Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    válasz Morgal #9947 üzenetére

    Váz esetében attól függ, milyen objektívjeid vannak... és mit érint a csere... ami nem megy esetleg rá az 5D-re.
    Üveg esetén szerintem nem éri meg lecserélni, ha valamire megéri, akkor az csakis a 17-55 f2.8 IS USM (feltéve, ha nem 5D-re pártolsz át)
    Építésre még azt is megeszi reggelire a 17-40 f4L
    Az átfogást azt Te tudod, mennyire kell Neked felette, és ki tudod-e perkálni a különbözetet.

    [ Szerkesztve ]

  • k1csi

    senior tag

    válasz Morgal #9947 üzenetére

    A 15-85 egy utazózoom ahol a jó nagy átfogás egy obiban a lényeg (gyenge fényerő, 26mm felett már gyengébb mint f/4).
    Eseményfotózásra fényerős obi azaz 2.8-as zoom vagy fixek több vázzal kell (bár ha téged eddig nem zavart, hogy a 17-40 csak f/4 akárcsak a 70-200 amiben IS sincs... felteszem mindig jók voltak a fényviszonyok).

    Viszont mindig meglep, hogy eseményfotózásra (munka nálam = fizetés) milyen bátran elmennek emberek. Én biztos nem mennék el ilyenre tartalék váz nélkül és azt is végiggondolnám, ha valamelyik obi kieesik mivel lehetne folytatni.
    Az, hogy még soha nem történt veled ilyesmi semmit sem jelent. Mörfi alaptörvénye, hogy ez olyankor fog megtörténni amikor a legkellemetlenebb.

    TBMC
    Minden vázban fog valamit reszelni a videón a Canon, de minél nagyobb a szenzor annál nehezebb a videó AF-et gyorsra megcsinálni.
    Az egyik ok a már említett kisebb mélységélesség. További okok a nagyobb rajzolt képkör miatti nagyobb obik, és a lencsetag(ok) mérete amit a fókuszáláshoz mozgatni kell.
    Azaz ehhez alapból ultrahangos fókuszmotor (USM) ill. nagyon gyors szenzorkiolvasás ill. feldolgozás kell.
    Az IS-es 18-55 kittobik között kozmetikai különbségek mellett állítólag jobb IS szerepel. Fotózásnál hozzá kell szokni, hogy bármilyen tényleg jobbítást súlyos pénzekért mérnek és nem ingyen.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák