-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #305 üzenetére
Ha mindenképp autós hasonlattal kellen élni, akkor az 5D szerintem egy BMW 530D Touring. Nem sportautó, de szinte mindent tud amit autótól vár az ember, plusz egykét speciális dolgot is. (nagy test nagy élvezet )De biztosan nem "egyhónapos" élményautó/gépváz.
Hogy márkán belül maradjunk, a 40D lehetne az M3. Pár dologban jobb mint az 530D, és pár dologban gyengébb. Nem ugyanaz a műfaj. -
#27070592
törölt tag
Canon 5D áresés amazon.com-nál mi ez a pánik?
-
#27070592
törölt tag
A melyiket válasszam topikba már felkerült de itt is elfér szvsz az új EOS váz.
-
#27070592
törölt tag
fekete 300D
ez szvsz inkább egy 400D markII. Elég kiindulni abból hogy fullműanyag helyett kapott egy műanyagborítású könyű acélvázat. Szenzor valószínű azonos a 400D-vel. De DigicIII proc. LCD 2.5 collos 230kpx, de van liveview kétféle AF metódussal.
Már látom is a hülyenemvagyok áruház óriásplakátján: EOS1000D kit 99.990Ondiadörhend akit komolyabban érdekel az infrafotózás vagy galaxisokat akar fotózni bulb idővel távcsővel és eddig nem volt kedve infrásítani meglévő vázát, az ócsóér vesz egy 1000D-t, hotmirror szűrő ki, If szűrő be és van egy liveview-os dedikált asztrokamerája. Például.
-
#27070592
törölt tag
Ez egy elég jó távcső vizuális célokra. Ha fotózni akarsz (több perces expo) akkor távcsőből egy számmal kisebb, vezetőmechanikából egy számmal nagyobb verziót érdemes beszerezni. Elsődleges szempont a rezgésmentesség és a jó optika.
Persze nem muszály eltapsolni ennyi pénzt. Egy kisebb teherbírású de precíz vezetőmechanika egy jobb makroobi árából beszerezhető és egy 70-200-al nagyon látványos bulb fotókat lehet lőni. Egy ilyet tervezek majd én is.
-
#27070592
törölt tag
Hogyhogyhogy? Még távcső sem kell hozzá, csak vezetőmechanika. Rögzíted a gépet a mechanikán, beállítod a témát, elindítod a vezetést és exponálsz. Ez a kép pl egy olcsó manuális obival készült.
Btw ha már van egy ilyen mechanika, úgysem nyugszik az ember amíg távcsövet is nem vesz hozzá.ISS elég gyorsan mozog az égen, ehhez egy komolyabb vezetés kell ("goto"). Netről le lehet szedni az aktuális pályaelemeket és egy pontosan pólusra állított mechanika szépen leköveti a mozgást. Egy rakás műholdat, kiégett rakétafokozatokat meg űrszemetet lehet így fotózni. Az Iridium műholdak még szabad szemmel is látványos felvillanásokat produkálnak. Van egy oldal ami erről a témáról ad infókat. katt
Kicsit más téma de Gaia-film oldalán most 380k+fa az 5D. És ebből még lecsúszik 52k pénzvisszafizetés, magyarán 400k-ért nullexpos garanciás 5D. Elnézve az iso50-el készült 5D fotókat, ez gyakorlatilag lopás. Mintha erősen kifutóvá vált volna a váz.
-
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #545 üzenetére
Nem értem mi a baj a 17-40 5D párosítással, eszméletlen jó tájképek készülnek vele.
17-40*1,3=22-52mm, hát ez meg miféle átfogás? Ki használ ilyet?
Szintén zenész...miféle átfogás...?? Ezt meg hogy kell érteni? Miért nem lehet ezt használni egy aps-h croppal? Ha a fotós ismeri a 17-40*1.3 lehetőségeit/korlátait, magyarán "lát" az obival, szvsz csak a fotó mondanivalója számít. Ránézésre senki meg nem mondja hogy az a bizonyos kép milyen vázzal milyen obival készült, még poszterméretben sem, nemhogy neten. Kivéve talán azt aki szeret az exifben turkálni és az ottani paraméterek alapján ítél meg egy képet.pro-nonpro kategorizálás 5D esetében szerintem mellékes. Valszeg az 5D vásárlók (nem Mo.-ra gondolok) igen jelentős többsége hobbifotós aki soha egy fillért nem fog keresni a képeivel. Csak vett egy 5D-t az EOS33 mellé, mert a nagy keresőképhez volt hozzászokva, és mindenféle lelki törés nélkül tovább tudta használni a filmes obijait.
Felteszem ha a Canon nem 3000 euróért adta volna az 5D-t hanem a harmadáért akkor itthon is minden hobbista azt vette volna. -
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #549 üzenetére
nem tudom mért intézed el az összes 5D tulajt egy "gazdag sznob" skatulyával, holott valaki csak azért is vehet ilyen vázat (akár most is, perpill $1800) mert a nagy világos keresőt szereti de n+1 oka lehet ezen kívül is.
nem értem ezeket a kategóriákat amivel nap mint nap dobálózunk, alapzoom, walkaround obi, telezoom, ez erre jó az meg arra nem jó, ezt eretnekség arra használni mert mindenki tudja hogy alkalmatlan arra a célra etc. de mi van ha valaki egy makroobival portrézik? vagy épp tájképezik? vagy egy 400-as telével tájképezik? leszakad az ég?
nem személyeskedni akarok vagy mindenáron belekötni abba amit mondasz, de eltér a véleményünk. ekviv.22-52mm szerintem egy sok mindenre alkalmas tartomány, és itt csak a látószögről van szó, az hogy milyen vázon kapom meg ezt az átfogást legfeljebb dof szempontból érdekes.
-
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #554 üzenetére
Vitázunk vagy csak beszélgetünk ez is megítélés kérdése, de hát erre való a fórum. Vélemény és tapasztalatcserére. Jó találmány, nekem tetszik.
Bloodshot hszeiből meg süt hogy még csak kóstolgatja a dslr világot és aszerint alkot véleményt hogy melyik cég által támogatott tesztoldalon melyik vázakról milyen ökörségeket olvasott össze és mennyire vette készpénznek.
17-40 vs 22-52 vs 27-64 bazz állandóan ezek a paraméterek. Tegyük fel hogy létezhet olyan felhasználó a galaxisban aki vesz egy FF vázat és az összes fotóját egy 50/1.4-es objektívvel követi el. Szigorúan csak feltéve de meg nem engedve. Az már az idióta kategória?
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #576 üzenetére
Ezt akár úgy is meg lehetne közelíteni hogy a Nikon csinált ökörséget és vesztett el rengeteg pro felhasználót azzal pl hogy a nagyteléit nem adta ki stabis verzióban holott a techológia hosszú évek óta rendelkezésére állt és mindenki ezt várta. Ehelyett a pro sport és természetfotósok mit vettek? Randa fehér teléket és rátekerhető vázakat mert nem volt alternatíva. Ez persze nyomta felfelé a Canon piaci tortaszeletét konzumer kategóriában is.
Jó dolog hogy végre a Nikonnak is van FF váza, végre valahára stabit mertek tenni oda ahol szükség van rá és hogy jönnek ki a jobbnál jobb pro zoomobikkal (még ha aranyárban is). Mindenesetre az a tudat hogy a Nikon is rendelkezik a fenti dolgokkal, szépen visszaköszön az egyre növekvő eladásaiban konzumer vonalon is.
Canon meg alszik és piacot veszt.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #580 üzenetére
Nem gondolom hogy a gyártók az alapján fejlesztenének egy vázat hogy épp mivel jött ki a konkurens. Vagy hogy a 40D azért 200k (rebateval) mert olyan szarul sikerült félkész tákolmány és szabadulni akarnak a készletektől. Összességében bővül a piac ezért csökkennek az árak. Vagy csökkennek az árak ezért bővül a piac. De nem hiszem hogy azért nyomták le a 30D árát mert a D200 ellenfelének szánták csak az sokkal jobban sikerült. A kezdőáruk sem volt egymással köszönőviszonyban sem. Mint ahogy most 200k egy új 40D és duplája egy D300. De a két cég termékpolitikája meg pláne árképzése nincs egymáshoz igazítva. Sosem volt.
IS nagytele: hm azt ne mondd már hogy svenkeléskor nincs értelme a stabinak még ha monopodon van a tele akkor sem? főleg sprotfotónál ahol egy abból élő fotósnak csak az elkészült éles használható képek részaránya számít, amit megvesz tőle a megbízója.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #584 üzenetére
btw én imádom a stabit, nagyon fontos kézből használt obiknál.
pedig már épp kezdtem leírni hogy győztél, a stabilizátor egy használhatatlan fejlesztési zsákutca és fillért nem ér hiszen egy profi sem használja és a jó sportfotók camera obscurával készülnek.
lehet hogy kicsit túl van misztifikálva ez a stabilizátor dolog, gerjesztik a gyártók (meg a fórumok), de szvsz elég erős a marketingértéke. mikor megjelentek az első elérhető árú vázak, sokan azért szaladtak 300D-t venni mert kedvenc fotósuk fehér telékkel szokott pózolni vagy mert focimeccsen/ralin stb tucatjával lehet látni. Pedig egy D70 legalább annyira használható amatőr célokra.
-
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #594 üzenetére
Nem hiszem hogy stratégiai melléfogás lenne az 1000D "bevezető" ára. Inkább canonos marketingfogás. Szinte mindegyik olcsóbb váznál megfigyelhető hogy a nyitóárhoz képest néhány hónap alatt 30-40%-ot is csökken az ár. A magas nyitóár ahhoz kell hogy legyen honnan csökkenteni és azt a reklámokba beépíteni. Miért pont most jelenteték be az 1000D? Hogy karácsonyra 400 euro alatt legyen az IS kitobival, és a kompaktot nyúzó tizenéves júzerek, akik már nem tudnak létezni liveview nélkül, kisírhassák maguknak.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #597 üzenetére
Hát épp ez az...magas nyitóáron nagyon kevés fogy mert aki figyeli a piacot tudja hogy egy kis várakozással elég sokat spórolhat. Aki kipengeti a nyitóárat az tényleg meg is érdemli, főleg egy 1000D/D60 szintű amatőrkameránál.
lassan 100 forint lesz a dodo mint 1994-ben, és közben ötször/tízszer annyit keresünk...
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #600 üzenetére
Az átlag állandóan neten lógó fórumkukacok akiknek egy 1000D készül, miért ne figyelnék az árak alakulását? Unió gazdagabb felén lehet hogy nem mindenkit érdekel de itthon jóval több az árérzékeny júzer aki a zsebpénzéből akar tükrös rendszert és tud örülni ha megspórolhat pártízezret.
-
#27070592
törölt tag
válasz Hydra SR #603 üzenetére
Úgy tünik nem nagyon ismerem akkor a piacot meg a fogyasztókat. Csak abból indultam ki hogy konkrétan tükrös rendszert nem mindennap vesz az ember mint ahogy pl high end hifi dolgokat sem. Amikor egy ismerősöm összeválogatta a házimozis komponenseit (nem 2 forintból) akkor a létező összes tesztet meg szakoldalt végigrágta és olyan dolgok alapján döntött mint: teljes dinamikus torzítás ennél három tízezreddel kisebb...ennél jobb a trafó alapanyaga stb...rendszert választott. Ok lehet hogy ő is a szabályt erősítő kivétel.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #760 üzenetére
Canon vs. Nikon topikot a pH-ra!!! (orbano fórumtárs moderálási szabályaival...)
alsobb szegmensbe is nagyon kéne Canonnak egy ocsó 18-135/18-200vr.
nem értem miért is kéne egy mindenre használható-semmire sem jó objektívosztály a Canonnak. Canon köszöni nagyon jól elvan az elérhető árú és népszerű f/4-es L sorral ami pro képminőséget képvisel, egyszer kell megvenni és n+1 évig használható marad Leica-szenzoros vázakon is.(nem 4/600-ra gondolok, hanem pl a 17-40-re vagy a 4/300is-re), ha az ellenkezőjére lenne piaci igény, már rég megtervezték volna és azóta is gyártanák.
-
#27070592
törölt tag
Végül is létezik a Canonnál is ez a kategória (olcsó amatőr zoom), de mindezt két objektívvel oldották meg (18-55is, 55-250is), egyetlen obival nagyon kompromisszumos lett volna a minőség. Cserélhető objektíves gépekről beszélünk, ha valaki pont ezt a lehetőségét nem használja ki egy adott slr rendszernek, az nyugodtan vegyen magának uz kompaktot, nem fog benne csalódni.
-
#27070592
törölt tag
nincs idő objektívet cserélni: szerintem ez alapvetően hozzáállás kérdése. Van aki szerint az el nem készült képnél jobb egy elkészült de lágy, életlen semmitmondó kép. És van aki szerint nem jobb.
eljutottunk arra a pontra hogy egy slr váz olcsóbban gyártható, mint három éve egy bridge/uz kompakt, és sok vásárló csak annyit vár el az új slr vázától mint egy kompakttól, a rendszerválasztás mint fogalom szinte ismeretlen, ha jövőre kijön egy jobbnak tűnő váz a konkurens gyártónál akkor szívfájdalom nélkül válnak meg a "régi" géptől és veszik az új vázat az olcsó és alsógagyi "mindenes" objektívvel.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Mint mondtam ez csak az én hülyeségem, én háromszorosnál "hosszabb" variooptikát nem veszek. Lehet valaki boldog egy 18-250 Tamronnal is. A felsorolt darabok között van harmincezres és félmilla+-os is, nagyon nem tartoznak egy kategóriába. Ettől függetlenül review-okban sokszor emlegetik pl a 100-400L-ről vagy a 28-300L-ről hogy a tele végükön igencsak gyengül a képminőség pedig itt nem spórolnak a spec anyagokkal és az aprólékos minőségellenőrzéssel.
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #785 üzenetére
Nálam az lenne vicces ha a Canon két FF vázat is bejelentene, egy D700 szintű, pro fotósoknak szánt "második vázat", és egy kifejezetten amatőröknek tervezett olcsó fullframe-et. Ha számításba vesszük hogy egy 40D ezer dodoért beszerezhető (még itthon is) és a Nikon is ilyen agresszívan árazza a D700-at, kiváncsi vagyok merre mozdul a Canon.
Örülnék egy $2000-es FF Canonnak. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Dare2Live #928 üzenetére
Én látok fantáziát az újabb generációs EVFben, akár a szenzorral megegyező felbontásúra is el lehet készíteni majd pár éven belül. Ha ehhez hozzáfejlődnek a képfeldolgozó processzorok, 60-80-100 fps-el elég használható lehet, és nem kell méregdrága pentaprizmát tervezni hozzá, simán lehet 100% lefedettségű és 1,0x-es nagyítású (akár nagyobb is).
Fene tudja mit hoz a jövő, most örülünk egy vga lcd-nek, de lehet három év múlva a fullHD kijelzők lesznek általánosak minden gépen, és mindenki húzza majd a száját hogy hogyan is volt képes egy tök homály használhatatlan vga display-en makrózni.
-
#27070592
törölt tag
Képminőségben (legalább is szenzor alapérzékenységen) nincs említésre érdemes különbség. De szvsz ártani nem használ ha elballagsz egy műszakiplázába és összehasonlítod a két kategóriát realtime, főleg fogás és keresőméretet tekintve (ún. használhatóság )
Aztán nehogy sikítva rohanj ki az áruházból.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Kilencvenezret költeni egy használt 20D-re - ennél rosszabb befektetést nem sokat ismerek. Kb mint húszéves bmw-hez rendelni egy új motort. Nem lehet hogy egyszerűen csak le akarnak venni a kedves szervizes urak mert látják hogy nem értesz hozzá? Lehet hogy sok szívástól mented meg magad ha hanyagolod a vázat, lásd az előttem szólót.
Egyébként a kicserélt zárra mennyi garit vállaltak?
-
#27070592
törölt tag
válasz sztyui2 #1248 üzenetére
Én sem azért írtam mert a világ legnagyobb baklövése lenne a régi kit. Csak linkeltem egy tesztet. Nekem egyébként az új verzió van, és nem cserélném le a régire akkor sem ha kapnék mellé 20k kp-t. De ez a magánvéleményem, ne vedd úgy hogy valamit rád akarunk erőltetni. Ha perpill nincs rá keret, akkor megteszi a régi is. Arról még mindig válthatsz feljebb.(persze az újról is, az sem egy csodalencse, de az áráért kifejezetten jó) Több közhely most nem jut eszembe.
Jó fényeket! -
#27070592
törölt tag
válasz gulylala #1398 üzenetére
Ha Canont veszel, mindenképp a 18-55IS tehát a stabis alapobival vedd, első objektívnek jó választás, made in japan. Legalább is az enyémre az van karcolva. Aztán úgyis veszel hozzá még obikat. És inkább 450D mint 1000D. A váz fogásától meg nem kell félni, sokan fikázzák a Canon beugró vázak szar fogását (régebben én is) de amióta használok ilyet azt mondom makszimálisan hozzá lehet szokni.
-
#27070592
törölt tag
Model Rated Shutter Life
Canon EOS Digital Rebel XS / 1000D 100,000
Canon EOS Digital Rebel T1i / 500D 100,000
Canon EOS Digital Rebel XSi / 450D 100,000
Canon EOS Digital Rebel XTi / 400D 50,000
Canon EOS Digital Rebel XT / 350D 50,000
Canon EOS 50D 100,000
Canon EOS 40D 100,000
Canon EOS 30D 100,000
Canon EOS 20D 50,000
Canon EOS 7D 150,000
Canon EOS 5D Mark II 150,000
Canon EOS 5D 100,000
Canon EOS 1D Mark III 300,000
Canon EOS 1D Mark II N 200,000
Canon EOS 1DS Mark III 300,000
Canon EOS 1DS Mark II 200,000[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Nem tudom hol a pont, a 450D egy hobbiváz, én hobbifotós vagyok. Lenne pár dolog amit hiányolnék egy 10D-ből, ha azt kellene hobbicélokra használnom, és ami a 450D-ben megvan.
De hát almát a körtéhez...szóval én maradok a hobbiváznál. De ez nem gond szerintem. Ha egy vagy két év múlva veszek egy 7D-t, azt is hobbicélokra fogom használni. Ezért nem is érzem hogy léteznének ezek a kategóriák mint hobbi-, vagy munkagép.