Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vandit.

    addikt

    válasz tomazin #393 üzenetére

    Igaz.Vannak korrektek is,de olyan is van amelyik azt hiszi magáról,hogy Ő mekkora ember,mert ellenőr és azért is belédkötök,mert velem vannak a bodrik és majd Ők jól +állítnak úgyis,ha valami nem frankó.Alapból hozzám sem érhet és mégis van amelyik fogdos.tudnék mesélni a parsztabbik fajtáról. :(((

    A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

  • V.Stryker

    nagyúr

    válasz tomazin #402 üzenetére

    Ezt hogy érted? : Hát lehet meggondolom vegyek-e,de sok kollégista nem gondolkozik rajta,mert egyértelmű:Nincs már rá pénze.És ezek nem eliszom stb. emberek...

    Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

  • Jester01

    veterán

    válasz tomazin #402 üzenetére

    Pedig régebben volt több közlekedési társaság Budapesten.

    Jester

  • Jester01

    veterán

    válasz tomazin #405 üzenetére

    Annak lenne értelme ha a vonalakat szétosztanák. Mondjuk évente valami felmérés alapján megállapítanák, hogy melyik társasággal mennyire elégedettek az emberek és azoknak több vonalat adni. Persze ezt így nem lehet kivitelezni. :B

    Jester

  • sasa311

    veterán

    válasz tomazin #401 üzenetére

    Nem, valószínűleg nem fogja fel. De próbálkozni szabad :)

    Nemtudom mikor kerültél fel pestre, meg arra sem emékszem már, hogy mikor volt ezerhat a bérlet. De arra emlékszem, hogy pár éve még ~100 forint volt egy kiló kenyér, most ~180. Nem a bérletár nő drasztikusan, az életszínvonal esik.
    Azt meg értem én, hogy vannak, akik kényszerből bliccelnek, mert egyszerűen már nem fér bele pl. a koleszosnak a bérlet, de:
    - Általában ők ezt szégyellik, nem büszkék rá és főként nem hencegnek vele, hogy b@meg én már X éve bérlet nélkül járok mert csak és kapják be.
    - Ők nem küldik el az őseibe fennhangon az ellenőrt, mikor az a bérletüket meri kérni (micsoda pofátlanság mi?) hanem inkább csöndben megbújnak a sarokban / leszállnak gyorsan stb..
    - És talán a legfontosabb amikor lesz rá akkor meg fogják venni a bérletet.

    Az általános paraszt meg szörnyen büszke rá, hogy ''aköcsögellenőr az aztán mit képzel'':
    - hogy mer személyit kérni tőlem?
    - egyáltalán hogy meri a jegyemet kérni tőlem?!
    - sőt, hogy van pofája megfogni mondjuk a karomat vagy beszólni ha bunkó módon meg sem állok az ellenőrzésnél...
    - meg egyébként is minek bérlet? szar a BKV, szar a színvonala, meg úgy alles cuzamen. meg még gonosz mód monopol is / itt jegyezném meg, hogy a BKV mint személyszállító vállalat egyáltalán nem monopol, millió egyéb személyszállító cég van csak budapesten, úgy hívják őket, hogy taxi ill. sofőrszolgálat/, sőt büdös is van rajta meg tömött. De azért használom, mert ócsó (főleg úgy, ha nem fizetek érte semmit) meg amúgy is ki vagyok én, hogy gyalog járjak? :U

    A javaslatom, hogy takarodjon el mindenki a BKV-ról aki úgy érzi színvonaltalan és ezért nem vesz jegyet. Mindjárt 40%-al kevesebb utas lesz ugyan annyi bevétel mellett. Nekem komfortosabb lesz, az biztos. Ellenőr is kevesebb kell majd, meg biztonsági őr is (kétlem azok basznák szét a buszt / trolit / villamost / buszmegállót akik havonta veszik a bérletet), és úgy összességében tisztább, kényelmesebb és jobb lesz a tömegközlekedés. éljen!


    V.Stryker:
    Ezt becsülöm benned, hogy legalább a büntetésekhez adtad a neved és befizeted őket

    [Szerkesztve]

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • sasa311

    veterán

    válasz tomazin #445 üzenetére

    Ezt annó nekem így tanították közgazdaságtanból és szociológiából is :)
    És ezt úgy hidd el, hogyha nem lenne tömegközlekedés, akkor mondjuk az a 1,5 millió ember aki bejár budapestre ill. környékére dolgozni nem tudna bejárni. Vagy bármelyik másik ''csomópontot'' mondhatnám az országban. Vesznek fel helyettük mást? Ki a tökömet vesznek fel ilyen mennyiségű ember helyett?
    Akinek van kocsija az nagyrészt így is azzal jár (legalább az állomásig). De vegyünk egy példát:
    Ittvan mindjárt Józsi, 30 éves átlagpolgár egy lakással. Józsi bejár Budapestre, a Blaha Lujza térre dolgozni Érdről, mert helyben nincs munka. Keres havonta 110.000 forintot. Ebból elmegy X összes a megélhetésére, megtakarít mondjuk 15-20 ezer forintot havonta.
    Hirtelen leáll a tömegközlekedés (mert csak). Mit tesz Józsi ezentúl?
    Otthonról a munkahelye mondjuk 25 km, az oda - vissza 50. Gyalog vagy biciklivel ez elég sok, ezt kilőttük. Taxit szintén.
    Akkor vegyen Józsi a megtakarított pénzén egy autót. Autó volt y forint, mondjuk a nagymama örökségéből megvette, ne is vegyük számításba. Fogyaszt 8L / 100Km, tehát csak a napi benzinköltsége kb. 1000 forint. Dolgozik egy hónapba 24 napot, azaz 24.000 forint a benzinje. + az autóval járó járulékos költségei. Maradjunk ca. 35.000 forint / hó-ba. Akkor már nemhogy megtakarítani nem fog tudni, hanem megélni se. Tehát ez az opció is kilőve.
    Ott tartunk éppen, hogy Józsi helyhez van kötve, helyben nincs munka, ha pedig bejár dolgozni pont ugyan úgy éhenhal, mintha nem járna be dolgozni.
    Ezért szvsz logikus lépés lenne Józsitól felmondani, felvenni a munkanélküli segélyt amíg lehet, közben a környéken (mivel utazni ugye nem tud max. biciklitávba) felvenni akármilyen feketemunkát / lopni / csalni / kurvapecérkedni. Ezek az elfoglaltságok mint ahogy azt már a #439-ben is írtam nem termelnek az államnak semmiféle bevételt.
    Oké, Józsit (és azt a pár százezer hasonló cipőben) utazót kirugták a munkahelyéről
    Akkor vegyünk fel új embert? Kit? Magas a munkanélküliség, de messze nem annyira, hogy ekkora hirtelen felmerülő igényt kielégítsen.
    Budapest az ország vízfeje, ha leáll a BKV akkor meghal a város. Vidéken helyben limitált a munkalehetőség.
    Hogy megy a 11 éves Pistike iskolába 5 km-re? Gyalog? Elviszi apuci kocsival? Akkor hogy ér be apuci 8ra a munkahelyére? stb..stb..
    És akkor megint ott tartunk, hogyha az emberek nem tudnak dolgozni menni akkor az lényegesen nagyobb bevételkiesés az államnak, mintha támogatja a tömegközelkedést annyira, hogy épphogy ne menjen csődbe.

    [Szerkesztve]

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

Új hozzászólás Aktív témák