-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz Horvi #133954 üzenetére
Nem olyan vészes ez a 6-7 deci, amennyiben az alábbi feltételek történtek
- feltöltötte előtte a maximum szintre (vagy még főlé)
- tartósan 7e fordulat pörgetteMielőtt szétszedi valaki és kiderül, hogy a blokkfelújítás után is megeszik ennyit.
Nekem is k4 DL volt, azt ha feltöltöttem maxra, akkor elég gyorsan lement a minimum szint fölé, pláne ha volt benne pár csapatós túra, amikor sokat pörgött a motor, de utána, pláne 6e alatti fordulatszám tartományban meg egy cseppet se !!
Azt javaslom, hogy még teszteljétek le, mert lehet ez még a normális.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Én nem vennék légolajost, dohc-t se. Ezek közös problémája a száraz kuplung - ami jó- de 70e-150e km között szinte mind cserés. 110e motornál ezzel kalkulálni kell.
Gyakorlatilag a cseréhez darabokra szedik a -motort, a munkadij több, mint minden alkatrész, 3 éve volt ilyen ajánlatom, 115e km, kuplunggal még nem volt igazi gond (enyhe tünetek), akkor eco 5-600e forint javítási ajánlatot adott, úgy, hogy ismerte a -motort, végig nála szervizelték.
Ha ez a költség is belefér, akkor megveheted.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz erikke17 #133992 üzenetére
Nem mindegy, hogy mire használják azt a motort, a városi üzem, rövid túrák, sok megálló, eszik a kuplungot (ilyen használat mellett a 70e -nél csere) már előfordul, míg a mentem megállás nélkül 8e km-t, még 4.be se váltottam vissza, meg a másik véglet. (lehet így elmegy 250e-t).
A kardán probléma szintén használat függő. Érdekes módon a vizes GS-k kardánjaival más a probléma, ott a karbantartás elmaradása, illetve a patakozás, nagynyomású motormosás a gyilkos. Az új 1250-eseknél meg már 5-8e km nél hallani ordas kardán problémáról, garanciális cserékről (pl a jó kis munkaerő zsírozás nélkül átadott munkáiról). Áttervezték a porvédő gumiharangot is, érdemes az új típusra cseréltetni, illetve annak a guminak az épségét akár minden tankolásnál szemrevételezni.. Egyébként a kardán és szöghajtás megfelelő karbantartás mellett örök darab.
Minden terepezés, főleg patak átkelés után szét kell szedni, megvizsgálni, kiszárítani, újra zsírozni, stb. ha bejutott víz.Ez a te oldalad: http://www.eko-motorkerekparszerviz.hu/
http://www.eko-motorkerekparszerviz.hu/vasarlas-elott/[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #134012 üzenetére
"A motort nyelezi tiltásig mindig tépi a száját élvezi a motorozás élményét."
Na nee, mert az A csoport nem élvezi, mert nem nyelez? Nem gondoltam volna, hogy az nyújt csak élményt, hogy tiltásig forgatod..Persze egy boxerral a seggem alatt, ami egyébként nem is forog sztem 10e sem, viszont már 2000-es fordulatszámtól tol, 3000-8000 fordulatig "nyomaték egyenes" van, nem is látom értelmét a nyelezésnek.
A gázkar állása átlagosan 10-12%, de ezzel már igen sportosan lehet közlekedni !
Én pont ezt szeretem egyébként a motoromban, sokkal közelebb áll hozzám a 2-7e fordulatszám tartomány, mint a 7-14e. Sosem vennék sor 4-t, pont elég volt amit rajta ültem, nem szerettem. A v2 is jobb volt, de azért a dl650 is 6e től kezdett el igazán élni.
A japán gyorsuló autó és az amerikai izom autó közül is az utóbbit választanám. Aki még nem vezetett 5,7 L-es motort, lehet nem is érti miről beszélek..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
"en meg pont ezt elvezem, hogy lehet vinnyogtatni"
Még mindig a motorozásról beszélünk? Mert a ferde szemű, sárga pornókban van vinnyogás, de én az se tudom hallgatni sokáig
Ott is hasonló a helyzet mint a motoroknál, nem lehet elsőre eldönteni, hogy ez most fáj neki vagy ennyire élvezi, de pont mint a motoroknál aki ezt a vinnyogást szereti, az ezt le is szarjaEgyébként úgy vagyok vele, ha valakivel nem tudom könnyedén tartani a lépést, akkor azzal nem is akarom tartani.., menjen előre, aztán majd talizunk egyszer csak.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz bigdady #134156 üzenetére
De hogy tudsz itt fórumozni, ahelyett, hogy a motor mellett lennél, vennéd le a kis lánckerék takaró deklit, videóznál, stb?
No kíváncsi vagyok hol a hiba, lehet nincs a kis lánckeréken egy fog se?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz bigdady #134188 üzenetére
Az az anya nem engedi lejönni a kis lánckereket. Szerintem javítható, egy "arany kezű Gabi bácsit" kell keress a környékeden, aki tud arra a csonkra menetet csinálni, vagy bármilyen, oldható, használható dolgot kitalálni.
36e km van benne, akkor ez már párszor leugrott, az előző tulaj csak visszanyomta, ment tovább, talán akkor tudom így elhinni, hogy ennyire lenyalta a menetet, hogy most már nyomokban sincs.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
bacus
őstag
Milyen összegekről beszélünk amikor egy új tengely és a bontás csere munkadíját emlegetjük? Csak nagyjából, nem fillére szeretném tudni..
Mert beszarok, ha itt most 50e forint spórolás miatt gányoltatunk. Ez a bontjuk, majd gépmunka, közben ott van a motor szétszedve nem hiszem el, hogy olcsóbb mint egy új tengely.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz bigdady #134267 üzenetére
Meddig akarod megtartani a motort? Mert most nyilván azt mondom, hogy nem olcsó 240e forintot rákölteni (bár ez ugye a gondatlan 6 évedre vissza osztva 40e / év, ennyiért nem nézted meg soha a kis lánckereket ), de ha szereted ezt a motor, meg akarod tartani még jó pár évig, akkor nem gondolom, hogy ez sok.
Nehéz összehasonlítani dolgokat, de pl az én szeretett 22 éves autómra ennek a többszörösét fizettem ki tavaly, de épp a motorom normál karbantartása is felemészt 20e km-ként majdnem ennyit. Engem idegesít, ha nincs annyira rendben a gép, hogy azzal bármikor több ezer km-es útra induljak.
Egy szakszerű javítás, ami mondjuk negyed annyiba kerül, nos ennek nem vagyok az ellensége, de legyen valóban szakszerű.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134275 üzenetére
Nem, minden prémium nagy autó életben tartása drága. Pl évente egyszer elviszed és kijavíttatod rajta a kezdődő rozsdákat, mert miután elburjánzott utána már nehéz.., aztán amit persu is mindig mond, MINDEN elkopik, olyan dolgok is, amikre nem is számítasz, pl cserélni kell a vízcsöveket, - nem mindig mindent, de hol ezt, hol azt. A klímával mindig gond van, vékonyak a járatok, nem javítható, a belső levegőhűtőnél 15 év felett elengedi a gázt. Persze van, hogy máshol is. És lehetne sorolni.
Az utak szarok, nem tesz jót ha mész vele, de az sem ha áll .Az S mercire egyébként ennél jóval többet kell. Ott simán rálocsolhatsz egy pár évesre is évi 1 milliót, km függően.
A motoroknál is így van, prémium típus, átlagosan 80-100e ft / év csak a kötelező szerviz. Ez szerintem rendben van.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ha trabantot vettél volna, azt az út szélén megjavítod magad, még ennyit sem költöttél volna rá.
3-4 napos lakatos munkadíja min. 100e ha még kell vásároljon is mondjuk egy küszöböt, azt lefényezni.. Kaptál már defektet? A lányom igen, még továbbment pár száz métert, mert nem akart az Árpád híd közepén megállni. Gumicsere, párban ráadásnak. Mennyi az elfogadható számodra? 50e a két gumi plusz szerelésért? (persze a 16-17 " gumiban gondolkozz, ne 15" ban)
A kormány újrabőröztetése 35e. Ez is költség, bontott kesztyűtartó 10e, beszerelés még 10e, könyöklő csere, fényszóró felújítás, ezek mind mind pénzbe kerülnek. Szélvédő csere 45e, Viszont az autó még mindig jó állapotban van, beülsz, csend van, nem zörög, nem csörög, minden működik, 150+ LE még mindig az ülésbe tapaszt. A hátsó ülésen úgy fér el 3 felnőtt, hogy nem ér össze a válluk.
Mindez mondjuk Budapesten ! Ezt csak azért hangsúlyozom ki, mert voltam Zala... gumisnál, levette a gumit, körbecsiszolta a felnit, vissza a gumit, centírózás, szerelés, visszatette, majd másik 3 gumit is ellenőrizte, hogy nyomás rendben van, mindezt 2e forintért. Szerintem az itteni gumis ennyiért még nem köszön, talán még csak nem is biccent a fejével.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Szóval nem telefonálni nem tudsz, hanem -beszélgetni akarsz ilyen módon?
Szerintem nem fog menni. Úgy gondolhatták a mérnökök, hogy egy ember egy intercom (és egy telefon), szerintem ezt egyik sem tudja ezt a spórolásos megoldást. ;)
Ami neked kell, az egy 2500 ft (ennyi volt) vezetékes intercom. Láttam ilyet használni, működik, de azért leszálláskor figyelni Kell...
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134380 üzenetére
Milyen motorhoz? Mert pl a bajor motorokhoz a techmate 4 jobb választás, mivel a steckeren keresztül is töltheted a motort, can buszon ébreszti az aljzatot, stb. Az ára viszont 4-5x annyi mint a lidl/aldi töltőé. (de ha igazán ügyes vagy ennél még drágábban is megveheted )
A másik probléma globálisan az "okos" töltőkkel, hogy a túlmerített akkut nem kezdik el tölteni, ezért érdemes mellé egy "buta" töltőt is beszerezni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134388 üzenetére
Ez nem can buszos, persze jó hozzá, mert ezt közvetlenül az akkura kell tenni. Azaz vagy ülés le, ha ott az akku, vagy nálam a jobb oldali panelt kell lecsavarozni, hogy hozzáférjek az akkuhoz. (illetve mindezt ki lehet vezetni valahová, ami könnyebben elérhető)
https://www.zselesakkumulator.hu/tecmate_optimate_4_can_bus
Ennek az az előnye, hogy a bmw által használt stecker-es csatlakozója is van a csipeszek mellett (meg lehet csinálni/venni hozzá amit az akkura kötsz csatlakozót***). Azaz beállok a garázsba, bedugom és tölt. A stecker (spec szivargyújtó) csatlakozón keresztül, nem kell kiépíteni semmit. Cserébe nem tud 8A-t, csak 1A-t, ami autó akku töltéséhez meg kevés. De oda van egy 10A-es töltőm, illetve van egyéb akkukhoz lidlis töltőm is
Szóval nem biztos, hogy az egy univerzális töltő a jó megoldás. Ráadásul én párhuzamosan tudok tölteni több akkut is, teljesen más kapacitású, célú akkut.
*** ilyen a CTEK MXS is.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Whist #134399 üzenetére
Menj be egy ktm szalonba, ülj fel, illetve mozgasd meg az ott lévő 400-as duke-t. 160 kg, ez kb olyan lesz a vizsga motor után, mint egy bicaj Persze nincs az ülés alatt egy bukósisaknyi hely, mint egy robogónál.
A robogók jók, de nehezek, szomszédnak 2 hétbe telt, míg fel tudta húzni középállványra a 400-as burgonyát, mert rossz volt a technikája..A váltogatás, ez nagyon ember függő, én észre sem veszem, robogót viszont nem sokat vezettem, nekem hiányzik, hogy nincs a lábam között a tank, a nagykerekűnek is kicsi a kereke, ez tud probléma is lenni járdára fel kell menni, meg a hiányos aszfaltnál is kellemetlenebb.
Nem vagy még 24? A rendes 'A' alig drágább az A2-nél, motort vehetsz attól még kisebbet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Srácok, még nem ült nagy motoron! Ha csak nem őstehetség, ez az óra szám nagyon kevés. Az átlagnak legalábbis tuti kell pót óra már az új rutinhoz is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #134418 üzenetére
De már az új rutint csináltad? mert sztem sokat nehezítettek...
A forgalmi vizsga sem mindegy hol teszed le, van ahol nincs villamos, nincs vasúti átjáró, pl idióta egymásba fonódó jobbkezes utcák, kerékpársávok amik az út szélén vannak, vagy épp olyan ami azért van megszaggatva mert az út közepén.., lakó pihenő övezetek és még lehetne sorolni.
Nincs újdonság 10 év vezetés után? A mai aktív járművezetők 90%-t 15 percen belül meg tudnák húzni ebben biztos vagyok, nem motorral, bármilyen járművel !Ez igaz a kresz vizsgára is, azért mert jól vannak elosztva a kérdések, azért mennek át az emberek "fél" tudással. Elég lenne a villamossal kapcsolatos elsőbbségi kérdésből még két-három képes ábra.. , de a kép nélküli kérdésekből is simán lehetne olyan kérdéssort összerakni amin alig mennének át. Lásd sebesség határok pl kerékpárosoknak járdán, lakott területen kívül, kerékpár utakon, stb. Benne van a kreszben, tudni kellene, hiába nem azt a kategóriát csinálod.
Egy hajszálnyival több műszaki kérdés is elég lenne, mondjuk a tetőn való szállítás, mikor kell megjelölni, milyen túl lógások lehetnek.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134426 üzenetére
Mindjuk a DL abba a fifteee -be se fér bele
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134431 üzenetére
Én valamiért 52 KW-ra emlékszem. https://bikeswiki.com/Suzuki_DL650_V-Strom
Mindkettőnknek igaza lehet, évjárattól függ.
63,5 hp (46,7 kW) / 8500 rpm – DL650 (2004-2011)
66,0 hp (49,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2012-2016)
71,0 hp (52,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2017+)Egyébként nekem K4 volt, a forgalmiban K6 szerepelt, és 49 KW volt ott.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Azért utólag humorosak ezek a sztorik és persze az emlékek is megszépülnek!
A szál onnan indult, hogy teljesen kezdő nagy A kategória, elegendő e az óraszám, illetve, hogy ne sugalljuk már azt, hogy itt mindenkinek meglett fele óraszámban, mert amikor ez nem sikerül valakinek, akkor elmegy a kedve. Ultra bénának tűnik majd magának, pedig nem az. A nagy kategóriát nagy motoron kell csinálni, ami nehéz, ezt szokni kell !
Én sokat motorozom csoportban, a jogsi sikeres abszolválása egyébként nem jelent semmit. A kezdő, az kezdő.
Ha már, itt a márc 15.ei gurulásunk. Hátha tetszik nektek is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ha valaki még a képekre vagy az útvonalunkra is kíváncsi, akkor itt megtalálja.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134487 üzenetére
Nekem a JP is bírt 3 évet, utána meg mindegy milyen már nem bízok benne. Igen, hallottam én is történeteket, hogy csak a gyári, mert az 9 évet ment, stb., de szerintem jobb 3 évente új akkut vásárolni negyed áron.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
És most mi biztosítja az anyát letekeredés ellen? A menetrögzítő? Az elég? (csak kérdezem)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134508 üzenetére
Ha seprű kell, hogy tiszta legyen, akkor kérj vagy vigyél. Én novemberben rutinoztam, jó taknyos faleveles volt a pálya. Fél órával előbb mentem, letakarítottam.
Ez nem körforgalom szimulátor ! Nincs ilyen kis körforgalom
Nem akarok beleszólni, de két trükk van
1. tekintet, a kör közepét nézd
2. nagyobb sebesség kell, hogy dönthesd, esetleg próbálj ellen oldalra mozogni, a motor dőljön az a lényeg, lehetőleg stabil gázon,
- emelt fordulat és hátsó fék
- esetleg bele kuplungolvaNos ez az elmélet , gyakorlatban nálam ez úgy néz ki, hogy amikor nem figyelek oda, pl. megyek vki után, akkor észre se veszem ezeket a forgókat, viszont ha be kéne mutatnom, rákészülve, akkor jobbra nekem se megy rendesen (és a 90%-nak jobbra nem megy).
Ezért is tartom nehezebbnek az új rutint.A vizsgakörök helyett én elvonultam egyszer és csak 8-asoztam, amíg le nem üvöltötték a fejem Mert régen sem csak balra kellett, volt abban ott két 8-as.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz bigdady #134542 üzenetére
A hegesztett változatnál ez szerintem is jobb. Igazából a korrekt anya biztosítás az ami nem jó, a menetrögzítő szerintem nem elégséges ide, illetve ez a tengely megpontozás nem megoldotta csak elódázta a tengely cserét.
De ha neked megfelel így, akkor az első 1000 km-en minden tankolás után ellenőrizd az állapotokat (tréleres telefonszámok a telefonba.. ), ha addig rendben van, akkor utána elegendő minden 1000-2000 km után megnézned. A következő lánckerék szett és lánc cserénél pedig visszatérhetsz a bevált letekeredés gátló módszerekhez..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Polemius #134589 üzenetére
Évek óta használok egy einhell js8-t, nem adnak hozzá, de lehet venni szivargyújtó aljzatot, amit beledugsz a csipeszek helyett... (de nincs biztosíték, szóval itt a rövidzár végzetes).
A két nagyobb tesóját is csak ajánlani tudom einhelll js12 és js18, ezeknek van 12V és 19,5V.os kimenetük is, akár laptophoz is. A js 18 (az én laptopom) üzemidejét, max performance !! állásban (hiszen a laptop azt hiszi, hogy töltőn van), 3h20 perccel tolja ki..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Somatom #134594 üzenetére
van 12V kimenete, 19.5V kimenete, USB kimenete, a nagy áramú (indításra is alkalmas) kimenete. De feltölteni az akkut azt egy dugasztáppal lehet 15V 1000mA, azaz ez egy 15W.os táp.
Ha engedi is a töltés melletti használatot, akkor is merülne 15W-nál nagyobb terhelésre, ezért szerintem ez erre nem alkalmas, amire szeretnéd.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Somatom #134597 üzenetére
képes rövid ideig 600A -t leadni . Igen, valószínűleg a töltés vezérlő nem tudja. Azt ne felejtsük el, hogy ez egy 18Ah- s akku, és van egy olyan gyanum, hogy ezt is nem 12V-ra adják meg, hanem az eredeti cella feszültségre, ami 3,7 V körüli. Ebből van szerintem 3 sorba kötve.
De még nem szedtem szét , egyelőre nem is fogom.
A kicsi js-8, az pl 12V körül tölthető volt, ahhoz van szivargyujtó adapterem, azaz indítasz és ha jó a generátor, akkor vissza töltheted az akkut, ez a nagy meg nem. Több indítást bír, extra kimenetek vannak a kicsihez képest, de tölteni csak a hálózati adapterrel.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
ebben azért biztos vagyok, hogy az nem kell neki, ez csak kapcsoló üzemű táp lehet ekkora méretben, az nem érzékeny, azaz a bemenő jelnek nem kell szinuszosnak legyen.
Szerintem szét offoltuk, 3. kerületben megnézheted ha érdekel még valami, vagy privátban még segítek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz martonx #134612 üzenetére
Igen. A sikeres vizsgához azonban el is kéne bírjon egy 600-as hondát.., tolni kell egy 8-ast (ha ez még van?)
Lefekteted az asszonyt a földre, ráborítod a motort, így nem sérül még bukócső nélkül sem a motor, aztán másszon ki alóla és állítsa fel. Ha ez megy, akkor talán ..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #134614 üzenetére
ok, mi nem gyakoroltuk a tolást, mert azt mindenki tudja. Aztán mikor letoltam a 8-t (45 évesen, jó kövéren..), akkor mondja a vizsgabiztos, hogy nyugodtan támassza le, várjunk egy percet. És igaza lehetett, mert nekem nem volt könnyű, beleszédültem , de hát gyenge is vagyok, öreg is, rengeteg súlyfelesleggel, biztos van pár törpilla, akinek könnyebben megy.
Aztán emlékszem, mikor először elborult a dl650, senki nem tudott/akart segíteni felállítani, rossz technikával (dacára, hogy pár yt videón megnéztem, hogy kell) majdnem becsokiztam. (de lehet nem is majdnem )
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz goofy85 #134617 üzenetére
Szerintem ezt is kellene gyakorolni, pl a rutinpályák között nem "átmotorozni" a starthoz, hanem ahogy a vizsgán áttolatni. Legalább aki akarja ! Nyilván így 50e km motorozás után, tologattam már annyit a motort, hogy fel se tűnik, ha most kellene végigtolni, tényleg lazán menne, minden nap betolom a tárolóba, meg kitolom, meg naponta többször felteszem közép sztenderre, nem lepődök meg, hogy mekkora, hogy kell, nem akar átborulni a másik oldalra, tudom, hogy hol fogjam meg, stb.
Akinek van lehetősége, az gyakoroljon !, ne a vizsgán lepődjön meg.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
-
bacus
őstag
Van valaki, aki használ Galaxy Watch 4-t? Én nem tudom megúszni, hogy néha ne kelljen hívást indítanom motorozás közben. Erre keresnék egy jobb megoldást, a mostaninál.
Amikor túrázom, akkor a navigációt (bmw) jól összepárosítva tudok hívást indítani bárkinek, a kormány elengedése nélkül, ez sem tökéletes, de az igazi probléma akkor van, mikor nem használom a navigációt (és ez a 90%).Az elképzelés az lenne, hogy veszek egy okosórát, azon indítom a hívást (egy kicsit félreállva kesztyű levétele nélkül!), de nem azon beszélek, hanem természetesen a telefon + intercom-t használva. Egyelőre megelégednék azzal, ha egy szűkített listából tudnék választani, mondjuk a kedvencekből, de persze nem lenne rossz elérni a híváslistákból a bejövő, nem fogadott, stb listákból való gyors keresést, illetve ritkán a teljes elmentett kontakt listából.
Van valakinek tapasztalata, működő képes az elképzelés?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Somatom #134648 üzenetére
Ez a watch2 -nél választható, csak ugye a kesztyűs kezelés a kérdés..
-Maci- : ha le kell venni a kesztyűt, akkor nem vagyok előrébb mint a telefonnal Nem jó a kitett kontakt sem, ha tudnám kit kell felhívni előre, akkor a probléma félig meg lenne oldva.
Ez kb úgy szokott lenni, hogy felhív valamelyik ügyfél cég ügyvezetője (aki nincs bent), hogy nem működik a ..., amire én felhívom a cégnél lévő kontaktot, hogy ...
Vagy épp beszélek amikor bejön egy hívás, akit vissza kell hívnom, stb.Amit kellene tudjon, az a kontakt kiválasztása, hívás indítása, de utána már mintha ott se lenne. A classicnak vannak gombjai, meg tekerhető tárcsája, azt hittem ezzel lehet kezdeni valamit.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #134651 üzenetére
ok, ezt ki fogom próbálni, sajnos nekem a telefonon lévő bixby elég szarul működik, hogy kit is kell hívjon , mondjuk úgy, hogy 30-nál nem több az esélye, hogy jót hív. 1500+ névjegy..
Ez egyébként menne most is óra nélkül, de nem tudom használni[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Sys85 #134686 üzenetére
Nekem a note9 már 3 éve bírja, előtte note4 volt, az is bírta a rázkódást. Ha nem kell, mert nem igen számítok hívásra, vagy nem városon belül mászkálok, akkor a telefon a zsebemben van. (R1200 GS LC)
A bmw navi 6 fényereje fényévekkel jobb !!, nem tudom mi jobb a waze-ban túrázáskor, mert a telefon ill. a rajta lévő navi programok jók, ha a legrövidebb v. leggyorsabb módon akarsz eljutni valahova, de ez egy motoros túrázáskor (amit sokszor előre megtervezel) szerintem nem igen szempont.
Az egyetlen amit nem szeretek a bmw naviban az a rövid távon körülményes berakás és kivétel, (kulcs, takaró levétel, navi be, kulcs, majd érkezéskor ugyanez vissza), ezért van, hogy városon belül használom a telefont is, még a motor felé menet benne a cím, navi indít, a tartóba 1mp a be-kirakás.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Csak levegős maró jó?
https://www.proxxon.com/en/micromot/28492.php
ezek a gépek nem férnek be?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Hmm, én meg biztosan nem adnám oda senkinek a mostani motorom próba körre. Ez a vagyok olyan korrekt... ezt már nem feltételezem senkiről, manapság 3 forintért nem hogy megbaxa a saját anyját, de képes lenne még élvezni is
A motor, az nem autó, felborulhat vele miközben felül rá.., majd tovább áll. Ha ez nem felel meg, akkor majd vesz mástól motort.
2 éve egyébként egy haver haverjának a haverja szólt. hogy megnézné az akkor eladó v-stromot. Útba esett hazafelé, illetve kis kitérő volt a háza. Majd jött, hogy próbakör. Elment vele vagy 15 percre, én meg ott vártam mint egy hülye az utcán. Beültem a kocsijába, de kurva szarul éreztem magam. Majd visszajött, közölte, hogy sokkal jobb, mint amire számított, még nem vezetett v-stromot, csak ki akart próbálni egyet. Majd 1 hónapra rá láttam egy fórumon, hogy vett egy újat.. Nem értem miért nem a szalonba ment próbálgatni.
Kölcsönadás: motort és feleséget nem kérünk kölcsön.
Adásvételi: talán pont itt kaptam az ívet, hogy azonnal kell rá a biztosítás, óra, perc. Elviszi, összetöri, már csak azért se akarja megvenni, mert lehet akkor tizen.. milliós kárt okozott. Vagy az adásvételi a baleset utánra szól? Akkor téged büntetnek a malus-al egy akárki hibájáért?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz HoaryFox #134758 üzenetére
Igen, így van. A próbakörnél ha a kitöltött adásvételivel megy el, rajta óra perc, de nincs biztosítása !!, okoz valami kárt, mondjuk lezúz egy 10 milliós autót (ne rögtön egy 40 millióst na), utána ő nem a motort bukja, mert az csak egy töredéke lesz a gondjának, ezért mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy visszacsinálja !
Te mint vétlen eladó, mindenképpen rosszul jársz, még akkor is, ha a motorod árát megkapod.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #134760 üzenetére
Tehát akkor mégis meg akar szabadulni egy jövőbeli 10 milliós behajtástól, nem?
Vagy te büszkén nyomorba döntenéd a családod, mert korrekt vagy? Nem értem.. Olyan könnyű ezt mondani, de akkor ott abban a helyzetben én biztos vagyok benne, hogy senki nem venne a nyakába egy 10 milliós adósságot. (hát még egy 40 millióst)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz HoaryFox #134762 üzenetére
Ok, ti így csináljátok. Nálam meg nincs próbakör. Leinformálhatja, elhozhatja a szerelőjét, megmutatom a szerviz számláit, de próba az nincs.
Amikor vásároltam - magánszemélytől - nem is kértem próbakört, minek? Persze nálam minimális volt a kockázat, mert fiatal, még garanciális motort vettem. Aztán hazahoztam, biztosítás nélkül.. (persze azt hittem - naivan - hogy aznap még van rajta, ilyen szürke zóna, hogy az eladó még aznapra kifizette, de nyilván nem logikus, nem így van).
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #134802 üzenetére
Motornál nem tudom, hogy lehet elindulni kuplung nélkül. Autót úgy vezetek kuplung nélkül, hogy kívülről nem venni észre.. Lehet motornál is, ha szakadt a bovden, attól még a kuplung kapcsolóját működtetve megy az önindító. (még sosem próbáltam)
Viszont az utána következő váltogatás, az motornál problémamentes, autónál nem annyira.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
A motorok kieg. lámpái amolyan szürke zónák még ha jól tudom, bár ezért még soha nem állítottak meg. Na most ha ezek felváltva villognak az milyen bírságot jelenthet? Pl. gondolok arra, hogy egy beállt úton a sorok között be-bekapcsolva (a villogást) rajtakapnak a használaton..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok