- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
sarkany01
tag
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy Mz Ts 150! Ott áll a garázsban körülbelől 3-4 éve! Fel szeretném újítani, beindulni beindult, egy kis karbi pucolás után. Az erő az úgy megmaradt benne mert már mentem vele. Meghát egy papíros gépről lenne szó. minden papírja meg van
Szóval ebben kérném segítségeteket, hogy miket érdemes megnézni, és és mégis a karburátor hogyan legyen beállítva, na meg a gyujtás. Amit észrevettem, hogy szívatóval ha kétszer megrugjuk, és utána gyujtással akkor szinte minden alkalommal visszarug, meg az első teleszkópok nagyon puhának tűnnek.Beindulás után kis gázadásra mintha nagyon pörögne. A gyujtás felőli szimering pedig cserélve lett. A válaszokat köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2025 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Hát mégegyszer ki kellett pucolnom a karbit, ugyanis a tank kicsit ramatyos volt. Nem tudom mennyire lehet hinni a telefonos gyorsaság mérőnek, de ma kihúzattam és 108 km/h-t mért! Hát még ilyen itthon talált olajjal kevertem, de lesz bele véve minőségi, nagyon szépen húz, viszont sebességbe rakáskor kicsit hangja van a váltónak. De több videón láttam hogy nem csak ennek. Abban kérném még a segítséged, hogy a gyujtást hogyan lehet pöpecül belőni, viszont sajnos indikátor órám nincs. Gyertyába még a régi Pal gyertyával próbáltam. De lesz bele véve. Az lenne még a kérdésem hogy a karbi beállításnál mennyirel ehet hinni a gyári értéknek? -
sarkany01
tag
Nekem is csak mikor üresből rakjuk sebességbe akkor kattan, melegszik egy kicsit semmi. De szerintem el fog múlni ha rendes olaj lesz benne. Meg lesz benne rendes gyertya nem ez a régi Pal. A gyertyát megnéztem nem is világos barna meg nem is sötét barna. Szóval így hagyom. Arra kérnék még választ hogy mikor berugom akkor kis gázadásra felpörög. Aztán ez a dolog elmúlik. Amint írtad hogy mennyire kopott a motor. Hát 33 ezer km van benne. És a két blokkfél még szét sem volt húzva Nagyon jó kis kompresszió van benne. Kézzel a kart nem is nagyon lehet lenyomni. Majd még egy benzincsap kell rá mert engedi az ülepítő pohárnál a benzint. Első hátsó fék is nagyon jó. Hátsó szinte farol. Az első meg tárcsafék, mert a dobfék nem tetszett
-
sarkany01
tag
Édesapám vette a gyárból. Tehát ő az első tulaja! (én a második ) Nem nagyon volt hajtva. Ilyes kis öregurasan vezet. Kímélte nagyon. Munkába járt vele kb 1 hónapba 2-3x. Mostmár hogy a karbit piszkáltam barna a gyertya is.Hát inkább úgy mondanám, hogy melegen nem annyira pörög. Mikor beindult és pörgött mint állat, menni is alig mertem vele.
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
válasz Francia91 #2036 üzenetére
Értem . Édesapám azt mondta ha karban van tartva, és egyszer rendesen megvan csinálva, akkor ezek elnyűhetetlenek. És igaz is mert állt egy kis ideig és még rozsda se volt rajta látható. Jó 1-2 helyen, ott is csak felületi.Szerintetek az nem hátba szúrás a mocinak hogy etz fékrendszert raktam rá. Esetleg egy Etz tankot?
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2040 üzenetére
Hát elől nagyon nem tetszett a dobfék, így lekaptam egész első nyerget, fel az etz-é. Megy majd rá egy etz tank és annyi. A többi marad. Szerintetek nehéz komplett újra vezetékelni a motort? Meg épp ma ésrevettem hogy egy kicsi járatás után melegszik a trafó. Mi lehet az oka?
-
sarkany01
tag
Akinek van egy kis ideje, az légyszives magyarázza el nekem, hogy a megszakítós gyujtásnál a próbalámpás, vagy pedig a sípoltatós beállítást hogyan lehet végezni, ugyanis nálam végig ég meg sípop a szerkentyű.
-
sarkany01
tag
Igen úgy csinálom, ahogy mondtátok, de egyfolytában ég a lámpa ha nyit a megszakító ha nem. Igen egyik a test, a másik a kondisin. Szoktam nézni xmotort. Bírom őket
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2061 üzenetére
Értenek ők hozzá Csak a "sótájm" idejében csinálják a bolondságukat. Nézd meg milyen szépen megcsinálták a Honda vf 750-est is!
-
sarkany01
tag
Fars levegőt hol szívhat a motor? Gyújtás felőli szimeringen kívűl?
-
sarkany01
tag
Igen, olyan karburátorom van. szerintem minden mz-n olyan. De ma csinálgattam és észrevettem hogy én hülye nem is volt váltó olaj benne szóval nagy valószínú hogy itt is farsot szívótt,
-
sarkany01
tag
Már töltöttem bele. A hengertalpot meg fogom nézni, meg a szívócsonknál is. Mikozben cserélem ott lesz felettem fater, majd ő adja az ívet ha nem jó. Igaz oda is a 20X30X7-es szimering kell? Csak azért kérdezem mert a motor még mindig szeret pörögni kis gázadásnál egy olyan 3-4 mp-ig. Aztán szépen visszaál. Kb ezt csinálja egy 10p-ig. Utána nem annyira észlelhető.
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
Az miért van hogy egy kicsit melegedik a trafó?
-
sarkany01
tag
Hát nem tudom eldönteni őszintén hogy most ez átlagos vagy nem. A trafót hogy is kell bekötni, az 1-es a gyujtásról jövő, a 15-ös vagy 51-es nem tudom az meg az aksi + igaz?
-
sarkany01
tag
Nekem a fékbetát ha hiszitek ha nem egyáltalán nem ér bele a tárcsába. Jó nem is nagyon volt használva se a betét se a tárcsa.
-
sarkany01
tag
Kupufigóból a gyárit érdemes felújítani ( elég ramaty) venni egy utángyártott de újat, vagy csináltatni egy belső rezósat?
-
sarkany01
tag
Nagyon sok különbség van a gagyi rezó ( tényleg gagyi) meg a tervezett belső rezós kipufogó között. A belső rezósat úgy tudom a motor teljesítményéhez és egy adott fordulathoz tervezik, így növel a teljesítményen. Vannak a sima rezók, de mivel egy kicsit a gyáriasságot is szeretném tartani a belső rezós kívülről sokban nem üt el.
-
sarkany01
tag
Mostmár nagyjából kezd összeálni a kis ts motorilag. Szerintetek hogy bírná ha mondjuk egy jó 5-7 km keresztül kergetném egy kicsit? Vagy kicsit tovább? Szerintetek mi körül mehet? (majd letöltöm a programot is, amit az előttem szóló ember posztolt, mert ami nekem volt nem tudom mennyire pontosan mért)
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2243 üzenetére
Hát a benzinbe Arol 2t-t vettem. De majd hétvégén megyek úgyis shoppingolni, aztán majd lehet valami drágábbat nézünk bele. De láttam már olyat is hogy a blokkját eléggé felhőzták ( 4 felömlő, ráfúrtak, tervezett rezó) és még úgyis kibírt majd 10.000 km-t és nem volt kímélve. Jó, az biztos igaz hogy szedhette a lábát.
-
sarkany01
tag
Ahogy látom akkor nem a legjobb olajat választottam, de mindegy is mert kb 10 km ment vele a motor. Nem akarom én tuningolni, hisz csak itt a faluba fogok a motorral járni, max a közeli városba és ki horgászni meg ide oda,boltba. És szerintem oda meg elég az a 10 lóerő. ( nem tudom pontosan mennyi) Sőt még sok is. Nekem nagyon szép állapotban van az első fékem. Kompletten. Se a tárcsa nem üt, se nem enged sehol. Nekem a kínom az hogy a benzincsapomnak a menete elszált, így nem tudom rendesen meghúzni így csepeg. De nem nagy beruházás egy új. Majd még csak kíváncsiságból megmérem majd hogy mennyi bár kompresszió van benne. Kíváncsi vagyok
-
sarkany01
tag
Most akkor az olvasottak alapján mennyire megbízható a gumim? Gyári elől is meg hátul is. A számot meg majd holnap mondom. Megéri újra beruházni vagy használt de gyári?
-
sarkany01
tag
Rosszul fejeztem ki magam, a mintázata gyári, de az biztos hogy nem mai gyerek. A motorral mikor elkezdtem foglalkozni még a gyári volt rajta. De szálszakadásos volt meg már nagyonk opott volt! ez ment a kukába. De lent a garázsba találtam még kb egy 0 km-est. Előre is hátulra is. Ez a gyári mintázatú. De biztos hogy nem mai gyerek. Szerintem az is meglehet hogy 2000 előtti. De semmi baja.
-
sarkany01
tag
Szerintetek attól a motor jobban megy ha a kipuffból kiveszem a fojtásokat? ( Nem fogom kivenni csak egy oldalon olvastam hogy azért old fel vmennyi lovat, másik oldalon meg azt olvastam hogy kell a fojtás)
-
sarkany01
tag
Segítsetek már ! A fesszabon ugye van alul a 4 csatlakozó ( oda megy ugye az aksi +, Df, stb) És a fesszabon felül van egy másik csatlakozo. Na azt szeretném én tudni hogy mi. Mert nem tudom oda mi menne esetleg menne-e valami.
-
sarkany01
tag
Igen! Tehát akk közvetlen odamegy az aksi - ??
-
sarkany01
tag
Nekem is úgy van hogy ahol összefut sok vezeték oda volt letestelve az aksi -! Csak aztán szereltem a motort és észrevettem hogy a fesszab tetején is van csatlakozó amin ám nekem nincs semmmi! Meg amit furcsálltam hogy ha aksi +-t odaérintkeztetem a trafóhoz akk szikrázik. De szerintem ez alapvető. De szóljatok ha nem így van.
-
sarkany01
tag
Az miért van hogy mikor a motort be akarom rugni és megrugom akkor nagyon de nagyon ritkán mintha valamibe megakadna a kar visszaengedem egy kicsit a kart aztán már jó. És ez alatt mikor megakad mintha össze érne vmivel a kar vagy nem tudom.l.
-
sarkany01
tag
Igen, nálam is ez van. Jó lenne tudni az okát mert ha a történés megsokszorozódik akk csak ki cserélném ami rossz benne. De most még annyira ritkán jön elő ez az alkalom hogy nem fogom szétszedni. Kb 100 rugásonként egyszer.
-
sarkany01
tag
Nálam is nagyon ritka eset. Nálam a visszarugásnál eddig az a nyerő hogy vagy kéthete papucsban akartam berugni, visszarugott a papucs a lábamról lecsúszott, a lábujjam meg eltörte. Amúgy nálam is nagyon ritka eset. Lefele nem nagyon enged, de nem is nagyon szoktam olyankor nyomni lefele a kart, felfele meg elég ha csak egy fél centit fentébb engedem a kart és már is lehet rugni.
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
Hát már nem azért, de nekem meg pont akkor rugdos vissza a moci, mikor megvan szívatva. Igen, én is rájöttem arra hogy nem kell velük finomkodni, hanem jó emberesen megrúgni. Vettem bele jó kis Isolator M14-eset. Csak úgy szaggatok vele
-
sarkany01
tag
El is hiszem!
-
sarkany01
tag
Szerintetek az normális hogy az órám csal +-ban 4-5-t? Gps 110-et mutatott. Óra meg majdnem 115-6-ot!Ahoz képest hogy Ts a Falumban lévő 150-es Etz-t simán megszórom kullog mögöttem végsebességben is meg gyorsulásban is ahoz képest hogy az Etz meg újabb.!
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
Figyelj, én nem tudom. A hengerhez nem nyúltam, nem is szedtem szét. nem tudom nincs-e esetleg fel rottyantva egy kicsit. De míg nincs baja, nem is fogom szétszedni.
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
81 vagyok Fater azt mondja nincs megfúrva.
-
sarkany01
tag
Nem patent az annyira. Állt egy kis ideig.... Majd meg nézem már jobban hogy mi az ami más. Lehet a fúvókázás. De majd megkérdezem azt is nem-e 4 felömlős vagy valami.
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
A hátsó két lábtartót még életre lehet valahogy hozni? eléggé nyaklik meg csikorog mikor nyitom ki. Vagy ink megéri megvenni a boltit?
-
sarkany01
tag
Mindenesetre én akkor is úgy indítom a motort, hogy 2 szívatás aztán rá gyújtás és pöfög is. Mikor gyújtással szívattam szeretett visszarugdosni, de ez így el van kerülve.
-
sarkany01
tag
Na szóval! Kérdeztem több helyről is, és a válaszok azok voltak hogy mikor megvan szívatva ugye, akkor az arány változik, több benzin és kevesebb levegő jut a hengerbe. Ez által ha rajta van a gyújtás akkor ugye szikra van, és körülbelül mindegy hogy hol van a dugó szinte robbanna egyből. Azaz fel se ment a holpontra a dugó, és már robbant is lefele, és ugye ekkor löki vissza a kart rendesen. És gyujtás nélkül soha de soha nem rug vissza.
-
sarkany01
tag
Teljesen mindegy, amelyik motor össze van rakva rendesen, teljesen mindegy melyik módon indítják! Ha indul az egyikkel is fog, ha nem indul a másikkal sem fog. Ennyi! Egy biztos, gyujtás nélkül soha nem fog visszarugni, de egy bizonyos szempontból az is igaz lehet amit te állítasz!
[ Szerkesztve ]
-
sarkany01
tag
Inkább azt mondjátok meg, mi a legkíméletesebb módja a kipufogó kiégetésének?
-
sarkany01
tag
Hát mikor hozzáfogtam foglalkozni a géppel, már akkor is tömődött volt. De gondoltam majd kiég, de nem így lett. Mondjuk nem is szoktam tartósan húzatni neki, egy olyan max 5-10 mp nyélgáz és szevasz. Csak remélem hogy az égetősnél nem fog a króm megrekkenni.
-
sarkany01
tag
A lilás torokcső a rosszul beállított gyujtástól van. A ba***** nagy utógyújtás okozza.
-
sarkany01
tag
Hogyan tudom megnézni hogy a motoromon van-e töltés ?
-
sarkany01
tag
Köszönöm a válaszokat. Így is lesz. Szerintem van töltésem, de biztos ami biztos. Még egy kérdés. Ugye már az előzőkben is írtam hogy kisgázadásnál felpörög a motorom. Most ez a dolog mintha erősödött volna. Mitől lehet? Esetleg lyukas az úszóm? Nem zár eléggé a szívató?
-
sarkany01
tag
Igen TS van.És igen gumi pogira végződik. De most ha nem zár rendesen akkor feszítsek rajta? vagy a végével csináljak vmit? Vagy esetleg a benzinszit a rossz? Bár azt kétlem.
-
sarkany01
tag
Én értelek, de a gyúkjás felőli szimering kicserélve. A kuplung felőli oldalon gondolom nem szív olajat, mert a gyertya szép barna. De majd hidegindítót fújok a motor járása közben a karbi meg a csonk közé, esetleg a hengerfejhez. De másra nem tudok ganyakodni.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen