- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- ASUS routerek
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Crypto Trade
- Windows 11
- DIGI kábel TV
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Ezt a szezont is az allvany mellett kezdem. .
Talalos kerdes!
Pegaso 650 IE.
Beinditottam hidegen. Olaj van, nyomas kontroll lampa szerint.
Isszonyat kopgos hang. Mint ha fotengely vagy csapszeg vagy ilyesmi. Fulet serto hang.
Aztan a melegedessel, Szepen elcsendesedett. Olyan egyhenges lett, mint amit a fulem megszokott.
Mik lehetnek a kivalto okok?
A lanc sapnolo hidraulikus. A szabadon futo gyalazatos allapotba van, az inditasnal mar lathato.
Megcsuszik, rettenet nagyot is csatan.Kesobb dobok kepet Pegiről.
Szegenyke. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141237 üzenetére
Felveszem teloval. Szerencses esetben a valtozas hallhato lesz, a kopogas hangaja mas teszta
-
csongi
veterán
válasz Geresics #141275 üzenetére
Sztem naptol-napig van.
Nem is kell muszakis idobe kapkodni a vizsgara, lejart muszakival is siman lehet menni uj muszakira. A lenyeg, hogy bejelentett idopontra kell menni. A visszaiazolsanak kinyomtatva legy a forgalmiba. Az allomasig ervenyes, es legyen ervenyes biztositas. En igy toltam el kb2 honapot, nem volt kedvem menni a szaros kora tavaszi idobe.Peresze muszaki nelkul motorzni nem kifizetodo.
OT- nem tudom. -
csongi
veterán
Mi az az injektor szinkron gyuru?
-
csongi
veterán
All:
Nem tudom, de csoportba mar ilyet is csereltek. .
Bontom tovabb, a rotaxot.
Lesz melo rendesen.
Azta mindenit. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141348 üzenetére
Felhasznalok, nem szerelok. Csak azt mondjak amit a szerelo mond nekik, vagy felre ertik.
Azt is mondta egy Ajkai szerelo, ezeken nem kell lancot cserelni 70 ezer elott. .
Lehet vissza tekertek az orat.
Van meg egy hasonlo szakasz a lancba.Tamás9x
Pegaso csoport.
Amugy normalisak, es jo szandekuak, segitokeszek es ez fontos.
Csak vannak olyan megnevezesek, emiket nem halottam eddig. -
csongi
veterán
Van hangszigetelő szivacs a blokk oldalát borító műanyag belsején.
Szét mállott. lehet ezt valami egyszerűbb szivaccsal pótolni? -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141409 üzenetére
Azon gondolkoztam, oda ragasztok egy 5mm gumi lapot.
Ez van a polcon. . Vagy lexarom.
A vez lanc oldaln van, dizajn elem es hang gatlo szerepe van.Ennel vannak most nagyobb megoldasra varo feladatok.
0.03 szelephezag. 0.1-0.19 az eloirt.
Olyan szqlaszosan megnyult a lanc, hogy alapjaraton leallt, random.
A ket lanckerek kozott kb 2cm-t logott.
Ha nincs atugras gatlo, ez atugrik. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141446 üzenetére
Nem tudom.
Nekem Sg van eloirva, az alsopolcos olaj is boven jo. -
csongi
veterán
Miről is vitatkoztok vagy cseréltek eszmét?
Sztem egy dolog mit bír az olaj, és egy dolog mit bír egy motor.
A kettő jelenleg nincs szinkronba.
Mire az olaj feladja az alkatrészek károsulnak.
Hiába bír a szintetikus olaj 200 fokot. A baj hamarabb meglesz.
Sztem itt megy el a beszélgetés.illetve nem mindegy hol lesz meleg és hova jut a meleg olaj.
Sztem az olaj szemszögéből a pillanatnyi terhelés csak az adott helyre érkező olajra értendő pl turbótengely. Ott elbír 200-at, utána hűtés. Mi kellene ahhoz hogy teljesen átmelegedjen az egész mennyiség kritikus szintre?
Motorkerékpárnál a kuplungnál lehet legnagyobb hőterhelés.
Egy szétégetett kuplung esetén a többi alkatrész nem ég meg, igaz jót sem tesz nekik.
Egy jó rendszerbe hűl annyit az olaj, hogy a többi főbb alkatrész ne kapja meg azt a hőmérsékletű olajat.
Vagy tévedek?
Egy dizel túrbós motornál pályás tartós terhelés alatt 130 fok környékén lesz az olaj, a mérési ponton. Kb a közvetlen terhelt helyen mérve.
(Lábjegyzetbe elég durva az ingadozás, itt lehet 70fok is. Turbótengelynél 130 a hűtőbe meg 60. Hogy a tökömbe adhatnak meg 20 ezres vallumot 3liter olajra. )
Ebbe sztem az EURO normák bugyraiban kell keresni a választ.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141494 üzenetére
Sztem ugyan arról van szó, más irányból megközelítve és remélem értem mindkettőtök írását.
Más:
Tegnap bekerült a kuplung lamella. megjöttek a hézagolók.
Ma jön a vez lánc, azt be kellene fűznöm, és lehet összerakni a felét.
Aztán jöhet a szabadonfutó.
250 ezernél tartok alkatrészek terén. Faxom -
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141513 üzenetére
Ennek a motornak ezzel a gumival nem ez az erőssége
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #141543 üzenetére
Nem arra ertettem hogy ott kell maradni.
Csak ugy tunt, ugy ment tovabb,hogy jo van az, kicsit atszurta a labam egy landzsa. De sebaj, a csizmaba elfer a ver, majd felszivodik. .
Nincs itt semmi baj.Szoval az ellatas ha volt, ki lett vagva a videobol.
Akkora lyukat utott az az ag, hogy hiaba szorit a csaton, azon a lyukon gyorsan nagy szarba lehet kerulni a verveszteseg miatt. Motorzva meg foleg.De remeljuk meguszta nagyobb gond nelkul.
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141548 üzenetére
Sztem kicsi nyomas feluleten lehet elszoritani hatekonyan.
A csizma szaran a csatnal tul nagy feluleten oszlik el a szorito ero.
A gumipok vagy egy sodort ronydarab tobbet er.
A sebre nyomopamacsot a csizma szaraval jol lehet fikszalni.
Sajnalom, hogy a kezelest nem lathatjuk.A konkluzio, egy ilyen motorozashoz nem veletlen kell a minel tobb pancelozottsag, a kemeny protektoros oltozet.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
Én Mitas E-08 gumit tettem fel. Majd kiderül milyen.
Terep nálam max a földes út, vagy erdészeti út. Sárba meg nem megyek. -
csongi
veterán
Meg egy mindent megkapott motor. Nagyon szerettuk... es koltozok a marsa.
58k km.
Vezermu lanc kuka.
Komplett kerekcsapagy szett.kuka.
Szabadonfuto kuka.
Kuplung lamella+rugo szett kuka.
Kuolung kar+bovden kuka.
Elso teleszkopba szimeringet olajat csereltek egy eve. Korom fekete olaj jott le. Gondolom takaritas elmaradt.Vizszivattyu szimeringek, kuka.
Valto tengely szimering kuka.
Hotofolyadekot illene onteni bele neha.Valamelyik szakembor telibe fujta lakkal.
Csakhogy fos, nem volt benne eleg edzo.
Nyulik mint a takony. Nem lehet polirozni sem.
Lehet lecsiszolni a gyari retegig. A valllam kivan.A kutyacsontot meg nem bontottam ki. De elore felek.
A segedvazra valami autos ajto tomito gumit szegecselt a jo kepesegu, hogy a viz nem menjen be. A kerekcsapagy szimering mellett csak belefel folyt. Az nem baj.
Szelep hezegok minimum alatt. Eppen csak volt valami. De legalabb bosegesen jutott paszta regi tomites ala. 3500Ft.
Fektarcsa komplett kuka.
Belso gumi csere minek? Jo a rozsdas szelep is. .
Mindketto kuka.Toltes eleri 13.5 V-ot. Remelem kontakt hiba lesz. A tolto tekercs muszerrel jonak tunik, de majd terheles alatt meglatjuk.
Szelterelo plexi kuka.
Kb 300 ezer alkatresz koltseg lesz.
A szezon felet letudtam elore .[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz GTVili #141729 üzenetére
Panasz nincs, csak tenyek.
Leginkabb a mindent megkapott nagyon szerettuk maszlagnak pofon.
Azert vettem ezt, mert ilyen meg nem volt. .
De nem panaszkodom, ne ertsd annak.
Ilyenkor erezheto, hogy egy egyhengeres egytarcsas szerviz koltsege ennek ellenere is kedvezobb tud lenni.Latatlanba vettem. Lehetne sokkal rosszabb is. .
Topiccsendor.
Engedtem le 20 eves olajat, 13k km-el. Egy kis tulzassal, koszmentes volt.
De ez ilyen.
Cserelt benne mindent szerencsere. Csak azert szedtem le, mert nekem a 10w olaj nagyon lagy, es utalom mikor nagyot bolint.
A lancszem szerelo szerszam nagyon jol szuperalt.
A kerekcsapagyakhoz takecoltam kihuzo szerszamot. Par ezeresbol osszehoztam.Tuzi.
Szamolhatsz barmit.
Amig nem latja egy szerelo, es tenylegesen nincs diagnosztozalva egy motor, csak saccolgatni lehet mi hogy es mennyit kell kolteni ra.Masik verzio egy fiatalabb kevesebb km-es Kawa volt. A fektarcsa szett, mert azon is dobos allapotba volt 200K. Veteli ara 1.3M.
.
Attol hogy dragabb valami, nem biztos, hogy jobb is.A javitasi oldalan a munka ra van szanva. Azert vettem olcson fost. .
Aztan lesz belole valamivel jobb. . -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141742 üzenetére
Mivel a csizmat is festettem, igy szetszedtem.
Egy ev es 20 eves.
Arrafele ez ketpalcas kategoria, kb annyiba is kerul.
Itt rohadjon meg duplaja kb.De meg igy is Lehet beleloe egy jo kimenet. Bar idehaza Olasz utalat van, mert az nagy divatja.
Gtvili.
Szilarddal valtottam gondolatot. .Micsurin
Valami otvozet, lehet spiater.
De ha lehet szerezz egy torottet, es az alkatreszeket egy kivagott lemezre szereld at.
Az birja is . Ezt nem kell nagyon terhelni. -
csongi
veterán
válasz Micsurin #141850 üzenetére
Az jo, hatha nem reped meg sehol a rezonanciatol.
A telo szarat itthon, MOTIP ezusttel, es Matt lakkal festem le. Idovel ez is lerugja magat, ha csak az alura kerul. oxidal.
Vagy, femtiszta alut lehet gazolajjal bekenni.
Sotedeik tole, de aztan nem valtozik erdemben. Ha majva foltos az alu, akkor az latszani fog.Lehet gyongyszorni, aztan lakkozni. Ez is egy ido utan feladja, az oxidacio miatt.
Sziszolo szivaccsal, szaliranyorsa lehet huzni a feluletet. Szalcsiszolt hatasu lesz.
Vagy lehet eloxaltatni. Sztem ez a legszebb felulet kezeles. Ehhez szet kell szedni.
Vagy porfesteni. Ehhez is.
Festett lakkozott feluleleten a nem kell karcokat eltavolitani, sztem barmelyik teknos wax jo ra.
Idokent ujra keni az ember. Jo kis kikapcsolos elfoglaltsag. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141859 üzenetére
Zsiros olajos foltokra erzekeny, de szaliarnyba jol tisztithato. En is szeretem, van mikor alkalmazom.
Mivel nem szoktam szalon allapotig rekonstrualni, leginkabb ezust+ matt lakk a megoldas.
Eloxhoz kozeli megjelenes. Ha nagyon kavics verodeses, akkor ala lehet dolgozni.
Pegasonal peldaul alapozo es oldoszeres festes van gyarilag. A magas nyomasu leszedte a szint, de az alapozo jol tartja magat a femen.A fejidomot csizolom ki. Eleg mely, sotet bordot fujok fel. .
Majd kiderul milyen lesz.A vas hatso lengovillat, ha csak pontokba kell javitani, Hammerite. Ha nagyon troger, akkor teljes festes. Az ezust es mattlakk kombo teljesen jo.
A lakkozas egy picit sotetit a vegen. Minel ezustosebb annal jobb.
A Hoallo ezusttel is mukodik. Szep felulelteket lehet elerni.Valakivel korabban beszeltem itt errol.
A deauville szoghajtason csinaltam, aztan tovabb kiserleteztem. A MOTIP eleg jo, es kevesbe valtozik az arnyalata. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #141882 üzenetére
szetrobbantottak birodalmiak.
-
csongi
veterán
-
csongi
veterán
Ezek az o feltetelei.
A kolcsonbe adonak is van. Ha egyezik akkor lesz
video, ha nem akkor nem.
Azert nem egyszeru egy ilyen jogi helyzet.
Nyilvan akkor lenne igazan teljes erteku, ha minden teszt motort megvenne, hasznalna, koltene ra, es utana tesztelne.
Igy csak arrol a kiprobalt motorrol szol a video, amin eppen ul.
A muszaki allapot felmeresrol semmi info nincs.
Ezzel a gyartoszalagon keszult "tesztelesekkel" gyorsan kifutja magat a projekt. De erre van igeny, igy ezt csinalja. -
csongi
veterán
Lehet rosszul latom.
Kozuti kozlekedes szabalyait betartva, mekkora a valoszinusege, hogy cordura vagy farmer ruha ne vedene meg egy csuszastol?
Az utesektol meg a protektor ved.
Adhat hamis illuziot egy vedo felszereles? -
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #142261 üzenetére
Ez a problema mentes DL?
Esztergaltass uj csovet. Az olcsobb.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész