Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pelican

    őstag

    válasz *Ropi* #35784 üzenetére

    A csökkenő zaj és a több részlet a fölé expónak és utána visszahúzásnak köszönhető, nem a HTP-nek.
    A HTP, mivel kisebb érzékenységet állít be a kijelzettnél, kvázi alulexponál.
    Szóval ez nem adott magyarázatot a miértre.
    Neked sincs olyan raw párod, amin be tudnád mutatni, hogy miért használod?

    http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit

  • role_of_72

    tag

    válasz *Ropi* #35784 üzenetére

    Igen, valahogy kb. én is így használom, pl. tájképnél kicsit hagyom jobban kiégni az eget mert még visszahúzható (csak tudja pontosan belőni az ember :D ).

    Egyébként lehet (és most tényleg csak beugrott egy tipp) hogy a raw konverterek működése miatt jön elő több részlet, pl. ahogy a LR/ACR csúszkái működnek és ahogyan értelmezik a raw fájlt. Emlékszem amikor pár éve (~5-6?) megváltozott ACR-ban (meg gondolom LR-ban is) a Shadows csúszka működése: addig elég volt egy kicsit húzni rajta és már világosított is minden sötét részt, mintha nem lenne holnap. Aztán amikor a Sony kiadta a nagy dinamikájú szenzorát (a 16MP-es APS-C-nél kezdődött talán) és divat/kötelező lett felfelé cibálni az árnyékos részeket, változtatott az Adobe és ma már közel sem olyan vehemensen világosít a Shadows slider... de a HTP lehet csavar még egyet ezen a dolgon.

    @copass: Tudom, olvastam az eredeti cikket még amikor kijött. Nagyon szépen elmondja hogy és mint tárol a raw, a témához viszont szintén kevésbé kapcsolódik. Max. annyiban, hogy a HTP ezt a skálát (legyen az logaritmikus vagy lineáris) tolja el 1EV-vel úgy ahogy van, az aktuális fényviszonyokhoz mérten.
    De én szerintem kiszállok, nem érzem produktívnak az eszmecserét.

    http://thebudapestproject.wordpress.com

Új hozzászólás Aktív témák