Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz lajafix #3480 üzenetére
Aha...
Megnézném, hogyha nem járna a BKV akárcsak 2 hétig akkor az az ~ 1 millió ember mind találna egy ismerőst aki pl. dolgozni viszi.
Ugyan már. Kitörne a káosz, 10ből 3nak van autója, az előveszi --> utak járhatatlanná válnánakA maradék 7ből 1, max 2 betársulna valakihez akinek van autója 5 meg dugájába dőlne.
Nincs a tömegközlekedésnek alternatívája, ezt most, hogy lesz fain kis máv+ bkv sztrájk talán egyszerre láthatjuk is majd.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Wolverine
félisten
válasz lajafix #3482 üzenetére
2000-ben volt két hetes MÁV sztrájk. Lehet, hogy te nem emlékszel rá, de én igen - azóta sem utaztam úgy Szombathelyre, hogy a 3,5 órás utat féllábon állva tegyem meg az autóbuszon
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
hanee
senior tag
válasz lajafix #3547 üzenetére
Hát igen, csak aki vidéken munkát keres általában nem bővelkedik ajánlatokban. Még a gazdagabb városok körzetében is igaz sajnos, hogy munkalehetőségből nincs túlkínálat. Aki pedig elmúlt 50 is, annak még nehezebb, így inkább csendben marad és örül, hogy van hol dolgoznia.. természetesen ha minden dolgozó egységesen felháborodna az ilyenen, akkor ezt nem tehetnék meg a cégek, de hát ez csak álom, az emberek többsége nem így áll hozzá, főleg azok, akik más rendszerben nőttek fel.
hanee
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lajafix #3562 üzenetére
Az a baj ezzel a megközelítéseddel, hogy minden ellenőrt egy kalap alá veszel. - Miért ne tehetné, ha az ellenőrők is minden bliccelőt egy kalap alá vesznek és úgy is kezelnek? Mert simán egy kalap alá vesznek azzal a hiperpigmentáltal, aki a büdös életben nem vesz bérletet,jegyet és nem tudja megbüntetni, akkor amikor te meg elfelejted megvenni...és hiába igazolod,hogy nem vagy lógós,mert csak tegnap járt le és visszamenőleg az igazolványban van x hónapra a bérlet, mert még azt az ideget is rajtad veri le, amit a hiperpigmentált miatt magára vett. Ennyi. Ha részükről 0 tolerancia van, akkor nyugodtan barátkozzanak meg a gondolattal,hogy utálni fogják őket. És amióta bejött ez a sok szigorítás a közúton közlekedőknek, ugyanez vonatkozik a rendőrőkre is. Vagy élnek azzal, hogy utálják őket ,mert plusz 10km/h-ért az ember a fél fizetését kifizeti vagy toleránsabbak lesznek és élünk békében.
Egyébként ez a város bkv-val és nélküle is egy nagy kalap sz@r lett. A közlekedés mindenféle szempontból egy hányadék, parkolás nulla, a busz lerobban, ritkán jár, kosz mindenhol.
Tudom,hogy most azt mondod,hogy nincs semmi gond ha mindenki betart mindent, megvesz és kifizet mindent. Csak a kifizetések indoklásának és jogosságának nem tudom meddig lehet elviselni. Mind tudjuk,hogy nem más megy,csak pénzbeszedés.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lajafix #3564 üzenetére
Ezzel nincs is semmi baj. Pont ezt mondom. Te azt nem veszed bele a számításba,hogy mit mennyiért kapsz és azt ki szabja meg. Ha holnap azt mondják,hogy 20%-al csökkenteni kell a járatokat,mert a szar járműveket ki kell állítani a forgalomból, de hogy majd újjakat tudjanak venni a vonaljegy 600 forint, a felnőtt bérlet 17000 forint lesz, akkor is azt fogod szajkózni, hogy meg kell venni, meg kell venni kéremszépen, ha nem tetszik el lehet menni másik országba.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lajafix #3568 üzenetére
Úgy jön ide,hogy jelen gazdasági helyzetben IS és komoly alternatíva hiánya mellett az embereknek szó szerint fáj eleget tenni a BKV árainak. És ezek az utasok kerülnek szembe a BKV-t képviselő ellenőrőkkel. Szerintem tök felesleges a BKV-t az ellenőrőktől elválasztani...tudod, alma és fája.
Mindeközben a Főv. Önk. sír és ott szivatja az autósokat ahol tudja,hogy kényszerítse őket a tömegközlekedés használatára. Mikor pont ők, ahogy te is mondtad, nem finanszírozzák normálisan a tömegközlekedést és annak fejlesztését. Én azt mondom, hogy szivassák a jónépet, szankcionáljanak, de adjanak mellette normális lehetőséget.
Én sokáig bkvval jártam, majd egy évig autóval, majd megint bkvval és most megint egy kis ideig van szerencsém autót használni. Ez egy 1.5-ös diesel motorral ellátott gépjármű és épp az elmúlt hetekben mértem le,hogy 4000 forintos tankolással 9 napig járok, de úgy hogy nem csak reggel el, este haza, hanem napi háromszor átlagba szaladgálok a városban. Meleg van, tisztaság, kellemes környezet, rádió....győzzőn meg kedves Demszky úr, hogy nekem jó lenne inkább bkv-val járni... Arról nem tudnak meggyőzni,hogy miért használjak bkv-t, hanem arra mennek rá,hogy miér ne használjak autót és minnél tovább ellehetetlenítsék, ezt a "luxust". Nem hiszem,hogy ez "értünk" lenne.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
stangli
senior tag
válasz lajafix #3584 üzenetére
A hétvégén láttam egy kis riportot hogy hogyan akarják kiszorítani a belvárosban dolgozó autóval járó népséget... nem is ez a lényeg hanem az hogy kb 200-300e autós megy be dolgozni a belvárosba és ezeket akarják rávenni dugódíjjal arra hogy a városhatárban (határút, újpest, örs éstb) rakják le az autókat, nem is ez a probléma, hanem az hogy ennek a 200-300e autósnak összesen van 4e parkolója... és amikor a riporter rákérdezett először nem kellene parkolókat építeni és ezt követően bevezetni a dugódíjat? a kedves úriember 1picit elvörösödve makogva annyit mondott hogy a dugódíjból valósítanák meg ezeket a fejlesztéseket... woooow
ilyen hozzáállással milyen jogon várják el az emberektől, hogy letegyék az autókat? úgy hogy nincs is hova és még a bkv minőségét meg sem említettem... és valljuk be aki megveszi azt a 2-3-4milliós autót az qrvára nem akar bkv-ra ülni, még akkor sem ha sok kicsi demszky fog potyogni az égből... -
lajafix
addikt
válasz lajafix #3724 üzenetére
Ezt a pénzt az önkormitól kellene várni, nem az államtól.
Azé' kár volt egy ilyen drága embert szerződtetni, hogy kiszámoltassa mennyi pénzre van szükség a lerohadt géppark cseréjére. Sokra. Az eredeti feladata persze az volt hogy mindent elsimítani, balhékat alacsony szinten tartani. Az Aba időszaki rozsda eléggé közbeszólt.
Rock'n Roll
-
Integra
titán
válasz lajafix #3734 üzenetére
hallottam egy interjút a kocsissal.
azt mondta, hogy ő most próbálja kirúgni ezeket a menedzsereket egytől egyig. de ugye szerződések elég komolyak, nem tudja csak úgy felrúgni őket, mert megszívja. két embert már féláron kitudott fizetni, a többit meg annyiért amennyiért..
szóval örüljünk neki, hogy ezeket elzavarja, mert még több kárt okoznának inkább, mint használnak.
pfffffffff.... és mi van mrs. kocsissal?
......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3785 üzenetére
Nem hülyék ők. Ismerve az előzményeket a BKV-nál a felügyelőbizottságnak eleve nem volt célja, hogy felügyelje a BKV gazdasági helyzetét, inkább a lopásokat és az illegális kifizetéseket hagyták jóvá. Egy ilyen bizottságnak a Kocsis személye valószínűleg teljesen megfelelt volna, csak nem gondolták, hogy a háttérharcok miatt ekkora botrány lesz pár vacak mindennapos lopásból.
Soha nem akarták ők megnézni vagy ellenőrizni a papírokat, a meghallgatás fő témája Kocsis nyaralása volt nem az offshore cégek ellenőrzése.Még szerencse, hogy a BKV szakszervezeteknek is jól fizetett vezetői lehetnek, hiszen teljesen kussban vannak. Még egy ilyen alkalmuk nem lesz, amikor a vezetőség ellen az utasok teljes támogatásával felléphetnének.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3788 üzenetére
magyar guillotine:
A felügyelőbizottság tagjai szaftos végkielégítést, kényelmesebb állami poziciókat kapnak, ha egyáltalán lecserélnek valakit, hiszen az MSZP elégedett a 'munkájukkal'.
"Steiner Pál megjegyezte, nem kizárt, hogy a szocialisták újból a jelenlegi tagokat jelölik az igazgatóságba és a felügyelőbizottságba."[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz lajafix #3792 üzenetére
Nagyon nem tudok rá mit mondani.
Általában azt mondják, hogy mindenütt van korrupció, lopás hiszen ez természetes. De amikor rövid idő alatt csak fővárosi közlekedés témában össze lehet hozni 30-40milliárd 2-3 év alatt elherdált ellopott pénzt az azért dúrva. Még szerencse, hogy a jól elvégzett munkáért mindenki megkapta a prémiumot és a végkielégítést is.
Az elherdált pénzt buszokra leosztva egy csuklós Volvó 60millió FT/db 35 milliárdból kb. 580db jönne ki. Egy magyar gyártású Credo Citadell 50millió/db 700db ilyet lehetne venni.
-
RedWing
aktív tag
válasz lajafix #3815 üzenetére
Pont az a feltűnő, hogy ennyire olcsó!
Ahelyett, hogy a későbbi időalapú jegyek bevezetéséhez kompatibilis gépeket vennének, hogy egy picit a fejlesztés utjára lépjenek nyoma sincs.
Bármiben merek fogadni, hogy sem papírpénzt, sem bankkártyát nem fogad el, sőt bérletet sem nyomtat.
kidobtak újabb 150 millát és mi lesz belőle? Ugyan az mint eddig. Nem fogják karbantartani őket és kihasználatlanok lesznek...Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint bírkózni egy disznóval a sárban. Néhány óra elteltével rájössz, ő élvezi!
-
nyunyu
félisten
válasz lajafix #3818 üzenetére
Időalapú jegyekhez milyen fejlesztés kell a jegykiadó automata részéről?
Esetleg ha mar lud legyen kover alapon olyanra gondol, mint a moszkvai magnescsikos metrojegyek?
Bedugod a leolvasoba, hatoldalara ranyomtatja a hasznalat helyet, idejet, aztan onnantol ervenyes x ideig?
Ha meg tobb utazasra szolo jegy(*), akkor online ellenorzi, hogy meg ervenyes-e, aztan csak utana nyomtatja ra az aktualis helyet+idot, kulonben visszadobja, hogy nem nyert.
*: van 1/2/5/10/20 alkalmas jegy, meg van szabva, hogy elso hasznalat utan hany napon belul lehet oket leutazni, tobbi menet elveszik.
Engem a duplajeggyel szivatott meg a rendszer, nem tudtam, hogy csak aznap+masnap ervenyes, en meg eloszor az egyik duplajeggyel utaztam, masnap a masikat hasznaltam, harmadik nap mar visszadobta az elsot, buktam 7 rubelt
(Most mar tobb, talan 8-9?)Asszem van valami havi jegyuk is (~itteni berlet)
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3818 üzenetére
Sokkal jobb lett volna, ha ezt a pénzt beléptetőkapukra költik. Csak ugye, akkor nem lehetne ennyit lopni, mert nem tudnák ráfogni a bliccelőkre.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3823 üzenetére
Bérletet lehet venni belőle vagy csak jegyet? Mert, ha semmi újat nem tud a régiekhez képest, akkor kb. semmi értelme nincs max. annyi, hogy ezzel most vki megint jól jár.
Az lehet, hogy drágább, de hosszabb távon tuti a megtérülés, arról nem is beszélve, hogy ezáltal a metróban szolgáló ellenőröket fel lehetne küldeni a felszínre (v. kibaszni a nagyrészét, mert amúgy is alkalmatlanok), ezáltal akár visszább is lehetne szorítani a bliccelést szvsz vagy a költségeket, amik bér fomájában jelennek meg. Arról nem beszélve, hogy ideje lenne eltörölni az egész család ingyenes utaztatását meg a 65 év feletti alanyi jogon járós ingyenességet is. Csak, ugye ez kényes téma...
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3848 üzenetére
Köszönjük Emese.
Mondjuk jó lenne, ha lepattanál rólam, mert már kezd uncsi lenni...[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3850 üzenetére
Fogalmad sincs a cigány mentalitásról, de ezt már eddig is lejött. Mondhatsz bármit, amíg adózok, addig nem utazok "ingyen" és tudod egy cigány nem sűrűn adózik, úh itt meg is bukik a ragyogó jelződ a mentalitásról. Nem hirdetem max nem tagadom ez különbség szvsz.
Érdekelne, h szerinted nekik miért jár alanyi jogon 65 felett, hm? Akkor minek van a nyugdíjasbérlet? A diák meg fizessen, mi?[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3852 üzenetére
Ajjaj, úgy látszik az ellenződ még mindig megvan.
Személyeskedni azt tudsz, azon kívül mást nem nagyon.[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
RedWing
aktív tag
válasz lajafix #3850 üzenetére
Attól, hogy neked nem tetszik, ez egyre csak fokozódni fog (mármint a bliccelők aránya).
Meg kellene érteni, hogy nagyon sokan vannak, akik egyszerűen már nem engedhetik meg maguknak ennyi pénz kiadását a bkv-ra. Ha nincs más közlekedési alternatíva (márpedig sokaknak nincs), viszont munkába menni kell, mert enni akar adni a családnak, meg (jó esetben) fizetni akarja a hitelét, akkor bizony bliccelnie kell, ha tetszik neked, ha nem.A drága város/bkv vezetés képtelen ép ésszel felfogni, hogy ezek az árak, a mostani körülmények mellett tarthatatlanul magasak!
Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint bírkózni egy disznóval a sárban. Néhány óra elteltével rájössz, ő élvezi!
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3857 üzenetére
"...hogy neki ez jár. Kár ezen lovagolni cigány mentalitás ez, semmi több."
Nem-nem, ezt te találtad ki én már kifejtettem miért nem vagyok hajlandó tovább fizetni. A visszaolvasás rád is rádférne ezek szerint.''Jó lenne, ha elfelejtenék már ezt a komcsi szokást, h minden ingyen van... ''
Ez mitől személyeskedés neked? Kinek nem inge...Örülök, h hozzájárultál, én meg elmondtam a véleményem és igazából nem érdekel, h a saját belátásod szerint mivel járultál hozzá a topikhoz.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #3860 üzenetére
Szerintem ignoráljuk egymást jobb lesz mindkettőnknek. Max akkor lennél hiteles, ha teszem azt az otthoni programjaid, mind eredetiek a gépeden, nem töltesz le semmilyen filmet, programot stb. magyarul úgymond "mintapolgár" lennél, de mivel ilyen nem létezik így nem vagy mérvadó nekem.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
RedWing
aktív tag
válasz lajafix #3864 üzenetére
Jaj, nehogy elkezdjek tapsolni...
8. oldal, bal oldal, lap teteje, fölülről a 4. sor.
Amit eddig el......k az M4-re, abból bőven át lehetett volna alakítani a komplett bkv-t!
Amit meg ezután fognak el.....i, abból meg lehetett volna csinálni egy értelmes metrót!Ugyan az, mint az egész államháztartásunk, csak "kicsiben"!
Tök mindegy, hogy milyen párt (vezetés) irányít, ha ugyan azt a sz.. rendszert irányítja...Egy mérnökkel vitatkozni olyan, mint bírkózni egy disznóval a sárban. Néhány óra elteltével rájössz, ő élvezi!
-
TomBoy1986
veterán
válasz lajafix #3976 üzenetére
Hogy minek? Azért mert:
- jelenleg is magasabb az alvállalkozóknál a jövedelme 1-1 sofőrnek
- nem sztrájkolnak, mert mihelyt megemlíti valaki a szakszervezetet, mint fogalmat... egyből rúgják is fenékbe.AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
Ariadne
őstag
válasz lajafix #4023 üzenetére
Ki fogja ezt kifizetni?
Tippem: te, meg én, meg mi itt és mindenki más, akik adót fizetnek. Plusz emellé fizetjük még a BKV adósságának időnkénti konszolidációját is... Csókoltatom a sztrájkolókat, meg a kedves felmenőiket is. Plusz még fizetjük a baromi drága bérletet, a lepukkant, koszos, hajléktalanok által büdösített, zsúfolt buszokért, én speciel havi 15k-t.
Bár igaz a sztrájk alatti 173 busz óta átfogalmazódott bennem kicsit az, hogy mi is az a "zsúfolt busz".
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz lajafix #4042 üzenetére
Ezzel ahogy látom nagyon nem vagy képbe.
Az orvosok AZÉRT nem sztrájkolnak, mert nem sztrájkolHATNak. Ugyanis az EÜ sztrájk = mindekit el kell látni, aki akut, sürgősségi.
Édesanyám 57 éves, 33 éve szerezte meg az orvosi diplomáját, azóta dolgozik a SOTE gyer. II-n. 29 éve gyerekaneszteziológus. Tudod mennyit keres? 160-at.... röhejes. Az én fizetésem ennél jóval több, pedig se komoly szaktudást se felelősséget nem jelent.
És nem félek leírni, tudod mennyi a hatalmas "fekete" jövedelme? kb. 15-20e egy hónapban, főorvosként és műtői dolgozóként. Ennek a fele legalább ajándékcsomag (kv, csoki formájában, amiből nehéz gázszámlát fizetni). Akkor most képzeld el, hogy egy nővér, aki 90e-ért dolgozik és közel sem kap annyi "fekete jövedelmet" hogy él meg. És nem sztrájkolhat, mert betegek halnak meg.Azzal meg baromira mellélőttél, hogy miért mennek az emberek orvosnak. Elárulom, a mostani orvosjelöltek 90%-a külföldre készül, mert Angliában tárt karokkal várják a magyar orvosokat, valamiért sokkal jobbnak tartják őket, mint a környező kelet-európaiakat. És ott annyit keres, hogy lakást bérel, autót vesz és havi 500.000- 1 milliót félrerak. Akiknek itthon van a családja és nem akar tűlük elszakadni az azt is megcsinálja, hogy péntek este repülőre ül, sz-v rendel angliában, v este jön haza. És még így is többet keres 4 hétvégén repülőjeggyel + 1 napi szállodai költséggel, mint itthon egy hónap alatt...
Keress egy statisztikát róla, hogy a most praktizáló orvosok hány %-a 30 év alatti és mennyi 50 év feletti. És akkor rájössz, hogy a szakvizsga után úgy húz el innen mindenki, mint a vadliba és csak azok az orvosok gyógyítanak itthon, akik
a., idősebbek, így csak oroszt tanultak, nincs lehetőségük külföldre menni (illtve idősebbnél ugye család, stb)
b., nagyon elkötelezettek (vagy a kettő keveréke)Ezzel csak az a baj, hogy azt nemtudom, mikor ez a korosztály nyugdíjba megy téged - engem és a mostani dolgozó korosztályt ki a tököm fogja gyógykezelni, mert orvos nem sok lesz itt az tuti...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz lajafix #4051 üzenetére
Az a 2 nap nem egy hét volt?
Amúgy meg azért, mert tanár sztrájk = kölykök otthon vannak és örülnek. Szülőnek majdnem mindegy 1-2 extrém esettől eltekintve (pl. nagyon pici gyerek akinek felügyelet kell és nem tudják megoldani). Sőt, van, akinek jó is, mert nem kell vinni reggel a kölyköt iskolába.
BKV sztrájk = 1 millió ember nem tud munkába menni, vagy csak autóval (ami egy hét alatt 10-15K benzint is jelenthet, ami van, akinek sok)
ez több okból is nagy szívás, mert anyagilag többletkiadás, mert időben tovább tart éa 0,5 órával korábban kell kelni és később érsz haza, mert ha nem tudod megoldani a munkábajutást félsz, hogy kirúgnak (vagy ki is rúgnak), mert a kolléga helyett aki nem tudott bejönni neked kell dolgozni....
Még azok is szívnak, akik nem BKV-val járnak, mert mivel nem jártak a bsuszok cserébe nem lehetett a dugó miatt autóval sem közlekedni.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG STRIX Z690-A DDR4 White fehér garanciával
- 1060 6GB, Logitech G PRO X Superlight - Nem használt, hibátlan cuccok eladása brutálisan áron alul.
- DELL OPTIPLEX 3020 SFF PC, i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Szép! HP ZBOOK 15 G6 Tervező Vágó Laptop -60% 15,6" i9-9880H 32/512 QUADRO RTX 3000 6GB FHD
- EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X 384bit videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen