Olyan telephely vonatkozásában is, akik sírtak, hogy marha lassan érik el az ügyviteli rendszert. Ezek után muszáj volt fizetős url szűrésbe tennem.
-
4Grider
nagyúr
válasz golfvariant #61771 üzenetére
Szerintem a Datán nincs kötbér, mivel az határozatlan idejű díjcsomag volt, míg meg nem szüntették. A kötbért maximum az előző csomagodra kaptad.
Kategórián belül sorolnak át, tehát olcsóbb nem lesz a havidíj, ellenben nem lesz benne korlátlanul használható mobilnet.
Nincs így leírva, de logikátlan lenne átrakni egy olyan sim-et ami egész hónapban inaktív. Van rá esély, hogy akkor sem, amikor aktív... -
4Grider
nagyúr
Sokat telefonálóknak nincsenek hívásindítási gondjai?
A flottatagjaink jelezték, hogy bizonyos számokat konstans módon nem tudnak hívni (hosszú csönd, majd pittyenéssel visszajön a tárcsázó). Az adott számok felől viszont tudnak hívást fogadni, és ilyenkor általában vissza is tudják hívni a számokat. És az az érdekes, hogy ebben vegyesen van flottán belüli, kívüli és idegen hálózat is. Mintha a számlázási rendszer nem engedne bizonyos irányokba hívni... -
4Grider
nagyúr
válasz Viktor0610 #61774 üzenetére
Logikus, köszönöm.
-
4Grider
nagyúr
válasz geogabcsi #62079 üzenetére
Sajnos elég sokan döntöttek úgy az elmúlt egy évben, hogy vezetékes net hiányában vagy az helyett Telenor korlátlan mobilnetre (HD vagy valamelyik flotta) állnak át. Ennek egyes helyeken már tavasszal, mostanra pedig már LTE-A-val lefedett helyeken is meg lett az eredménye. Te is ezt tapasztalod. És lehet hogy ez lesz rosszabb is annak ellenére, hogy a HD csomagokat kivezették, a korlátlan mobilnet mellé kérhető adatmegosztó kártyákat pedig megszüntették.
-
4Grider
nagyúr
válasz geogabcsi #62086 üzenetére
Ahogy írtam: Lesz az még rosszabb is. Sajnos egyre többen gondolják úgy, hogy ha mérnek néhányszor 30-40 Mbps-ot (vagy jóval többet) adott helyen mobilneten, akkor az mindig is úgy lesz, és simán alkalmas a mobilnet a vezetékes net kiváltására/helyettesítésére. Ez a folyamat pedig a mobilnet egyre nagyobb terhelését és így lassulását jelenti. Ebben jelentős javulást a következő generáció (5G) megjelenése okozhat, az is - a 3G-hez majd a 4G-hez hasonlóan - csak egy-két évig (amíg az új 5G-s eszközök kellően drágák maradnak és a szolgáltatók nem jönnek ki rá korlátlan csomagokkal).
-
4Grider
nagyúr
Én nyáron voltam utoljára Sopronban. Az autómban 4G only üzemmódban működő router van, a netes autórádiót tehát az látja el. Nálam a zágrábi rádió mindig megy, így emlékeznék rá, ha nagyon szakadozott volna. De nem, talán ha egyszer szakadt meg a kapcsolat az úton. És úgy általában ez a jellemző szinte mindenfelé (már hogy a netrádió nem szakad meg csak 4G-t használva).
Tehát nálad lesz a hiba... -
4Grider
nagyúr
Majd megnézem holnap, hogy a mai adatok felmennek-e.
Egy órája kapcsoltam be egy dual-sim-es telefonon. 98-ról 87%-ra ment le az akksi, miközben ez a telefon kb. óránként 2%-ot merül a két kártyával, ha nincs használva (és ez most nincs). Mindeközben az akkumulátorhasználatnál 0%-ot ír a készülék a Cellmappernél... -
4Grider
nagyúr
válasz vasi89 #62151 üzenetére
Szerintem a leírásban benne van a kérdésedre az összes válasz:
A telenor.hu-n megrendelt, igénybevételi díjat utólag fizető, tarifahűséggel kötött (számlás) és feltöltőkártyás előfizetéssel vásárolt mobiltelefonokat és táblagépeket az előfizetés aktiválástól számított 14 naptári napon belül leadhatod a Telenor Értékesítési Pontokon, és ez után a készüléket azonos vagy – amennyiben az érték különbözetet a cserekészülék átvételekor megfizeted – magasabb vételárral rendelkező mobiltelefonra vagy táblagépre cserélheted. A csere keretében pénzvisszafizetést nem lehet érvényesíteni, és alacsonyabb értékű készülékre történő cserére sincs lehetőség. Részletvétellel történt vásárlás esetén a csereérték a készülék teljes vételára. A cseregarancia a telenor.hu netshopon keresztül vásárlásra jogosult lakossági és az üzleti előfizetőkre egyaránt érvényes.Cseregaranciát készülékenként egyszer, valamint – egy előfizető nevén lévő több előfizetés esetén – előfizetőnként évente kizárólag egy alkalommal lehet kérni. Amennyiben például egy időben vagy 1 éven belül 2 készüléket vásárolsz, a cseregaranciát csak az egyik készülékre tudod érvényesíteni.
A cseregarancia érvényesítésére akkor van lehetőség, amennyiben a terméket gyári csomagolásában, a rövid ideig tartó rendeltetésszerű használattal szükségszerűen együtt járó elhasználódás nyomait leszámítva sértetlenül (pl. mechanikai sérülés – karc, törés stb. – és beázás nyomai a készüléken nem találhatók), működőképes állapotban, az eredeti blokkal vagy számlával együtt átadod a Telenor Értékesítési Pont munkatársának.
A cseregaranciával akkor tudsz élni, ha a cserére vonatkozó igényedet az előfizetés aktiválástól számított 14 napos határidőn belül bejelented számunkra.
Az Értékesítési Ponton munkatársaink a készülék állapotát a helyszínen szemrevételezéssel ellenőrzik, és amennyiben minden szükséges feltétel teljesül (és a személyes ügyintézés időpontjáig nem telt el a 14 napos határidő), a cseréről egyidejűleg intézkedik.
Amennyiben a készülék nem sértetlen állapotú, akkor a készülék cseréjét nem tudjuk teljesíteni. A szavatossági, jótállási kötelezettség alá tartozó hiba javítására az általános szabályok szerint kerül sor. A sérült készülék cseréjére díjköteles javítást megrendelése esetén nincs lehetőség.
-
4Grider
nagyúr
válasz vasi89 #62172 üzenetére
Igen, a lényeg kimaradt. Ezt cseregarancia során nem fogják cserélni. Erre is vonatkozik egy rész ui. a feltételek között, amit viszont nem írtam meg, mert elfelejtetted leírni az okot. Ez a rész:
A szavatossági/jótállási kötelezettség alá tartozó hiba javítására az általános szabályok alapján kerül sor.[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz sanyi0627 #62198 üzenetére
Magyarországon ha az országon belül Ft-ot utalsz, akkor a pénz egy-másfél órán belül megérkezik, ha a feladás délután fél-négyig megtörténik.
Cégek több szinten végzik az utalást. Mindig van, aki feladja az utalást, és mindig van egy aláíró. A kettő közé pedig még beépíthető néhány szint. Ha minden szint engedélyezte, az utalást az aláíró akkor indítja el. -
4Grider
nagyúr
válasz sanyi0627 #62218 üzenetére
Mint írtam, nem elvileg és nem általában. Ha a számlaszám jó, amit arra 11:29-kor elutalok bármelyik hazai bankból, maximum 13:00-ra a számlára kell kerüljön. Nem elvileg, gyakorlatilag. Ez alól csak a bankszünnapok kivételek.
Egyeztess még egyszer a feladóval, kérj tőlük tranzakcióazonosítót és számlaszámot, mert vagy nem utaltak, vagy nem a te számlaszámodra![ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz sanyi0627 #62238 üzenetére
Unicreditnél a 16:30-ig feladott utalások még aznap megérkeznek.
Ez a rendszer emberi beavatkozás nélküli ha már feladták az utalást.
Kérj tranzakciókódot a Telenortól. Ha tudnak adni, akkor csak azt tudom elképzelni, hogy rossz számlaszám van mögötte, ha nem tudnak adni, akkor egyértelműen még nem adták fel az utalást. -
4Grider
nagyúr
válasz geogabcsi #62249 üzenetére
Reménykedni lehet, de elég sok mindentől függ hogy lesz-e, egyáltalán lehet-e egy adott helyzeten változtatni. Pl. hello data esetében pont hogy ők lassítanak 2 Mbps-ra, ha túlterhelt a cella (már ha meg tudják már ezt csinálni).
Lehet túlterhelt egy torony amiatt, mert nagy területen szolgáltat alacsony frekvencián. Ilyenkor ha magasabb frekvenciára váltanak, kisebb lesz a lefedettség, azért lesz elégedetlenség. Vagy beteszik 800 MHz mellé az 1800 MHz-et, ezzel viszont azt érik el, hogy a lefedettség közepén nő, a szélén rosszabb lesz az elérhető sebesség. Vagy feltesznek még több cellát és a mikrós felhordót optikai hálózatra cserélik -> iszonyat költség.
Szóval nem egyszerű ilyen problémát megoldani, nem 5 hét, optikai hálózat esetén esetleg nem is 5 hónap a megoldás... -
4Grider
nagyúr
válasz Bferibörs #62267 üzenetére
Ha tudnád Európában hány mobilszolgáltató ad korlátlan mobilnet-csomagot fair use policy-val. Amiben leírják, hogy napi 1 GB-tól havi 40-50 GB-ig nem lassítanak, de utána 64-128-256 kbps...
És mindezt nem azért csinálják, mert sóherek, hanem mert náluk a mobilnet-használat elterjedtsége miatt már elég régóta túlterheltek a hálózatok. -
4Grider
nagyúr
válasz darvinya #62297 üzenetére
A torrentnél a használt sávszélesség-igénynél több probléma van. Minden egyes nyitott session processzoridőt és memóriát igényel a hálózaton. Sok egyidejű kapcsolat pedig sok processzoridőt és sok memóriát. Tehát a torrenttel nem csak a használt sávszélesség a probléma.
-
4Grider
nagyúr
válasz szabonagyur #62369 üzenetére
Nem kell sehova regisztrálj ahhoz, hogy a MyTV adatforgalma ingyenes legyen. Tehát a regisztráció nélküli mytv (Dunák, Királyi 1-2-4-5, Izaura, FEM3, Zenebutik) adatforgalmát sem nézik. Adatcsomagodnak viszont azért kell lennie, mert a mytv-be a bejelentkezés maga az nem ingyenes, csak az elindított stream.
-
4Grider
nagyúr
válasz szabonagyur #62373 üzenetére
Bármilyen Telenoros mobilnetre. Mert csak a Telenornál nem nézik.
-
4Grider
nagyúr
válasz szabonagyur #62375 üzenetére
Mint írtam, nem számít a mytv regisztráció, a regisztrálatlan mytv adatforgalma sem fogyaszt semmilyen Telenor mobilnetet.
-
4Grider
nagyúr
válasz radio100jozs #62378 üzenetére
Erős túlzás. Ahhoz képest ez még mindig lefelé több mint 30x-os, felfelé pedig több mint 500x-os sebességgel dolgozik.
(Amúgy pedig válts át 3G-re, ha lefelé többet akarsz.)[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
A mai világban simán előfordul. Van egy számítógépes vállalatirányítási (ügyviteli) rendszer és van egy banki számlaforgalmi rendszer. A kettő között az adatok átadása történhet manuálisan, történhet fájlimporttal, és teljesen automatizáltan is. Napi több ezer utalásra jellemzően az utóbbit használják, ez esetben viszont marha gáz, ha valahol bejön egy új tényező. Mert ugye két külön fejlesztőcsapatnak kell egyszerre megoldani a problémát, ha pedig ezek alvállalkozók...
-
4Grider
nagyúr
Azért ettől kicsit árnyaltabb a helyzet. Telekomnál rengeteg olyan dolog van, amitől egyik pillanatról a másikra meg tud hülyülni egy fiók. Pl. ügyelni kell arra, hogy céges Domino előfizetést nehogy összerendelj üzleti előfizetésekkel, mert megborul a rendszer. Nekem két hónapja próbálják kijavítani a fiókom, még számlát is alig tudok benne fizetni, mert pár percenként hibaüzenetet kapok és jobb esetben nem hajít ki a rendszer (de többnyire igen). Kiderült, hogy hiába választják le a Domino előfizetéseket, attól nem javul meg a fiók, a fő előfizetéseket meg azért nem tudják, mert admin fiókról van szó, aminél ezt nem lehet.
Szóval a Telekom fiókot nem javaslom pozitív példaként emlegetni... -
4Grider
nagyúr
Leírtam egy példát, egyértelmű az alapján, hogy hónapokig bugos, újabb- és újabb problémákkal küzdő felületről van szó. És évek óta ez van, hol itt, hol ott jelentkezik valami használatot nehezítő/megakadályozó probléma. Én pl. két hónapja várom az egyik Domino előfizetésünk számláját a felületre (mert postai levélben már nem tudják kiküldeni), de a hibák miatt nem tudják legenerálni, mert már van egy Domino előfizetésem a fiókhoz adva és/vagy üzleti előfizetéshez tartozik a Domino. Lehet persze, hogy csak én nyúltam bele a tutiba és mindenki másnak jó (amit kétlek az eddig tapasztalt hibák alapján), de egy ügyfélszolgálati felületet én csak akkor említenék pozitív példaként, ha az az esetek nagy részében (mondjuk 99%<) hibaüzenetek és automatikus kiléptetés nélkül használható. A Telekom felülete jó ideje nem ilyen.
-
4Grider
nagyúr
válasz #21493760 #62461 üzenetére
Ez tény, csak ez kimaradt a hozzászólásodból...
Szerk.:
Egyébként pedig nálunk is előfordul az ilyesmi addig, amíg azt az egy-két, az ügyviteli rendszerben a cikktörzsben szereplő, de raktáron gyakorlatilag nem lévő készüléket valami jogosultsággal rendelkező menedzser nem teszi át a garanciális raktárba vagy teszi leltárhiányra.[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz szabogabor10 #62510 üzenetére
Én a simple esetében mindenhol találkoztam kényelmi díjakkal. Pont ezért nem kezdtem el használni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs