-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére
A váltóvezérlő elektromágnes el van választva a pályától, mert a vonatok egyenárammal mennek, az elektromágneseknek meg jó a váltóáram is. A tartozék kimenete a trafóknak általában váltóáram. Vagyis a pályába két külön vezetéken kell feladnod az egyen feszültséget a vonatok működéséhez. Analógról beszélek persze. A digitálisat nem tudom nem volt és nem is nagyon lesz olyan vasutam. Ha használni fogsz kapcsoló síneket, illetve szigetelt síndarabokat kapcsolónak, akkor a váltóáram és az egyenáram egy-egy pólusát is össze kell majd kötnöd.
Az analóg vasút minden gyártmánynál szinte megegyező. A neten találsz régi PIKO és TT katalógusokat. Azokban az alap kapcsolások le vannak írva, rajzolva, tök jól elmagyaráznak mindent. A roco, stb is mind ugyan az analogban, legfeljebb más a kinézet. Vagy el tudom neked küldeni pdf formátumban a Gerhardt Torst Vasútmodellezés c. könyvet, abban elég profin le vannak írva a dolgok. De ha nagyon bele akarod ásni magad az analóg cuccokba, akkor kezdd el megszerezni a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Előre szólok, nem olcsó, mert bár több mint húsz éves könyv még ma is topon van a témában, ezért ha felbukkan egy példány - arany árban - azonnal viszi is valaki.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére
Ez a bekötése az FZ-1 régi NDK vasúti trafónak.
A váltakozó áramú oldal 0, vagy föld pontja az egyen áramú oldal negatív, vagy 0 pontjával kell összekötve legyen, hogy a jelzők áramkörei és a megszakító vágányok rendben működjenek, kapcsoljanak a mozdony elhaladására.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen