Új hozzászólás Aktív témák

  • Ear001

    addikt

    válasz Remus389 #104014 üzenetére

    Teljesen életszerű egy zenésznek mindentől elszigetelve egy visszhangmentes, fura akusztikájú helyen játszania játszania, ne adja ég fejhallgatóval kapva a többiek játékát. A többszöri elpróbálásra a ami stúdióárak mellet nincs lehetőség, gyakran a felvétel az első, amikor a zenekar tagjai játsszák a művet. Ezért is kell hangonként összerakni, mert nincs meg a lehetősége annak, hogy olyan összegyakorolt és bejátszott előadásokat vegyenek fel, mint az 50-60-as években.

    Nincs olyan, hogy ideális mikrofontávolság. Számomra ez jó pár méter és lehetőleg csak két mikrofont jelent, a modern felvételi technikáknál meg egy akusztikus gitárra is felraknak 3 mikrofont, és majd összekeverik. A közelmikrofonozás megteremtette a lehetőséget, hogy zenejátszásra alkalmatlan helyeken történjen zenei felvétel. A hangmérnök és zenei rendező pedig megkapta a hatalmat, hogy a saját elképzelései szerinti, többé-kevésbé természetellenes megszólalást kreáljon, amit a stúdióberendezések tovább erősítenek.

    Az írásodból az derül ki nekem, hogy nagyon nem vagy képbe a felvételi módszerekkel és eljárásokkal, mert akkor nem írnál ilyet: "Élőzene esetén te mint hallgató, jellemzően nem ott vagy ahol a legjobban szólhat." Lehet, hogy nem ideális a hallgatási pozíció, de a legtöbb stúdiófelvételnél nincs is hallgatási pozíció, hiszen a legtöbbször nincs is előadás egy térben és időben amit felvennének, az csak az editáló asztalon lesz egész.

Új hozzászólás Aktív témák