Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Daywalker

    addikt

    válasz boogie84 #3391 üzenetére

    Ne vedd okoskodásnak:) Van annak esélye, hogy eldobd a pályán, de mekkora annak az esélye, hogy eldobd az utcán (fogalmazzunk úgy, hogy pályán kívül) csak azért, mert nem tudsz jól kanyarodni, fékezni, gyorsítani (mondjuk vészhelyzetben)? Vannak, akik a pályázást arra használják, hogy versenyezzenek, mások pedig arra, hogy fejlődjenek olyan irányba, hogy azt az utcán is lehessen kamatoztatni (megfejelve egy-egy safety és hasonló képzéssel). Szerintem mi itt az utóbbiról beszélünk többnyire.
    Aki meg nem bírja felfogni, hogy az utca nem pálya, az egyszerűen hülye, nincs mit tenni. De ne általánosítsunk, hogy aki pályán jár annak viszket a keze, mert ez egyszerűen nem igaz.

    És a gumi kérdés ezen a szinten hülyeség. Már csak azért sem, mert nem tudsz olyan tempót menni, hogy felmelegítsd és megtartsd egy direkt pályára szánt gumi üzemi hőfokát. Állítólag 1-2 brit pályázós suliban direkt a Bridgestone BT-21 meg BT-23-at használják pályán egy bizonyos szint alatt, ami erősen sport-túra gumi.
    Ha pedig a gumikopást nézzük, akkor az talán tényleg nagyobb, de így max a széle is lekopik, nem csak a közepe:)) Benya meg amúgy is fogy:) Nekem nem fogyaszt többet egy ilyen kis pályán, mint utcán.

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

  • Djuree

    félisten

    válasz boogie84 #3391 üzenetére

    háááát aki sportosabb motort vesz, amiben erő is szottyad, annak azért néha viszket a keze, nekem és neked és itt mindannyiuknak sztem, mindenki odahúzza néha-néha, persze ésszel. ha nem ezt akarnának akkor nem ilyen motorunk lenne, ami halál kényelmetlen, de legalább megy :DD

    LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

  • .mf

    veterán

    válasz boogie84 #3391 üzenetére

    Estem (csúsztam) már pályán is (közúton sokkal többször), mégse törtek még szét az idomjaim. A pálya szerintem fontos, hogy megtanuld kezelni a motort, kiismerni magad rajta, hogy mi az, amit még tud. Nem a másodperceket hajkurászni járok ki, hanem tanulni, és élvezni a döntögetést, dinamikát. Emellett biztonságosabb is, itt úgy döntheted be a motort, hogy nem kell azon aggódni, hogy a kanyarban milyen kátyúk és egyéb úthibák, olajfolt, homok, sárfelhordás, vagy a sávodba átcsúszó szembejövő autós vár rád; s ha kicsúsznál, nem szembesáv, korlát, árok vagy fa fogad, hanem üres bukótér, utána pedig gumifal.
    Szívesen járok ki pályára, közúton mégis sokkal nyugodtabban megyek, mint a nagyátlag (autós-motoros együttvéve). Tehát nem feltétlenül igaz, hogy aki pályázik, az vadabbul közlekedik.

    Amúgy nem olyan drága a pályázás, már ha eleve motorozol. Kecso 3k fél nap, Euroring 6k az esti (1,5-2h, bőven kifáradsz alatta). Gumi kicsit jobban kopik, de egyáltalán nem vészes, a mi amatőr szintünkön minimális a fogyásbeli különbség. Szvsz.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák