Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Shin Chen #114286 üzenetére

    Alacsony fordulaton nyer nyomatekot egy kisebb ellenallasu szurovel? :D aha. akkor alig van szivasi veszteseg meg, nem ugy, mint magas fordulaton. Hat eleg kover placebonak tunik, sajnos tboldi allitasa is. (Bocs tboldi)
    Egy auto joval bonyolultabb, mar regesreg drive by wire rendszert hasznaltak, amikor a motorokon ilyenrol meg nem is hallottak. A gazreakcio az epp olyan, amit ez a rendszer megenged, de jobb nem lesz tole, mert ha ugy van megirva, hogy az finom atmenetes legyen, akkor az direkt kesik, nem azert, mert akkora fojtasa van a legszuronek.

    Ha nem volt gyakran tisztisztitva, akkor nagyobb kopashoz vezet, ezert en elbol kerulom ezeket a motorokat. Azt meg soha nem tudom meg, hogy hogyan tisztitotta, mert altalaban azert veszuk, mert az OEM papirszuro nem tisztithato, es igy dragabb azzal uzemeltetni a motort.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • csongi

    veterán

    válasz Shin Chen #114286 üzenetére

    Szerintem, amikor a kvarc kristályok mennyiségi változását lehet az olajba mérni, akkor már igen csak van gond, és nem a légszűrő hatásfoka lesz a nagy kérdés.

    Nem mindegy hogyan és milyen kivitelben van fent. Ha a gyári helyére kerül, és könnyen hozzá lehet férni, akkor üzemeletetésben olcsóbb hosszútávon, de sokkal sűrűbben kell tisztítani. 3000km és lehet szuttyogni vele.
    Többletköltség egy rendes hangolás.
    De Persu ezt majd megerősíti vagy megcáfolja. Amúgy mi a véleményed erről a kvarc mennyiség az olajban dologról Persu?

    Flashback #114288
    geresics jól írta, inkább robogóba kellene gondolkoznod.

    tboldi:
    Szűrő nélkül is olyan mint sportszűrővel, akkor a normál szűrő vagy sűrű, vagy jobban hozzá kellene állítani a rendszert szerintem. Már ha valóban volt eltérés a két szűrő között.

    [ Szerkesztve ]

  • duni84

    aktív tag

    válasz Shin Chen #114286 üzenetére

    nekem is k&n légszűrő van a motorban. én így vettem, amúgy nem tettem volna bele, mert a service manual szerint 40e km-enként kéne cserélni a gyári papír szűrőt.

    ami pluszt tud hozni a gyárival szemben:
    - az elejétől a végéig pont ugyanakkora lesz a légáteresztése, nem futsz bele, hogy pl az életciklusa vége fele már el van tömődve
    - legritkábban szezononként úgyis kiszeded és kimosod (meleg vízzel + a gyári mosószerével), ha rendesen kiszáradt, akkor meg befújod a gyári olajával és közben a motort is átnézted. amikor egy szezonban sokat mentem, akkor 10e km-enként eljátszottam ezt (nyilván tök feleslegesen). elég sokat jártam esőben is, az gondolom rövidítette volna valamelyest a papír szűrő élettartamát.
    - ha mégis sportkipufogó lenne fent és még hozzá is hangolnátok padon a gyújtást, akkor ezzel biztos lehetsz, hogy a légyszűrő eltömődése nem befolyásolja --> nem kell gyakrabban cserélni/újra konfigolni.

    negatívum:
    - drágább megvenni (egyszeri bekerülési költség)
    - nem csak plug&play a csere, hanem délután kiszeded-kimosod-hagyod kiszáradni (nem szárítod)-befújod-másnap berakod
    - ha túl lelkes vagy a beolajozásával, akkor az az olaj bizony megy is tovább a bejövő levegővel a motorba, szóval itt a több semmiképp sem jobb
    - tényleg nem úszod meg szezononként a légszűrő ellenőrzését (amúgy megúsznád?)

    a tisztító szett (mosószer + olaj) ára kb 5000 ft volt, ez nagyjából 18-20 tisztításra elég, tehát jó eséllyel túl fogja élni a motorodat :)

    #metszéspontok

Új hozzászólás Aktív témák