-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok. Egy fura kérdésem lenne, hátha valaki tudna segíteni. Adott egy Aprilia Atlantic 500 nagyrobogó 2002-es (nem a Sprint verzió). Édesapámé. Már sokmindent megnéztünk, cseréltünk, javítottunk rajta, végülis tökéletesen működik. Viszont van egy banális problémánk. Egyszerűen nem tudunk hozzáférni vagy nem tudjuk hogyan kellene hozzáférni a tompított izzóhoz. Minden izzót viszonylag egyszerű kicserélni, de a tompított az olyan helyen van a lámpatestben, hogy nem lehet hozzáférni. Még a csatlakozót sem tudjuk lehúzni. Nincs róla videó, kép, semmi. A könyv, service manual használhatatlan, amit leír, az nem tükrözi a valóságot. Mindent tudunk már róla szinte, beállítottuk az alapjáratot, tudjuk hogy kell motorolajat, közlőműolajat, cserélni.
Ha véletlenül valakinek ilyen motorja van és cserélt már tompított izzót, az ne habozzon, mert bosszantó a szituáció.
Előre is köszönöm, ha bárki tud segíteni![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz -Mosquito- #116170 üzenetére
H11-es. Alulról csak a városihoz fértünk hozzá. Levettük a lámpatest feletti idomot, de onnan nem lehet hozzáférni. A műszerfal melletti két műanyagot kipattintottuk, de onnan max látni lehet hol van, de elérni nem. Onnan csak a többi izzót lehet cserélni.
Amúgy a linkkelt könyv megvan, de azok az ábrák...
Te alulról befértél?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok. Adott egy Aprilia Atlantic 500 nagyrobogó. Szétszedtük Édesapámmal és a variátor szíjra voltunk kíváncsiak. Le még nem szedtük. Megmértük spárgával a külső kerületét, ez 1043 mm, a szélessége pedig 26,2 mm. A gyári szíjméret 1038x28 mm.
A hosszát még csak el tudom fogadni, mert a motoron egy spárgával (levágva és mérőszalaggal megmérve) mérve belefér 5 mm tévedés. De a szélessége tolómérővel 28 helyett 26,2 mm. A kérdésem, hogy mennyi ennek a megengedett kopása? Olvastam egy másik fórumban, hogy a variátor szíjnál mennyi a megedett kopás %-ban, de kíváncsi lennék, itt mit mondtok. Az egész arra megy ki, hogy cseréljük vagy sem. Repedezést nem látni rajta, fogak nem hiányoznak, nem laza. Írás nincs az oldalán. Nem tudjuk mikor lett cserélve, így vettük és az eladó kereskedés nem tudta, mikori a szíj. Mi a véleményetek a cseréről és a megengedett kopás mennyiségére lennék kíváncsi. Illetve, hogy a szíj hosszát hol kell mérni? Mi ugye csak a külső kerületét tudtuk megmérni.
Hálás lennék, ha valaki tudna válaszolni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Topiccsendőr #117042 üzenetére
Köszönöm a válaszod, de mi a megengedett kopás %-ban? Mert maga a csere nem egyszerű és célszerszám is kellene hozzá, plusz a szíj 25-30 ezer Ft körül van.
Amúgy ismét megmértük és 1038 mm a hossza, a gyári méret 1036. A szélessége pedig 26,2, a gyári érték 28 mm.
Máshol olvastam, hogy a megengedett kopás 10-15%, ami ebben az esetben 28 mm-nél 2,8-4,2 mm. Ebben benne vagyunk, mert a 26,2 azt jelenti, hogy 1,8 mm a kopás. Ez 2,8-4,2-höz képest még belefér.
Én csak azt szeretném tisztázni, mi alapján mondod a cserét. -
veterán
válasz Topiccsendőr #117044 üzenetére
Nem számít az ár. Félreérted. Én csak indoklást vártam, minden nap tanulok valamit. Az oka érdekelne, hogy miért javaslod a cserét. Udvariasan kérdeztem, nem voltam flegma, ezért kérlek te is így állj a kérdésemhez. Köszönöm.
-
veterán
válasz -Mosquito- #117047 üzenetére
Sikerült. Az elejét darabokra kellett bontani. De sikerült.
-
veterán
Gondoltam ide is beírom a robogós topic mellett:
Sziasztok.
Véleményt szeretnék kérni a Honda PCX 150 robogóról. Egy 2012-es lesz véve. Bárki véleménye érdekel, de akik használnak, használtak ilyet, azok főként írjanak.
Bármi érdekel, mire kell figyelni, előnyök, hátrányok, bármi. Típushibák, ha vannak.
Előre is köszönöm a válaszokat. -
veterán
válasz norbert1998 #124347 üzenetére
Mert Édesapám 70 éves két gerincműtéttel és egy protézissel a jobb lábában.
-
veterán
Tudnátok ajánlani egy jó robogós webáruházat?
Honda 150-es robogóhoz alkatrészeket keresek. PCX 150-eshez. -
veterán
Itt is felteszem a kérdésem. Ez a fórum élénkebb, mint a robogós.
Sziasztok. Egy kérdés Honda robogóval kapcsolatban.
Alapjáraton indítás után nagyon enyhe vibrálást lehet megfigyelni az elektromos rendszerben. Úgy értem a műszerfalon, az első-hátsó lámpák esetében enyhe fényingadozást, vibrálást lehet látni, ahogy a motor jár. Gázadásra így sűrűsödik, majd szemre eltűnik a vibrálás magas motorfordulaton. Ez utalhat bármilyen hibára?
Egyébként semmi más jelenséget nem tapasztalni. A töltésre rá lett mérve, az egyenletes, nem ingadozik. Tehát a generátor jól tölt. Akksi agm, új.
Köszi előre is a válaszokat! -
veterán
válasz Topiccsendőr #124500 üzenetére
Köszi, akkor megnyugodtam.
Tamás9x: Neked is köszönöm a válaszod! -
veterán
Sziasztok. Tavaly vásárolt motor újonnan télen kis házban (fém ház) volt tartva letakarva és kivéve az akksi. Visszatettem az akksit, indult is pöccre. A motor alatt kisebb sima víz lett röviddel beindítás után. Se szaga, se íze. 10 fokban történt mindez és viszonylag párás az idő.
Valakinek tippje, mi lehet? -
veterán
válasz Topiccsendőr #140307 üzenetére
Köszönöm.
Én még sima páralecsapódásra gondoltam. A tágulási tartály alja kicsit vizes és arra ahogy melegedhetett fel, úgy kicsapódott rá a pára és az csöpöghetett le. Ha fagyálló lenne, annak édeskés lenne az íze és nem száradna fel. Nekem ez volt a tippem.
A te tippedre nem is gondoltam. De az még valószínűbb.Még egy kérdés. Motor alján 3 db kis gumicső lóg ki, azok nem voltak vizesek. Azok mik lehetnek?
-
veterán
válasz Topiccsendőr #140309 üzenetére
Köszi!
-
veterán
válasz dellfanboy #140367 üzenetére
Dax lesz, az X-ből kiindulva. Amúgy meg nagyon hasonlóak.
-
veterán
válasz Shadowbull #140454 üzenetére
Háát. Van KTM sportautó... De nem egy általános, mindenki számára elérhető típusról beszélünk. De ha szigorúan vesszük...
Na de nem offolok tovább. -
veterán
válasz vihartigris #140455 üzenetére
Van. És? Én autóról és motorról beszéltem.
-
veterán
válasz Topiccsendőr #140509 üzenetére
Tavaly lett véve egy új CMX500 Rebel és egy új CB650R. Előbbi Fateré, utóbbi az enyém. A 650-es az első motorom. Ezek szerint a németek is preferálják. A Rebel meg különleges motor. Chopperes a feelingje. Bobber.
-
veterán
válasz Oppenheimer #140716 üzenetére
Én csak a háttérben olvasgatom a fórumot, de ez még nem az az idő. Nem szeretnék arról cikket találni holnapután, hogy motoros balesetben halt meg valaki a Mátrában.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen