Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50035 üzenetére

    A 85 1.4 ART "kicsit" olcsóbb mint a 105 1.4, de több ember vásárolta az általános használhatóság miatt. A 85 1.4 használt ára 270ezer körül mozog, és sajnos szinte mindegy hogy 1-2 év gari van rá. (ahogy én láttam)
    A 105-ös 520 (85-ös 420) így tippem szerint 350-360e körül van kb az az összeg amit hajlandók érte adni. ( 407e netto - 10% ... nepperektől ez a mondás terjedt el) (85 1.4 esetén is kb így pont kijön a matekjuk)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50038 üzenetére

    Én azon lepődtem meg hogy a sok milcre váltás miatt a keresett gépek/objektívek is egyre nehezebben adhatóak el.
    Én megtartottam az összes Sigma Art obit, és milcen is remekül mennek. Ha használni szoktad akkor felesleges eladni, túl nagy bukó van rajtuk.
    Nem a Sigmák nem tartják amúgy az árukat.. hanem semmi. Se váz, se Nikon obi.
    A múltkor volt pl 500e vagy alatta 70-200 VR FP obi is ami 900e körül mozgott újonnan.
    A másik vicc persze a VR1-es Nikon. Sajnálom a vevőket akik 200e felett még abba ugranak bele. 1Fé-s stabi, széthajtott sokadig tulajú eszközök, és a Nikon rég kifuttatta az alkatrészeket hozzá. Nincs szervízháttér. Ha megáll- szinte biztos hogy kuka. És a rajta sosem volt acélos nyitva.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz bayarena #50037 üzenetére

    Nem a bolti ár -10% hanem a bolti netto ár -10%... az úgy nagyobb bukás. Sajnos. (?)
    A Nikon 85 1.8 G is már 160e körül mozog újonnan. Használtan a frissek is 100e meg az apróért cserélődnek.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50093 üzenetére

    Ha az vigasz, nincs mindenben tökéletes rendszer - váz, vagy objektív.
    A D750-ből van olyan példányom ami 200e expo környékén jár, 7 éve vettem még a bejelentés után nem sokkal. Sosem járt szervízben. (visszahívásban érintett a zárja, így lenne egy ingyen zárcserém, de sosem érdekelt, napi első expo-n látszik utána semmi baja)
    Szóval 7 év alatt 1x belőttem az AF finomhangolást minden obira és azóta köszöni jól van. Nekem munkagép. Évi 120-140 fotózás. Első naptól kezdve gyári portrémarkolattal. A D750 gumirozása pl nem válik el mint a régieké. (legalábbis nálam nem) de a markolat gumiját már 2x ragasztottam vissza. De megy, működik. És pont olyan jól mint a kezdetekben.
    D780- nincs portrémarkolat, így akinek ez fontos szerintem ki is hagyja. Drágább mint egy D850 használtan, ami liveview af-t leszámítva mindenben jobb tud lenni.
    Régen a D800-nak volt olyan gyári AF hibás szériája hogy a fél oldal rosszul fókuszált. Szervíz megoldotta. A dslr vázakban még sok a mozgó alkatrész. És nem tesz nekik jót a táskában zötykölődés, felborulás, rugdosás. Elmozdul, és máris minden másként működik.
    Z rendszer? Könyebben koszolódó szenzor. Lassú bekapcsolás. Lassú visszanézés ha átment alvó módba. Z6 I gen. - nincs markolat, nincs 2 kártya...
    A D750 keresőjébe belenézve a valóságot látod. Azonnal tudsz exponálni. Nincs benne szemkövetés és más hókuszpókusz, mégis számtalan remek felvételhez segített hozzá fotósokat. ISO tűrése remek. Fogása, kezelhetősége nagyon jó. Szóval nem érdemes bánni a vételt. Ha kijavítják remekül fog az dolgozni.
    Az más kérdés hogy F 1.8-on stúdióban fotózni az elég önszivatás műfaj. Ha tesztábrán is ekkora gond van akkor irány a szervíz.
    De amit előttem már tanácsoltak, tedd állványra a vázat. Állítsd egy élességet AF-al pl a telével 200mm-en nyitott rekeszen egy a szenzprral párhuzamosan falra felragasztott szöveges újság lapjára. Exponálj, majd lépj át élőképbe és ott állíts egy élességet. Ha az hibátlan, akkor az AF mechanikusan elállítódott a féligátreszető tükör mögötti tertületen. (amit ha felcsapott tükörnél megfújsz sűrített levegővel, és nincs tökéletesen rögzítve akkor okozhatott gondot) Ha élőképnél is rossz az élesség akkor nem AF hibád van hanem valami egésze más gond.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50115 üzenetére

    Ha állványon pontosak akkor állvány nélkül is azok.
    A fotós ismerősöd által mondott dolog, hogy minden távolságban pontos - ez így nem fedi a valóságot.
    A Sigma pl azért tette bele az a szoftveres megoldást hogy zoom esetén nem csak eltérő távolságokra más más érték állítható be, de látószögenként is változhat a tévesztés mértéke.
    Mivel itt pl a 85-ös fix kicsit több mint 2m-r elett tesztelve akor kb a teljes élességi tartományod 6cm ( és közel 50%-50% elpsztásban 3-3 cm) nos ez félalaknál ha a modell nem ült vagy nem falnak dőlve állt, akkor simán lehet hogy eltérő irányú mozgásnál már kimozdultok az élességi tartományból.
    Ilyenkor jön jól pl a követő fókusz használata. Vagy az hogy nem 1.8-on fotózunk stúdióban :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Throme #50123 üzenetére

    A dslr fejlesztéseknek vége.
    Én voltam az egyik szkeptikusa a milceknek. 2018-ban a Z6 I generáció bejelentésekor elmentem megnézni a cuccot. És megállapíottam hogy ez nekem sosem lesz... egyszerűen vacak.
    Eltelt 2.5 év. Kijött a Z6 II. És váltottam. Vettem egyet. Majd az első fotózás után gyorsan mégegyet.. és a 2014 óta jól bevált dslr amivel maximálisan elégedett voltam ment piacra.
    5 perc volt átszokni. Mármint D750-ről Z6II-re. Más. OVF -t szerttem. Az EVF meg más liga, de pl apró termékfotónál az hogy a keresőben 100%-on megnézem hogy ott éles-e ahol szeretném és nem 3mm-el arréb az előny. Azhogy van használható nagyon szélső AF mezőm az is jó. És persze hiányoznak a normális méretű hátsó kezelőgombok... meg meg kell szokni hogy pl ne nyomkodjam a makroobin a plusz funkciógombokat, ne tekergessem az élességállítót mert lehet hogy épp rekeszvezérlésen hagytam. (szóval nem bolondbiztos a rendszer, de sok kényelmi funkciót tud). A kereső pl tisztára kapcsolható. Semmi info nincs ha nem akarod.. mert előtte mindent beállíottál pl termékfotónál és csak arra kell koncentrálnod ami a képen lesz. Áramellátás javult. Tölthető powerbankról. És nekem pont előny hogy nem lett sokkal kisebb a váz, és van elfogadható fogása. 2009-ben pl a D3-ban az nem jött be hogy portré állásban nem volt joy elérhető közelben. (af mező váltáshoz nyújtózkodni kellett).
    Nem tudom mennyi Z6II fogyott az országban, de tudom hogy sokan az elmúlt pár évben Sonyhoz pártoltak. A7III miatt pl. A Nikon későn lépett, és a Canon is jó cuccokkal ugrott be.
    Én nem bántam meg hogy maradtam Nikonos. A megbízóim meg még soha nem kérdezték meg hogy mivel fotózom... nekik az a fontos hogy meg tudjam oldani amit kértek. A digitális technika elején (nem az 1 Mp-es kompaktokra gonolok) .. de mondjuk egy D100-as Nikon vagy D2-es pro váz kroppos szenzoros volt. A mai szemmel nézve elég silány képminőséggel, gyenge dinamikával... mégis születtek jó fotók. Pénzért.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50125 üzenetére

    No várj.
    Van egy kiválasztott AF meződ. Félig lenyomott expo gomb mellett élesre beáll, majd AF-S módban átkomponálsz- akkor az élesség SÍKJA nem oda fog esni minden esetben mint ahova fókuszáltál. (ehez mindjárt rajzolok egy ábrát hogy világos legyen)
    A felvetésed másik része: A program pedig azt a fókusz mezőt mutatja amivel komponálsz, nem ahova komponáltál. (ha érthető ez az utolsó mondat) Erre a legjobb példa ha most a kezedben van a gép, lőjj egy expot bármiről a középső mezővel. Majd a visszajátszásnál nagyíts bele.. legjobb ha az ok gombra rá van programozva a 100%-os nagyítás, mert az azt a mezőt nagyítja amit használtál.
    És most fotózz egyet úgy hogy középső mezővel fókuszálsz, átkomponálsz úgy hogy nagyon szélre kerüljön az élesre rögzített téma. Visszajátszásnál a kép közepébe fog belenagyítani a rendszer, és a pc programja is a kép közepére teszi a használt AF mezőt.
    Tehát átkomponálásnál gyakorlatilag becsapod élesség ellenőrzésnél saját magad.

    Ha kész a rajt mutatom mi a gond az átkomponálásnál kis mélységélességnél.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50125 üzenetére

    És akkor magyarázat a rajzhoz. Ha középső mezővel élességet állítasz a piros"falhoz" állított modell arcára (ez a halványabb kék vonal ami párhuzamos a pirossal), és rögzíted az élességet, majd átkomponálsz, akkor az élesség síkját elforgatod.
    Jelen esetben a régi halvány kék vonal helyett az erősebb kék vonal lesz az élesség síkja.
    Ha megnézed, a forgatás hatására a középvonalban hátratolódott az élesség, ilyen forgatási mértéknél pl a szem helyett már a nyak lesz éles.
    A múltkor levezettem neked hogy F 1.8-on 2m távolságon 6 cm a teljes élességi tartományod. Ami persze nem azt jelenti hogy abban a 6 cm-es szakaszban (élességre állítás előtt 2.8 cm- mögötte mondjuk 3.2cm) egyformán élesnek fogod értékelni a látottakat.
    Szóval ez F4-en 12 cm-re tolódik ki. Mondjuk 5.8-6.2 cm-es aránnyal (hátrafelé nagyobb az érték)
    Tehát félalaknál ha átkomponálsz, simán elcsúszhat nyakra az élesség még F4 esetén is.

    A másik buktató, ha olyan sötét "stúdióban" fotózol ahol F 1.8-on kelle dolgozni és ISO 100-hoz kapsz mondjuk 1/200 körüli értéket. Mert ott kevés a fény. Ha ráadásul az arcra sem esik megfelelő szögben akkor simán tétovázhat a fókusz. (ezért használunk stúdióban vakut vagy állandó világítást - és vaku esetén is beállító izzó adja a fényt a pontos és gyors fókuszáláshoz)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50127 üzenetére

    Valamely fórumban emlékszem hogy írtad ezt a hosszú expos problémát. Én nem fotózom ilyen témát, így nálam még nem jött ki. Viszont két napja egymás után nyúltam két objektív miatt a milc vázhoz és a dslr-hez. Azért a milcben vannak értelmes fejlesztések is, az nagyon kijött a váltott használatnál. Mondjuk a kezelhetőség elsőre rosszabb volt a gombok hiánya miatt, viszont értelmesen programozva a funkció gombokat, máris nyertem pár olyan dolgot amit utoljára a D700 korszakban használtam :) (pl keresőből ki sem nézve váltok af módot, fénymérést, iso-t, vagy nagyítok bele akár AF esetén is a témába a pontosság ellenőrzéséhez)

    #50129Timer

    Kicsivel utána írtam "pontos" számokat az F4-hez és ott az ábra. Az átkomponálás forgatási szögg függő, és mivel időbe kerül, a modell billeghet, te is mozdulhatsz, így még inkább problémás lehet az a pár cm ami élességi tartományt ad.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50131 üzenetére

    ok gombra ráprogramozod hogy álljon be a középső mezőre az AF és máris gyors vagy :)
    E,lékszem a Nikon 15 évvel korábbi dslr vázaira, ott gyakorlatilag csak a középső mező volt használható. És mindent azzal kellett megoldani. Uwa obinál, ND8 szűrővel fényes nappal a D200 szélső mezői csak keresgéltek... na az vicces volt. Illetve annyira nem. (de ott legalább a téma nem szaladt el)
    A D810-750 párostól a szenzorokkal kb elérték a harátokat. Azóta reszelgetik... de sem dinamikában sem ISO tűrésben már nem sok pluszt látok. Szoftveresen még pici talán lesz, de csodák már nem várhatóak. A 14.7 EV és a beharangotott 15 EV között kisebb a difi mint a 7 éves Sony/Nikon szenzor és a pár éves Canon szenzorok között.
    Így én még nem szidom a Z6II-t :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Lac-coo #50132 üzenetére

    Ha úgy működik mint pl a D750, akkor lv-ra kapcsolva megnyomod az "i" gombot és ott eléred az előnézet bekapcsolása lehetőséget. (de most nincs előttem a pontos gombkiosztás.. de keresed, tehát bekapcsolt állapotban ne menüben)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Lac-coo #50135 üzenetére

    Megnéztem az előbb a D750 esetén miként is működik. Szóval LV bekapcs. Bal alsó gomb az "i" gomb (és nem a nyilak feletti információs) kiadja az LV menüjét. Ott első a képmező méret... és ott a legalján egyel túl kell lépni a lefelé nyíllal, az utolsó menüpont az expozíció előnézete. A D750 2014-es fejlesztés, szerintem a D7100-ban ha nincs az nem a kora miatt nincs benne (szerintem benne kellene hogy legyen) hanem mert szándékosan kihagyták. Ami meg fura lenne, hisz pont az a jó az LV-ban hogy az elkészülendő képet mutatja és előre látod miként fog kinézni a wb, expo, kontraszt...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50137 üzenetére

    Ceruza menüpont F1 Oké gomb kiosztás és van 3 opciód.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz mazsi70 #50165 üzenetére

    Eredetit is alig lehet beszerezni. Kicsi kinaiaknak meg még nem volt kedvük másolni, de gyanitom jobb is. Nikon eléggé megbonyolitotta a 11-es markolatot, és félek hogy magnézium ötvözet helyett a müanyag utángyártottak nem igazán müködnének jol. Usb töltés, joy, csuszo ajto idöjárás állosággal...ezeket jol másolni olcson nem hiszem hogy lehet.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz szeva000 #50169 üzenetére

    Vr1?
    Csurgo Lacit érdemes keresned vagy Kalocsay fiait. Net mi dkettöhöz ad tel számot. Laci a Pillango parkban dolgozik, de pár éve is már csak délutánonként volt hivhato.

    Illetve vr1 esetén nem biztos hogy lesz még alkatrész.

    Vr2 swm motor van, az ugy rémlik márkaszervizben 70e - 100e közötti történet.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz szeva000 #50171 üzenetére

    Érintkezöket probáld megtakaritani...hátha.
    Vr2 legalább orvosolhato. A régi jo eséllyel kuka. Ezért tartom viccesnek hogy hadználtan sokan még 200 felett hirdetik, pedig rajzban nem erös, stabija 1 Fé t tud... És szét vannak hajtva többnyire.
    A vr2 jobb, drágább, mástol is olvastam hogy minden elöjel nélkül megállt a motor.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz szeva000 #50173 üzenetére

    Engem a garanciával vesztettek el. 1 év. Akkor is ha 20e ft értékü kiotobit veszek, és akkor is ha 3 millás telét. Vicc. Sigma normális 3 évet kinál, Tamron 1 normálisat és 4 és kamut...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50175 üzenetére

    Több mint 16 éve fotozom Nikon dslr vázakkal. Az elején még finomhangolás sem volt a vázakban, mégsem volt ennyi gond. Pedig anno is sokszor fotoztunk 1.8, 1.4 fixekkel vagy 2.8 as zoomokkal.
    Milc? Nyugi, ebbe is beletette a Nikin a finomhangolás menüpontot :). Szerintem már ök sem biznak semmiben.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Throme #50180 üzenetére

    A vázaimat amikor megveszem, testreszabom...és nem piszkálom utána. Af finomhangolást dslr esetén mindig megnéztem, ha kellett hangoltam de utána amig megvolt bármely vázunk is nem kellett hozzányulni.
    Most a dsl vázak mellé lett két z6II. Láttam hogy van finomhangolási menü, de bele sem léptem. Pedig a z obikon tul vagy 8 f bajonettes fut, és mind hibátlan.
    Ha valami nem jol dolgozna és észlelem, akkor szoktam átrágni hol a bibi.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50188 üzenetére

    A Sony a73 szenzora 1-1 mm-el kisebb minkét irányban, illetve a felbontása is más mint aZ6 z6II esetén.
    Feltehetöen az alapok azonosak lehettek, mégis más lett a végeredmény.
    A két váz eltér af - ban is. Mármint az lrzékelök számában. Dxo szerint más a dinamika tartomány, de af érzékenység sem azonos. Oké ez szoftveres kérdés is tud lenni.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50208 üzenetére

    A D750 váz anyaga nem műanyag. (kompozitnak aposztrofálták a bejelentéskor de főként magnézium ötvözet ha jól emlékszem) Építésre stabil, ott egy 1.5 kg-os objektív nem "nyújthat" a bajonetten. A csavarok kilazulása sem jellemző, a gyár előírt nyomatékkal meghúzza, ha nem volt szétszedve akkor ilyen problémáról még nem hallottam.
    A váz és az obik bajonettje egy idő után kopik. De ez olyan minimális hogy ez még nálam soha nem okozott gondot. Most is van még olyan D750 vázam ami 200e expo magasságában jár, és töb ezerszer volt rajta obi cserélve. Az obik eltérően csavarodnak fel rá, van ami szoros, van ami "lazább"- és pl a Sigma 150 makroja simán megmozdítható volt bekattanás után is. De mivel itt nem menetes rögzítés van hanem bajonett, így tovább tekerés esetén sem közeledik az obi a szenzorhoz vagy épp távolodik. Változatban síkban mozog, így ez nem befolyásolja a fókusz pontosságát.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Vikthor #50234 üzenetére

    Szerintem meg teljesen felesleges telekonvertert venni. (írom úgy hogy van, mert ajándékba kaptam) Sokkal egyszerűbb az esetek többségében utólag kroppolni, vagy akár már az expo előtt átállni DX üzemmódra ha valaki nem akar vágni. (utóbbinál a vágás esélyesen eldől a komonálásnál) Egy jobb konverter árban vetekszik egy régebbi tele árával. (Sigma 120-400 OS pl kb annyit ér a piacon mint egy Nikon TC, de ha könnyű telére vágyik valaki ami nem fényerős akkor ott a Tamron 70-300 VC vagy a Nikon 70-300 VR)
    Próbaképp anno a konverterrel fotóztam 80-400, 120-400 mögé téve. (meg 70-200 mögé is) és az eredmény kétséges. Lasabb af, rosszabb rajzolat. A mostani 24 Mp-es vázakból meg simán vágható 200m-ből egy 300-nak megfelelő látószög.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Vikthor #50236 üzenetére

    2x konverter mindent objektívet elront- és amiből 600mm-t képes összerakni az egy 300/2.8. AZ meg önmagában drágábbn mint a 150-600 és a konverter. Sőt.. jó eséllyel egy váz is kijön az árából :) (haverom Canon vázra vett 600/4 IS USM-t.. ő az mögé tesz 1.4X, meg 2X konvertert ha nagyon messzire akar fotózni. Monitorméretben még elmegy amit össze tud rakni belőle, de belenagyítani nem érdemes)

    #50237anaqer
    tizen éve a Nikonnak vázai 6-10-12 Mp-es fejlődésen mentek keresztük. Most ekkorára vágni tényleg minőségromlás nélkül előnyösebb mint konverterezni. Tudom.. rég volt, azóta minden megváltozott. Már a telefonok is 100 Mp felett járnak :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50245 üzenetére

    D750 + 1.7X (nem elírás, létezik ilyen is) + 120-400 OS lassú AF (nem pontatlan csak belassul) D750 + 1.7X + 70-200/2.8 AF lassú, de még használható mozgó dolgokra is. Pl 50-el haladó autó még belefért követési tempójába 50-70 m-ről.
    2X ahogy topikk írta igazából semmi mögé nem célszerű. Fotóriportereknek (Reuters) volt jó anno szigorúan védett személy fotózásakor ahol nem lehetett közelebb menni 200m-nél. MF, Nikon 1200-1700-as teléje szemre behúzott élesség és örültek hogy van kép.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50251 üzenetére

    Szerintem nincs olyan hogy hiteles ... már jó ideje, vagy talán sosem volt.
    Lehet kapni fotós boltoktól friss termékeket bemutatásra. 1x írj negatívot bármiről, többet nem fogják odaadni.
    A gyártó természetesen próbál figyelni arra hogy az új jobb legyen. De vannak a termékek sokszor valós helyzetben másként viselkednek mint ami egy gyors teszten kijön.
    Pl dslr esetén állványról lőni valamit hogy hiteles legyen az összehasonlítás az azonos látványért az azt hozta hogy a hezitáló af a régi Tamron 70-200 esetén nem jött ki hibának.
    Majd kézből fotózva (ez még nem a G1 verzió, hanem a stabi nélküli előd) sokan észlelték hogy hiába gyors az af, beáll majd még ide-oda mozgat hogy tuti jó-e amire beállt. Így meg már lasabb volt mint pl a Sigma HSM II teléje. És hiába jobb a rajzolat, ha az af téveszt a gondolkodás során, máris nem a legélesebb rész esett oda ahova szeretnéd.
    Vagy pl nem lehet leírni pár nap teszt során hogy a Sigma régi 50-500, 80-400 és hasonló teléi belül műanyag görgőkön futottak, amik megkopva már lötyögést, így rosszabb rajzolatot eredményeztek. Illetve az is menet közben derült ki hogy voltak szó szerint kettétörő példányok a telék között.
    UWA obit pl nehéz építeni. Nikonnak sikerült a 14-24/2.8-al. Canonra is átalakítóval jópáran használták. Hiába parádés, brutál tömege miatt volt aki leejtette, tripoddal felborította és hasonlók. Azonnal ment piacra persze a cucc, mert külsérelmi nyom nem volt... amatőrnek meg jó lesz. És utána észlelték hogy decenteres a rajzolat és társai... persze, mert kapott a cucc. Szóval pár hónapos használt cuccot tesztelni sem az igazi. És gyártási szórás és van, méghozzá jócskán. 1 termék alapján nem érdemes levonni következtetést.
    Lehet mázlid és a jóbol kaptál egy példányt, és lehet peched mert péntek esti gyártósorról jött a tied. És persze vannak azok amiket mindegy mikor gyártották max levélnehezéknek voltak jók régen is meg most is :) (hírhedt Nikon 70-300/4-5.6 még VR nélküli változat)

    Illetve sok függ a tesztelő tapasztalatától, a gépe beállításaitól, a tesz idején lévő fényviszonyoktól. Kedvencem amikor két telét akarnak összehasonlítani hogy melyiknek jobb a követő fókusza. Mindezt utcán... ahol akár másodpercenként vonulnak a felhők és változik a kontraszt és társai... majd kihozzák az egyiket győztesnek, mert az 10 képből 9-szer élesre állt a másik lemaradt. Igen, csak épp a közeledő - ingázó mozgást végző pl kerékpáros más nyomvonalon, eltérő sebességel eltérő fényviszonyok között tekert. Nem azt mondom hogy felesleges a tesztelés. Csak nincs olyan hogy szentírás. A laborok az élességet, kontrasztot egyebeket tudják mérni. De számtalanszor nem ezen áll vagy bukik majd a dolog. És itt még mindig csak technikai részletekről beszéltük, arról hogy pixelkukkolva a portréalanya szeme élesebb a 135 F1.8-as obival mint a 85 1.8 D esetén... de ha az egyiken az aktuális miss wolrd arca van pro sminkkel, a másikon pedig a 17 éves pattanásos túlsúlyos Józsika (elnézést a Józskáktól) akkor úgyis mindegy melyik készült a királynőről, az fog jobban tetszeni a többségnek. Már ha a többség férfi és szereti a szép nőket :) (de ebbe ne menjünk bele :) )

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz topikk #50252 üzenetére

    Követő AF? Mert ott munkarekeszen dolgozik pl a Sony A7rII(3?), ezért haveromnak sokat tévesztett tablózásnál a Sony rendszer.
    Sima 1x af esetén meg nyitott rekeszen megy a keresés.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50256 üzenetére

    Vannak már elérhetetlen tesztek, mert sima hétköznapi fotós megvette, letesztelte, használta, leírta hogy vacak... majd pár év múlva megszünt a blogja és feledésbe merült a negatív info.
    Plusz a mai világban amikor naponta több millió kép és info került fel a hálóra simán elvész az info. Főként ha kisembertől származik és a kutya nem talál rá csak a google a 10. oldalon.

    Én még nem találkoztam olyan termékkel amiről ne lenne negatív vélemény. Pl az orosz milliárdos gyereke sem véletlenül gyújtotta fel az autót. Vagy más nem véletlenül verte szét a márkaképviselet előtt a BMW-t.

    A DXO szerint a jelenelg kapható legeslegjobb objektív a Sigma 85 1.4 Art. Mások szerint meg ez nincs így :) Én meg inkább hsználom és nem vitázom rajta :) (szerk. főként hogy pont ez nem is azzal készült.. de legalább Nikon (meg Z-s ) :) )

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Vikthor #50283 üzenetére

    Nikon pro szériában nincs auto mód. M A S P üzemmód és kész. Szóval sem a D3/D4/D5/D6 pro felső vonalban sem az alatta lévő pl D850-ben (de még a tizenéves D300-ban sem találsz "zöldkocka" üzemmódot)

    Pro fotós. Már sok éve nincs érdemi definiciója. Profi az aki pénzért fotózik. Elvben ez a foglalkozása, van róla papírja, és ebből él. Nincs a munkája minőségi korláthoz kötve, épp ezért számos olyan példát találnál a neten akinek van végzettsége, pénzért fotózik de a munkáit a legtöbb fotós letagadná ha a sajátja lenne.
    Jó barátom megfogalmazásában profi az aki sok évig el tudja belőle tartani a családját. És ebben a mondatában ha elemezném sok igazság rejtőzik...

    De kérdésed lényegi részére visszatérve, az auto mód a gyártó által a vázba tett inteligens megoldás ami korábbi tapasztalatokra épül. Az hogy ez épp akkor jó lesz-e neked vagy sem leginkább akkor válik kérdéssé ha a fotós eljut egy szintre és tudja hogy ő jobban megoldotta volna-e vagy sem.
    Az A mód (rekeszprioritás) hiába félautoma "csak", számos hibalehetőséget hordoz magában pl az M módhoz képest. Ilyen eset a fénymérésből eredő tévedési lehetőség. Ehez persze tudni kell a fénymérés metódusát, min alapul, mit is számol, mit vesz figyelembe a gép. Ő nem gondolkodik, csak számol. A fénymérésen alapul minden, és ha azt átengedjük a gépnek akkor vannak esetek ahol 100%-ban jól dolgozik, míg máshol teljesen halott ötlet.
    Két véglet- egy uwa obival elkövetett tájkép ragyogó napsütésben a napnak háttal a Balaton partján állva a víz felé fotózva. A váz helyes expot fog beadni, és a kép technikailag jó lesz.

    Ha viszont hangulatképet szeretnél lőni egy kiskocsmában, ahol az asztal felett egy pici lámpa világít, a helyiség meg sötét, ott bele fog zavarodni a számok tengerébe a váz.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz forceberg #50304 üzenetére

    Amikor a gyártó azon kínlódik hogy azonos méretben ( pl En El 15 sima, B, C variáns) nagyobb kapacitást érjen el mondjuk 15%-al akkor én nem fogom magam azzal szivatni hogy 90%-ra töltöm csak fel.
    Tegnap két akkut merítettem le a stúdióban. Mindkettő gyári. Este haza, mindkettő töltőre ment, közben már másik kettő ment is a vázba. Ma megint meló, ma is le fog feküdni 2 akku. Mindenki másként használja ezeket... ha hetente lő valaki 150 expot hétvégente akkor biztosan pár év alatt kimutatható a kapacitáscsökkenés, de amúgy szerintem a gyártó nem véletlenül találta ki ez a töltési metódust.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz forceberg #50306 üzenetére

    Ezért írtam hogy más az akku használat preferenciája...

    Az igazság az, hogy sok évvel korábban az elemlámpa fórumban, majd később az akkumulátoros szerszámgépek kapcsán is belefutottam a Li-ion akkuk kapsán ebbe a "mekkora töltöttségen tároljuk" kérdéskörbe. A teszteken ha jól rémlik valami 60-70%-on töltött akuk akkuk tárolása jött ki mint leginkább tartós megoldás.
    A fotózás számomra valóban munka, az akkus munkagépek meg olyanok mint másnak itt a fényképezője. Mégis mindkettőt inkább fullra töltve tárolom, hiába nem az a legjobb megoldás. Egyszerűen azért mert a legideálisabb mondjuk 70%-os töltöttségnél pl egy milc ami papíron tud 400 expot, máris csak 300-t fog exponálni. Ha meg teletöltöm akkor 3 akkunál nyerek majdnem egyet.

    Nem vitázni akarok, de szerintem felesleges játszani a töltöttségi szinttel vagy a töltő átalakításával. Bírja amig bírja... és a gyári akkunál kisebb a csalódási lehetőség is.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz forceberg #50333 üzenetére

    Ez fura. D750-n simán megy, sőt Z6II friss fw-vel is meghajtja, pontos és a stabi is jó vele. (mármint szenzorstabi)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #50447 üzenetére

    Nem szeretnélek elkeseríteni de Pécsett két fotóműszerész dolgozott az utóbbi 10-15 évben, ebből az egyik (feltehetően nyugdíj miatt) felhagyott vele, a másik pedig édesapjától átvétel után egyesek szerint fura ügyfélkezeléssel dolgozik. Ha tisztításról van szó akkor biztosan megoldja. Alkotmány utca, a volt Erste Bank után kb 2 épülettel. (Horváth fotóműszerész ha jól rémlik)

    Akku. Utángyártott tudom egy bizonyos csoport szerint ajánlott... szerintem meg inkább egy használt eredeti ami biztosan tudja azt amit ráírtak. És nem fog beledagadni, vagy alaplap hibát okozni mint egy haver gépében.

    Hotpixel? Fotózni kell, és örülni a képeknek. A kép egészében kell hogy jól kinézzen. És ha úgy szép, akkor kit zavar ha van 1-2 képpont 100-200%-os nézegetésnél ami hibás? Túlmisztifikált probléma. Túl vagyok kb 15 vázon és sokszázezer expon, de nem volt ilyen problémám hogy ez miatt kellett volna egy fotót kidobni.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz bayarena #50419 üzenetére

    Egy barátom kf digitális géppel fotózik. Hasselblad rendszerbe ugrott bele több mint 10 éve. Tavaly váltott milcre ebben a szegmensben, X1D II -vel dolgozik.
    Én azt látom
    1. drága a váz
    2. objketívből alig akad választék, ami van azt borzalmas drágán mérik
    Nagylátó? Szinte elérhetetlen. Általános tartományok... pl 60-as, 120-as vagy nincs af az új vázon vagy ha van akkor az új generációsra kelle váltani belőle.
    Most pl az 1:1-es makroval küzd, mert hiába tudja a 120-as makro (ő termékfotózásra használja, de ez itt nem releváns) most kell valami megoldást keresnie amivel a 45mm-es szenzoron értelmezhető méretűvé válik egy mondjuk 5mm-es apró tárgy. Nála ez valós probléma... tehát nem olyanhogy jujj akkor nem fotózom hangyát mert kicsi. Ha ekkora egy drágakő akkor ekkora képet kell készítenie.
    A hassi másik "hibája" hogy nincs rá pl dedikált godox vakurendszer. Nikonnal megegyező a kiosztás, így Nikon rendszervaku megy vele ttl-ben, de godox (N) kioldóval már nincs ttl pl portrénál.
    A szenzor dinamikája csak egy dolog ráadásul. Egy kicsit elcseszett fénymérés többet ront az utómunka lehetőségén mint a vázban rejlő laborban kimért előny.
    Hobbyra feleslegesen nagynak látom a kf-t. Munkára meg feleslegesen drágának. Egy D850 szintű váz képeit pont annyira fogják kifizetni mint a kf gépből kiesőket. A pénzt a fotós munkája alapján adják, nem azért mert ismét sikersen elköltött magára 4-5 millát. ( ez utóbbi részt csak általánosságban írom- nem neked célozva :) )

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #50455 üzenetére

    Állami cégnél dolgoztam, amikor hozzá vittek javítani egy Nikon kitobit mert szétesett a belseje. Szép állapotban sem ért a vr nélküli 15e-t, az meg gazdasági tk volt. Elvitték, 25-27 e körül volt a számla végösszege. Ez nem is lett volna gond, de nem a leadott obit kaptuk meg. Honnan tudom? Mert lekaparta a gyári számot. Csak azt nem tudta hogy az exifben benne van a váz és az obi sorozatszáma is... Jeleztem az illetékesnek, azt mondták hogy nem kell foglalkozni vele, db-db. Ez persze szintén csak egy negatív példa- de ha pozitívan állnék hozzá akkor azt mondanám hogy keresett megoldást. Mindenki döntse el melyik a jó megközelítés.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz bayarena #50456 üzenetére

    Fuji és a Hassi gyanítom ua az érzékelőt kapta. Más bajonett, más obi kínálat. Ha én lennék az ország leggazdagabb embere (szerencsére nem vagyok :D ) akkor sem vennék kf-t. Semmivel nem lenne jobb egyik fotóm sem. Kézel lábbal tiltakoztam a Nikon milcek ellen, mert a Z6 I-ból és saját elvárásaimból indultam ki. Amikor meg a páromnak megvettük a Z6II-t, másnap már nekem is úton volt, mert abba meg belekerült minden ami hiányzott a I szériából. Azóta szegény D750 pl pont 0 expot mozgott.
    A haverom kf vázát elnézve nem érzem akkora ugrásnak az fx-kf váltást, mint pl a dx-fx-t.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz rekid #50460 üzenetére

    Késö estig studiozom, de holnap leirom. (És a többire is reagálok) Nekem ezek munkaeszközök, de széles palettát fotozom, igy talán van n

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz rekid #50460 üzenetére

    Jó reggelt mindenkinek.
    Szóval D750 "vs" Z6II
    2014-ben a megjelenést követően vettem az első D750-t. (2018-ban is a Z6 megjelenése után is inkább még jött egy 0 km-es D750, de erről később)
    Sokkal régebbről is kezdhetném a hasonlítgatást, pl hogy előtte évekig D700 volt a fővázam, mert pl jobban itéltem saját felhasználásra a D3-nál, illetve hiába fotózom pl modelleket a D800 1x fotózás után ment vissza a tulajdonosához)
    Szóval D750 mindenben verte számomra az előtte használt eszközeimet. Olyan tizen 2-3-4 éve minden Nikon vázunkhoz eredeti markolatot használtam. (pl D700-nál nagy akkuval ez sorozatnövekedést hozott, D750-nél már nem, de a papíron 6.5 kép/sec nekem 95%-ban bőven elég volt)
    D750 szenzora brutálisan jó a mai napig. Aki ezzel nem tudja megoldani a feladatokat, az mással sem tudja. Jól bírja a magas ISO-t, ISO100-on stúdióban bármekkora nyomatot elbír. (jó nyomda a titok nem a sok MP, van 12 Mp-ból 3X2m-es falra kasírozott fotóm cég irodafalon és 30 cm-ről is lehet bogarászni... )
    AF. Az 51 mezős Af jó ideje már csak reszelgetett dolog, de ennek ellenére a köépre beszórt 9 kettős keresztszenzor minden körülmények között tette a dolgát. A szélsők sokszor egy kalap kakit nem értek... tág rekeszes fotóknál, bonyolult helyeken (ellenfények, kusza háttér...) egy emberi arcra nem volt képes 10-ből sokszor 2x pontosan beállni. Az igazsághoz tartozik hogy az elvárások is túlzóak lettek a fotósok így részemről is, hiszen a keresőn keresztül sokszor mi sem látjuk hogy pontosan hol is az arc határa, illetve az eltérő megvilágítású területeket az agy/szem páros korrigálja de ha megnézzük a szenzorra rögzült képet látjuk hogy ninc solyan hogy naplementés égbolt a modell mögött és derítés nélkül helyesen exponált arc. És itt kellene boldogulni egy AF mezőnek... ami inkább vonzódik a megvilágított területhez, teljesen jogosan.
    POntoságg az objektívekkel. Mivel úgy fotózom hogy a képeknek meg kell születni... és nem mondhatom azt hogy majdnem sikerült vagy majd élesítek rajta utólag jó lesz az így is... ezért pár havonta én tesztábrán összelőttem és korrigáltam az obikat a vázakkal.
    Volt olyan obi ami rendszeresen elmászott. (pl anno Nikon 50 1.4 G) de a többség az éveken keresztül megtartotta a beállításokat. Mindent újonnan vásárolunk, minden cuccra vigyázunk. Egyre ritkábban esküvőzöm, így kevés olyan nap van hogy értelmetlen módon beletennék 2000 expot amiből átadásra kerül 500 kép és amiből igazából még a megbízónak is csak 50 érdekes :) (ismerek olyan fotóst aki még dslr korszakában is 8000 expo /esküvő számot is simán hazavitt... a milcre váltás után ez nem tudom hova változott) Persze vannak pörgős dolgok, sportrendezvények ahol muszáj sokat lőni, mint ahogy csoportképnél sem 1 db-ból akarom megoldani azt hogy 30 ember mind nyitott szemmel nézzen a kamerába.
    A D750 igásló volt. Remekül elvolt száguldó motorcsónakon amiről vitorlásokat fotóztam egész nap. Elboldogult pincékben, ahol 1-1 szál gyertya adott csak hangulatfényt. (céges pincetúra, vagy akár épületfotózás reklámhoz, igaz itt állványt lehetett használni és ISO100-t míg amásik esetben csak kézből ISO12800 F1.4 -es obikkal)
    Markolattal kényelmes, a gyári markolat magnézium ötvözet, ha azon keresztül rögzítettem tripodra akkor is stabil volt. Igaz 2014-ben 150e körül volt a markolat és 660 a váz... de nem bántam meg.
    Akku üzemidő. D750 lazán 1000 expo fölé ment minden körülmények között. Volt hogy 2000 expo mnet az akkuba. Alig kellet tölteni.
    Sd kártya. Mivel UHS I slotos, 95 Mb/sec Sandisk is elegendő volt bele. 30 Mb körüli fájlmérettel 64 Gb-os példányokkal remekül elvolt. (van 128 Gb-os kártyám is, de azokat csak backupnak használom)
    Kezelhetőség. Minden a helyén, minden stabil, minden logikus. Menü jól kezelhető, és áttekinthető.
    Sokat tudnék még írni, párszázezer expot beletettem és könnyű volt vele összenőni.

    Itt jön egy kitérő 2018-ból... Fotoplus nyílt nap, Z6 bemutató. AJándék Z pendrive (3-5 Mbit/sec másolási sebességel, ment a kukába :D ) de amúgy jó fej volt a csapat. Szóval Z6 próba- kell-e nekem milc.
    Vittem a D750-t hogy azonos körülmények között mekkora az eltérés. És vittem 5 obit ogy működne-e...
    Szóval Z6. Nincs markolat. (azt ne nevezzük annak amivel nem lehet exponálni) szóval nézem, nézem.. fogás, oké nem nagy visszalépés. Méret. Nem sokkal kisebb, nagy a kezem, de még jó lesz. Kereső. Kint oké, az oda betett stúdiófények mellett zavaró, nagyon tv nézős élmény, de még oké. 1 kártya. No itt mennek el a fenébe. A 2018-as af sem volt meggyőző. A D750 gyorsabb volt nála. Képminőségben nincs előrelépés.

    2021. Feleségem kérte hogy neki a D750 helyett legyen Z6II. Mondtam oké, irány a bolt, vegyünk. Megrendeltem, megjött. Nekem ilyen nem kell. Beállítottunk mindent.
    Kezdem itt. Menü. Nagyon hasonlít, de sokkal bővebb mint a D750-é. Vannak benen átgondolatlen kiosztások pl ogy a néma fényképezés miért ott érhető el ahol... de orvosolható mert saját menüpontba betehető. AF. Túl sok lehetőség van. Ugráló hóember az afrikai éjszakában mód, meg delfil kikacsintós... szóval D750után nézem mi a csuda az egypontos, emg széles mezős meg minek bonyolították... (amikor rájösz pár óra után hogy mit mire akkor azt is megértjük hogy nem hülyék a Japán mérnökök)
    Szóval kettős érzés volt bennem, de nem baj, nem az enyém. Ekkor volt kb 4 Fx váz otthon és mennem kellett épp melózni. A párom mondta hogy ha már úgyis két vázzal indulok el akkor vigyem el és próbáljam ki. Oké, nem volt akkora tétje, ha jól emlékszem talán reklámkampány egy építőipari cégnek, elegendő idő, profi modell... tudok felváltva dolgozni a két vázzal és lesz közte a D750 miatt ami tuti jó.
    Szóval elvittem, fotóztam. Este otthon nézem D750 mondjuk 60 kép, Z6II 300 kép. Észre sem vettem (nem a látószögek jobb használhatósága miatt) de a Z6II annyira jól működött és olyan logikusan dolgozhattam vele hogy a másik alig került elő. (dupla vállpánt, szóval mindegy meliyket húztam a szememhez) Technikailag jó képek aránya kb úg ynézett ki 300-ból 299 hibátlan. Pontos expo vakuval is. Gyors af, szemkövetés parádés. Legszélső mező is talált élessége mindig. D750 - 60 expobol 50 jó. A szélső mezős kompozíció mind beltéren mind kültéren tévesztett. Nem sokat, de tévesztett. Másnap rendeltem egy Z6II-t magamnak is :)
    Amiben jobb. AF. Egyértelműan. Magas ISO-s használat. ISO 40.000-es képek adtam át a műlt héten. (nem lehetett vakut használni, de talán írtam is korábban a fórumon) Webes használat és monitoron fogják nézni, oda teljesen jó...
    Sokat termékfotózom. A pin af mező hibátlan kis dolgonál. Ékszereket fotóztam, ott remekül megtalálta akár a fazetta élét is a köveken. A D750 itt már Mf-al kellett hogy dolgozzon.
    Kereső. Sötét helyen a saját jelerősítése miatt jobban látható mit fotózol. És mivel az expot is előre látod, klasszul működik.
    Szemkövetés. Tegnap stúdióztunk. A "celeb" modell feladata a gesztikulálás, mosolygás volt. Mozgásban volt, imbolygott. Minden expo éles és hibátlanul tette a dolgát a váz. A Godox Ad600 TTL módban pedig korrektül együttműködött.
    Képminőség. Stúdióban alacsony ISO-n nekem a D750 is jó volt, és ez is az. Tájképet önmagában nem fotózom (illetve nem igaz mert van olyan szerződéses partnerünk akinem havonta kell a területéről vagy a dolgozókról kint fotó) mindkét váz azonosat hoz. Az hogy ISO mikortól lesz jobb vagy rosszabb az egyik - köztes értéket nem tudok. ISO12800 fölé párszor mentem D750-el, ott már voltak gondok. A Z6II ott jobb.
    Színek. Mindkettő teljesen jó. Barátom régi és új Hassijával is lőttünk összehaonlító képet (nem nevezném tesznek főleg nem a Mp eltérés miatt) de jó obival a Nikon értelmes fehasználás mellett simán álja a sarat.
    Akku. Nos a Z6II ezen a téren nem acélos. Csoportban láttam olyat hogy 2300 expo és társai... Nálam C-s akkuval tud 1000 expo fölé menni. De C akkuval is tudta már 500 kép alatt merülni. Stabi, sok visszanézés, sok nagyítás termékfotó készítés közben... eszi az akkut.
    Reálisan kb felére saccolom a kapacitást. És közel 30e egy gyári akku.
    Kártya. Nos ezen sem szeretek spórolni. A D750 olcsón megoldja. A Z6II fő slotja CfExpresst kapott. 1500 MB/sec / 400 MB... hát nem vicces amikor lősz 300 képet, és letöltésnél a CFExpress olvasó a 300 fotót pár másodperc alatt át is küldi. Az idő pénz. Nálam mindenképp :) Szóval imádom hogy gyors sorozatot is tud ha kell. Ha már kártáyn van, gyorsna letölthető. Utómunkában hardveresen nem igényel többet a fotója mint a D750-é.
    Markolat. Drága. Műanyag. És elég gyagyi... ez a gyári. Más meg nincs. De kellett, és fogásra parádés. Így tényleg hibátlan lett az ergonómia. A gombkiosztás D750 után megszokást igényelt, de utána remek. Úgy tudsz pl af módot, fénymérési módot vagy más dolgokat váltani hogy le sem veszed a szemed a keresőből. És egy gombnyomásra kikapcsolható minden felesleges info. Marad pl a modell a képen plusz az af mező amit használsz... semmi sallang. Remek dolog.
    A kereső. Szóval sok infot ad vagy épp semmit Ahogy épp kell, ahogy épp kényelmes. Állítható a fényereje, és mint minden milcnél hogy mutassa milyen lesz a fotó vagy sem.
    A milyen lesz a fotó opció oda juttatta a szememben a fényképezést hogy egy 3 éves idomított csimpánz is képes technikailag értékelhető képet készíteni. Így a régi 3 hét után már photography vagyok fb metódus lerövidült azonnalira.
    Objektívek.
    Sok F végű obink volt. Ezek jó része maradhatott az ftz-nek hála. Af sebességük így is parádés, szóval ez nem akkora gond mind először gondolnánk. Z-s obit akkor veszek ha ezek meghalnak, elkopnak, elfáradnak... Képminőségben már pl a Sigma Art 5 éve hozza azt ami bőven kiszolgál bármit és bárkit. Igaz, ezek sem akkor sem most nem voltak olcsók. Tamron nekem csalódás volt. Így abba többet nem ruházok be jó eséllyel.

    Kb ennyi így hirtelen. Én sok rosszat nem tudok írni a Z6II-re. Ételfotó, termékfotó, modellek, esküvők, rendezvények, tájképek, sokféle céges fotózás, sokféle körülmények között... a D750-is elég. Sőt. És csak nevetek magamban amikor 3000 ellőtt expo után valaki eladja mert kinőtte. Kb 2008-ban fotóztam először D3-al. Azt hittem annál jobbat nem fognak tudni alkotni. Tudtak. (ezért is vettem anno D700-t markolattal mert az jobb volt :) - és a D700-t színekben, dinamikában, minden ben a D750 megverte eléggé... ) A Z6II-nél is lesz jobb. Dekinek és minek is? Persze lesz szélsőséges felhasználás ahova "biztos" kell. Pl a Z9. De jelenleg Ftz-vel ezen az áron a Z6II remek. 250e körül meg a D750 még racionálisabb- főként hobbyra.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz OPiiPO #50471 üzenetére

    Igazán nincs mit.

    Egy fontos rész kimaradt. Ki-bekapcsolás, készenlétben maradás.
    Csiga. Nagyon. Egy normális dslr kb 0.2 sec alatt mire szemhez emeled és lent lent tartva bekapcsoltad már rég fotózhatsz. Itt kínos pillanatok és csend :)
    Ha gyári beállításon hagyja valaki ami elég energiatakarékos.. akkor mondjuk 10 sec után átmegy alvó módba ha nem nyúlunk az expogombhoz. Következmény: kereső fekete, félig lenyomod az expogombot.. vársz és megint kb 1 sec mire életképes.
    Opció- hosszú kikapcsolási időt állítasz így nem megy alvóba. Ami miatt meg kevesebb expot tudunk lőni egy töltéssel.
    Wifi vezélés. A D750-n gyakran használtam a fotózás közben (vidéken élek, de vannak pl Bp-i megbízóim) a saját letöltő -vezérlő progiját. Pl modellfotózáskor a sorozat elejét át kellett küldeni hogy elfogadják-e a kompozíciót, világítást... stb. Hiába van tether kábelem az macera. Plusz ott nincs kártyára mentés. És persze ki lehet venni a kártyát és lemásolni, de pl külső helyszínen csak mobilnetnél egyszerűbb telora kapcsoldóni, menteni, küldeni... Szóval a Z6II snapbridge sem tökéletes de sokkal jobb mint a régi amivel a D750 párosítható volt.

    Kb utolsó pont- obik. A gyári sort mindenki dicséri pl a kicsi 1.8-as fixeket. Nem vettem és feltehetően nem is fogok. Az 1.8 és 1.4 között nálam érezhető különbség van szélsőséges helyzetekben. Szóval az a 2/3 Fé érték nekem előny. És amikor egy 50 1.8 Z 3X annyi mint egy dslr-re való teljesen elfogadható képet adó testvére, azt túlárazásnak érzem.
    UWA- szintén drága. A pro sorozat pláne. Mivel pénzt keresek vele nekem sem mindegy hogy mennyi az annyi. És a régi klasszikus 12-24, 24-70, 70-200 trio 2.8-as fényerővel 2.5 milla felett van. Akkor a makrorol nem is beszélve. Nekem vicces hogy egy Laowa fedőnevű kínai fekete cső manualfocussal 200e mert Z bajonetet tettek rá. A Sigma 200e alatt stabit és af-t ad dslr-re. Elgurult a pirula...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #50463 üzenetére

    A megjelenése után nem sokkal úgy 2009-ben vettünk egy 1.8 G DX 35-t. Croppos vázon (D300) a párom szerette. Af-ban ha pontosan beállt, akkor jó a rajzolata. De sokaknak sokszor téveszt. A lányom megkapta sok éve, neki az a kedvence croppos dslr vázon ha fotózgat. Annyiért korrekt vétel.

    FX-re feltéve (dslr fx-n kikapcsolható hogy érzékelje a croppos obi jelnlétét) nyitott rekesazen még szódával használható, de kicsit rekeszelve már kört kezd rajzolni a széleken. Nagyon rekeszelve meg konkrétan karika a szél. Persze... le lehet vágni, sokszor ki lehet húzni, kicsi és könnyű, de annyira nem kényelmes.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz pergabb #50478 üzenetére

    Épületfotózásnál dolgozom csak "hosszú" záridővel. Most visszanéztem a múlthavi kb 20 épületről készült anyagomat. 0.3 sec- 3 sec közötti a "hosszú" amit az expo adott. (ISO100-on) Ebben a tartományban pont 0 db hotpixel jelentkezett. Itt kb 1500 fotóról beszélek.
    Az mondjuk más kérdés hogy állványról dolgozom és pontos expokat lövök így nincs expo húzás fel-le. Láttam, emlékszem a mutaott fotódra a pixelek széteséséről. Nálam ilyen gond még fotón nem jeletkezett. Se D750-nél se korábban se a mostani vázaknál.

    Dinamika. D700 után a D750 amit hozott megdöbbentő volt. Mindenre elég ami értelmes felhazsnálási terület. Ahova meg a D750 Z6II kevés volt oda meg már világítani kellett. Meg normális fotóhoz amúgy is sokszor világítani kell :)



  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz topikk #50476 üzenetére

    Csak M módot használok szinte kizárólag. És az U programhelyeket sem preferálom. Anno stúdióban a D750-nél pl volt stúdió setup betéve. 1x kipróbáltam.. de mivel rekesz változik a feladattól függően, wb változhat a vakuktól/fényektől függően (13 fényünk van jelenleg... és még azonos gyártónál is nagy a szórás pl Kelvin értékben- fényformáló függvényében)
    Így ezt a részt hogy mit jegyez meg és mit nem, azt nem volt módon megnézni.
    Amit gyakran állítani kell (pl fénymérés kültéren feladattól függően) az fn gombokra felprogramozható. Vagy saját menübe betehető. Most pl országos reklámkapmpányhoz fotóztunk. Közben a videos stáb készített pár werket... utána amikor elindult a fotó után a forgatás, akkor mi lőttünk werket a megbízó posztjaihoz. Ott pl át kellett állni náma üzemmódra, ami kb 2 sec volt mert gyorsan elérhető. Igaz pont nem ott ahol keresné az ember, ezért inkább saját menübe van :)

    #50475.mf Az akku sajnos az egész eu-s régióban drága. Sőt.. C-s akkut nem is lehetett kapni sokáig, így van ami az olaszoktól jött ebay-ről. Eredeti és menet közben is tölthető... meg drága :)

    #50474Timer Az ISO értéke önmagában nem feltétlenül mutatja a kép "minőségét". Van amikor azért kell magas ISO hogy rövid záridőt kapj. És ahol van fény ott kevesebb lesz a zaj.
    ISO 1000-en zajosodást még sosem tapasztaltam... ja de a ccd Nikon korszakában. De amikor a havernak D2-es váza volt a 2000-es évek elején, akkor az ISO800 is kihívást jelentett. Mondjuk a filmtekercsből is az ISO800 már szemcsés kivitel volt. A traffipax a digitális átálláss előtt pl ISO400-as filmmel volt töltve. Ezért használtak vakut a paxos autó elején.
    Az ISO40000 szélsőséges érték. Ezt én is tudom. De jobb egy zajos kép mint egy el nem készült :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz helixP #50603 üzenetére

    Nekem több mint 10 éve volt 28-75/2.8 Tamronom. Dx-en is használtam, az induló látószög mivel 40mm feletti, így kényelmetlen volt a használat, hiányzott az elsóbb tartomány. Az obi súlya könnyű, építése akkor sem volt hasonlítható egy Nikon 28-70 vagy 24-70/2.8-hoz. Árban pedig sokkal olcsóbban be lehetett szerezni. Ha rendes nagylátót és fényerőt is szeretnél alulra, akkor volt régen a DX testvére, a Tamron 17-50/2.8. Abból a VC nélküli volt élesebb rajzolatú. Félek, hogy mivel ezek akár 15 év körüli példányok, mára már megkopott a mechanikájuk... inkább valami modernebb változatot keresnék belőle.
    Ha a keret magasabb lenne részedről, akkor leginkább a Sigma 18-35/1.8 lenne az ajánlott. 3 fixet kivált.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50625 üzenetére

    Te croppos gépre tennél egy 105-ös obit, aminek 30 cm a közelpontja és 1:1-t tud nagyításban.
    Ő fx vázon használ egy 105-ös obit, aminek 1m a közelpontja és 0.12X "nagyítás" körül mozog a teljes képe. Ráadásul a makroobik közelpontra optimalizáltak, így portréra feleslegesen éles. Illetve sima headshotnál már nem is tudják a 2.8-as rekeszt, az valóságban F3.5-4 körül jár amikor akkora kivgatot használsz.
    Én modelles ékszerfotózásnál szívok mindig hogy faltól-falig éles legyen minden, de még F16-ba sem fér bele (150-es Sigma makro) a szem és a fülbevaló élessége.
    Klasszikus portréra egy 85 1.8G-vel sokkal jobban jársz. De D7200-ra egy 50 1.8 is elég kis költségvetésnél.
    A kérdéses obi egyébként teljesen jó- makrora. De én nem portréznék vele az biztos.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #50628 üzenetére

    Bocsánat, tudom hogy D750-t van és még szivat is a AF... a felmerült kérdés az volt a fórumtárstól hogy D7200 + 105 Sigma OS makro jó választás-e. Csak belekeveredtem a válaszadásnál.. mármit a kinek címeztem dologba :)

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    "Az lenne a zsír, ha a DSLR méretet (majdnem) megtartva lenne egy jó középkategóriás ajánlata a Nikonnak, tükör nélkül."

    Ezt pár hete örökítettem meg mobillal (ez volt kéznél- és így a 2 éves teloban már van kb 30 kép :D )
    D750 vs Z6II
    Dslr méret a milc is. És az első D750-t 2014-ben 660e-ért vettem. A gyári markolat pedig 150e volt. Nyáron alig volt ennél drágább a Z6II és a gripje.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Roachy #50667 üzenetére

    A milcen itt volt obi és kicsit előre billen, de valóban alacsonyabb maga a váz, és magasabb a markolat. Egyébként a D750 markolata sokkal masszívabb, igaz tipikus Nikon gumibetegségben szenved. A fotózási feladataim jelentős része megköveteli a markolatot, holnap és szerdán is rengeteg portrét lövök- nekem muszáj volt akkor és most is beszerezni.
    A milc grippje egyébként használhatóság szempontjából jól kitalált konstrukció. (valakinek a tölthetőség miatt a type-c bemenet is hasznos lehet, vagy a cserélhető akku, használat közben (pl videonál állványon...) de hasznos a programozható gomb is rajta.

    A Nikon pro vázain gyárilag van markolat. Ettől lett jó a fogásuk, és ettől lehetett normálisan használni őket nagyobb telékkel. Nálam a markolat hiánya volt az egyik ok amiért nem ugrottam bele a Z6-ba.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Lex Icon #50669 üzenetére

    A gombok száma önmagában félrevezető. Mert az ISO a D750-hez képest dedikált gombot kapott, de más funkciók is rákapcsolhatóak. Illetve pl az AF állítása Fn gombokra programozható, és nekem pl sokkal jobban bejön mint a D750 esetében. (7 év napi szintű használat, és mondjuk 300-350e expo ment a D750 vázaimba) A kereső sokkal informatívabb a Z esetén. Ott látom pl a sokféle lehetőségből épp hol járok az AF rendszerben, miközben a keresőben nézelődöm.
    Ügyfeleknél- pl portrénál sokaknak gond a szemüveg használat. Mármint hogy közelre nem látnak. Ha odalépek és nem a hátsó kijelzőn mutatom az elkészült fotót hanem a keresőben, akkor tűző napon is látják milyen az elkészült fotó.
    Imádtam a tükrös rendszert, de nem bántam meg a váltást. Amire nekem kell, arra jelenelg már most jobb a milc.
    Visszatérve a gombokra... pl a sorozatmódba váltás, időzító a milcen azonnal elérhető. A belenagyítás, lapozás a tapizós hátsó lcd-n a mobilokhoz szokott ügyfélnek egyszerűbb.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Lex Icon #50675 üzenetére

    D750 vázon az ISO-t fel kellett programoznom a "rec" gombra. Mert a keresőbe nézve így lehetett a leggyorsabban állítani ha szükség volt rá.
    A milc keresője tele van információval.. de pont ezért egy gombra ráprogramoztam hogy megnyomva az összeset leszedje. Illetve a képek visszajátszásánál a miulcen csak maga a kép jelenik meg a teljes kijelzőn. (ami nem mellesleg nagyobb felbontású és érintésérzékeny)
    Még mindig van D750 vázam :) Sőt még régebbi dslr is akar itthon a Nikontól. De a két milc mellett amióta megvannak, elő sem vettem, pedig imádom. De mivel ebből élek, nekem a kényelem is fontos. És a milc elkényelmesített. Nem kell pl visszaellenőríznem portéknál azt hogy a szemre fóluszált-e. Szinte 0 a tévedés. (ma 100 db körüli 85 1.4-es portrét lőttem nyitott rekeszen- 0 tévesztés mellett)

    Nem győzködök senkit. Sőt. Akinek nem pénzkereset a fotózás, az még 10-20 évig simán el tud lenni egy normális dslr vázzal és az F-es obikkal. Sőt- aki pénzt keres vele azoknak sem feltételenül éri meg a váltás.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Uniross2 #50677 üzenetére

    Most tudtam net közelébi lépni, és már megyek is melózni... de erre a kérdésre ha nem is tudok jobb választ adni mint az előttem szóló m3ss .. de leírom

    A lényeg hogy az 51 mezős Af rendszert ismerem leginkább a Nikontól. 2008-tól D300-al ugrottunk bele, majd D3 próba után D700 volt 2014-ig, és 2014-től napjainkig D750. Az 51 mezős rendszerrről a Nikon marketingje ódákat zengett. Próbáltam D3s-ben .. és fotóztam D4-el is. Igazából csak finomítgatások voltak az AF-ban, de a modellk váltása során Af-ban nem volt az a hűha érzés mint a D200-D300 váltásnál. (korábbi Nikon modellek a mai szemmel botrányosan rosszal voltak. D50, D70 esetén UWA obival, ND8 szűrővel az alsó mező (5 mezős rendszer) nem volt képes tűző napon elsőre élességet találni)

    A D750 egy brutál jó cucc, viszonylag kevés kompromisszummal. A Z6II AF-a, ahogy előttem írták más. Nagyon más. Ez a váz olyan igazi digitális érzés, annak minden szerethetőségével és utálatosságával. Ha eltalálod az adott szituácóhoz a legjobb választást, akkor remek tud lenni. Értem ezalatt azt hogy nem feltétlenül a szemfókusz a legjobb pl egészalakos fotózásnál. de ha egy 70-200 van fent amivel pár méterről tudsz egészalakot fotózni, majd 200m-en már portré lesz belőle, ott viszont már az lesz a nyerő. És pár hsz-al korábban pont azt írtam hogy a milcnél a keresőben nézem a témát, megnyomom az FN gombot és a hátsó tárcsával állítom az AF egyik részét, az elsővel a másik részt... így single focusból követő, egymezősből szemkövető lesz két pillanat alatt. Oké.. D750-nél ha nyomtam az af-mf kallantyú közepént akkor mettanulható volt hogy épp mire váltok át. De ott inkább néztem a felső státusz lcd-t és ellenőríztem hoyg hova is állítottam át.

    Találati arány. Gyerekeket nem fotózom. Így az én témáim mivel felnőttek így távolabbról kell jó eséllyel fotóznom. Stúdióban nem használok (csak nagyon ritkán) nyitott rekeszt (ki sem fizetnének sokszor olyan sorozatot ahol csak művészkedésnek tűnik egy modellen fotózott termékábrázolás) kültéren viszont pont fordított a helyzet. Ott sokszor nyitott rekesz + vaku támogatással kell elkészítenem a képet. Sokkal jobb a találati arány a szemfókusszal mint a dslr esetén. Alig kell valamit kidobni. A hajszálak meg tudják tréfálni a rendszert, ha a modell kérésre rázza a haját- fejét.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Roachy #50696 üzenetére

    FTZ2 elvben csak az állványmenet hiánya miatt lesz más - legalábbis az első netes infok erről szóltak. Ahogy előttem írták, az ftz nem csak az eltérő bajonett méretet hidalja át átmérőben, de a bázistávolságot korrigálja a méreteivel. Újonnan tényleg drága a hazai piacon egy ftz, de használtan 60e körül már élhető. Főleg hogy nem kell kidobni a régi obikat.
    Én nem tartom valószínűnek hogy bármi más módosítás lenne. Se szűrő behelyezési lehetőségnek nincs értelme, és ha fókusz motor nélküli obikat tudna meghajtani, akkor sokkal drágább lenne mint az első generáció. Akkor meg tuti nem vennék sokan.

Új hozzászólás Aktív témák