- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Milyen routert?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- eBay
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz Throme #16567 üzenetére
Csak festék, de elég sok ponton, a vakut kivéve a teljes felső rész, de alatta is, a teljes hátsó lap, a kijelző melletti részek körbe szintén csak festék, gombok körül is, csomó helyen csak festék van, semmi műanyag. 600-ason több műanyag lesz, de azért az sem rossz. Szóval ha a vázat megtapogatod a polcról leemelve, már szobahőn is érzed az ujjaiddal, hogy hideg a tapintása ahol megérinted. Nyilván pár perc használat és nyomkodás után már kevésbé, ahol fogod, ott meg a gumik "védenek", de a gumi a festett fémre van ragasztva, ott sincs műanyag.
A műanyag érzetet arra érti a kolléga szerintem, amit én is tapasztaltam 1-2 alacsonyabb kategóriás vázon már: nincs az a kemény merev masszív tapintása, hiába nem hajlik-mozoga műanyag váz sem (nyilván nem, kemény ipari műanyagból vannak azok is). De tényleg mások.
Nikon amúgy sokkal "tankabb" fogásra, mint a Canonok, ezt mondom úgy, hogy tapogattam már mindből mindenfélét. Az ödémaháromnál indulnak a Canon tankok szvsz, alatta műanyag a feeling, Nikonnál még ott is olyan kis masszív dögök a vázak és csak méglentebb lesznek "műanyagabbak".
Más: mai napig hidalok attól, mit csinálnak a taiwani Nikon Repair Center-ben: egy srác elküldte vakon a 70-200-át festésre és megkapta 1 hét után, abszolút elégedett.. Komoly dolgok ezek kérem. [link] Kiv vagyok, ki lesz az első elmebeteg, aki a vázát is fehérre festeti velük - mert szerintem megoldanák lazán.
-
#40935168
törölt tag
válasz girhesfarkas #16585 üzenetére
Én írogattam ilyen irdatlan nagyokat régen, huh, ezt is csak azért olvastam végig, mert nem akarok bunkó lenni. (De amúgy nem olvastam volna el) Szóval tömörebben is lehet
A stabi szerintem fontos, akárcsak az iso, az újabb váz is. Ilyen belépő szinten egyrészt nem 2.8-as fényerős telét kapsz (képe jó, csak nem fényerős), másrészt ha még ehhez mozgás is jön, simán adódhat olyan, hogy menned kell fel az iso-val még jó fényeknél is. Én a 3200/5100 mai gépeknél maradnék és ha a 3200 kielégít, akkor azt vinném.
-
#40935168
törölt tag
de azóta ismerjétek be, nem nagyon száradt miattam a szaruhártyátok
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz ATM_automata #16638 üzenetére
Annyival drágább lenne normális helyen, ami a Nikon Kft-n keresztül szerez be motyót ? [link]
-
#40935168
törölt tag
válasz ATM_automata #16638 üzenetére
De amúgy ezeket a hivatalos partnereit a Nikon Kft-nek végigcsekkolhatod (ár szempontból), itt meglesz stabilan a 3 éved, ha ezek egyikénél veszed: [link]
-
#40935168
törölt tag
válasz ATM_automata #16662 üzenetére
Nekem nincs 18-55-öm, nekem 24-70-em van, Tamron, nagyon szeretem, kis csinos, Hodooor !
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #16679 üzenetére
Tudok hozni egy 610-est is magammal, ha kő..
Ha meg már tűnik el a Nap, emelhetjük az iso-t is, megnézzük, natívban mit mutat a 6D vs D610 vs D800 iso 25600-ig.Mondjuk iso 100 dinamika napfényben, iso 1600 dinamika napfényben, aztán 100-400-800-1600-3200-6400-12800-25600 sötétebb terepen, vagy olyan témán, amin van világos rész is és sötét rész is. És akkor lehet külön nézni azokon is, dinamikából mi marad, világosból mit ment meg nagy iso-n, sötétből mi marad nagy iso-n, illetve mennyire zajosodnak pixelszinten, és milyenek leméretezve mondjuk 3:2-es fullhd-re (1920x1200).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Érdekességképpen jó lesz megcsinálni a tesztet. Én iso-ban vérezni fogok pixelszinten elég hamar (leméretezve már passz). Ex kollégám 610-ese ott lesz a 6D nyomában szorosan, de szerintem nem fogja meg. Amúgy dinamika+zaj együttesből a 610 a legideálisabb szvsz, csak .. drágán adja a Nikon. (600-nak kéne hívni és 600-as áron adni, nem drágábban 610-ként a végre jó 600-asokat, mert tulajdonképpen jó 600-as minden 610-es).
@ cOxeR: melyik összehasonlításban ? DxO szerint mark3-nál jobb, 6D-nél nem. De mindenki mást mond kicsit, szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Dinamika dpreview-n.. a legelsőn a Sony A7 helyére betehető más.. Ezek kicsit más jellegű görbék, de amúgy nem rosszak ám ezek, mindaddig, míg a valóságra alapoznak.
Az előző "zajos" tesztnél meg dpreview nem is grafikonozik: belenagyító tool, lehet nézni ugyanazon a stúdió fotón pixelszinten zajt, print size-on zajt, web-re lehozott zajt, stb.. és itt a szemünk látja a mintaképet, nem egy szám kerül mellé. Valóság-szagúbb, mint a DxO-jé, nekem.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16701 üzenetére
Én már magam sem tudom. A D800-é (és a D800E-é) a Sony IMX094 -es szenzor, de már olyat is olvastam, hogy az A7R-ben is ez van, csak máshogy olvassák ki, illetve 36.3 vs. 36.4 effektív megapixelnyi eltérés van köztük, ami elhanyagolható. (Dpreview szerint ugyanannyi a kettő). A Sony pedig azért jött ki (csak most) az ekkora szenzorral egy A7R gép személyében, mert exkluzív gyártásra szerződött a Nikonnal, ami mostanában járt le, amikor végre az A7R-t piacra dobhatta vele.
Szerk: gyártói oldalak alapján mindkettőből 7360 x 4912 pixel potyog ki. Szóval .... ugyanannak tűnik. A fizikai métretükből adódó pixelszám ennél picit nagyobb, 36.8 MP, de ebből effektív "csak" ennyit használnak.
Annyira nem érdekel mondjuk.. az A7R pöpec kis gép, de nem cserélném el a 800-ast arra, van az A7R-ben is elég "bug". (Mint mindenben, tökéletes gép nincs). Az A7S-t tartom nagyon érdekesnek, mert valami eszméletlen iso-ra képes úgy, hogy dinamikában is ottvan a szeren, hiszen az is Sony szenzor Na egy olyat másodváznak a 800-as mellé bármikor.. fap fap
Az A7R / D800E optikai aluláteresztő-szűrő-mentes élessége a 800-ast jobban élesítve elérhető, cserébe alapból nincs rajta akkora moiré, ami természetfotónál nem para, ott OLPF-mentes géppel jól lehet lőni, de stúdióban, ruhánál, stb, már para. Persze ez is frekvenciafüggő, hiszen ennél sokkal nagyobb megapixelszámú, középformátumú vázak - szintén OLPF nélkül - kevesebbet moiréznak, de én ennyire már nem bújtam bele, hogy kiszámoljam, milyen ismétlődőminta-sűrűségnél, mekkora szenzorméretnél és megapixelnél vajon milyen erős vagy gyenge lehet a kapott moiré Egy biztos, hogy a D800E-n és az A7R-en a moiré sok már, ha olyan szitut kap el az ember. Jobb a 800-on maradni szvsz. Kelby is ezt mondta
hogy rohadjon meg.[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16703 üzenetére
a sony vázakban mutatja meg a méregfogát - marketing bullshit. Masszívan. Ráadásul a Sony zajszűri az A7R raw-ját NR OFF állásban is, erre mutat rá a dpreview nagy iso-s tesztképeken. Látszik is szépen. Én meg nem szeretem, ha átb*nak.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16705 üzenetére
Igen, valóban. De az obipark siralmas és amijük van, azok sem a legenda Zeiss-ok, csak amolyan jó erős félék - ráadásul szinte mindegyikük bőven a CaNikon top obik mögött lemaradva. Amíg egy A7R tulaj arra vár, hogy legyen végre brutálkarc 24-70 vagy 70-200-a az A7R-re, a D800/D800E tulajok bemennek a legelső sarki boltba és polcról adják neki ezeket, köszönjük, csókolom, katt katt katt katt katt.
Nagyon tetszik a Sony irány, de az obipark (hiánya) iszonyatosan fékezi a vázeladásaikat szerintem. A konverterek idegen obikra meg nagy megapixelen már hibalehetőséget adnak a decenterre és egyéb kisebb anomáliákra... - és ehhez a középerős (de nem durván jó) obiparkhoz + a konverterekhez akarnak 50-x megapixelt adni ?
Vagy ha megnézed ezt, RAW-ra válts át: [link] - vörösek a koncentrikus körök szélei a Sony-nál. Cö-cö-cö. (vs D800E). Vagy [link] RAW, ISO25600-on a feka fickó szemei: D800E-n több részlet marad meg, a Sony már keni a képet RAW-ban is. Hát milyen RAW az ilyen RAW ? Tudom én, hogy egy CaNikon RAW sem az az ultratöknyers RAW valójában, ami ténylegesen kijön a szenzorból, de ilyen mélyen nem nyúlnak bele a képbe, mint a Sony.
Szóval a marketing bullshitet tartom, nevertheless, A7R rulez, mert fapfap kis gép, nekem nagyon adja. De a 12 megapixeles A7S sokkal sokkal sokkal izgalmasabb.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16707 üzenetére
Igen, én is néha olyan sötéteket húzok fel normálra mint az állat és pislogok, atyaég, ... jóféle dolog ez a kényelem, csak az a baj, hogy elfelejtesz vele fotózni: nem használsz derítőt, vakut, semmit, mert a határvonalon megoldod szenzorból a dolgot, ahelyett, hogy kukáznád a képeket (mert nem tudod korrigálni őket egy régebbi vázzal) és motiválna a következő alkalomra, hogy próbálkozz vmi más módszerrel.
Simán belustulsz tőle. Jóóó az, 4-5 EV a shadow-ban benne van mint tartalék, netre who the f* cares
20 év múlva szerintem tökmindegy, mit fogunk lőni és hogyan: a helyes expó nem ahhoz fog kelleni, hogy a szenzor miatt a kép ne zajosodjon, mikor ráadsz erre-arra pár EV értéket (vagy leveszel a csúcsból), hanem ahhoz, hogy a szemednek kábé tetsszen a kép. A szenzortechnika, kiolvasás és minden egyéb addigra lehet akkorát ugrik, hogy kb. szűrőket, mindent eldobhat a fotós, még a fénymérés is egyszerűsődik, aztán majd RAW-ból elintéz mindent a csúszkákkal.
-
#40935168
törölt tag
válasz Freddy76 #16711 üzenetére
Ebben nem vitatkozom, mert én is így gondolom. Viszont hogy még nem az A7 széria lesz az áttörés, azt borítékolom. Ők pl. még azzal is küzdenek, hogy a hatalmas szenzor szélei felé haladva a fény túl lapos szögben esik be, erre kitalálták az eltolt mikrolencsék elvét, de még így is látható némi extra színeződés a pixelkukkernek a RAW-ból. A görbe szenzorú milc lesz a durr, egy jó obiparkkal hozzá. És ha a két nagy nem hülye, ők fogják ezt megcsinálni. A Sony tapossa nekik az utat, gyűjti a tapasztalatot, bukja a lóvét, aztán amikor úgy érzik, na jó, megérett a helyzet, szépen kijönnek a saját vázaikkal..
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #16713 üzenetére
- Alfa széria fullframe 24-70 f/2.8 -> [link]
- A7R (FE) széria fullframe 24-70 f/4 -> [link]Bocs, de ez nekem kuka egy OLPF nélküli A7R-hez, nemhogy egy Alfa 900-ashoz.. mindkettő elég gyenge, de az A7R-hez való Zeiss még lamellákban is csak 7-lamellás, a bokeh-ja meg csapnivaló, a kép közepe még úgy-ahogy (kb. a Tamim szintje), de kép harmadoló és főleg a sarkok, kb. a totálbukó. Hajszálnyival jobb az Alfa-ra tervezett 24-70 2.8-asa, de az sem az a hűde.
A Canon 24-70-e kimaxolja a chart-ot, a Nikon dettó, és ezeket az üvegeket még csak (maximum) 24 MP-re tervezték anno, vagy ki tudja (a Nikon elég régi már, de gyönyörűen helytáll).
Bajban az A7(R) mondom én. Egy iso-szörny A7S-re jók ezek az üvegek, de arra - ha valaha lesz nekem - nekem sem fog fájni a fejem, ha konverterrel pakolom az F bajonettes obijaimat majd. A 12 MP nagyon megbocsájtó az obinak, cserébe kézből fotózok Tejútrendszert. (Ezt úgy imádom, annyira abszurd)
Mondom én, hogy marketing bullshit. A Sony-sok lehet, nagyon ismerik a szenzorukat, de a saját üvegüket már nem, a szomszédét (D800/E) pedig már végképp nem
-
#40935168
törölt tag
Foveon by Canon - a Sigma már rég megcsinálta.
Se OLPF, se Bayer. Az lesz a mókás. Igaz, a felbontás csak harmadannyi. Ezért kell baromnagyfelbontásra jó iso-s szenzorokat gyártani, mert amikor Foveon-like harmadára esik a végső kép felbontása, az még mindig "modern" legyen (2x-3x MP) úgy, hogy közben a színei is gyönyörűek.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
De amúgy ha megnézed a Sigma SD14 képeket, [link] .. annyira nem vagyok elájulva. Gyönyörű kép egynémelyik, de ilyet forszimesszi is produkál innen a totyikból Cserébe a Foveonnal rengeteg fényt bukik a legalsó színt érzékelő réteg, de a középső is rendesen.. total iso-ban nem egy erős ez sem, 1.7x crop-os, még APS-C-nek mondható szenzorméretnél 800 natívig megy, 1600 iso már extended neki. Ami nem egy hűde.
Szóval vagy az organikus izé lesz, vagy a Foveon szedi össze magát érzékenyebbre, vagy valami ilyesmi, de natív 3200 körülig illene ilyenekkel elmenni (standard Bayer-es szenzorral meg az A7S ugye mérföldkő szvsz, de ezt már mondtam).
-
#40935168
törölt tag
Igen, Te.
1. Nézd meg, hol a Zeiss.. mekkorát romlik képszélre..
2. Nem a képközép a lényeg, sokkal jobb egy erős képközép és hozzá mérten alig kevesebb képszél, mint egy penge képközép és aztán a szélek esnek össze. Eleve ha aranymetszésbe teszel, vagy ilyen-olyan szélsőbb pontokra fontos elemet, a Zeiss-nál máris buktál nem keveset általa.
3. A Zeiss 36-os vázon van tesztelve, a CaNikon 22-24-esen, ezért más a skála. De sosem az abszolút értéket kell nézni MTF chart-oknál, hanem a relatív magasságát a vonalaknak. Ez elég összetett dolog, majd Kleroo elmagyarázza, itt nem annyi a történet, hogy több pontot kap, uhh, jobb.
Csak azonos szenzorsűrűség mellett lenne több ponttal jobb is tényleg. A növekvő megapixel a mérést teszi pontosabbá kb, de abszolút értékben nem nyilatkozik arról, hogy az obival mit lehet felbontani egy másikhoz képest, ami egy tökmás szenzoron lett tesztelve.
Ha mindegyik üveget 22-24 MP körül tesztelték volna, mérvadó lenne a Zeiss 4000 felett - bőven maxolva a szenzor elméleti maximumát, de így kb annyi, hogy nagyon éles középen, a szélek meg paff, nesze.
Az MTF nem egy fekete-fehér dolog, csakis azonos szenzorsűrűségnél, azonos OLPF-hatás mellett, stb. (Tehát még egy Canon-Nikon összehasonlítás a maguk 22-24 MP-ével sem tökéletes, de lényegesen közelebb vannak egymáshoz, mint az A7R OLPF-mentes 36-osa).
Másik példa: a Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR például a mindössze 10MP-es D200-on van tesztelve, FX-en nem és a D7000-en sem. A chartot kimaxolja. A megapixelszám növelésével valszeg némileg csökkenne ez az érték és bekerülne 24 környékére a plafon köré-alá a max érték, de relatíve mutatja, mit tud az üveg. És mikor felcsavartam az Atok példányát a D800-amra, csak úgy záporoztak a "hűbazmeg"-ek
Vicc az a Zeiss, ahhoz a Zeiss minőséghez képest, amit a laikus gondolna róla, csak azért, mert cájjjjssz. Az OTUS egy legenda lett. Van még 1-2. De itt ki is fújt. A Sony meg az obiparkjával végképp.
Tehát visszakontrázva az MTF chart-okra: a számokat kevésbé kell nézni (csak ha a szenzor tökazonos alattuk), a chart-ok többet beszélnek.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16745 üzenetére
Mindenki ilyen agresszív állat lesz 6D-vel a kezében ?
-
#40935168
törölt tag
Kleroo ebből egy egész szakdogát írt meg, ő ezt tanulta (meg még sok mást így a fotó és optika körül). A lényeg, hogy ahogy nő a megapixelszám, a mérés annál pontosabb, illetve egy adott chart annál jobban "megy össze" - de csak szép lassan.
Példa a micro-Nikkor 105-ön:
- 10 MP-s vázon 2250-es skálán 2264-et tol, picit fölé is lő.
- 24MP-s vázon már 4000-es a skála a szenzor miatt, itt hozna - saccra - 3900-at, de inkább mégtöbbet.. szinte plafont
- 36MP-s vázon 4500 a skála maximuma a szenzor miatt, itt hozna - szintén saccra, saját tapasztalatból - úgy durván 4000-et.Tehát a plafontól a megapixel növekedésével egyre inkább távolodik az adott üveg összes élesség-értéke, minden oszlopa.. konvergálnak a nulla fele (= soha nem érik el, csak mennek össze). Egy 100MP-s FX vázon, ahol a skála adna .. mittomén.. 12000 max pontot, valszeg már csak 7-8000 körül lenne az üveg maximuma, jelezve, hogy bizony ez már olyan tömény felbontás, hogy ezen a szenzoron már csak "good" kategóriába esne a legjobb érték is, nem az excellent-be, mert annyira nagyon finomat, amit a szenzor tud, ő már nem rajzol ki.
Ésígytovább, 1000 MP-n kapna saccra a 120.000-es skálán 70-80-ezer helyett már csak 50-60-ezret.
Abszolút értékben többet kapna nagyobb szenzoron, de RELATÍV a szenzormaximumhoz képest egyre kevesebbet, ahogy nő alatta a megapixelszám.
Ezért kapott a Zeiss több pontot, mint a Canikon testvérek és ezért lehet még így is picivel alattuk, vagy nagyjából-maximum ott, ahol ők (középen. Szélen semmiképp).
-
#40935168
törölt tag
válasz ATM_automata #16751 üzenetére
Szerintem sokmindenki sokmindent tud , de én spec. el tudnék képzelni egy-két slukk tudattágítót a színkezelésről, profilokról, proofing, .. - monitortól egészen a nyomtatásig. A Nikonhoz max annyiban kapcsolódik, hogy nekik van jelenleg a világ legnagyobb felbontású fullframe DSLR váza amit lehet többre is használni annál, mint hogy az ember összedobjon belőle egy web galériát 1-2 megapixelen..
Részemről ennyi (ami úgy komolyabban érdekelne pont a Nikontól, hmm.. inkább a jövőre vonatkozó kérdések, de ezekre a válasz csak pár modat lenne, nem pedig egy teljes workshop).
Szóval D800(E) tulajoknak jól jöhet a nyomtatás témaköre mint motiváció és az ehhez kapcsolódó helyes színkezelés, de amolyan mélyvizesen.
-
#40935168
törölt tag
válasz spanyoll #16753 üzenetére
Amúgy fogalmam sincs, mit kéne egy ilyenre bedobni, mert kb. tájfotót X-től tanulok, modellt Y-tól, kompót Z-től, stb, szóval így .. izé.. jön a Nikon a méhecske színeiben és akkor most előad nekem N frontember valami okosat ? Nem tudom.. passz.
Inkább workshopoljunk a nikonhacker srácokkal egyet, meg jöhet a fél BME infó kar is, hogyan lehetne 2-3 ponton is megadni az AF fine tune offset-et a váznak egy obihoz, vagy lehessen megadni rekeszfüggő offsetet is emellé még, meg ilyen kis alapdolgocskák..
Aztán ki lehet adni yellow lantern néven
-
#40935168
törölt tag
No, miután JB-t sikeresen átküldtem az erő másik oldalára a 6D-vel , a minap meggyőztem egy kezdő, fiatal titán belépőt egy D5100+18-105 kombóra abból a pénzből, amije volt úgy alapban cuccra. A tükörcsattogáshoz ragaszkodott, a büdzséje kicsivel alatta volt a témának, de végül kinyögte és most nagy a happyness.
Sztori (akit érdekel):
12 éves gyerkőc, elég okos, intelligens fajta, nem az a buta type. Canonhoz ragaszkodott, 600D-t mondtam neki először, mert bár a 650D-700D-ben eggyel újabb Digic proci van, dpreview összehasonlításban nem győztek meg engem sem zajban, sem másban, az extra 700D fókusz-bigyók overkill, a 650D meg annyira ritka, hogy bár kb. annyi a különbség közte és a 700D között, mint D600-D610 között, mégis a 650D a drágább.. [ez itt a további bla bla helye] .. azt tanácsoltam a delikvensnek végül, hogy 600D-zzen.Persze géppel kellett mennem. Megfogta a Nikont, lőtt vele egy negyedórát, kutyát, minden idiótaságot, el volt ájulva. Utána még ottmaradtam kávézni, anyuci meghívott (jó barátnőm).. aztán eljöttem.
Lelkükre kötöttem, hogy 600D, ha a gyerek 14 éves uncsitesójának is már Canon obijai vannak az 500D-re, legalább tudnak csereberélni. Amúgy mindketten beiratkoztak itt helyben egy kezdő fotós tanfolyamra. Na mindegy. Szerintem menni fog nekik, tényleg jó agyú srác.
Mondtam anyunak, hogy még a D5100-18-105 férne bele a rá szánt pénzükbe, de az obicserebere miatt kanyonoznék és azért jó kis vázak azok is, ugyan mindegy, melyiken tanul meg fotózni a gyerek + az alapokat, rekesz, záridő, stb.
Így jöttem el. Erre este hív pánikolva a csajszi, hogy vettek egy D5100+18-105 kitet és félnek, hogy szar az akksi, mert a gép bekapcsolás után egyből ki is kapcsol, amikor meg töltőre teszik, villog. A használati meg azt írja, hogy ha villog, akkor vigye szervizbe.
/me omg, gyorsan Nikon.hu -> D5100 user manual, olvas, olvas.. felröhög. Szóval extrém hidegben ha a töltő lámpa vibrál (azaz nem villog, hanem vibrál), akkor lehet gebasz. De úgy alapjáraton természetesen el kellett neki magyaráznom, hogy a vibrál és a villog nem ugyanaz, továbbá a Nikon töltők elég logikátlanul fordítva jeleznek, mint normálisabb egyéb-töltők: villog míg tölti és folyamatosan ég, mikor kész.
Éjszakára rajtahagyták és lám, reggel lőn csoda, pöpec minden.
Jót mosolyogtam
-
#40935168
törölt tag
válasz TayRol #16763 üzenetére
Nem tudom, az lesz-e, de ilyen nagyon jólelkű, de nem az a félénk, hanem olyan életrevaló, nagyon nagyon okos srác. Öröm volt neki mutogatni dolgokat, matekban már ilyenkor rég túlvannak törteken, tehát alapokhoz nem fog hülyén nézni, ha rekesz, nevező nő záridő csökken, ilyen dolgokba fut bele, Baki Ádám Zoom-In könyve gyönyörűen elmondja neki ezeket, aztán szépen rá fog állni az "A" módra, párszor menni fogok hozzájuk kicsit okítani, mire jó a LiveView, stb. Akar bogarakat, hangyákat stb. is fotózni.. szerintem jó lesz.
Na ja, ilyen koromban én is kb. a seggem vertem volna.. 18 éves lettem Németben a vendégcsaládnál, akiknél éltem egy évet, amikor megvettem a Yashica T5D filmes kompaktot, híresen éles képű Zeiss lencsével. Akkor imádtam, most meg röhögök rajta, de nekem pl. senki nem volt a családban, aki kicsit komolyabb gépre tudott volna inspirálni, pénzem sem lett volna rá a szülőktől, szóval..
Az 1 évvel idősebb uncsitesója meg Canonozik, 18-55, 55-200 (asszem) + 50 fix 1.8, hát Dani is beleszerelmesedett a dologba.. nyomassák akkor. Néztek itt 3200-est is és egyebeket, de szerintem a 7000-es szenzora egy kisebb, 5100-es vázban, jó iso-val és a jó éles 18-105-tel egy izmos arany-középút.. sokáig nem fogja kidobni, ha rákap.
De amúgy pont ezaz, hogy én csak alternatívaként említettem nekik a Nikont, amúgy Canon fele toltam végig, mert akkor tudnak csereberélni az uncsitesóval. Aztán felülírta a döntést.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #16766 üzenetére
Szemét voltam, azt mondod ?
Ők kérték, nem én akartam vinni.. -
#40935168
törölt tag
Urak. Valamit nem értek.
[link] Nikon 1 S2 hamarosan.
Speckók között:
- 73 (!!!) fázis alapú
- 135 (!!!) kontraszt alapú fókuszpont ?
- 14MP szenzorWtf ?
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16769 üzenetére
De akkor már kettőt-hármat írj be gyutáv viszonylatban. Bár a kettő is már állat lenne (közte lineárisan állíthatja a gép, mi kell egy 24 és egy 70 milli közé mondjuk 50-re). A másik a focus shift ellen a rekesz-alapú külön offset, ami a gyutáv alapúhoz hozzáadódik, még azon felül hat (alapban nullán, tehát nem szól bele).
Pl. most egy Tami 24-70-re egyetlen érték adható meg.
A jövőben lehetne két érték: egyik 24-re, másik 70-re.
A nagyon messzi jövőben pedig a két végponthoz két rekeszérték fulltág és f/8 például. Vagy tág, f/5.6 és f/8. Nemtom. Ezzel kilőhető lenne a focus shift, ami márkaobikra is jellemző sokszor. -
#40935168
törölt tag
Sigma felhasználóknak jó hír lehet: [link] (Az USB dokkolót egy firmware frissítéssel régebbi üvegekkel is kompatibilissá tenné a Sigma).
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16772 üzenetére
Most hogy mondod, biztos, hogy nem lineáris. De akkor is kalkuláljon oda "valamit" ami kb. ésszerű az eltérő rekesz függvényében, mert két végpontra hiába állítasz, ha közte meg nincs korrekció
Tehát a két végpont kijelöli a korrekció mértékének két végét, közötte pedig kalkuláljon a váz. Ez egy must-have. A Canon is így csinálja most, nem hinném, hogy egy 24-70-nél csak 24-re és 70-re ad offsetet, 30-ra 40-re és 50-re meg már semmit.
@ Zééé: nem. Azt nem értem, hogy egy 14 MP-s szenzor miért kap ilyen vadállat fókuszrendszert. Illetve nem, mert nem akarok rosszindulatúnak tűnni. Átfogalmazom, jó ? Tehát: miért nem kap egy 24-36 MP-s szenzorú gép ilyen überbrutál fókuszrendszert ?
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Az a bajom, hogy nekem spec nem az 1Dx vagy a D4s a csúcs tükrös ma.
Én egy csúcsgéptől elvárnám a kihajtható kijelzőt, az ultrafinomhangolható AF-et, a gyors LiveView-t, a WiFi-t, a tapi screen-t (ki-be kapcsolhatóra) és minden ilyen hülye extrát.
Ehelyett csak böhöm tank vázak, de tartalom nem sok. Lehetne tartalommal együtt is továbbra is böhömnagy tank mind - a kihajtható kijelző miatt meg nem sipákolnék. Nem kéne egy talajszintű enyhébb varangyosbéka makróhoz lehasalni a pocsolyába.
A retyezáton meg a vázamból oszthatnám meg a hegycsúcson az épp elkapott 1-pálcikás térerővel az alattam elterülő tájat FB-on. Mint a sony telómmal, mikor fent voltunk.. Tudom, ezek ilyen ultrageek dolgok, de "come on...." ..
Ez az egy, a geekség, ami miatt szemmel követem a Sony vázakat, mert ők vannak annyira hülyék és "idióták", hogy a geek faktor megvan a vázaikban és emellett végre szenzorban is jönnek fel mint az állat.
Tehát "intelligens" fényképezőket gyártanak, nem buta dögöket. És nem gondolom, hogy megbízhatóságán csorba esne egy csúcsmodellnek, csak azért, mert geek. Maradna a magnézium, a tank kivitel, csak belül a sok kihasználatlan üregben ott lenne a plussz, amit a kő geek díjazna és megfizetne.
-
#40935168
törölt tag
válasz HThomas #16780 üzenetére
+1
Aleister: én ezeket a dolgokat nem külsőstől várnám el, de könyörgöm, a belépő szegmens már szinte androidon nyomja (vagy hamarosan valami herélt tapi-vackon), a 2 milliós csúcsváz meg .. Na, érted.
Legyen egy D4 a mostani felállásban, és egy D4e mint "electronic" vagy D4f mint "future-proof", faxtudja, teletömve minden fiszfasszal, aminek lehet csak a negyedét használja a paraxt, de pont amit HThomas is írt, ilyenek azért legyenek már értelemszerűek. Még gariba se vinnének annyi üveget, ha a váz tudná "intelligenciából" kezelni mind a gyutáv, mind a rekeszre beadott AF fine tune értékeket.
Egy kis plussz fejlesztéssel - mert nem hiszem, hogy annyira durva lenne ennek megfelelő firmware-t írni - irdatlan szervizidőt spórolnának meg, konkrétan az AF kalibrációs ügyeket egy csapásra, nem beszélve a user experience-ről. Egy D800-on de már Ropi is egy ödémahármon simán elvárja, hogy a fókusz kompromisszummentes legyen és kellően finomhangolható, mivel fázisalapú.
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #16781 üzenetére
Te azt sem tudod, mire reagálsz. Komolyan, miéééért kell, hogy etesselek itt ? De őszintén ???
Semmi nem ment át a lényegből szerintem.. ahh.. hagyjuk..Pont wifis sd-zni fogok majd 2.5 millió Ft-ért, körbeárnyékolva, elfoglalva az SD backup slot-omat bla bla bla, a megapixel meg .. meg lkgjlfkj gflk j
- légyszi, vki lője le.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #16784 üzenetére
Miért, most csepegteti finoman ? Még azt sem teszi.
A D800 egy kőbuta, kurvajó szenzorú váz, semmi több.. (akárcsak a D4)..Nem mintha a hegygerincről akarnék 36 MP-t GPRS vagy EDGE kapcsolaton feltolni Facebook-ra, de komolyan, onnan a helyszínről betrollkodni a cégben dolgozó kollégáknak egy telós panorámaképpel epic feeling volt. A hülye telón meg 10 percig nyomkodtam a kijelzőt, mire elfogadható képet volt hajlandó lőni..
A Glass-ra már gondoltam, de van jobb. A Zeiss HDMI szemüvege.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz *Ropi* #16813 üzenetére
Hát azért ebben lehet nem értünk egyet, a wifi mondjuk bekapcsoláskor automatán off lenne mindig - és kész, legegyszerűbb dolog arra, hogy ne legyen ebből egy fontos eseménykor probléma, ha mondjuk az állatja előző este stúdióban széjjelwifizte magát
Én mindezt nagyon máshogy gondolom, a 800-assal simán meglövök 600+ képet egy akksival, nemhogy markolattal és két akkuval, illetve nekem pl. lehetőségem van az MB-D12-es markolatba a D4 akksiját is beletenni egy külön fiókkal, ha vagyok annyira "csóró" hogy az akksit, a fiókot és a töltőjét is megveszem külön, na az nagyon zsivány már pölö.
Vagy az, hogy most kicserélem fotózás közben a stúdióban az akksit a töltőn lévő másikra.. vagy másik 8-as Eneloop szettre.. és ez a nap végén történik meg, vagy már a nap közepén egyszer, míg a modell elmegy retyóra vagy bekap egy pizzát, hát bumm..
Ha pedig eskizek (ilyen nem lesz, mert nem eskizek), tényleg pofonegyszerű: default off. Stúdióban nem kapcsolom ki a vázam úgysem, tudatosan, mert tudom, hogy akkor újra be kéne kapcsolnom a wifit mellé.. tehát ott végig wifizek vele a reggeli bekapcs után. Eskin meg teszek rá magasról, mi volt a wifivel tegnap, hiszen aznap off.
Ez szerintem kartell a két nagy között, szép lassan adagolják amit kell, nehogy egyből kitegyék már a csúcs tech-et..
A másik ez a "vannak rá alternatív megoldások, ami jobb" - neeee, ne legyen. Miért legyen ? Egy Raspberry Pi komplett elektronika elfér egy ilyen vázban röhögve, az lehet simán egy android (vagy nem-droid linux alapú) kis host, ami az elkattintott képet vagy NEF formában, vagy JPEG-be a váz által áttéve már löki is wifin a laptopra, az asztalira, vagy a fejem felett lévő nagy tv-re, hogy a modell (vagy én is) lássa azonnal a nyers képet katt után. Ez egy nagy termen belül, n-es wifi-vel JPEG/fine/small beállításban hipphopp mint a rakéta menne.
Megőrizném a Hozzád hasonlóan gondolkodó félősöknek a jelenlegi vázkoncepciókat, tőlem aztán 1D5-özhettek, hatozhattok, stb, vagy a Nikonosok D4-ezhetnek, de én tuti egy "D4e"-t vagy "1D5e"-t emelnék le a polcról a felárával együtt. (Ilyen váznál már plussz 2-300 nem tétel, ha az alapára 2.x millió).
De ez is csak egy magánvélemény.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen