- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Blender 3D
- Padavan firmware
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Direct One (műholdas és online TV)
- Synology NAS
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54248 üzenetére
Ja értem!
Hát nem tudom... Annyival nem nehezebb szerintem egy modern 1000-es blokk/motor, ha jól csinálják, hogy visszahozza az erőhátrányát egy 750 vagy 800-as blokk.
A 2009-es GSXR750 pl. mindössze 8kg-al könnyebb csak a K9 ezresnél (menetkész tömeg), az semmi.... De a 600-as sem sokkal könnyebb...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54253 üzenetére
Ez is igaz. Mondjuk a súlyt ha pontos infót akarsz, meg tudod nézni a kézikönyvében a motornak. Én mondjuk időspórolási okokból nem onnan néztem most, de tudom, hogy eléggé könnyűek már a modern ezres gépek.
Sajnos sok infót nem kötnek az ember orrára, amik amúgy igen hasznosak lennének, emiatt sokszor tépem a hajam.Amit a "mit érez a segge" témát illeti... Leírtad a kulcsgondolatot... Mit érez a versenyző segge. Ugyanis még a versenyzők közül sem mindenki tudja jól kommunikálni/detektálni, mit érzett a hátsó fele! Pedig nekik mindenük a motorozás! Ha ők azt mondják, ez ilyen az olyan, nekik elhiszem, de a fórumokon sokszor olyanok osztják az észt, akiknek finoman szólva is semmi közük ezekhez az emberekhez. Az Ő esetükben inkább maradok szkeptikus.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz
Daywalker #54248 üzenetére
Hát hogy a 750 tartja az 1000ekkel a lépést az túlzás. Én mentem sokat 1000esek ellen. Hring célegyenesben úgy otthagytak mint a szart. 100 métert simán kaptam ugyanannál a köridőnél. 1-2 másodperccel lassabb 1000est már kemény meló megelőzni, mert hiába kerülöd ki kanyarban, egyenesben utolér, vagy ha más nem akkor a célegyenesben visszaelőz. Eleve kifékezni mocsok nehéz őket mert minden egyenesben elnyúlik kicsit, és előbb ér oda a kanyarbejárathoz.
Szóval a 750es gixxer inkább a 600hoz van közelebb. De mindenképp jobb mint a 600. Főleg utcán. Szépen tol lentről, nem kell állandóan váltogatni. És hát pályán is számít az a plusz erő. Kezelhetősée pedig tényleg közel olyan mint egy 600as.
Ha nincs 750re lehetőség, akkor 1000 szerintem jobb utcára mint a 600. Túráztam sokat 600al 1000esek mellett. 600al minden előzásnél 3at leváltasz, aztán 3at fel. 1000el kis túlzással berakod 6ba és a tengerparton kiveszed 6ból.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz
Daywalker #54288 üzenetére
Csodálkoznék, hogyha a jobb térdérintés meglenne jövőre..
De a bal az tervbe van következő héten hringen
Meg utána tudok menni a következő héten is 1 napot kakucsra, meg a huszadikai héten is 1 napot.
Szóval ha jól alakul, akkor augusztusba minimum 3 pályanapot be tudok szúrni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #54297 üzenetére
Sztm nincs elzarva, (amikor neztem nem ereztem semmi ilyesmit) illetve ha el is lenne, ahogy Yoda is mondta, kb 2005 az az evjarat, ami utan komolyodnak a futomuvek. Addig viszont akarmit tekersz, semmi kulonbseg nem szokott lenni, legalabbis nagyon minimalis az en tapasztalataim alapjan.
Ezek altalaban a japanok, a nagy olaszokrol nincs tapasztalatom, de el tudom kepzelni, hogy ha ott elzarsz valamit, akkor all mint a szog.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Daywalker #54340 üzenetére
Na én ebben a "bajt nem fog csinálni"-ban nem hiszek. Pláne ha sikerül(ne) valami hamisítvány löttyöt szerezni. Arra gondoltam, ha a leendő tulaj csak alkalmi gurulgatásra használja (évi 1-2 ezer km), akkor gyűrűzés nélkül (fúrás nem játszik, mert nem létezik túlméretes dugattyú, más meg semmi nem jó bele) még akár évekig elgurulgathat vele, ha rendszeresen töltögeti bele az olajat. Első gumi az persze azonnal cserés.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54350 üzenetére
Balesetnél lehet belőle gond, akár Te okoztad, akár téged csaptak el.
A váltót tényleg sokat kell nyomkodni, de azért magasabb az élményfaktor, mint egy robogón, ahol végig hallgathatod indulástól az egyen-zümmögését. No, meg megtanul így motorozni az ember, a robogón annyira nem. Ja, és ezerszer kényelmesebb/jobban motorozható a normál motor, mint egy robogó. A robogónak egy óriási előnyét látom személy szerint, hogy arra kb. bármilyen ruhában rá lehet ülni (előbb ér le a motor, mint Te), míg egy rendes motornál még rövid utakra is sokkal jobban oda kell figyelni.
(#54352) ryori: Egyszeri költségre nagyobb beruházás (motor+védőfelszerelések) de utána fenntartani már olcsóbb szerintem egy ilyen 125-öst, mint egy régi/olcsó autót.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Daywalker #54350 üzenetére
Egyetértek. 125-ös CBR két hétvégére jó, h megtanuljon az ember váltatni. Kezdőmotornak én minimum egy sor 2-es 500-ast vennék, sőt..
54366 ryori
Ez óriási fake. Az 1 hengernek a büdös életben nem lesz ilyen hangja, semmilyen spordobtól, sehogy. 125 ccm-nek meg pláne.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Daywalker #54385 üzenetére
"... Kényelemről vitatkozni baromság, ahágy motor annyi féle üléspozíció..."
Ez így igaz: nekem kinézetre a csopperek jöttek be
, de miután felülhettem a Keeway Supershadow 250-re, és nagy álmomra, egy Virago535-re, úgy döntöttem, hogy soha a büdös életben nem veszek csoppert: a gerincporcsérvemmel 5 percig nem tudnék megmaradni abban a testhelyzetben (pont a legrosszabb helyen terhelődik a gerincem). Így esett ki a Hyosung GV250 Aquila is. (Pedig az nekem elég volna a 27-29 LE-jével, ráadásul pörgős mint állat, lehet kenni a száját, anélkül hogy megszegnéd a KRESZ-t.
(#54387) persuader: nekem ülés szempontjából sem a hasalós, sem az előretolt lábtartós (csopper) nem válik be, csak a klasszikus naked. Magas kormány, de alattam legyen a lábam, nem előttem. Nagyon jó ülni a (z újabb. túrakormányos) GS-en is, az SV-n is, meg a tanuló motor Gladiuson is, bár nem gondoltam volna. A Csótányomban is az a jó, hogy nincs túlzottan előre tolva a lábtartója, a látványos "ökörszarvas" kormányt meg nem véletlenül cseréltem le egy ETZ-re a télen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54385 üzenetére
Nem kell rommá törni, elég ha csak pár idomot levernek rajta, és mondjuk nem akar a károkozó biztosítója fizetni. Aztán hopp, észreveszik, hogy valami nem stimmmel és meg is van a baj.... Abból nem szabad kiindulni, hogy itt egy fórumosnak oltári nagy mákja volt....
Piaggio NRG 50 MC3-as, nagytestű robeszom volt, vízhűtéses blokkos, 13"-os kerekekkel. Borzalmas rossz úton.
Ott nem tudsz lazán a tankba kapaszkodni, vagy kiállni a rázósabb részekre. Amit a nagymotoron meg sem érzek, a robeszon majd leverte a vesémet. A legkevésbé sem vágyok rá vissza. A Vario hangjától is falnak megyek, 10km/h-tól amíg megy ugyanaz a monoton fix fordulatú üvöltés.
Ismerem a kecsós legendákat a robogósokról, remélem egyszer sikerül menjek egyet velük.
Sajnos nekem nincs bőrruhám (és egy ideig nem is nagyon lesz rá keret), amivel a legtöbb pályáról élből kizártam magam.
Pedig marha szívesen meghajtanám a vasat, leginkább a hungaroringen.
"Ezt válaszra sem méltatom."
Méltatod vagy sem, saját tapasztalat. Az eddig egyetlen alkalom, amikor elfektettem a motort, az a robogómmal esett meg (hirtelen kellett pár útra kóválygott részeg miatt fékezni, és valamin elment az első kerék a motor alól, amit a hidegben/esőben esélyem sem volt megfogni), szóval nagyjából 30-40km/h-val elfektetve a robogót még a ruhámnak sem lett SEMMI baja, pedig csak egy sima "műanyag" széldzseki és sima vastag farmernadrág volt rajtam a kesztyű mellett. Persze, a fékkarom golyócskájának a fele, meg a hátsó idomon egy tenyérnyi rész az aszfalton maradt, de belőlem semmi, 0, zéró.Ugyanez tetszőleges rendes motoron úgy néz ki, hogy nem a fékkar és idom kezd kopni, hanem te és jó esetben a rajtad lévő protektorok. Erről beszéltem.
Tudom, hogy egy ideális világ ideális embere mindig full protektorban megy a sarki közértbe is, ugyanakkor ha a kétkerekű a közlekedési eszközöd és nem csak hobbicélú, akkor bizony megesik, hogy nem tudsz nyakig protektorban menni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54385 üzenetére
Közben rájöttem, lehet azért háborodtál fel, mert úgy értetted, hogy azt írom, robogóra nem kell védőruha... Nem, nem úgy értettem (értsd jól, ugye?
), hanem alkalomadtán ha úgy hozza az élet, hogy egy rövid útra rá kell ülni valami nem pont arra alkalmas ruhában, a robogón viszonylag kis kockázattal megtehető egy nagymotorhoz képest. Ha pl. elegáns ruhában kell elmenni egy nem túl távoli helyre. Azért a kesztyű, hosszú nadrág, hosszú ujjú felső és zárt cípő robogón is alap szvsz.
Arra akartam célozni, hogy lényegesen kisebb védelemmel is el lehet menni robogóval kis sebességű és távolságú utakra, alkalomszerűen ha a szükség úgy hozza, míg rendes nagy motorral ez ha lehetséges is egyáltalán, csak igen nagy felelőtlen kockáztatással. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #54397 üzenetére
Errol jut eszembe - vagyis az extrem esesek peldajarol - most voltunk vasarolni egy ttr -t, egy sracnal. Azert adja el, mert murvas forduloban elcsuszott 20 al. Szep hosszu vagas a laban, es nagyon bicegett, pedig mar reg volt a baleset.
Elkepzelni nem tudom, hogy sikerult neki. Elmeletileg a kormany torte el a labat, a protektor utan kozvetlen! Amig volt protektor, ott minden oke, ahova nem jutott, ott tort el. Na az milyen?
En ezt nem tudom hova rakni. A srac egyebkent tapasztalt motoros volt.Ettol fuggetlenul, robogon en nem oltozok be, mert ez a lenyege a robogonak, hogy felpattanok, be sem melegitem megyek oda, ahova kell. Nem azt mondom, hogy igy kozlekedjen mindenki, estem igy nem egyszer, rovidnadragban, stb, de vagyok en eleget boroveralban, semmi szabadsag nincs igy a robogozasban szamomra. Labszaram is ennek megfeleloen nez ki, de nekem ez a robogozas.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz
Daywalker #54395 üzenetére
Én a robogóm kényelmetlenségét elsősorban a pici kerékméretnek, valamint a "rajta ülős" testhelyzetnek tudtam be. Persze, lehet, valakinek ez maga a tökéletes kényelem, de nehezen tudom elképzelni.
A futómű terén az SV is elég vacak, nem hiszem, hogy amiatt lenne jobb. Pláne, hogy a robogón ellensúlyozásként acél váz volt, ami alapból elég rugalmas, valamint a súlya is vagy 80kg-al kevesebb volt, mint az SV-nek.
A CBR125-nél is ugyanaz a technika dolgozik a futóműben, mint az SV-ben, sima, állíthatatlan "damping rod fork". (Nem tudom a magyar nevét sorry.) Ráadásul a CBR125 jóval könnyebb, és lassabb, szóval kevesebb a munkája a csillapító elemeknek. Nem mentem még vele, de ha fogadnom kellene, én arra fogadnék, mint kényelmesebb jármű.
(#54396) Yoshida: Sejtem, milyen lehetett... Nekem is volt, mikor egy 10cm körüli átmérőjű foltban odadörzsöltem az oldalam a betonra egy tempós bicajos esésnél. Rajtam nem műszál volt, nem égett belém, viszont így is messze a bőröm alatti szövetekből kellett az út koszát és a pólóm maradékát kibányászni, hát igencsak rossz volt. Viszont hasonlítsd össze ezt azzal, mikor rádesik a motor 40-nél, és ripityára töri a csontokat a lábadban, és kétszerennyire beleégeti/darálja a nadrágot, mert nem csak a saját súlyoddal nyomja az aszfaltot, hanem a motor súlyának egy részével is.
Szóval a munkatársad még olcsón megúszta szerintem így is, szerintem ezerszer rosszabb, amikor tanulhatsz meg újra járni, a mostmár csavarok által összetartott lábaddal, ami sanszosan már sosem fog úgy működni, mint előtte...(#54397) Daywalker: Megvan az eset... Vakargattam is a fejem, hogy sikerült ekkorát esnie városi tempónál.
[link]
Szerencse, hogy egyáltalán túlélte...A kecsós dolog jó hír, utánanézek...
(#54398) persuader: Balszerencse.
Ez a veszélye az elcsúszó protektoroknak is... Én motoron majdhogynem ettől fosok a legjobban a kis gagyi protektoros kabátomban.
(#54399) Daywalker: Szerintem épp ez az, hogy a robogós súlyos sérülés a legtöbb esetben egészen más kategória, mint amit hasonló körülmények között nagymotoron lehet szerezni. Persze, robesszal is lehet dobni egy szerencsétlen highside-ot, akkor hasonlóan nagyot lehet koppanni.
[ Szerkesztve ]
-
-
pityaa23
senior tag
válasz
Daywalker #54452 üzenetére
Természetesen tudom, hogy nem tehetnek róla, nem is úgy értettem, egy kis humor akart lenni, még módosítani is akartam mert tudtam, hogy valaki ezt fogja kiemeli a szövegből. Egyszerűen csak valakinek meg kell lakolnia a kellemetlenségekért ennyi lett volna a lényeg.
bogyo112 Hát ez elég katasztrofális akkor. Gondold el, sikerül a motorcsere, a csótányt már eladtad és te is nézegethetnéd még 2 hónapig a motort, mert ilyen lassan mennek a dolgok.
-
r6man123
senior tag
válasz
Daywalker #54402 üzenetére
Hopppá, tényleg eléggé mellélőttem. Picit rendezni kellene a soraimat.
Cserébe majd megosztok egy videót, amit az R6-on lőttem.Viszont, hogy ON legyek.
Valaki már fóliáztatta a motorját? Elgondolkodtam rajta, hogy a 2002-es R6-omat, ha nem is teljesen, de a fejidomot és a tankot megcsináltatnám.
-
Something_
őstag
válasz
Daywalker #54500 üzenetére
Az enyem eldeformalodott, mert elkovettem azt a hibat, hogy levittem a motort nagyszulokhoz telire, oda rendeltem az emeloket, de nagyfater sikeresen szarul allitotta be az emeloket es a suly miatt kicsit megferdult, igy egyedul szinte eselytelen felallitanom a motort, raadasul az en motoromnal hatul meg rendes fogas sincs. (Biztos fel lehetne allitani egyedul is, de benne lenne a pakliban a foldon hemperges
)
-
Something_
őstag
válasz
Daywalker #54506 üzenetére
Azt a cuccot, ami az emeloszembe belekap, azt faszul lett beallitva. Egyik oldalon 5 cm, masikon 0
Nekem is fasza, nem mozog a 2 emelo, fix ha raulok es 100 kg felett vagyok.
Amugy mivel igy elgorbult, eleg nehez lenne egy kezzel belekapatni mind a 2 pontot.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz
Daywalker #54506 üzenetére
Nyakba emelőssel vigyázz, hogy beférjen a sárvédő és az idom között vettem én is shoxosat akciósan, de adhattam is el.
Amúgy én a 100Kg-mal ráültem a csavaros emelőn levő mocira beindítottam és motoroztam egy kicsit 50-el a télen.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz
Daywalker #54512 üzenetére
K1 7,8 és a kezdőben megyek a pályán, de már kint szeretnék lenni 13h körül.
A Gyöngyösi omega motorban Lada vagy Warbi gyári menetes száras emelőből meg némi zártszelvényből volt összehegesztve olyan nyakba emelő ami kb minden motorhoz jó.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
mm89
őstag
válasz
Daywalker #54531 üzenetére
Én a biztositok.hun szoktam kötni. Akkor lehet csak az alkusz cég nem tud aznapra kötni?
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Archer
őstag
válasz
Daywalker #54500 üzenetére
Lehet, hogy amit itt linkeltek, az jó (írtam, hogy azt nem ismerem) de amit én vettem, az egy kalap kaki volt. Eleve túl vékony falú csőből volt hajtva, ahogy húztam a csavart, úgy lapult össze, mondom akkor fixre hegesztem, de az anyag vastagsága (vékonysága) miatt ívvel nem lehetett (én legalább is nem tudtam) masszívan meghegeszteni, mert mindjárt átégett, egy ilyen sz@rral meg nem fogok lakatoshoz rohangálni. Nyeltem egy nagyon, aztán vettem egy Valter Motosat használtan (majdnem annyiért, mint ezt a gagyi nonamet...), -ezt meg elhajítottam jó messzire- na ez patent, jó nagy szilikon kerekek, egyedül minden gond nélkül megemelem a motort, félig lenyomom, onnan magától aláugrik.
Szerelőnél Bike Lift volt, na az még egy masszív cucc, használtan szokták árulni őket egész jó árban és azok állíthatóak.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
mm89
őstag
válasz
Daywalker #54547 üzenetére
Érdekes, most nekem is engedte. Akkor ott helyben fogom kötni. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Emelő :
Nekem ajándékba csinált egy srác, aki bukócsöveket készít motorokra. A kis műanyag kerekek nem tetszettek, úgyhogy raktam rá gumi görkori kerekeket, na azzal már jól gurulaz sv-t könnyű volt feltenni mert volt kapaszkodó hátul, a Z-t még nem tudom hogy nehéz lesz e, mert azon nincs. Annyit csak bír a farokidom, hogy egyenesben tartsam a motort amíg alátolom az emelőt...
[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Archer
őstag
válasz
Daywalker #54550 üzenetére
Nem rugózok én ezen csak leírtam a tapasztalatomat mert esetleg másnak hasznos lehet. Ha több hozzászóláson keresztül lehet arról beszélni, hogy 1000 vagy 1500 Ft a pamut maszk meg hol, akkor szerintem ez is megér ennyit...
Haver is vett először csavarozottat (nem olyat, mint én, talán valami "MotoGP"-s) neki sem vált be, azon is barkácsoltak de jó az sem lett. Csak egy hajlított csődarab igen, de mégis ezt is el lehet cseszni. Amit te vettél az jó, örülj neki, akkor attól az eladótól konkrétan azt a típust meg szabad venni. Kínai csavarhúzóból is van aminek két csavar után szétmegy a feje, van ami meg évekig bírja. Bike Lift-et többször láttam 13k körül, nem mindig, de ki lehet fogni és az tuti jó. De aztán felőlem mindenki azt vesz, amit akarBeszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Építő/felújító topik
- Gyúrósok ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Új tablettel készül a HMD
- További aktív témák...