Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Khaosz55

    addikt

    válasz Topiccsendőr #91439 üzenetére

    Szia ma szétszedtem az öreg suzuki RV125-öt.

    Itt a video: [link]

    Lendítőkereket levettem megnéztem mennyit jár szemre kb 0,5mm lehet a holtjáték. Kivettem a főtengely szimeringet. Ott látszik, hogy a csapágy a helyén és a főtengely nem szorul meg a csapágy belő átmérőjén tehát nincs túlfedés, gondolom ez a van a túloldalon is. Radiális irányba semmi holtjátéka nincs a főtengelynek. Amikor megmozgattam a csapágygolyó tartó kosarat akkor a belső átmérő elfordult a főtengelyen. Annyit tudok megpróbálni, hogy megbotlom a túl oldalt. Ha jól emlékszem túl oldalt egy ferde fogazású fogaskerék van és mögötte van egy hézagoló gyűrű, szerintem ott tudnák hézagolni. Nem emlékszem 22 éve szedtem szét utoljára nem volt baja csak hajtott a kíváncsiság.

    Levettem a hengerfejet is. A hajtókar csapágynak a dugattyúnál és a főtengelynél nincs holtjátéka nem volt fémes hangja ha ellenőriztem tehát lineáris irányban nincs probléma a tűgörgős csapágyakkal a hajtókar dugattyú-csapszeg és főtengely-csap oldalon. Viszont a dugattyút újjal kicsit tudom mozgatni jobbra balra, nem tudom ez gond-e. Elméletileg nem gond mivel a hajtókar-dugattyú csapszeg kialakítás olyan hogy kb 10mm tud mozdulni a dugattyú a csapszegen jobbra balra. Ott már cseréltem tűgörgőt, a hajtókar is tud jobbra balra járni a főtengely csap részén. Elméletileg Így jó mert a henger vezeti meg központosan.

    72-től gyártották ezt a mocit tehát itt 45 éves technikáról beszélünk.

    Megnézem majd a túloldalt is. Azt tudom, ha bemelegszik a moci és ha ráhúzom alacsonyabb fordulaton a gázt és kb 4000-5000-es fordulaton egy ideig jön egy fémes csörgő hang a blokkból. Lehet akkor kalimpál jobbra balra a főtengely. Van egy robbantott ábrám a blokkról de katasztrofális minőségű.

Új hozzászólás Aktív témák