Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5286 üzenetére

    Na. Amit belinkeltél Tillig kapcsoló pultot. azt gyártotta régen az NDK-s időkben a Berliner TT Bahnen cég. Abból lett ugyanis a Tillig 1990 után. Vaterán ugyan ilyen pultot kapsz pár száz forintért, ha jól licitálsz. Elromolni nem tud benne semmi, mert olyan egyszerű, mint a százas szög.
    Ennek a pultnak van egy óriási előnye. Ha lenyomod a billentyűt, akoor simán nyomógombként működik, vagyis csak addig ad áramot, amíg lenyomva tartod. Ha viszont felfelé billented akkor rendes kapcsolóként működik, állandó áramot ad az áramkörbe. Analóg pályán a szakaszolásokat is remekül lehetett vele kapcsolni. Digiben ez a funkció természetesen nem kell, csak jó tudni hogy ilyet is tud.

    Az elektromos váltókapcsolás igen egyszerű alapban. Van egy ikertekercses elektromágnes, aminek három kivezetése van. Egy közös, amit közvetlenül a tápfeszültség egyik csatlakozójához kapcsolunk és egy-egy kivezetés a két tekercsről. Ezeket pedig a kapcsolópult két egymás melletti nyomógombjának a kimenetéhez. A kapcsolópulton van egy árambevezető csatlakozás ezt a táp másik csatlakozójára kötjük. Ehhez jönnek még az esetleges plusz csatlakozók, mint a visszajelentés, vagy a váltóba pluszban beépített kapcsoló áramkör.

    Itt egy bekötési rajz. Ez speciel TT váltó és az általad belinkelt kapcsolópult összeállítás. A TT váltó helyére bármiféle más állítóművet behelyettesíthetsz, ugyan ez az eredmény. Kiváve a Märklint ott kicsit más a felállás, de azt hagyjuk.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Új hozzászólás Aktív témák