Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa311

    veterán

    válasz tomazin #445 üzenetére

    Ezt annó nekem így tanították közgazdaságtanból és szociológiából is :)
    És ezt úgy hidd el, hogyha nem lenne tömegközlekedés, akkor mondjuk az a 1,5 millió ember aki bejár budapestre ill. környékére dolgozni nem tudna bejárni. Vagy bármelyik másik ''csomópontot'' mondhatnám az országban. Vesznek fel helyettük mást? Ki a tökömet vesznek fel ilyen mennyiségű ember helyett?
    Akinek van kocsija az nagyrészt így is azzal jár (legalább az állomásig). De vegyünk egy példát:
    Ittvan mindjárt Józsi, 30 éves átlagpolgár egy lakással. Józsi bejár Budapestre, a Blaha Lujza térre dolgozni Érdről, mert helyben nincs munka. Keres havonta 110.000 forintot. Ebból elmegy X összes a megélhetésére, megtakarít mondjuk 15-20 ezer forintot havonta.
    Hirtelen leáll a tömegközlekedés (mert csak). Mit tesz Józsi ezentúl?
    Otthonról a munkahelye mondjuk 25 km, az oda - vissza 50. Gyalog vagy biciklivel ez elég sok, ezt kilőttük. Taxit szintén.
    Akkor vegyen Józsi a megtakarított pénzén egy autót. Autó volt y forint, mondjuk a nagymama örökségéből megvette, ne is vegyük számításba. Fogyaszt 8L / 100Km, tehát csak a napi benzinköltsége kb. 1000 forint. Dolgozik egy hónapba 24 napot, azaz 24.000 forint a benzinje. + az autóval járó járulékos költségei. Maradjunk ca. 35.000 forint / hó-ba. Akkor már nemhogy megtakarítani nem fog tudni, hanem megélni se. Tehát ez az opció is kilőve.
    Ott tartunk éppen, hogy Józsi helyhez van kötve, helyben nincs munka, ha pedig bejár dolgozni pont ugyan úgy éhenhal, mintha nem járna be dolgozni.
    Ezért szvsz logikus lépés lenne Józsitól felmondani, felvenni a munkanélküli segélyt amíg lehet, közben a környéken (mivel utazni ugye nem tud max. biciklitávba) felvenni akármilyen feketemunkát / lopni / csalni / kurvapecérkedni. Ezek az elfoglaltságok mint ahogy azt már a #439-ben is írtam nem termelnek az államnak semmiféle bevételt.
    Oké, Józsit (és azt a pár százezer hasonló cipőben) utazót kirugták a munkahelyéről
    Akkor vegyünk fel új embert? Kit? Magas a munkanélküliség, de messze nem annyira, hogy ekkora hirtelen felmerülő igényt kielégítsen.
    Budapest az ország vízfeje, ha leáll a BKV akkor meghal a város. Vidéken helyben limitált a munkalehetőség.
    Hogy megy a 11 éves Pistike iskolába 5 km-re? Gyalog? Elviszi apuci kocsival? Akkor hogy ér be apuci 8ra a munkahelyére? stb..stb..
    És akkor megint ott tartunk, hogyha az emberek nem tudnak dolgozni menni akkor az lényegesen nagyobb bevételkiesés az államnak, mintha támogatja a tömegközelkedést annyira, hogy épphogy ne menjen csődbe.

    [Szerkesztve]

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

Új hozzászólás Aktív témák