Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Zin #121478 üzenetére

    Igazából a gyorsváltó is ezt csinálja.
    Annyi a feladat, hogy a váltás idejére tehermentesítsd a váltót, lényegében a gyorsváltók is ezt csinálják, versenysportban már évtizedek óta, az utóbbi pár évben pedig a civil életben is.
    A gyorsváltóval ellentétben neked egy kicsit el kell venned a gázt, ezzel tehermentesíted az erőátvitelt, akkor szinte 0 erőkifejtéssel bekattan a következő fokozatba a váltó.
    [link]
    Ezzel természetesen a kuplungot kíméled egy kicsit. Másod szerint viszont a váltót terheled ezzel egy kicsit jobban, mert a kiemelőre akkor is jut valami erő, amíg nem tehermentesült teljesen az erőátviteli rendszer.
    Az, hogy hol az igazság, azt nem tudom.
    Én is szoktam néha kuplung nélkül váltani, és szerintem nekem a felfelé váltás így simábban megy, mint némelyik gyorsváltó. Persze a gyorsváltó lényege, hogy nem veszed el a gázt, ezért ott rögtön visszajön az erő, ezért tűnhet darabosabbnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Biqci

    aktív tag

    válasz Zin #121478 üzenetére

    Én csak 1-be kapcsoláskor használok kuplungot, onnantól felfelé nem. Kíméled a kuplungot, de nem szabad ész nélkül csinálni, meg kell érezni azt a pillanatot, amikor a gázelvétel után tehermentes lesz a hajtás. Erőltetni nem szabad. Viszont nekem az a tapasztalatom, hogy magasabb fordulaton sokkal könnyebb így váltani. Nekem Bandit van, sor4, 5000 fölött mint a vaj, de 4000 alatt nehezebb. Nem'tom más motorkonstrukciónál másabb-e...

    "For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

Új hozzászólás Aktív témák