- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Linux kezdőknek
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Crypto Trade
- Windows 10
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roachy
senior tag
válasz ph_5.5 #51350 üzenetére
Azért a Sigma obikról tudni kell, hogy azok eredetileg Canon vázakhoz készültek, ahhoz vannak optimalizálva. A Sigma vázak is EF bajonettesek, kivéve amelyik L, de ahhoz meg van EF konverter. De a szenzort is a Canon gyártja.
Nem véletlen, hogy a Nikon most is a Tamronnal működik együtt, olyannyira hogy már full Tamron obikat dobnak piacra Nikon név alatt. -
updog
senior tag
Akkor nagyon érik a Nikon Z-re váltás
Én Tamronos vagyok, de nem tudom miért Volt 17-50 2.8-am a D7200-on, gyakran mellément, 10-24 G1 és G2 jók voltak, de lehet hogy csak a DX, a nagy látószög és a szűk rekeszek miatt. A D750-en a 15-30 látszik hogy néha mellémegy, a 24-70G2 tökéletesen karcol, de a 70-200G2-vel csak a bajom van... (hozzáteszem, a Nikon 50 1.8 is frontos LOL). Sigma 150-600 a legújabb szerelem, perfecto. De valamiért mégis szimpatikusabb a Tami... szerintem amikor "választani kellett" hogy melyik 3rd party legyen, szerintem pont azt olvastam a Sigmáról hogy gyakran tévesztenek..? Mondjuk ez már tizenévek távlata.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Roachy #51351 üzenetére
A Sigma egy nagyon régi cég. Már slr korszakban saját vázaik voltak. Digitális világban is midnenre kiadták az obikat, 2018-ban pedig az L bajonett rendszerébe láptek be mint "csoporttag". Tehát Sigma egyszerre adott ki Minolta, Pentax, Nikon, Canon bajonettel mindent- ez hogy eredetileg Canonra egy csak urban legend.
A Tamronról lehetett olyat olvasni hogy alapító mérnökei a Nikontól léptek ki. De a net világában sokminden úgy van tálalva hogy nincs hiteles forrás hozzá. Sajnos. -
veterán
Elírtam fent, nekem is G2 70-200 van tőlük. Nálam már nem kritikus egyáltalán a tévesztés, gondolom, próbáltad a konzollal finomhangolni. Konzol nélkül semmi értelme, mert az enyém is hol frontos, hol backes volt, néha teljesen ellentétesen is ugyanazon a gyújtótávon, más tárgytávolság esetén. Én egyébként a gyári 85-tel jártam úgy, hogy durván frontos volt alapból, 'asszem 17-et kellett a csúszkán húzni a vázon.
[ Szerkesztve ]
-
Viperator
őstag
válasz ph_5.5 #51353 üzenetére
Nagy előnye van a Sigmának, hogy az objektívben lehet tárolni a kalibrált értékeket (ha különböző vázat használ az ember) és automatikusan felismeri.
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Roachy
senior tag
válasz ph_5.5 #51353 üzenetére
A fene se tudja, de az biztos hogy jóval közelebb áll a Canonhoz, mint a Nikonhoz és az is biztos, hogy a Sigma és Nikon között volt némi összetűzés ami perig fajult. És állítólag ennek köszönhető, hogy a Sigma sosem kapott megfelelő információkat a Nikon rendszerhez és ezért nekik maguknak kellett visszafejteni azt a Nikon bajonettes optikáikhoz, míg a Tamron ezeket megkapta. Az első AF optikáikat is a Canon EF rendszeréről "mintázták", az elektronikát konkrétan egy az egyben lemásolták. Szóval ha urban legend is, azért valami valóságalapja csak van.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Viperator #51355 üzenetére
Nagy előnye a milcnek hogy pont nem érdekli hogy az obi fókuszhibás-e
Dslr vázaimnál is 1x belőttem a kalibrációt és elvoltam velük. Néha ránéztem hogy jó-e még, de vagy a tárolási módok védték a mechanikát, vagy a fotóstáska volt elég biztonságos, nem volt igazából gond velük. -
dualcore
őstag
Sziasztok.
Felvettem a kapcsolatot a nikon szervízzel egy D5300 javítása ügyében. Kaptam egy mailt a nikontól, hogy az adataimat megadva és mellékelve a váz gyári számát futárt küld a vázért. Ez megtörtént majdnem 3 hete, a futár (UPS) nagynehezen a dobozon lévő gyári vonalkódot beolvasva elvitte a csomagot, semmilyen elismervényt nem adva, hiába győzködtem. A csomagot több tanu jelenlétében vitte el a futár,a futár akkori hívószáma megvan. Namost, eltelt majdnem 3 hét, és a nikon supportnak fogalma sincs, hogy hol van jelenleg a váz!
Járt már hasonlóan valaki? Mit tudok tenni? A nikon support nyugtat, hogy máskor is volt már ilyen, és elég nehézkes a futár és a nikon közötti kapcsolat! Na de ennyire??? -
thomasrc
tag
válasz dualcore #51358 üzenetére
Munkaszámot, vevőszámot ha beírod ezen az oldalon, akkor látod, hogy megérkezett-e a szervizbe és hol tart a javítás.
https://service.nikonrepair.eu/metrixdirect/Login.aspx?language=hu-HU
-
dualcore
őstag
Az este kaptam mailt, amiben elnézésüket kérik, mivel nem találják a készüléket, mivel a futár rossz csomagszámon rögzítette fel. Elismerik hibajukat. Legalább van haladás az ügyben.
-
Kutya_68
csendes tag
válasz Roachy #51341 üzenetére
Hú, de utáltam a Sigma 24-70mm f/2.8 D EX-t vagy tíz éve...
Most viszont nagy rajongója vagyok a Sigma ART sorozatának. Ha telne, begyűjteném az összes fixüket, de sajnos maradt a 35,50,85 "részsor". Amit kalibráltatnom kellett, az a 2/24-35-ös, ott volt némi gikszer, frontfókuszos volt a lelkem.
Mindenesetre én nem tapasztaltam semmi problémát velük. Cameráék is tisztességgel tették a dolgukat.
A Tamron már egy kicsit más. Spórolós banda. Puha műanyag, a szalagkábel szakadós... Optikailag persze ott vannak a szeren, de vigyázzatok rá. G2-es 70-200-at nyúzok, de mindig elmondok egy imát, hogy nehogy odakoccintsam valahová a napellenzőjét, mert sztem darabokra menne. -
Papa-Het
aktív tag
Sziasztok. Cserélném, pontosabban a jelenlegi D700 elé vennék egy másik FX kamerát. Nézegettem a Sony családot (A7II v A7r II) viszont rájöttem, hogy nincs értem rendszert/gyártót váltani hiszen a Nikonhoz van 15-300-ig lefedve a range + 50 1.8 fix. Szemezgetnék a MILC rendszerrel is, viszont nem igazán vagyok benne biztos a méret miatt. Viccesen hangzik, de nekem a mostani gépem abszolút kényelmes súlyától és méretétől függetlenül. Na most amin agyalok az vagy a Z6 - 24-70 f4 + adapter, vagy a D810. Viszont nem tudom hogy a z6+adapter sztorin a 15-30 Sigma obi pl megy-e, vagy menne-e, vagy a Tamron 70-300-am. Erre vonatkozóan találtam leírást illetve kompatibilitási listát stb, de igazából a Sigmakat nem találtam rajta, a Tamront pedig sorozatszám alapján különbözteti meg. Pechemre a Tami nincs nálam. Sigmákon manuálisan is állítható a rekesz.
Videó nem hátrány ha van a gépekben. Ez ugye jelen van mindkettőben, az hogy hd vagy uhd lényegében mindegy. Nem sok UHD lejátszó felület van, plusz azokat tárolni és szerkeszteni is kell valamin. Ami oldalon nézem a gépeket használtan, igazából 100 euró különbség van köztük, viszont a Z6-hoz adapter + obi stb. Van bármelyik gépnek ismert szériahibája vagy visszahívás mint pl volt a D600-nál vagy talán még a D750-nél? Méretben a D810-et ismerem, hiszen a D700 semmivel sem kisebb.
Illetve bónuszként, a Nikon 28-70 2.8 (A Szörny) mennyire éri még meg manapság? Van egy viszonylag aprópénzért, viszont köztudottan elszáll az AF egy idő után. Nekem nem munkához kell, hanem hobbi célra, de ahhoz minőségit néznék. Ismerem a méreteit a súlyával együtt. Ha netán elszáll az AF rendszer, Magyarországon hol lehet javíttatni, plusz milyen anyagi vonzata van + átfutási idő kb?
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Papa-Het #51364 üzenetére
Z6-on a Sigma szinte biztosan nem fog menni. Újabb Sigmák esetén (amin már nincs rekesz állítási lehetőség) ott is van ami nem működik normálisan... pl Sigma 150/2.8 makro is ilyen volt. Art Com Sport széria ami tuti fut.
Tamron- ha van nálad eredeti fájl, akkor van olyan exif olvasó amibe meg tudod nézni az obi szerialjat is. (Opanda pl ilyen volt) Ha ez a VC Tamron akkor van esély.. de az nem azt jelenti hogy elégedett is leszel pl az AF sebességgel vagy pontossággal.
D810 hazai reális eladási ára 320 körül van. Mint egy D750... kb, az picit újabb és picit jobb az AF. A Z6 ennél itthon drágább. Plusz 60ezer nem igazán találsz ftz adaptert. (persze ha jól értem nem itthon veszed, de nem nagyon hiszem hogy az arányok kint mások lennének a használ piacon) Szóval a Z6 drágább, és az obik lutrik lesznek.
Nikon 28-70/2.8 - szerintem teljesen felejtős. Még filmre optimalizált, sosem volt tökéletes. A 24-70-es utód első generációja sem jó választás, a tubusa gyenge. De ott legalább az AF motor már más. A 28-70-hez max pár hazai meter tud még alkatrészt... de azt is drágán, ha egyáltalán van hozzá. A 28-70 ára felett picivel vehetsz Tamron G első szériás 24-70-t. Ott van stabid, és jobb rajzolatod. -
Papa-Het
aktív tag
válasz ph_5.5 #51365 üzenetére
Köszönöm a kommented! A benyomásom az a véleményed alapján hogy inkább D810, mert az obik 101% hogy működni fognak. Próbáltam bújni a netet hogy erről az adapterezésről minél többet megtudjak, de kevés a siker. Azt azért nem gondoltam volna, hogy ilyen tippmix tud lenni. Kár, pedig izgalmas lett volna kipróbálni a MILC világot, de most azért nem fogom lecserélni a teljes obi parkomat, még akkor sem, ha nem a nívósak közé tartoznak.
Igen, jól érted, külföldön venném. Számomra fontos a teljes szett (minden tartozék, leírás, csomagolás meglegyen) illetve minél jobb állapot, és kevés shutter count legyen benne. Találtam is 22k illetve 45k (igaz drágábban mint amit írtál picivel 430 felett van forintban) és elég megkíméltnek tűnnek, illetve cégtől jönne, 6 hónap garanciával. Inkább fizetek többet egy megkímélt darabért mintsem egy legyalázottat olcsón. Ezek a drágábbak közé tartoznak a listában az állapotuk miatt. 750-1100 euró között mozognak.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Papa-Het #51366 üzenetére
A D700-800-810-850 vonal nagyon bejött a Nikonnak. Ez volt a megfizethető profi kategória.
A D800 már idős gép- persze semmivel nem rosszabb mint amikor megjelent. Arra célszerű figyelni hogy az a típus amely kifut a támogatottságból, ahoz előbb-utóbb egyáltalán nem lesz alkatrész. Ez pedig a használt árakon is meg fog látszódni.. mert semmi nem tart örökké.A fenti gépek fogása parádés. Munkagépek. A Z6 a Nikon első probólkozása volt milc téren, és mindössze 4 éve jelentek meg. Az 1 kártyaslot, a portrémarkolat hiánya és pár apróság miatt nem hozza azt kezelhetőségben mint amit pl a D810-850 ad, de másban pedig sokkal segítőkészebb. Pl jópár feladatnál előny hogy azt látod a keresőben ami a szenzorra fog kerülni. Vagy videoban ég és föld a két rendszer. Tehár vannak előnyei-hátrányai mindkét iránynak. Az objekítvek ne legyenek döntőek... de a Z-re való natív cuccok mocsokdrágák. Mindenhez képest. A régi obik pedig sokszor szándékosan nem mennek rajtuk, de pl G-s Nikonokkal nem lesz problémád. Tehát az 50 1.8 G az simán fut, és a Tamron telét is le tudod cserélni egy Nikon 70-300-ra ami megint jól működik. A Tamron 24-70 G1 pl nem tud hibátlan működést hozni a Z vázon, de a Nikon 24-70/4 Z 160e-ért meg tökéletes. Hobbyra meg pláne.
-
tvamos
nagyúr
válasz ph_5.5 #51367 üzenetére
"A Z6 a Nikon első probólkozása volt milc téren"
"The Nikon 1 series is a discontinued camera line from Nikon, originally announced on 21 September 2011."
Szoval a Nikon nem 2018-ban kezdte a Z6-tal, igy en sokkal tobbet vartam toluk, mint ahogy a Z6 sikerult. Szerintem ez nem az a szint volt, ami melto a gyartohoz.
Az az igazsag, hogy 2015-ben kihoztak a Nikon 1 J5-ot, es ahoz kepest nem domboritottak olyan nagyot. Az meg, amit 2019-ben elenk raktak a Z50-nel, az szerintem gaz. Siman folytathattak volna a Nikon 1-et, a pici uvegekkel az tud szuper gyors autofokuszt, es ez nagyon jo dolog. (Mert ha fokusz van, minden van.) Raadasul a 1 Nikkor 70-300-zal nagyon jol mukodik egyutt, es a 810mm-es veggel egyszeruen szuper kis kit.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
-
-
veterán
A Tamron 70-300 VC autofókusza full fos Z-re adapterezve, teljesen használhatatlan.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Ha már szóba jött a Tamron és a fos AF! Nézegetek TC-X14N adaptert, ha ezt beteszem a 70-200 G2 és a D750 közé, ismét végig kell játszanom a fókusz kalibrálást? Soha nem volt még közgyűrűm, azért kérdem. Ha igen, akkor inkább hagyom, egyébként meg néha nagyon jól jönne egy kis plusz gyújtótáv.
-
tvamos
nagyúr
válasz ph_5.5 #51371 üzenetére
Igen, a Z6II " AF .. már teljesen jól használható". Ez ketsegtelen, csak mire kijott hozza az uj firmware, es tenyleg tuti lett, mar elengedtem azt a vonalat, hogy egy 2 ezer euros vazzal rohangaljak. Ha majd tenyleg lesz franko vaz 1000-1200-ert, akkor talan. (A mostani vazam 500 volt, nem vagyok elegedett vele, de turelmes vagyok.)
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz Throme #51375 üzenetére
Nem lesz fullframe nekem, és szerintem inkább Canon vonalon mozgok már, bár nem tudom megszokni a menujét. Canonon sokkal jobbak a lehetőségek a diy mókolásra, ami nagy plussz a márkának.
Szerintem a Z5 videoja elég ergya az árához képest.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz Lex Icon #51379 üzenetére
A gphoto2 python library-vel jatszottam eddig, es az nekem nem mukodott rendesen egyik Nikonommal sem, (1J5, D80,) mig a Canon M50-nel plug and play. Vannak mindig gondok, de most azert azt mondom, nincs ok a panaszra.
Az obi mokolast most kezdem csak, azzal meg sehol sem tartok igazabol, de Nikonos leirast keveset talaltam. Canonos azert van sok.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
justgiveup
tag
Sziasztok!
Nikon D5100-ra lehetséges valahogy magyar menüt varázsolni? -
ph_5.5
aktív tag
válasz Hliliana #51382 üzenetére
Minden hiba javítható- ez is. Akár tükörmozgató mechanika a hiba akár zárat kell benne cserélni akkor olyan műszerészt kell keresned aki ebben járatos.
A google segíteni fog ha Kalocsay, Csurgo László nevekre keresel rá. A Csurgo Laci (idősebb úr) Bp Pillangó Parkban dolgozik, ez a fő iránya (fotócikkeket javít). Telefonon leginkább csak délutánonként elérhető. (Kalocsy nyomdokait a családja követi, tehát folytatták a munkákat)
Ha beszélsz vele akkor fejből tud árat mondani. De félek hogy nem fog tetszeni.. mármint az összeg.
B opció- Nikon szervíz. Mivel 9 éves konstrukció, elképzelhetőnek tartom hogy náluk már kifutott a javítás és nem is tudnak alkatrészt hozzá.
Hsználtan nem tudom mi most a reális ára a váznak.. de legyen mondjuk 90e Ft. (ha eladható ennyiért és nem csak hirdethető.. ) SZóval egy 90e-t érő gép esetén sokan nem költenének mondjuk 50ezret egy zárcserére. Vagy akár többet... -
Winnie The P
őstag
válasz mazsi70 #51321 üzenetére
Az a beállítás "Be" opcióban van, ami szerint folytatni kellene a fájlok számozását, de a korábban készült képek törlése után ismét 1/1-ről kezdi.
Gigabyte B450M S2H|Ryzen 5 5500|Arctic Freezer12|G. Skill 2*8 Gb 3000Mhz|MSI RX 570 8Gb|Kingston A400 240Gb SSD|SP Nvme 512 Gb|Seagate 2TB|FSP Hexa+ 500W|Zalman Z3|Philips 243V7|W11|
-
ph_5.5
aktív tag
válasz szupermacs #51388 üzenetére
A piac azért fura mert a dslr szegmens lefelé összecsúszott.
Egy régi D90 és 12Mp-es társai a saját idejükben teljesen jó kis gépek voltak... most el nem lehet szinte adni őket. De kezelhetőségük sokkal jobb mint egy D3*** vagy 5*** szériának.
A Nikon első fx dslr vázai 14 évesek kb. (D3 és D700). Képminőségben egy kb 90ezerérét vehető- működőképes D700 sokkal jobb mint egy D5300. Az 50ezres zárcsere csak tipp volt a részemről... de félek hogy az elmúlt pár évben a szerelők is követték az inflációt és már nem ennyi az annyi.
Gyors ránéztem az ebay-re, mert ott régen sok zárszerkezet volt beszerezhető. D5300 zárszerkezet- ha csak az lenne a baja és nem tükörmozgató mechanika is... akkor 15e körül beszerezhető. Komplett mechanikai elem 50e körül áll meg. És erre jön a szerelő óra vagy munkadíja. AMikor Bp-n egy mosógépszerelő 10-15ezerért kijön és csak annyit mond hogy ez nem javítható, akkor félek hogy Csurgo Laci akármennyire is úriember, nem tudja megoldani mondjuk 40ezres munkadíj alatt. Az meg így már közelít a váz árához. Ami ha ráköltünk 90ezret sem ér többet 1Ft-al sem. -
veterán
válasz ph_5.5 #51389 üzenetére
"Képminőségben egy kb 90ezerérét vehető- működőképes D700 sokkal jobb mint egy D5300"
Azért ez egy elég erős állítás, amit azonos felbontásra skálázott ABX tesztekkel is alá kellene támasztani, és nem csak high ISO edge case szitukra nézve.
Hogy OP helyében mit tennék... hát tuti nem D700 felé nézelődnék, mert a feltehetőleg DX-es obiparkja ott valami 5MP-t tolna, ami azért már tényleg kevéske volt egy évtizede is. Nemtom a videó meg a forgatható kijelző mennyire fontos neki, de ha nem annyira, akkor egy használt D7100, D7200 vonalon gondolkoznék inkább a D5300 után. Azok is megvannak olcsóé'
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
ph_5.5
aktív tag
válasz anaqer #51390 üzenetére
5.5 év van a két váz megjelenése között. A D700-t használtam kb 4 évig munkára (2014-ig a D750 megjelenéséig) , és akkor a maga korában számomra teljesen meggyőző volt. Megnéztem számszaki tesztoldalon a két váz összehasonlítását, és azonnal megvolt a turpisság. ISO100 vs 200 érték miatt van papíron dinamikában előnye a D5300-nak. Ami ISO400-on már a D700 javára billen, és marad is. Detto ez a helyzet a többi értékkel is. A D700 fele felbontása, nagyobb szenzora nagyobb pixeleket eredményez. Így számomra nem lenne kérdés (a többi tulajdonsága mellett pláne) hoy ha csak ez a kettő gép létezne, mivel szeretnék elmenni fotózni - bárhova.
De ez kb olyan sok esetben mint a szőke vagy barna.. és a nagy vs kis mell100e alatt nagyon sokféle vázat lehet venni. Használtan. De én szeély szerint ha 70ezret kellene kiadni javításra, akkor tuti nem feccelnék bele már ekkora összeget. És vennék valamit ami picit többet tud. És igazad van, a 7000-es széria racionálisab döntés pl meglévő obik melle.
-
tvamos
nagyúr
válasz ph_5.5 #51392 üzenetére
"De ez kb olyan sok esetben mint ... a nagy vs kis mell"
Az oke, de ezeket nem te cipeled, jo esetben, de a D700-ra az obikat meg te cipeled, illetve te is fizeted meg az arat a boltban! Szoval lehet, hogy a D5300 jobb valasztas.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
ph_5.5
aktív tag
válasz tvamos #51393 üzenetére
Ha a súly számít akkor Pana vagy Oly milc lenne a befutó. Vagy a mobiltelefon.
Cégnél használtunk D3000 szériát. Utáltam, inkább volt hogy vittem a saját otthoni szettem.
Hobbyra igazából egy 10 éves dslr is bőven jó - 2022-ben is. Sőt, egy D90-el is el lehet fotózgatni. Utána meg aki minőségre vágyik inkább befektet egy fényerős fixbe (jellemzően 50 1.8 bármely darabja) Mert az még kicsi és könnyű... A táskám tegnap is 12 kiló volt munka közben. Pedig milc. És croppra is tudsz 2.8-as telét tenni, amitől az is nehéz lesz.
Anno még 2007 magasságában 35 1.8 DX pl kicsi volt és könnyű. Cserébe oda fókuszált ahova kedve volt sok esetben. Egy olyan obi meg egy D5300 jó páros- olcsón. Kicsi súllyal.
Nincs általános jó döntés, ahogy nincs olyan hogy jó tanács- csak saját meglátás/tapasztalat. Én nem vennék csak fx vázat. És abból sem mondjuk a D600 szériát. Se croppos milcet fél milláért.
D700 995 gr + 50 1.8G 180 gr =1175
D5300 530 gr + 35 1.8G 200 gr = 730
40 deka eltérés. -
Throme
veterán
válasz ph_5.5 #51394 üzenetére
Nekem szerencsém volt belépő DSLR + 35 mm fix obival. Az igaz, előfordult, hogy oda fókuszált, ahova ő akarta (kiválasztott fókuszpont melletti fókuszpont...), de nem volt fókuszhiba.
Azonban fókusz hiba esetén mit tud tenni egy D5300 vázzal? Elküldi kalibrálni? Mi lesz a többi obival, amik eddig jók voltak (főleg ha van másik fix..)?
Fixet én csak próba után vennék belépő tükrösre.FF kategóriában túl sokat nem tudsz spórolni súllyal, ha milc vázat veszel tükrös helyett.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Throme #51395 üzenetére
A 35-ös a kezdetektől ezzel szenvedett. Talán a D7000 volt a szeéri amivel a legtöbb hibát produkálta a netes olvasatok alapján (tizensokéve volt, a tök se tudja már). És ez nem kalibrációs gond volt hanem ilyen kész... a Nikon szerint jó ez így.
D700-on nyitott rekesznél is próbáltam amikor fx-re váltottunk sok éve, de elajándékoztam inkább és lett helyette normális 35-ös.
Valahova egyszer tettem fel két képpárt, de nem tudom melyik fórumba. D700 markolattal vs D3. A D700 kicsit magsabb volt. Majd D750 markolattal vs Z6II markolattal. A Nikon fx milc alig kisebb mint a dslr "elődje", és érzetre nem is sokkal könyebb. A Z obik súlya barátságosabb, ha 1.8-as verziót vesz az ember. De akinek 1.4-es fix sora volt, az nem fogja jó eséllyel eldobálni és fényerőt meg halom pénzt bukni. Így a táska viszont nem lesz könyebb. Ez van, együtt kell vele élni. -
tvamos
nagyúr
-
ph_5.5
aktív tag
válasz tvamos #51397 üzenetére
Ez kicsit olyan mint amikor évi 3x barkácsolásra a Lidl gérvágó helyett (35.000) megveszed a DeWaltot ami mondjuk 300e. Az utóbbi tényleg 90°-ot fog vágni minden esetben... de tényleg kell neked otthonra az akkora precizitás? Vagy megállsz félúton és veszel 90e-ért egy Hikokit ami kevésbé pontos, de még mindig bőven sok a tudása és 30 pozíciós állíthatósága.
A fotózás nem sokat változott az elmúlt 100 évben. Az a legjobb kép hobby szinten
- ami elkészül
- ami számodra értékes
- ami megismételhetetlen
És nem az aminél kottaéles a szem, bemozdulásmentes a baba, brutál háttérmosott a környezet, profin van világítva, tökéletes a ruházat, a haj a smink...
A jó gép sok lehetőséget ad. És segít ha valaki totál amatőr... de hátráltat is a beállítások tengere miatt. Itt most nem azt akarom mondani hogy egy profi egy fényerőtlen kitobival "jobb" képet fog készíteni mint Kamárumi Pistóka bivalytoszakában a Sony A1, Sigma 105 1.4 kombóval. De a profi feltehetően nem hagyja le a gyerek kézfejét a fotóról, míg apuka a profi cuccal akár igen... A profi tudja milyen magasságból, milyen szögből, milyen értékekkel fotózzon az adott szituációban. Melyik látószög előnyös, melyik az ami szinte kizárt. Ismeri a távolságtörvényt, tudja mi történik akkor ha a rekeszt babrálja... Hiába van pl egy Sony A7IV-en ződkocka mód, ha a fénymérés mondjuk mátrixra van beállítva ellenfényben. És jpg-ben fotózik...
Tegnap céges rendezvényen voltam. ISO20000-ig volt hogy fel kellett tekernem a vázat mert vakuzni az épület azon részén nem illett. Megnéztem a fényforrásokat- előre beállítottam a Kelvint. Majd más részen más színhőjű lámpák adtak hangulatfényt. Ott gyorsan mozgó embereket kellett megörökíteni. Amikor ISO12800 F1.4 mellett hiába van 1/500 záridőd, ha a háttár és előtér között brutál fényerő különbség van. Feltettem egy rendszervakut (telepíteni külsőt nem volt lehetséges), kapott CTO-t, megfelelő WB beállítást, és tudtam normálisn dolgozni. Ezt ha valaki hobbyból fotózik szint ebiztos hogy nem tudja megoldani. Azért mert ahogy tudjuk hogy ha lázunk van beveszünk egy lázcsillapítót... de ha az nem segít akkor orvoshoz fordulunk. A fotózásban is ha valami nem megy, bízzuk arra akinek van megfelelő felszerelése és szakértelme az adott technikához.
És most jó messze juttotunk attól hogy a kérdezőnek elromlott a D5300 váza Szóval én nem vennék sokkal drágábbat vagy sokkal jobbat- ha nem használom ki.(Az elejét pl úgy irtem hogy DeWalt cuccokat vettem a Lidl cuccok helyett mert elegem volt abból hoyg soka kompromisszum )
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Dell notebook topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...