Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dik

    őstag

    válasz FeniX- #4028 üzenetére

    Hujjuj elég veszélyes kérdések ezek. :)
    Lesz majd aki agyon dicséri, de az olyan összegekbe kerül hajjaj mire oda jut az ember(és ez nem vicc!!!). Nem lebeszélni akarlak róla persze vannak problémák amikkel meg kell tanulni együtt élni. A lényeg szervíz igényesebb mint a japó csodák és embertelen hitványak(minőség, méretpontoság) az utángyártott alkatrészek zöme. Ha jól össze van rakva akkor azért elmennek ezek sokat(30+ ezer kilóméterekről beszélek, de sokban függ a pilóta csuklójától is :D ). Ha sikerül gyárit(alkatrész vagy bármi...) találni bármiből használhatót hozzá akkor nincs baj, de az egyre nehezebb...
    Végsebességre meg nem kell csodákat várni egy 125 4T-hez képest. Gondolom annak 80 körül van az utazója és nem nagy fogyasztással. Ezzel 100 körül lesz és 5l fogyasztás körül(ha minden jól megy). Persze 250 beszélek.
    1:50 full szintetikus olaj vagy fél szintetikus. Ásványi kerülendő. Pénztárca függvénye a milyen fajtát....
    Elküldeni meg ugyan miért akik itt maradtak elvakult fanatikusok MZ terén. :DDD :D Fanatikus m.rhák. :DDD :D Persze etz 250 a gép a többinek meg ne higyél! Akárki próbál meggyőzni másról!!!!! :)

    "A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"

  • Francia91

    veterán

    válasz FeniX- #4028 üzenetére

    Na, otthon vagyok, gép előtt
    A 250-es ETZ-ről írok, mert azt jobban ismerem, a kis ETZ-vel csak mentem.

    - Nemtudok olyan típusról, amit el kéne kerülni, ha van is olyan, olyat nem találsz itthon :)

    - Vásárlásnál a váltóra kell odafigyelni, menet közben végig váltogatni, meg visszafele, mert tipikus jelenség., hogy a 3-ast nem veszi be (nagy ETZ-nél). De külön felsorolnivalót nemtudok írni, amit tudsz, át kell nézni rajta. A legnagyobb melléfogás talán a főtengelyről leforgott kuplung, mert ott főtengelycsere. Gyári új főtengely fehér holló (és drága) kategória, az utángyártott elvileg használható, de természetesen nincs olyan, mint a gyári

    - Az alkatrészutánpótlás tényleg trágya, példának kezdhetjük a féknyereggel és a főfékhengerrel. Egyikhez sem kapsz normális cuccot. Ha a gyári főfékhenger elkezd ereszteni, vedd le róla, és vegyél egy Grimeca másolat főfékhengert. Ha szükséged van rá, itt linkelem Neked, amennyiben Mz-t veszel. Féknyereghez nem kapsz norméális karmantyút és porvédőt a boltban. MZ kupások által lehet venni normális karmantyúkat, de boltban ne keress. amit ott kapsz, azok szemetek. Dugattyúból, hajtókarból kapsz aránylag használhatót (dugattyúból Berta vagy Almot). Érdemes vadászgatni a gyári alkatrészeket bontásokból pl Jófogásról, persze tudni kell, hogy mit szabad megvenni, és mit nem.

    - Felújított blokknak sokat ki kéne bírnia. De nem mindegy, hogy Te most itt mire gondolsz? Csak a henger-dugó párosra, vagy az egész blokkra? Egy fúrt hengernek, megfelelő illesztéssel, megfelelően bejáratva 40-50 ezer km-t el kéne mennie. A blokknak többet kéne bírnia

    - Arol 2T szintű olajat ne tegyél bele, tulajdonképpen az API-TC szabványnak felelljen meg az olaj (hátulján fel vannak sorolva ezek). Én pl Mol Sprint 2T félszintetikus olajat használok, gyári (1:50) keverési aránnyal. Nem kell sűrűbbre keverni, még bejáratás alatt sem, aki azt mondja, az hülyeséget mond

    - Ha nincs agyonkopva a gyári karburátor, akkor 5 liter környékén kéne fogyasztania egy 250-es ETZ-nek. Ha szar a gyári karburátor, akkor az utángyártott új felejtős, mert az még a gyári kopottnál is szarabb tud lenni :D
    Nekem nem gyári karbim van, de 5,3 literrel eljárok túrákon, vagy utassal

    A 250-es ETZ jobban ajánlanám Neked, mint egy 125-ös vagy 150-es ETZ-t. 21 lóerő, a mai közlekedéshez megfelel, 90-100-as tempót lazán tudsz vele tartani, a tartósan nagyobb sebesség (110-115) meg nem a legjobb neki. Főleg ha városon kívül mennél vele

    Pár dolgot érdemes egyből modernizálni rajta, pl elektronikus feszültségszabályzót dobni a gyári mechanikus helyére, a gyári bimetálos irányjelző relét cserélni egy autóéra pl, ami 12 V-os, és még akad pár apróság :)

    Nekem 251-es ETZ-m van, de ebbe sok pénz és meló van, túrákra és napi közlekésre megcsinálva. Kigyógyítva a betegségeiből abszolut megbízható motor

    [ Szerkesztve ]

    "Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

Új hozzászólás Aktív témák