- eBay
- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Nincs a terven, hogy bármi is leszálljon.
Starship biztos, hogy óceán fenék, ott az a kérdés, hogy a hőpajzs bírja-e vagy szétesik. A Superheavy landolást vagy megpróbálják vagy nem, majd kiderül. Annak az esélye, hogy az sikerül elsőre elég kicsi, igazából a próbálkozás is csak bónusz tapasztalat.
Még ha nem is sikerül már olyan kevés üzemanyag lesz benne, hogy túl nagy kárt elvileg nem okoz.Arra is elég kicsi a esély hogy maga a kilövés és a pályára állás nem sikerül, ebben elég nagy tapasztalta van már SpaceX-nek, de mivel teljesen új, így semmi se lehetetlen.
Hacsak Musk nem csinált megint valami baromságot(sürget), nem hiszem, hogy a mérnökök kockáztatnának egy nem elég biztos kilövést, mert ha indításkor felrobban az minimum +18hónap alsóhangon.
-
vicze
félisten
És metán honnan terem a Holdon? Meg egyéb. Nem a ami életünkben lesz, illetve teljesen más technológiával. Mars is nagyobb eséllyel lesz elérve egy nukleáris hajtóművel, mint bármi mással. Pusztán az idő és a távolság miatt nagyon másnak nincs értelme. (Más kérdés, hogy mi értelme Marsra menni úgy általánosan.)
-
vicze
félisten
Elsősorban technológiai probléma, "Az űr nagy. Tényleg nagy..." és lehet hogy ez az egyik legkisebb probléma.
Nyilván ott a felfedezés vágya, de valóságban azt robotok sokkal hatékonyabban és biztonságosabban megtehetik, mint az ember, eléggé felesleges ember életet kockáztatni, csak mert ért. Gazdaságilag is csak akkor van értelme Holdra menni, ha a He3 tényleg működne fúzióhoz, amit nem tudunk.Valósan csak az üzembiztos fúzió és energia problémáink megoldása után tudunk továbblépni.
-
vicze
félisten
válasz Gargouille #18 üzenetére
"Pár éve az is ugyanilyen köznevetség tárgya volt, hogy egy rakéta egyben visszatérjen és leszálljon függőlegesen."
Csodás urban legend, de semmi más. a '70-es évek óta ez volt a cél, és 90-es évek elején megvoltak a prototípusok, amik pénz miatt nem lettek továbbvíve. Szerencséten DreamCatcher ami talán idén szintén feljut, 80-as évek végéről származik...."(olcsón)"
Musk hazugságaira értelmetlen építeni. 5milliárd van hazudva a HLS szerződésben, most tart a fejlesztés költsége ~4-nél.. Én 10-re saccoltam 3éve, lehet több lesz...
A kilövésen kenti költségről meg akkor beszéljünk, ha eljut odáig, jelenleg a NASA-nak 1db holdraszállás 2,5milliárdba került."lényegesen leegyszerűsíti egy potenciális hold- vagy marsbázis megvalósítását"
Az egész Starshipnek a valósában 0 köze van ehhez, a Starship valós célja a Starlink V2 kiépítése, hogy nyereségbe fordítsa SpaceX-et és tőzsdére vigye, hogy pénzt csináljon belőle, ez a masterplan...
Értem, hogy szép scifi álmokat(meg CGI-t) jobban beveszi az ember gyomra, mint hogy a milliárdos még több pénzt akar csinálni... -
vicze
félisten
"lehetne biztosítani az emberiség túlélését egy globális kataklizma esetén is"
Amennyiben van technológiád Mars kolóniára, akkor a másik eset megakadályozására is van. Továbbra is egy értelmetlen lázálom marketingelése semmi más. Mars Society egyik legnagyobb hülyesége amit terjesztenek.Önfenntartó kolóniához jelenleg nincs technológiánk, és még jóidig nem is lesz, egyik égitesten se.
Mit nyersz egy Mars kolóniával? Még hosszútávon se sokat, azt kivéve hogy ott vagy.
-
vicze
félisten
válasz Gargouille #27 üzenetére
"A NASA jelenleg 2 milliárd dollárért tud építeni egy egyszer használatos rakétát, ami képes eljutni a holdig."
Valószínűleg jóval több, a 2milliárd, csak egy random becslés.
De egsész pontosan semmit nem tudunk a Starship költségéről, csak a fantázia számokról, amit Musk mondogat, csak épp az üzemanyag drasztikusan többe kerül, mint amit ő mond 1 kilövésre, egy kicsit kéne gondolkodni csak...Azzal ugye tisztában vagy hogy Sharship csak LEO-ig tud eljutni és többszöri tankolásra van szükség, hogy a Holdig eljusson, Marsra pedig elméletileg csak a Holdról lenne képes eljutni?
"Az Artemis programnak is része a Starship"
Konkrétan leírtam...
2,5milliárd ingyen pénz Musk-nak. Már most 1,5év csúszásban vannak a fejlesztésben, így jelenleg kicsi a esélye, hogy Artemis 3-ra ('25 vége talán) elkészül. (Más kérdés, hogy általánosan kétlem, hogy lesz egyáltalán Artemis 3...) -
vicze
félisten
"Ez ugy mukodik, hogy ha valamihez nincs technologiank, akkor kifejlesztjuk."
Tehát ha nagyon akarod akkor lesz technológia, akkor akard nagyon az a fránya fúziót... Nem nem úgy működik.Még egyszer Falcon SH + Starship LEO-ig tud eljutni, és ott vége, üzemanyag nélkül nem tud továbbmenni.
"emberiseg szamara univerzalisnak tekintheto haszna is?"
Ezt ugye nem gondolod komolyan, hogy bárki puszta jó szívből csinálja?Leírtam a Starship célját és miért építi, a többi porhintés.
A Holbázis tök szép és jó, ha úgy tekintünk rá mi az űrkutatás elősegítésére. Tovább menni viszont egészen addig nincs értelme, amíg nem tudunk nagyságrendekkel gyorsabban haladni, mert akkorák a távolságok, hogy gyakorlatilag értelmetlen emberek számára. A Starship ezen nem változtat semmit.
Még egyszer a jelenlegi technológiánkat hiába fejlesztünk akárhova, egyszerűen nem jutunk messzebb vele. Olyan áttörés kell, aminek a jelenlegihez semmi köze, és olyan mértékű amit tényleg még elképzelni se tudunk.
-
vicze
félisten
válasz Gargouille #27 üzenetére
"Lehet az én ismereteim korlátosak "
Ez kimaradt... Let me Google it for you...
Tessék, nem teljes a wiki lista csak mondom. -
vicze
félisten
De elolvastam és ismerem ezt a vágyálmot. Én is tökre szeretném, és egy tök szép elképzelés, de teljesen ignorálja a fizikai valóságot.
Olyan dolgokat hagytok figyelmen kívül, hogy Marsra eljutni a Starship valósan csak nagyon kis időablakokban tud. 5 évene van a 8hónapos utazási idő, a többiben, meg drasztikusan több, akár 2év. És ezeken csak marginálisan tudunk javítani, drasztikusan más meghajtás nélkül.
-
vicze
félisten
Tehát akkor nem érted mi történt a DART során? Az elméletet tesztelték, hogy működik-e. Működött, egy 15kg-s tömeg eltérített egy 100m átmérőjű aszteroidát, jobban mint várták.
Tehát azt mondod, hogy az emberiségnek nagyobb esélye van a Marson önfenntartó kolóniát létrehozni, ahol se atmoszféra, se másneses mező, se más nagyon életet segítő körülmény, minthogy észrevesgyünk időben egy Föld felé közeledő objektumot és időben missziót indítsunk, hogy eltérítsük?
Még egyszer szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy az űr nagy, a távolságok hatalmasak és nagyon kis változtatásoknak nagyon nagy hatása van. Egy közeledő objektum nem a semmiből pattan elő és nem filmekben vagyunk.
-
vicze
félisten
válasz Gargouille #44 üzenetére
Tehát akkor a mondatot nem sikerült értelmezni...
"'70-es évek óta ez volt a cél, és 90-es évek elején megvoltak a prototípusok"Továbbra is ez volt az állításod:
"Pár éve az is ugyanilyen köznevetség tárgya volt, hogy egy rakéta egyben visszatérjen és leszálljon függőlegesen."
Tehát úgy próbálod beálíltnai, minth a lehetelent csinálta volna meg SpaceX, mikor ezt próbálják már megcsinálni igen régóta, működő prototípusokkal. Szerinted honnan jöttek a mérnökök, akik megcsinálták SpaceX-nél vagy BlueOrigin-nél? -
vicze
félisten
Azt az apróságot nem veszed figyelembe, hogy az a teher a sajátjuk, és nem másé, tehát nem bevétel, hanem kiadás. A jelenlegi fellövéseik több mint 60+%-ka saját rakomány, akkor ez hogyan is életképes? Starshipnél ez lehet, hogy 99%-k lenne, ahogy a Heavy-re se találnak rakományt.
Vagy ez a "If you build it they will come..."?
A konkurencia hiánya pont azt is mutatja, hogy a piaci kereslet problémás.
A BO ugyan úgy a saját rakományát lövi majd New Glennel elsősorban. -
vicze
félisten
válasz Gargouille #53 üzenetére
"50 év alatt miért nem sikerült senkinek sem megcsinálni élesben?"
Még egyszer ez nem igaz."Miért nem épített a falcon előtt senki ilyen rakétákat "
Pénz.
SpaceX már eladott kilövéseken kísérletezte ki 5év alatt, mondhatni elég olcsón így.
Nem mellesleg BO 1hónappal előzte őket, méghozzá, egy folyamatosan szabályozott meghajtóval és nem úgy mint SpaceX, hogy utolsó pillanatban begyújtja a hajtóművet és vagy eltalálja vagy nem. (Merlin nem képes a tolóerő szabályozására, Raptor már erre lett fejlesztve.)"sokkal gazdaságosabb mint az egyszer használatos eszközök?"
Az űr siklóról hallottál? (Minden eleme újrahasznosítható volt.)"És most miért akar mindenki ilyet építeni mégis, ha eddig nem akart?"
Tehát leírom, hogy a 70-es évek óta akartak, erre neked az jön le, hogy nem akart. Grat.."egészen eddig senki nem gondolta úgy, hogy ez működőképes lehet,"
Az egész Wiki link ennek mond ellent... -
vicze
félisten
válasz Gargouille #61 üzenetére
"ISS-en fél éveket lehúznak az asztronauták súlytalanságban - igaz, a föld mágneses mezejének védelmében - és életben maradnak."
437.7 nap a rekord(pont a Marsi transzfer lehetősége volt vizsgálva) és alig tudott járni visszatéréskor. Csontsorvadás, izomsorvadás, van olyan izom, amit nem tudsz edzeni ilyen környezetben.
Pont az ilyenekről beszélek mikor azt mondom, hogy ignoráljátok a valóságot, és csak szépen ki van csipegetve ami épp tetszik.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Németh Péter #65 üzenetére
Végsősoron akkor a FSH lanolását megpróbálják szimulálni(lebegtetni víz felett), itt a pontosság érdekes, mert mocsok kicsi a tolerancia a valós landoláshoz. Viszont a Staship-ét landolása nincs tervben (nem lesz benne elég üzemanyag?), jó az volt már tesztelve valamennyire.
-
vicze
félisten
válasz Gargouille #68 üzenetére
Nem tudom észrevetted-e, de oszoknak volt más problémája is... Mai napig egy 60-as évekből származó rakétát használnak...
Kína '96-ban kezdték orosz technológia vásárlásával és csak egy űrállomásig jutottak a looserek...
India költségevése még most is alig éri el az évi 1 milliárdot, örülnek ennek is nem kicsit.
Mielőtt hozod Japánt, őket több 2. VH után több megkötés is korlátozta rakéta fejlesztésben, amiket csak pár éve oldottak fel."A vagy eltalálja vagy nem-re, ha jól láttam a falconoknak 221 indításuk volt, ebből 219 sikeres. Szerintem eltalálja."
Aha... 182 kísérlet 173 sikeres, utolsó mellé 2021-ben."Kivéve a két hordozórakéta, meg az üzemanyagtartály, aminek a hátán ült"
Akkor ideje utánaolvasni... minden amit felsoroltál újrahasznosítottak. Sőt még mindíg teszik darabjaiban az SLS-hez..."A starship-nél ha jól tudom a tervek szerint nem lesz ilyen sem, kábé mint a repülők."
Álmok vs. valóság... -
vicze
félisten
válasz Interceptor #75 üzenetére
"hidegháború után 40 évig kis túlzással egy helyben topogtunk."
Ez ugye rohadtul nem igaz. Csak nem öltek értelmetlenül pénzt olyasmibe, aminek 0 valós haszna van, és kutatási értéke is rettentően kicsi a beleölt erőforrásokhoz képest.
Pontosan ez a probléma egy mindenkori Mars misszióval is, hogy azonkívül, hogy elmondhatjuk, hogy ember szállt le, 0 valós haszna van. A szükséges technológia már rendelkezésre kell álljon hozzá nem ott vagy közben lesz kifejlesztve, mivel még egyszer és ez továbbra is ignorálva van, hogy évek odajutni és évek vissza... Ember odaküldése olyan mértékű erőforrás mennyiséget emészt fel, hogy semmi logikus indok nincs rá. Robotokkal sokszorosan hatékonyabban meg lehet tenni drasztikusan kisebb erőbefektetéssel.Jelenleg is csak is kizárólag azért megyünk a Holdra mert egy új "Spece Race" van USA és Kína között, különben nem történne meg. Az meg hogy megéri-e... Inkább a lassan ócskavas űrállomás kéne lecserélni egy modernre, aminek valós haszna lenne rövid és hosszútávon is, de inkább Holdra szállunk me...
A Holdra jutás töredék összegéből lett egy JWT megvalósítva, vagy Jupiter, Plutó, Szaturnusz missziók, aminek mérhetetlenül több kutatási értéke van, mint ember Marsra juttatásnak. Szerintem kevesen vannak akik annyira szorgalmaznák az űrkutatást mint én, és pont ezért nem látom értelmét olyan dolgokra pénzt kidobni és erőforrást pazarolni, mint a Marsra szállás. Valós kutatást kell csinálni, hajtóműveket fejleszteni és kisérletezni, draszikusan több szondát küldeni a bolygókhoz, nagyobb/több telekszkópot felküldeni, soroljam? Ez mind sokkal többet visz előre, mint egy puszta emberi hiúságból elpazarolt projekt. -
vicze
félisten
Jelenleg, semmi se utal arra, hogy ehhez hozzá fog járulni. Még arról sincs semmilyen konkrét elképzelés, hogy hogyan fog bármit is deployolni. Tudom nagyon jól hogy vannak random CGI-k, amiknek nincs semmilyen valóságalapja, ezért is változnak néha havonta...
Pontosan ezért volt a Space Shuttle is borzasztó ritkán használva bárminek a felvitelére, gyakorlatilag csak olyasmi ami nem fért bele másba. (Illetve volt olyan is, mikor ki volt adva, hogy azt kell használni, mert el kell adni valahogy...)
Mivel bárminek ami messzebb megy kell extra üzemanyag és meghajtás amúgy is semmi értelme felcipelni egy + rakétát csak azért, mert a gyakorlatban úgy kisebb súlyt tudsz felvinni, van egy csomó veszteséged. Tudom tudom jön az olcsó mantra... De ezt nem tudjuk csak mondják, és ettől nem lesz jobb a felhasználhatósági területe.
Csak egy példa, FH eddigi legnagyobb payloadja 6T volt, és elvileg 60+-t tud...Szerk: Pl. Az ok, hogy csak a SuperHeavy-t használod, hogy felvidd a terhet, de a Starship tök feleselges hozzá, csak elvesz a hasznos teherből, és semmi haszna nincs.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Konkrétan leírtam miért fejleszti a Starshipet, mert máshogy a Starlink projekt (ami valósan pénzt termelhet elvileg) nem megvalósítható illetve fenntartható gazdaságosan. Musk-nak nem számít, hogy van-e vagy lesz-e rá más teher, nyilván próbálja eladni másra is, az extra haszon.
Space Shuttle-nek a túlnyomó többségben mint minden NASA projektnek (Apollo után), az volt a problémája, hogy politikailag szét lett cincálva és a STS is csak nyomaiban lett azt, mint aminek Von Braun anno elképzelte. Ő már a Marsra ment volna a 90-es években.
Space Shuttle-t 90-es évek elején le kellett volna cserélni.Amúgy a Space Shuttle hasonlatot félreétetted, a működési elvre céloztam. Nem hatékony egy extra járműben vinni egy LEO-n túlra szánt eszközt. Ezért mondtam azt, hogy maga mint űrhajó a Starship nem tudja azt amit írtál, jelenleg nincs semmi olyan tervük, ami ebbe az irányba mutatna. Egyenlőre annyi biztos, hogy LEO-ba tud műholdat vinni, a többi meg CGI. A HLS megvalósítása is elég "érdekes" lesz.
De most akkor azt mondod, amit feljebb írtam, hogy meg kell építeni, hogy legyen rá teher... Te azt mondod, hogy lesz, én meg azt hogy nem. Kb. itt tartunk.
SuperHeavy pedig külön van, az nem a Starship, és a boostert magát hasznosabbnak találom, mint a Starshipet.
Szerk: Jucie-t elhalasztották.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Next try Szerda...
-
vicze
félisten
14:45 a stream kezdete. Valószínűleg 15:30 a kilövés.
-
vicze
félisten
Hát túl sok minden nem sikerült összességében.
Legalább a kilövés ok volt félig meddig.5 Raptor hallt meg, 3 el se indult 2 megsült(1 kialudt és elindult újra), még ott is sokat kell javítani a megbízhatóságon.
Még nem mondták, de elég esélyes, hogy felrobbantották, mert nem történt meg a szétválasztás.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Először repültek.
A Merlin egy 10éve használt kiforrott hajtómű, ez meg teljesen új, úgy hogy gyakorlatilag évente újraépítik.
Az is elég esélyes, hogy olyanokat raktak rá,a miknek nem voltak biztosak a működésében, mert úgyis tudták, sülyésztőben végzi, így nem volt kockázata.Majd pár hónap múlva meglátjuk mekkorát tudnak ugrani. Illetve, hogy mit jelent, hogy ilyen kevés célt sikerült elérni.
-
vicze
félisten
Amúgy 2:52-kor kellett volna megtörténjen a szétválás.
2:49-kor kellett volna legyen a cut off, de elég egyértelműen mennek tovább a hajtóművel és dől tovább, ekkor kezdett el kontrollálatlanul pörögni.Az viszont nagyon nem értem, hogy miért kell átbillenjen a szétváláshoz, az rohadt veszélyessé és bonyolulttá teszi.
-
-
vicze
félisten
Most így visszanézve, a 2 nagyobb lángcsóva MaxQ előtt 1-1 meghajtó felrobbanása volt.
1:17-nél látszik, hogy 6 van kiesve és 5-öt mutat a grafikon. Mind a két robbanás magával vitt egy másik meghajtót is, az egyik ami "visszajött" az valójában ki volt esve, szóval tuti hogy 6 esett ki, így pedig lehet, hogy nem volt elég a tolóerő, hogy megfelelő magasságba vigye a szétválasztáshoz, ezért nem történt meg, a flipp meg nem a Starshippel van tervezve, így az totál kibillentette a tervezet pályából és elkezdet kontrollálatlanul pörögni.
Szóval egész egyszerűen lehet, hogy túl sok hajtómű esett ki és ezért nem tudták elérni a kellő magasságot.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Wikin már 8 kiesett hajtóműről írnak...
"Starship's maiden orbital launch attempt also mark the most thrust ever produced by a rocket. However, because SpaceX has intentionally minimized the launch protection infrastructure (such as not installing a water deluge system or a flame diverter), the rocket has caused severe damage to the spaceport and surrounding infrastructures. The underlying concrete ground that is under the launch mount and the rocket was completely blown off, leading debris to shower the spaceport and dust to fly to outside the launch exclusion zone. "
Utolsó mondat eléggé szívás, mert esélyes hogy még részletesebb lesz az FAA vizsgálat és tovább fog tartani + a köv teszthez tuti követelni fognak extra biztonsági intézkedéseket. -
vicze
félisten
Ezen elég jól látszik, hogy ez bizony hajtómű probléma volt, és nagyon gyorsan elvesztették a kontrollt valójában, megingás. Tehát max. 3db hajtómű eshet ki, minden további végső soron azt jelenti, hogy sikertelen a kilövés.
A Raptor megbízhatóságán így sokat kell még javítani. -
vicze
félisten
Legújabb elméletek alapján a kilövő állás darabja rongálták meg a hajtóműveket, és akkor pusztán ezért nem sikerült továbblépni.
Amúgy rengeteg gépet az építkezéshez otthagytak ami mind kvázi el lett ppusztítva.
Tök olyan mintha nem számítottak volna erre a puszításra, amit nem igazán értek... -
vicze
félisten
Na ez elég jó tényállás.
Gyakorlatilag kvázi csak mák, hogy nem robbant fel a startkor a törmelék miatt. Az se egyértelmű, hogy hogyan megoldható az egész, mert kb. az egész kilövőállást át kell építeni és radikálisan átalakítani, ami nem 2-3 hónap lesz. Máskülönben nem fog változni az eredmény. És leginkább a hely szűke miatt problémás az egész.
Sőt elég esélyes, hogy az FAA meg fogja követelni, mert a törmelék és a zaj okozta szennyezés is nagyobb volt jelentősen, mint amit a környezeti hatásvizsgálatban mondtak.
Továbbra is iszonyat szar helyen van ez a bázis....[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
A floridai helyszín az a Kenedy space center 39A, a Saturn V és a Shuttle kilovő állása. Ott már meg van a teljes infrastruktúra, nem kell semmit csináljanak.
Ja és a talajvíz alatt azt értsusk, hogy konkrétan az Golf öböl, mivel kvázi egy homok zátonyra van építve az egész a Rio Grande torkolatában.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Akkor van egy eddig a "sokszor"-ból.
2020 ősz(szept-nov.) helyett 2020 március.
Mondjuk tekintsünk el a 2017-es teasertől, ahol '19-'20 volt megadva.Többi a sokszorból?
Mindjárt átmegyünk Apple fajta "courage"-be, milyen bátor hogy újra és újra az emberek pofájába hazudik. Lehet mások azért nem teszik mert rendelkeznek ilyen gerinc nevű szervvel...[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Donki Hóte #196 üzenetére
"hordozórakétát a Mexikói öbölbe irányították..."
Nem irányították, teljesen elvesztették a kontrolt úgy 1perc körül. Onnantól a rakéta probálta kompenzálni a kieső hajtóműveket, de a kiesett vezérlés miatt már nem tudta és az egész csak kontrollálatlan zuhanás volt 2:40-től, miután önmegsemmisítették.A PR nyilván azt mond amit akar, meg mindenki azt mond pártállástól függően amit akar.
Gyakorlatban a kilövő állás "hiányosságai" miatt nem tudjuk milyen készültségi állapotban van, és mik a valós képességei.
-
vicze
félisten
Nagyon nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy nem tudták egész pontosan (nem Musk, hanem az igazi mérnökök), hogy mi fog történni a kilövő állással. Nem első bálozók. Hát némi infót kaptak, de nem túl sokat igazából, mert nagyon kevés rendeltetés szerű működés volt.
Az egésszel kapcsolatban az az érzésem, hogy kilőtték mert ki kellett lőni PR miatt, mert már túl nagyok a csúszások, és valami eredmény kellett. Elég ha csak Musk fejét nézed végig a control centerben, kb. unott pofával üli végig az egészet, mintha ott se akarna lenni, pont azért mert nagyon jól tudta ő is hogy mi fog történni.
Nem tudom összességben hogy érte meg az egész, úgy hogy kapnak most a nyakukba egy jóval szigorúbb FAA vizsgálatot és esélyesen extra feltételeket, ami még több csúszáshoz vezet.
Összességében ha van egy értelmes kilövőállásuk akkor sokkal többet is elérhettek volna(???). Amúgy a két legkritikusabb dolog amit tesztelniük kell, az a hőpajzs és hogy az mennyit sérül vagy sem visszatéréskor. És a másik legfontosabb a Super Heavy landolása. Ez a kettő olyan kritikus, hogy ha nem működnek, az éveket jelenthet.
Pontosan ezért voltam annyira kiakadva a HLS választáskor, hogy nem 2 pályázat lett, és a NASA a lehető legrizikósabbat választotta, ami drasztikusan késeltetheti az egész Artemist. (HLS demó 2024 tavaszáig kéne megtörténjen.)
Most nagyon könnyen az lehet hogy eljutunk Artemis 3-ig és nem lesz HLS... -
vicze
félisten
"kibirta a max-q-t a raketa"
Ha nem bírta volna ki (jó igen legalább ez le lett tesztelve), akkor egyáltalán miről beszélgetünk? Ez elég alap kéne legyen, igen a szilárdságról biztos kaptak elég sok adatot és már tudják azt is hogy mekkora terheléstől roppan össze.Nem haszontalan volt, hanem csak kevés.
A vízárasztó rendszert, amúgy 2hónapja szállították le.
ddekany:
"Gondolom egyszerűen úgy becsülték, hogy kibírja a "padló" a startot."
1000%, hogy tudták hogy nem bírja ki nem vételen, hogy 30%-on csinálták a static fire-t és már ott is jócskán sérült a beton, részben újat kellett önteni, még egyszer 30%-on...Jester01: "A hőpajzs fontos az újrafelhasználhatóság miatt de se a starlinkhez se a lunar starshiphez nem kell feltétlenül. "
Ezt azért gondold át még egyszer, szerinted akkor minden Starlink fellövéshez építenek egy Starshipet és utána tengerfenék? Már csak a hajtóművel több milliós tétel, és akkor a többiről nem is beszéltünk egy fullos Starship esetében.
HLS-t meg kell tankolni, amiről még senkinek sincs semmilyen fogalma, hogy hogyan, mert még soha senki se csinálta. Illetve akkor 8-10 Starshipet szintén kidobnál, hogy megtankolják?
100x-ra a Starship csak is kizárólag LEO-ba tud eljutni, ahhoz hogy tovább menjen, meg kell tankolni. (Marsra kb. lehetetlen, hogy eljusson és visszajöjjön emberekkel a fedélzetén, mert még felszállni se tudna a Marsról...)Tehát a HLS-hez még az is ki kell találják, hogy hogyan kell űrben tankolni, na azt valósan soha senki nem csinálta még. Enélkül nincs HLS.
Szerk: Szóval tudták mi lesz, nagyon jól. (A videó január végi...)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Battlefield 3
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vicces képek
- További aktív témák...