-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
fattyu
veterán
kiégett a viccrelé?
Asszonynak drágább sisakot vettem mint magamnak. mert az volt kényelmes neki és hozta szintet. Belépő Shoei vs Top Xlite. szóval attól hogy nem érted a viccet még magas lesz a ló.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
.mf
veterán
Miről beszélsz? A sporttúra motoroknak nagyobb plexije van, mint a sportmotoroknak, és a többségnek felfelé csavart kilépőéle. Nem kell a tankon feküdni, hogy már egy sportmotor plexije is érjen valamit (ültél-e már valaha sportmotoron?); és nem értem, hogy miért gondolod azt, hogy nem lehet egy sporttúrán behajolni, nekem érdekes módon még tanktáskával is sikerül.
Ellenben a túraendurok enduros méretű gyári plexije az, ami egy-két tenyérnyi, sokan panaszkodtak rá, hogy alig jelent valamit, érdemes nagyobbra cserélni, ha valaki legalább közép-tempós utazót menne.
Amit meg az autópályáról mondasz, nem tudom, voltál-e már valaha többnapos, esetleg többhetes külföldi túrán -- mert akkor nem mondanál ilyeneket. Tudnád, hogy néha nem lehet elkerülni, vagy néha egyszerűbb, ha rossz az alsóbbrendű utak minősége, időre kell szállásra odaérned, szét vagy már fáradva, vagy csak egyszerűen unalmas az adott táj és gyorsan túl akarsz rajta lenni, mert jobb szakaszok várnak.
Másrészt pedig, az autópálya kifejezésen fennakadás helyett értelmezhetted volna úgy, ahogy annak ott a lényege lett volna: tempós haladás, 130-150-180-as utazótempó.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Ferdzsoo
addikt
Nekem a Vfr-en 180 felett is bőven kényelmes a szélvédelem, pedig ez igazán sporttúta gép. Semmi légörvényem nincs, pedig stock plexi van rajta nem is fogom lecserélni. Autópályán 160-as tempo hosszútávon kényelmes. És igen megint mf kollégával kell egyetértenem nem vagyok speedhuszár de ha van egy célom pl. Alpesi szerpentín és 130km-re van tőle a szállásom akkor igenis az autópályán fogok odáig menni, ott vagyok 1 óra alatt, nem pedig a bundesstrássén, mert mire odaérek lefáradok meg 2,5 óra az út. Én ott akarom élvezni a kanyarokat nem pedig az odaúton elfáradni. Néha igenis nagyon jó az autópálya hogy gyorsan odaérj a célodhoz. A sporttúrán egyáltalán nem kell gugyognod hogy ne szedjen le a szél. Nekem is van még tanktatyóm is. Hozzá sem érek.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Sokat számít mondjuk milyen magas az ember...
Én 182 vagyok mondhatni konfekcióméret. Valszeg ezért nincs bajom egyetlen motorral sem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Mondjuk a CBF600-al stock plexivel 140 felett nekem is volt turbulenciám. Rázta a fejemet...
Annak a motornak nemigazán lett eltalálva a szélvédelme...
De 120-körül azzal is kényelmesen el lehetett motorozgatni. De a vicc hogy azon egyenes háttal ülsz, mégis 200-300km után nekem elkezdett fájni a derekam meg a hátam. VFR-en semmi ilyesmi nincs ami azért is érdekes mert ugye döntött a testtartás... igazat megvalva magam sem tudom miért van ez."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
.mf
veterán
Jó? Mitől jó ez? Csak mert a Long way down / 'round-ban is ezeket használták (az eredetileg tervezett KTM 950 vagy 990 Adventure helyett, ami jóval kisebb tömegével jobb választás lett volna) és mert bömös? A motorok SUV-je, ami az utcai és off-road gépek fő hátrányait egyesíti:
Terepre túl nehéz, oda könnyű gépek valók. Feleslegesen nagy erő, puhább talajon elforog, beássa magát.
Utcára a nagy hasmagasság, magasra rámolt cucc miatt magas súlypont és instabilitás. Nagyobb tengelytáv. Nehéz. Fűzött kerekek tömlős gumival, amivel csúnya durrdefekteket lehet kapni. Bár a tulajdonosok 98%-ban aszfalton fogják használni, de köztes gumi van rajta, ami ráz, és tapadásban, döntögetéshez sem ideális. Ritka gumi-méretek. Stb.Szvsz: az utolsó igazi túraenduro a KTM 950 volt, az még egész könnyű tudott maradni. Ha valaki aszfaltra keres túragépet, arra szerintem egy visszafogottabb sport-túra/túra való.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Kölcsönadjam a szemüvegem? Nem 990, hanem 950 Adventure-t írtam. Az 189 kg üresen, az már azért mégiscsak nagyobb különbség terepen 223 kg-mal szemben. A CBF-et hiába hozod ide, az nem enduro, terepre nem mész vele. Ha valódi túraenduro, ami terepre is megy, akkor a KTM-et választanám. Ha meg aszfaltra, akkor sporttúra vagy túramotort. Ezért lóg ki nálam a GS a sorból.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Laraxior
titán
Egy kis ideig mindenkeppen kell neki a szivato kulonben nem indul be. De abban lehet valami amit mar feljebb emlitettek hogy eleg annyi h épphogy csak ne fulladjon le. Majd menet közben bemelegszik teljesen. Ovatosan persze nem nagy fordulattal. Mondjuk en sosem porgettem meg melegebb idoben sem 5000 fölé
Holnap reggel kiprobalom h indulas utan visszatolom ameddig engedi. Talan a szomszed sem harapja le a fejem a masodikrol mint ma hajnalban"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
torzo
Ármester
Már halványulnak az emlékeim, 5 éve voltam azon a teljes 7végés tanfolyáson. Ebből annyi maradt meg, hogy mind2 módszer jól használható, a rendőrök a gépet döntik, a Hondások dőlnek vele együtt. A zsandárokat én is figyeltem egy időben, tényleg a gépet nyomják le, és azért el kell ismerni, többségük igen jól motorozik.
Az egyenes testtartás mellett szólhat, hogy a fej megőrzi az eredeti helyzetét, így az orientáció talán jobb.
Szóval a franc tudja, én már régen nem figyelem a viselkedésemet kanyarban, csinálom, ahogy belémégett, néha meg kicsit játszadozom. Az is igaz, hogy már nem vadulok úgy, mint néhány éve, kezdek öreguras motorossá válni. Sajnos? -
BoB
veterán
Google-n valahogy nem találok rá, de mi az előnye és hátránya a turbónak és szuperfeltöltőnek? (valamint utóbbi lenne a kompresszor?)
Gondolom a feltöltő állandó jelleggel adja a teljesítményt, nincs turbójuk, viszont akkor mi a hátránya?
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Laraxior
titán
Leallitas utan kattog a blokk, de munkatarsam autoja is kattog. Ugy tudom h akkor hűl. ...
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
.mf
veterán
Dehogy érdekes. Ahogy hűl a motor, a hőtágulás után zsugorodik vissza, azért kattog. Még a bútorok is csinálják.
Nos, megjött az új bukóm. Üvegszálas (teszt szerint is jó védelemmel) ÉS napszemüveges sityak, végre; és csak 80 EUR (+száll) volt
A kérdés viszont az, hogy az állítólag könnyen karcolódó plexijével lehet-e valamit megelőzésnek csinálni. Arra gondoltam, hogy a versenyeken bevett letéphetős fóliákhoz hasonlóan -- csak nem egy féltucat lehelet-vékony letéphetőst, hanem egy erősen karcállót nem-letépősen?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DigitXT
félisten
Lehet lesz belőle egy rendőrségi eljárás, hisz' 70-es táblánál 220km/h-ra
már csak ki lehet szabni a 300K-t. Per kopf. Vagy fordítva: előveszik a
kamerás motorost, hogy személyiségi jogokat sértett a felvétellel, LOL...
(Én is most rendeltem egy akciókamerát, de az új szabályozás szerint a
felvétel megtörténte már önmagában elítélhető, nem is kell közzétenni.)Szerk: a fene tudja, hogy most mi vonatkozik rá. Viszonylag friss cikk.
#44566: eegen, kevés értelme lenne, de Ausztriában konkrétan büntetik.[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Talán ez az EVO-s féle video.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
kcsa
veterán
Elég gumiszabály, robogósban vitáztunk már erről.
Nem számít jobbról előzésnek, hanem elhaladásnak ha jobbról elhaladsz mellette (szabályos sebességgel) majd maradsz a külső sávban.
Előzés, ha utána gyorsan (ez a gumiszabály része a dolognak, elég szubjektív) sávot váltasz a belsőbe.
szerk.: ha a rendőr a belső sávban 130-al haladt, akkor viszont cumi, semmilyen módon nem előzhető, vagy lehet elhaladni mellette.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Ja persze, ha belsőben éred utol, és sávot váltasz jobbra, az már előzés (is lehet akár, értelmezés függvényében...).
De ugye eleve a jobb oldali sávban haladsz, tehát belső sávban eleve nem érheted utol
Az én (szubjektív) meglátásom szerint aki írt az indexnek, az is majom volt, mert a belső sávban érte utol a rendőrautót.
Éppenséggel én sem vagyok a szabályos közlekedő mintapéldánya, de azért saját hülyeségemmel ritkán dicsekszem el egy nagy olvasottságú online híroldalonszerk: egyébként értem a kreszforumos szerző álláspontját is, de olyan magyarázatot tesz hozzá, ami nincs a kreszben, hanem az ő értelmezése. Kíváncsi lennék, mondjuk bíróságon a rendelkezésre álló adatok alapján hogyan döntenének.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
-
Ferdzsoo
addikt
Mi a szokásos az a kérdés. Olajcserét meg kell ússz 15k-ból.
légszűrő egy 10-es, fékolaj 5k, munkadíj ezek 1 óra alatt megvannak, 5-6k."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Something_
őstag
Ido es/vagy km utan irjak. Nem kaptal a kezelesi utmutatot a motorhoz? Abban benne van, hogy mikor mit kell.
En hutovizet is csereltettem, nem tetel. Levegoszurore azt mondtak, hogy teljesen jo allapotu, azt meg nem kell. Gyertyat cserelt benne az elozo tulaj nem reg, azt sem kellett. -
Ferdzsoo
addikt
Gyertyát 24-48k km-kor kell abban a motorban a gyertya nincs időhöz kötve.., fékolaj 2 évenre.
folyadékok vannak időhöz kötve.
légszűrő álltában lassan öregszik.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
Akkor kell cserélni, amikor a hézag határon van. Én minden komolyabb szervizelésnél megnézettem. Öregek voltak a gyertyák, bajuk sem volt, de a szerelő azért kicserélte. Semmi változás nem volt. Szóval a kor valóban nem számít
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
PoLizei
aktív tag
-
Pocee
senior tag
csak szólok,hogy nincs kínai fékkarom,gyári állíthatóm van,csak azért mondom,nehogy úgy tűnjön védem magam.
ilyen alapon,ne menjetek 50nél gyorsabban mert fenn áll a dúrdefekt veszélye,mert egy nyugati gumi is eldurranhat,számtalan példa van rá.
nem kell az álszenteskedő duma,hogy majd egy kínai fékkar miatt veszélyeztet bárkit is.benne van,mint számtalan más is...csak egyesek előszeretettel kiragadnak dolgokat.
nézd fattyu(elnézést a hivatkozásért,de kapóra jössz ) kolléga egy száguldó bomba,hozzáteszem én is,nem is török pálcát felette,mert akkor amikor este a tükörbe nézek akár le is köphetném amit látok...Mr.Brightside
-
Daywalker
addikt
Nem, de tudsz rajta bármit is változtatni? Nyilván mindenki tudja, hogy odafent f.szlengetés folyik...Attól, hogy idegeskedsz rajta, nem változik meg semmi. Lehet egy picit morogni, de azért nem kell miatta ennyit verni az asztalt. Az, hogy te mire jelentkezel nem hatja meg őket, ha tele van minden hely. Egyetlen amit tehetsz, hogy előre gondolkodsz. De persze könnyebb mást hibáztatni, mint mindig. (ettől függetlenül szerintem is irreálisan sokáig tart...)
V.Stryker: "Azért elvileg annyira tiltani nem kéne, mert ahogy átnéztem, rajta van a kategória, érvényessége is rajta van, tehát már fel van vezetve. Sőt, az sincs rajta, hogy miért kértél új jogsit, csak hogy adatváltozás miatt."
Ugyanezt mondtam én is. Szerintem többnyire riogatás ez az egész.
Djuree: bontott csap. De nem lehet, hogy csak a rámenő gumicső repedezett, szivárog, és folyik le a csapon? Azok el szoktak érni...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
Sárgánál nem kell megállni féktávolságon belül.
Mondjuk az 5. pont alapján van igazság abban, amit mondassz. De leegyszerűsítve, amit mondtam a vállakról, az az esetek többségében támpont a kérdéseknél. Nekem legalábbis így tanították.
FIREBLADE78: Egy dologra még nagyon figyeljetek a kérdéseknél. A megkülönböztető jelzést használó jármű (mentő, rendőr, tűzoltó) és a figyelmeztető jelzést használó jármű (pl. kukás, úttakarító) közötti különbségre. Én az elején rendszeresen besz.ptam, míg nem kezdtem rá figyelni.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
emre
veterán
Nem tudom, de már nem is nagyon érdekel.
Az előző műszakinál még így nézett ki. Akkor nem volt baj hogy kettő van fenn.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
HSM
félisten
"Plusz te akkor fogd megérezni, hogy túlhúztál a féken, amikor már az arcodon csúszol."
Ez benne van a pakliban ABS nélkül. Ezt írtam is korábban, hogy ezt tartom az ABS egyetlen, de annál komolyabb előnyének motoron.Nem túlzott önbizalomról van szó, inkább próbálok óvatosan vezetni, figyelve a saját, és a környezetem határaira. Eddig bevált.
(#55958) Feree13: Én nem akarok meggyőzni senkit. Nekem jó ABS nélkül, neked jó ABS-el. De attól még beszélgetni, véleményt cserélni lehet a témáról szerintem.
(#55959) pakriksz: Igen, így van. Erős fékezés felállítja a motort, túl erős lefekteti.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!