-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #133742 üzenetére
Utolagosan be lehet epiteni fojto szettet, es muszakiztatni is lehet ezekkel a motort, tehat bekerul a forglamiba, de egy bizonyos loero felett mar nem lehet lefojtani, tehat nem csinalhatsz egy 200 lovas motorbol 11 Kw osat, bar technikailag lehetseges.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #133742 üzenetére
Vannak olyan cégek, amik csinálnak ilyet. Jellemzően német cégek. Tervdokumentáció, tuv papír, minden jár hozzá. Magyarítani kell a szöveget hivatalos úton néha, kell egy szerviz aki papírt ad a szakszerű beépítéséről, műszaki, új forgalmi. És ennyi nagyjából. Olyan 100-150 pénz körül van. Nem a motor gyártója adja ezeket.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #133758 üzenetére
Sztm a CoC papiron kivul mast nem kell adnia kereskedesnek, es az amerikai motorhoz nincs, azaz kerni kell a hd tol, de azon kivul mast nem kell.
nemetorszagbol ha hozol egy fojtott hd-t azt tudod honositani. Akkor egy amerikai modellel miert ne tudnal ilyet csinalni?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #133758 üzenetére
Ez a cég csinálja. Megveszed a HD-t, berakatod ezt szervizzel, átalakítási engedély kérelem után, majd műszaki, kormányablak, és ennyi.
Aztán hogy ehhez a hazai HD mennyire kell, nem tudom. Annak idején az Aprilia-hoz egyáltalán nem kellett az importőr, se semmi. Ezt a cuccot megvenni, berakni, a kapott papirokkal menni és kész. Mi köze hozzá a gyártónak, hogy én mit csinálok vele, ha van hozzá TÜV papír?
[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #133771 üzenetére
Átalakítási engedély, tervdokumentáció (adják hozzá, magyarra kell(het) fordítani), beszerelési tanusitvány.
Onnan műszaki. Át fog menni, pontosan erről szól.
Műszakis papirokkal kormányablak, és meg is vagy. Nem értem mit nem értesz
3ppp vagy alphatechnik csinál HD-hez is, akkor az is működik.
Azért mondtam a HD-t, mert az csak egy példa volt. 1000-es GSXR-t is láttam már 27 kW papirokkal
A vastagon szedettek kellenek, nem elég csak a tüv papiros cuccot beszerelned otthon a garázsban.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #133774 üzenetére
A gond az, hogy a muszaki allomasok tobbsegen dolgozo emberek nem ismerik a torvenyi szabalyozast, ezert mindent elbol elutasitanak, ami egy kicsit is mas a megszokottnal, hiaba torvenyes. Mivel analis motozas volt a rengeteg visszaeles miatt, amit ugyanezek az emberek/cegek vittek veghez. Amennyiben ilyen retardalt bandahoz viszed, akkor igen, nehez dolgod lesz. Ezert kell normalis szolgaltatast igenybe venni, ahol ertenek ahhoz, amit csinalnak, es nem egysegsugaru kerekkotok, akik csak belekotnek fogalmatlanul mindenbe, es lustak utananezni a hatalyos jogszabalyoknak, tehat csak a munkajukhoz elengedhetetlen informaciokkal nincsenek tisztaban.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#14787072
törölt tag
válasz Somatom #133830 üzenetére
Én nem ismerem persuader-t személyesen, de igaza van: az a legkönnyebb, hogy beír valaki valamit az adott csoportba, ahelyett, hogy használná a google-t vagy felcsapná a manuált, ami szintén letölthető bármilyen típusról. Csak az munka és egyszerűbb másokat csuklóztatni, ezredszerre is feltenni ugyanazokat a rohadt unalmas kérdéseket, amit már 20 éve olvasok: milyen gumit/akkumulátort/olajat/navit/bukósisakot/órát/ruhát/stb. vegyek.......
A kedvencem az a kérdés, ami úgy kezdődik, hogy "kinek mi jött be?" Hát ebben már benne is van a válasz: Kinek mi ugyebár, mindenkinek más. Meg: "szerintetek melyiket vegyem?"
Tényleg unalmas már.
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #133830 üzenetére
képzeld el hogy ha valaki normális nem idióta dolgokban kér segítséget tőle, akkor munkaidőben videótelefonon segített amit tudott.
alázás és sértegetés nélkül.
van hátszelem mindehhez? kb 6-8 éve vagy kétszer találkoztunk élőben és motoroztunk egyet dorog felé. Nem gondolom ez számítana.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #133854 üzenetére
te amikor próbáltad megmagyarázni amikor próbálod balesetbe hergelni azt aki neked nem tetszően vezet és ezt kábe úgy adtad elő hogy szentpéter majd letérdel eléd az tényleg nem volt semmi
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #133875 üzenetére
úgy hogy sportmotort azzal a tempóval használsz amire ki van találva és máris jó.
Avagy 150 alatt természetesen nem ez a kényelem netovábbja. 200 fölött pedig szerintem is a sportmotor a legkényelmesebb dolog.
És akkor most rátérhetünk a szokásos hol mészte 200 fölött tartósanra.
és mentem már 800km egy nap speed gépen. semmi de semmi bajom nem volt utána se közben se. ergó a nem lehet vele túrázni is minimum elfogult.
mi a titok? hogy 45 percenként megállsz tankolni
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #133879 üzenetére
Igen, de te ebbol elsz, es veszelyeztetsz masokat, ami egyebkent mostmar fenn is van a neten orokre-nagyon okos dolog volt ezt ide leirni :D
Emelle neha felnyomnal embereket a kresz be nem tartasa miatt, neha pedig megmagyarazod, hogy te miert nem tartod be.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
-
bigdady
nagyúr
válasz Somatom #134191 üzenetére
Egyébként lehet ez lesz hiszen a tengely így is úgy is kuka és nem gyengítenèm furással
Co-val odahegeszteni és kész az erősebb mint bármelyik csavaros anyás megoldás. Ha meg cserélni kell később bármit akkor úgy is szét kell kapni majd az egész blokkot és cserélni a tengelyt is meg lànckereket is.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Somatom #134222 üzenetére
A hegesztés szerintem is simán vállalható, mint utolsó utáni szezonja a tengelynek.
bigdaddy
A lánckerék fent a helyén ugye. A tengely végében van egy menet. A tengely vége és a lánckerék közötti távolságot egy, a tengely menettől megfosztott részére illesztett hosszú és átmérőjű hüvely hidalja át. Ezt a hüvelyt tolja a csavar neki a tengelyen a vállnak, valamint a lánc keréknek. A csavar fixalasa pedig egy olyan lemezzel történik, ami a csavar hatlapú fejét pont beveszi. A lemezt két csavarral fogod fel a lánckerekre, annak oldalába fúrt menetbe.
Namost azt el kell ismernem, a kivitelezés sokkal bonyolultabb, mint a hegesztés. A hüvely csak haggyan. A tengely belseje sem hiszem, hogy nagyon kemény lenne. Azonban a lemezt esztétikusan és szimmetrikusan legyártani egy kis műhelyben... Hát erősen a lehetetlen kategória. De mehet bele kék loctite is. Az az a szint, hogy közel kitekerhetetlen lesz a csavar.
-
zgospel
őstag
-
-
-
fattyu
veterán
válasz Somatom #134243 üzenetére
miért kell? hol van még az az idő?
persze aki nem tud megülni a seggén az menjen, de nem értem ezt a gányolást.
nekem már rég többet ér a biztonságérzet hogy MINDENT ami akár csak kicsit is bajos lehet cseréltetek.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bigdady
nagyúr
válasz Somatom #134318 üzenetére
Csak a méret miatt gondoltam mivel nincs rajta a menet így pont jó rà méretben de ok. Most 16.75mm a csonk. Mekkora anya lehet a jó?
Egyébként a lànckereket mennyire nyomja neki általàban az anya a motornak? Mert ha teljesen be tolom falig fogaskereket akkor ezen e végén kint a tengely foga. Vagy ez azért csúszik valamennyit a fogakon?
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #134367 üzenetére
Itt gyönyörűen megfigyelhető a rutin vs elmélet csatája. Vártam mikor merül fel, hogy meg kell forgatni a motorral a tengelyt csiszoláshoz.
Na igen, még rátenni azt a menetet úgy, hogy homlokban egyenletesen támassza a lánckereket...
Ezért javasoltam a gépi vágást (amíg ép volt a központ).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #134481 üzenetére
Itt általában az ember elsősorban a forgalomban való részvételre gondol és a biztonságos eljutásra A-ból B-be. Ami technikai tudás ide nem elég, azt már sportnak, esetleg extrém sportnak hívják, ami egy teljesen más világ. Mellékesen oda általában már amúgy is sporteszközöket használ az ember, nem közlekedési eszközöket: krossz motor vs Simson, rally autó vs Suzuki Swift, enduro hegyikerékpár vs városi kerékpár.
Ez épp olyan dolog, hogy mikor vki előadja mekkora király autóvezető, akkor én rögtön elásítom magam ezen a blődségen.
Nyilván az emberek 99%-a azért hiszi magát királynak, mert gyakran elrúgja a turbó dízel VW kombinak és "sportosan" vezet - ami számomra inkább felelőtlent jelent - és idáig még vmi csoda folytán elkerülte a baj. A hülyéknek áll a szerencse, tartja a mondás. De életében nem csinált még egy kézifékes fordulót aszfalton, életében nem vett még részt vezetéstechnikai tréningen, mint pl. egy Safety Car vagy vmelyik rendőr tréning, esetleg elmenni egy jeges utat szimuláló pályára ahol felrakják a kocsit görgőre és akkor lehet gyakorolni.
Szóval lehetne vitatni mit jelent az, hogy vki tud autózni vagy motorozni.
Autózás is szerintem ott kezdődik, ha vki rallyzik és még jó is benne. Na ő akkor mondhatja, hogy királyul vezet.
Vagy esetleg talán az is jelenthet vmit, hogy foglalkozásszerűen autózom napi 6-8 órákat az elmúlt években városban, illetve most toltam le egy London-Sopron utat egyhuzamban 30 óra alatt balesetmentesen, illetve 17 éves korom óta egyszer nem okoztam még balesetet (33 vagyok épp). Én akkor szarul vezetek, nem? Főleg Schumacherhez képest.Motorosoknál is mit jelent ez? Én úgy értelmezem ezt, hogy ha vki balesetmentesen "szórakozik", az talán tudja mit csinál. Ehhez meg nem is technikai tudásra van leginkább szükség, hanem kitűnő helyzetfelismerésre (situational awareness) és józan ítélőképességre (calculated risks). Az aki óvatlanul hozza magát olyan helyzetbe, hogy szüksége legyen városi forgalomban mondjuk egy off-road tréningre, az vmit rosszul csinál és az én értelmezésem szerint nem jó motoros, még ha meg is fogta a motort.
Én is kezdőként hiába adtam be egy perfekt kikerülési manővert fagyott országúton - 90-ről 60-ra lassítva majd az álló és a szembejövő között mentem el -, ha előtte a reggeli fáradtságtól egyszerűen nem tűnt fel, hogy megáll előttem a kocsisor egy akadály miatt.
Meg is hallhattam volna ott és akkor. Rengeteg videó van a neten, ahol a motorosok nem hogy vészfékezni nem tudnak rendesen, de még egyenesen bele is mennek a kocsi hátuljába.
Most már van annyi gógyi, hogy inkább fel se üljek a motorra, ha vmi nem szupi.Haverom 20 éve motorozik, krosszal kezdte dirt pályán, majd később sport motorozott; nálam nagyobb vaddisznó és technikailag jókora különbség van köztünk. Mégis ő törte el a gerincét a szemem láttára - lement az útról 90-nél, majd birkózott vele a füvön vagy jó 50 métert, majd high side dobta le a keresztbe álló paripa és még 50 métert bucskázott és csúszott a srác vissza az út közepére. Ő ott KO volt. A 650-es Daytona gtk lett - míg én meg biztonságosan jöttem mögötte és volt lélekjelenlétem kikerülni a csúszó roncsot és megállni, majd mentőt hívni. Szóval elég szubjektív témakör ez szerintem, hogy mitől jó motoros vki.
[ Szerkesztve ]
-
parijani
tag
válasz Somatom #134578 üzenetére
Értem, nyílván nem teljesen függőleges volt a motor és közel sem biztos, hogy merőleges a falra (ami megint nem bitos, hogy sík). Viszont a képen azért annyi látszik, hogy jobbra felfelé megy a fény. Gondolom ha Uk verzió lenne, akkor ez balra menne felfelé, vagy tévedek? Egyelőre a cél az volt, hogy kiderüljön UK vagy EU a lámpa.
[ Szerkesztve ]
-
parijani
tag
válasz Somatom #134580 üzenetére
Ez volt a baj, borult is az egész. Bekötöttük (motoron ülve a jobb a tompított, mint ahogy írták a fórumokon, de lehet angolok voltak így utólag). Este egy próbaúton ránk sötétedett, de nem láttunk közelre semmit, a szembejövők villogtak. Refit felkapcsolva látszott, hogy hopp már látunk magunk elé is. Na akkor fordítva van bekötve, de akkor meg nem a jobb, hanem a bal a tompított. Megcseréltük a bekötést és jobb lett, láttunk magunk elé a reflektor meg szintén teszi a dolgát. Végülis mostmár logikusabbnak tűnik, csak biztosra akartunk menni. Megnéztük balra vagy jobbra emelkedik-e a fény, hogy legalább ez tiszta legyen és úgy tűnik, hogy jobbra emelkedik, vagyis EU-snak látszik (nyílván a körülményekhez képest nem tudtunk olyan képet produkálni, mint amit linkeltél, lehet a falhoz közelebb tolva a motort már azért szebb lenne a kép, nem szóródna annyit a fény és nem lenne más zavaró tényező). Már csak be kell jól állíttatni, de addig nem akartuk elvinni, amíg nem tudjuk, hogy EU-nak megfelelő-e a lámpa. Egyre bíztatóbb a dolog, hogy nem kell másik lámpa után vadászni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Banggood
- BYD Atto 3 menetpróba
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- Ukrajnai háború
- Dark Souls sorozat
- World of Tanks - MMO
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- További aktív témák...