Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz Topiccsendőr #59832 üzenetére

    Én nem féltem a motoromat, rég megtaláltam (még az előző gépnél, de itt is azt használom) az olcsó, de eddig minden szempontból kitűnően vizsgázó Mol MotoStreet 10W40 félszintetikusat. A kis Csótány igen sűrű olajcserével, (mindig fekete olaj jött le belőle 3000 km után - tette a dolgát) olyan patyolat tisztaság uralkodott a blokk minden részében, mint ha frissen jött volna ki a gyárból. Az általam szétkergetett (gyűrűkopás, semmi más) kis gépben a vezérműtengelyeken semminemű látható vagy mérhető kopás nem volt látható, sehol olajiszap lerakódás, vagy hasonló. Pedig az egy nagyon alacsony teljesítményszintű olaj (talán SG).

    Viszont a "teljesítményszint-mánia" miatt meg vagyok győződve róla, hogy nagyon sok olaj csak a címkéjén tudja az SM-et, mivel "ezért veszik". Soha senki nem fogja utánuk ellenőrizni (pláne egy "Teszkós" olaj esetén) hogy tényleg tudja-e, minden szállítmány tudja-e, vagy csak a vásárlócsábító címkén virít, hiszen így sokkal könnyebb eladni. Annak meg pláne nem sok értelmét látom, hogy ha a gyártó előír SL-szintű olajat, akkor ennél sokkal "jobbat" vegyek bele.

    Nincs kimosva, csak simán leengedve az "olcsó olaj", és levéve a kuplungdekni:

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák