Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére

    A váltóvezérlő elektromágnes el van választva a pályától, mert a vonatok egyenárammal mennek, az elektromágneseknek meg jó a váltóáram is. A tartozék kimenete a trafóknak általában váltóáram. Vagyis a pályába két külön vezetéken kell feladnod az egyen feszültséget a vonatok működéséhez. Analógról beszélek persze. A digitálisat nem tudom nem volt és nem is nagyon lesz olyan vasutam. Ha használni fogsz kapcsoló síneket, illetve szigetelt síndarabokat kapcsolónak, akkor a váltóáram és az egyenáram egy-egy pólusát is össze kell majd kötnöd.
    Az analóg vasút minden gyártmánynál szinte megegyező. A neten találsz régi PIKO és TT katalógusokat. Azokban az alap kapcsolások le vannak írva, rajzolva, tök jól elmagyaráznak mindent. A roco, stb is mind ugyan az analogban, legfeljebb más a kinézet. Vagy el tudom neked küldeni pdf formátumban a Gerhardt Torst Vasútmodellezés c. könyvet, abban elég profin le vannak írva a dolgok. De ha nagyon bele akarod ásni magad az analóg cuccokba, akkor kezdd el megszerezni a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Előre szólok, nem olcsó, mert bár több mint húsz éves könyv még ma is topon van a témában, ezért ha felbukkan egy példány - arany árban - azonnal viszi is valaki.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • Batman2

    őstag

    válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére

    Ez a bekötése az FZ-1 régi NDK vasúti trafónak.
    A váltakozó áramú oldal 0, vagy föld pontja az egyen áramú oldal negatív, vagy 0 pontjával kell összekötve legyen, hogy a jelzők áramkörei és a megszakító vágányok rendben működjenek, kapcsoljanak a mozdony elhaladására.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák