-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #45858 üzenetére
"nem az egyenesben nyelezésre gondolok"...kár h kevesen gondolják ezt így...főleg akik úgy gondolják, hogy hayabusa/zx12 alatt nem motor a motor...aztán néznek amikor egy MZ elveri őket a pályán...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #45862 üzenetére
Hringre sajnos tuti nem.
Canniball: áh...csak néha kell egy kis pihi. Már előző szezon végére elkészült, de mentem vele kb. 500 km-t...idén többet tervezek
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #45867 üzenetére
Megvannak a többiek is, néha eljárogatunk...illetve amikor pereceltem tavaly, akkor is épp együtt toltam persuval meg alival Stifi asszem eladta a motort, TayRol is más vizeken evez...
De ha van kedved idén mehetünk...apropó, vonóhorgos autód van?[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
A lényeg az, hogy nincs már utcai motorom idéntől (azaz van, de az egy 125-ös robogó és az asszonyé és ő is használja többnyire) ezért kell a "tréler", nem jampeckodásból. Máskülönben aki végigtolt pályanap után jobb kocsival menni
HGabor89: én sem vagyok pro (nem is voltam), mondhatni a tavalyi évet leszámítva két szezonban pályáztam...de tavaly kimaradt a teljes szezon, szóval idén nem számítok semmire, csak gyakorlás és visszaszokás. Szóval nem hiszem, hogy nagyon más időket mennénk az elején
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #45889 üzenetére
Nem fognak...aki kezdő az nem előzget, hanem kerülgetik mint a pocsolyát...ha kezdő kezdő ellen van akkor meg vagy lenyomod egyenesben vagy vonatozol...ettől tartanék a legkevésbé. Aki meg gyorsabb, profibb, úgyis megoldja
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45925 üzenetére
Nem tört össze a pályán, azaz szerkezetileg nem lett baja. Csak egy pár idomot kellett "helyre" tenni meg 1-2 dolog görbült, plexi elrepedt, de helyre lett rakva. Ezután csináltam belőle pályagépet, ami legalább kétszer-háromszor annyiba került, mint talpra állítani az esés után. Szóval nem az anyagi része miatt lett belőle pályamotor. Egyszerűen a tököm tele van az utcai motorozással. Fos utak, rakás idióta, és egyébként sem megyek soha messzire...melóhely bringa, utána meg nagyon ritka, hogy van időm kimozdulni motorozni. Túrázástól rosszul vagyok ("ott vagyunk már?" szindróma). Ennyi.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45933 üzenetére
A pályaidom...full üvegszál és komplett szett kell, tehát minden, ami a motoron van, és másik plexi sem árt...na ez kompletten nem két fillér. Karbon-kevlár protektorok a deklikre és a vázra...ez sem két fillér.
Gyorszárak, ha nem akarsz szarozni a csavarokkal (darabja legalább 2e ft és kell belőle 10 db legalább), slick gumik, és akkor lehet még tetézni, tengelygombval, áttételezéssel (akár vékonyabb lánccal), köridőmérővel...(egyes motoroknál kézi vezérműlánc-feszítő sem árt)
És akkor még a futóműhöz hozzá sem nyúltál...nem vettél könnyebb kipufogót (vagy komplett rendszert) és hozzá PC-t vagy jet-kitet...a határ a csillagos ég.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #45939 üzenetére
A motor blokkját nem szedtem még szét, de autónál óvatosan lekapargattam...(vékony pengével - vagyis olyan késsel mint egy szike, csak cserélhető a pengéje és van benne hasonló mint a spakli, csak kicsiben)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45941 üzenetére
Az utángyártott egy kalap szar, pénzkidobás, és nem véd esésnél (az ABS azonnal törik, az üvegszál reped, lyukad, de könnyebb, olcsóbb javítani, attól nem is beszélve, hogy a pályaidom kevlár erősítésű van a csavarkötéseknél, tehát erősebb sokkal). Meghegesztettem a gyárit, lefényezve nincs, de most nem is lesz rá szükség...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45953 üzenetére
Igen, bár én használtan vettem egyet, kb. 3x mehettek vele, törés- és esésmentes, plusz kaptam egy új ülést és egy MRA plexit is (így kb. fél áron volt az újhoz képest, de még így sem volt olcsó). Majd ha készen van lövök fel képet (~1 hónap).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45956 üzenetére
Ha tudnád, hogy a Metzeler slickeket (4 mm még van rajta kopásjelzőig, nem 100 éves és egyenletesen kopott) szettben 1 euróért lőttem ebayen (+20 euró szállítás) Amúgy több mint fél éve vadászom a cuccokat...apránként összeáll. Idén kiderül érdemes volt-e belevágni
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz polimorf #45973 üzenetére
Nem mindent ilyen egyszerű ám szerelni...egy dupla vezérműves motorhoz állna neki a fene otthon szerszámok nélkül, főleg mert ha lapkás a vezérlés, nem csavaros, akkor az még pöcsölősebb (lapkát is kell venni általában)...na meg sportmotorról vagy bármilyen idomos motorról mindent le kell bontani. Persze ha az embernek van ideje meg kedve...és szerszámai...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #45978 üzenetére
A semminél nagyobb biztonságban van. Tökéletes védelem nincs
Én sokáig a melóhelyem mélygarázsában tárolhattam az alsóbb szinten, ahova tényleg csak az keveredett oda ki ott dolgozott az irodaházban. Ráadásul utcáról nem lehetett bemenni sehogy - este rács volt, portaszolgálat a hallban és csak úgy lehetett a lifthez menni, napközben meg őr és rendszámhoz között kártya. Aztán volt egy ilyen félig public nyitott mélygarázsban, de ott sem volt gond."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Nem is hinné az ember, hogy mennyit felejt...
Archer: igaz, rengeteg a specifikus szerszám, de kicsit több van a kézikönyvben, mint amire valóban szükség van. A legtöbb pedig blokkjavításhoz kell. Szóval amit lehet otthon meg kell csinálni. Mondjuk általános szerszámokból is sok kell (nem elég a kulcskészlet, kellenek csavarhúzók, fogók, villáskulcsok, forrasztópáka, nyomatékkulcsok, 12+ imbusz - pl. tengelyhez - apróságok mint pl. csavarrögzítő...de szépen lassan össze lehet szedegetni, de ha amúgy is szerelhet az ember otthon mindenfélét akkor összejön). Karbit tisztítani úgysem lehet otthon normálisan ultrahangos "mosó" nélkül...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #46030 üzenetére
De azért szomorú, hogy ide jutottunk...mármint oda, ahol ruppótlan öregapáink is tartottak: a parkolóban szereltek hétvégente...én szívesen kifizetem a jó munkát egyébként, tehát ha olyan gondom van akkor elviszem és nem szívom a fogam, ha jól megcsinálják és nem húznak le. De amit tudok azt magam...persze jobb lenne, ha a szakik csinálnák, nekem meg maradna másra időm (na nem mintha nem élvezném)."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz asvald #46042 üzenetére
Hi!
Hát eléggé buta a kérdés Hogy sikerült a művelet, hogy nem a szimering a hibás? És honnan tudod nem lett-e levegős? Amúgy szerintem fel. De tehermentesíteni kell az első futóművet és ugyanúgy ki kell mérni a légrést stbstb, szerintem jobb lenne kiszedni és rendesen leszervizelni...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46060 üzenetére
hoki?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46062 üzenetére
Nem találtam adatot róla milyen vastag, így nehéz összehasonlítani. Az én motoromé sem tűnik vastagnak képről...mindenesetre az MT estében elvékonyodó alj nem annyira bizalomgerjesztő.
Egyébként meg a 2 milla ma már semmi a motoroknál, amikor egy 125-ös robogó kerül újonnan 1 millába...ez tipikusan alsókategória, amin spórolnak, ennyiért nem várhatunk ma már többet."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz StoneBridge #46064 üzenetére
Ki nem szarja le merre áll a villa...fejre állított villával is lehet szar futóművet csinálni, meg hagyományossal is lehet jót. Gondolom nem stoppie-k meg kerekezések lesznek úton-útfélen, szóval elég lesz az arra amire kell...főleg a kis tömeghez. Versenyhasználatnál meg minden villa görbül (persze ott nem mindegy mennyire)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz StoneBridge #46068 üzenetére
Nekem 46 mm és nem tűnik sokkal vastagabbnak képen.
Na meg nem egy BPF villa egyik sem, nem is öhlins. Lehet ezen állítani valamit legalább?bogyo112:
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz StoneBridge #46078 üzenetére
Éljen a PC nélküli kipufogótuning! Aminek semmi értelme...
No offense, de sosem értem meg az embereket, vesznek egy motort x forintért és képesek elverni több százezret egy rendszerre, de arra már nincs pénz, hogy power commanderrel utána menjenek a beállításokkal. Ugyanakkor az a pár lóerő meg rohadt sokba fog a végén kerülni, amiért akár nagyobb motort is lehetett volna venni. A hang oké, de ahhoz nem kell teljes rendszer, max egy végdob...és még az is kívánná a PC-t ugyan, de anélkül nem olyan para a helyzet. Én végig gyári kipufogóval jártam (pedig ez karburátor, könnyebb hozzáállítani), most vettem egy karbon versenydobot, hogy pályán fogom csak használni.
mod: persze a te pénzed meg a te motorod, azt csinálsz vele amit akarsz, csak szóltam, hogy ha belekezdesz, akkor nincs megállás és dőlni fog bele a lóvéVajon a videón mi az a füst, ami dől a szonda mellett
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz StoneBridge #46082 üzenetére
Ok, lehet, hogy nem kell hozzá tegyük fel, hogy nem kell hozzá...de ahogy nézem itthon 315 ezret kérnek el a titán verzióért Ebayen is 200 mire ideér Mindezt kemény max +3 lóerőért és -1,6 kg-ért, meg némi plusz hangért Hát nem tom...
A MIVV gyártó hozzá csak végdobot...bár eléggé ki kell herélni a rendszert. Az IXIL pedig komplett rendszert olcsóbban...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Ferdzsoo #46088 üzenetére
Gyújtás és befecskendezés paramétereket tologatják ide-oda úgy, hogy összhangban legyen a rendszer, mivel a kipufogó (főleg komplett rendszer) cseréjével minden megváltozik, a gázlengés és a hengerekben a "töltéscsere". Bizonyos fokig a gyári rendszer minden bizonnyal tud kompenzálni a különféle szenzorok jelei alapján, de ez eléggé szűk tartomány.
A beállításhoz türelem meg idő kell, és pénz, na meg felszerelés, mert padon kell beállítani. Ago szokott ilyet csinálni, meg a prop tech.
Biztos van pár gyári rendszer amihez nem kell PC, mert több motort adnak el gyárilag akrával, de akkor az tényleg úgy van tervezve.Archer: én is ezt mondtam, szerintem is baromi drága...persze kinek mi a sok
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #46094 üzenetére
Ááá a Yamaha Sumitomo nyergek nagyon jók, nem nyúlnék hozzá. Max tényleg fém fékcső, 1-2 karbon ide-oda aztán használnám és csak tankolnám. A hűtőhöz sem nyúlnék első körben, bár mostanság tényleg nagy a spórolás ezen a téren. Hringről is tekerő hűtővel jönnek le a mostani motorok, nekem meg a teherautó méretű hűtő éppen akkor ugrik fel 4 vonásra (ami a skála fele).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz KoVee84 #46120 üzenetére
Akkor azt mondd meg, miért made in italy a pirelli és miért made in germany a metzeler...?
(azt tudom, hogy a Pirelli kezében van, de az nem jelenti azt, hogy ugyanott készülnek).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz dellfanboy #46129 üzenetére
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Kolondrum #46136 üzenetére
Nem kapsz vissza lóf.szt sem, majd ha megint forgalomban van akkor a következő évben elszámolnak és kevesebbet kell fizetni.
Nekem ki van vonatva tehát 0 ft, egyébként meg 18-19e ft lenne...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #46146 üzenetére
Minden papírt kérj el. Forgalmi és törzskönyvet a legfontosabb. Ne dőlj be a meséknek, hogy jaj most így nincs meg úgy nincs meg a törzskönyv, mert a végén egy banknál lesz és megszopod. Azt hiszem le is lehet kérdezni ügyfélkapun, hogy elidegeníthető-e a gépjármű. Ezen kívül szervizkönyv stb jó ha van. Műszaki? Az mi?
Kötelezőt kötni a biztosítónál kell. És nem minél hamarabb, hanem azonnal, különben fedezetlenségi díjat számítanak fel minden napra, ami kemény pénz.
Szerintem a köcsög alkuszokat kerüld el, kb. minden biztosítónak van saját rendszere, ahol sokkal egyszerűbb megkötni és ha gond van akkor nem az alkusszal kell szopni. Számold ki előre melyik a jó és helyben kösd meg neten. Egyébként meg van olyan biztosító (KH) ahol kedvezményt adnak mert nem alkuszon keresztül kötötted. Plusz nem kérdezik meg az alsógatyád színét, mint a szaros netrisken
Adásvételit nyomtass...totalcar oldalán van fent aktuális, nehogy pénzt adj érte boltban Kivéve ha nincs nyomtatód."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #46153 üzenetére
Amikor egy perecnél a gyereket agyonveri az óra vagy a plexi, akkor viszont örök életében sírni fog...szerintem ez büntetendő is.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz jaktib #46170 üzenetére
Nem lehet általánosítani köbcentire, se hengerek számára stb (leszámítva az üzemórás motorokat) Persu sokat mesélt erről nekem. Vannak jobb és rosszabb konstrukciók, de sok függ a használat módjától és a karbantartástól. Egy kihegyezett konstrukció hamarabb fogy el, de általában nem a blokkal van baj (kivéve ahol gyárilag fos a nicasil), hanem ott pl. a hengerfej a problémás...de pl. a sokat szidott desmo vezérléses motorok többet bírnak hengerfejben, cserébe bonyolultabb és nehezebb szervizelni.
Szóval cserélhetsz akármilyen sűrűn olajat, vannak részek, amik ettől függően elkopnak, vagy a váltó esik szét. Papásan hajtva sok motor kimegy a világból, de ha arra használják amire kell, akkor fogy és kopik minden.
Sajnos a hazai csóróság jellemzi a motorhasználati szokásokat is...elvárják, hogy a világból kimenjen 20 évesen sok tízezer kilométerrelTavaly vettünk robogót és a totalcarról letölthető adásvételit simán elfogadták.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Type-R #46209 üzenetére
Kéne ilyen bullshit szótárat csinálni
"Félek az xy lóerőtől..."
"Fúúú 1600 köbcenti (kétkerekű motornál)..." - ja, 70 lóerővel, amit egyesben lehagy bármilyen 600-as négyhengeres
Kb. mint az autóhifiben: 1000 wattos mélyládát keresek... Erre szoktam mondani, hogy ő a SAL wattokat keresi, mert fingja nincs mennyi az 1000 W RMS."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #46215 üzenetére
A külföldi behozást szedjük le, ha valaki csinált ilyet majd megírja. De a vásárlási tippeknél ki kéne bővíteni h adásvételi, papírok, mikor mit hova vinni, biztosítás stb...mire hány napja van. Aztán lehet tovább gondolni.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz PoLizei #46219 üzenetére
Na jó, persze, egy új motorral mindig fosik az ember bizonyos értelemben véve, már csak azért is, mert "új". Ez teljesen normális. Én is tisztelettel bánva hoztam el, tojtam a provokatív sofőrökre, akik próbáltak már akkor keménykedni. De aki ült motoron (márpedig aki csinált motorjogsit azt nyilván ült) az már tudja, hogy ha nincs hülyére forgatva, akkor nem veszélyes a dolog, legyen az akárhány lóerő. Az, hogy ágaskodik meg csúszkál, vagy nem tudja bevenni a kanyart, az user error, az ész nélküli gázráncigálásból fakad.
Canniball: szerintem a mindenki írja le a ruhája milyen hülyeség, mert nagyjából mindenkinek az a jó ami van. Általánosságra kéne hangsúlyt helyezni, hogy milyen típusú ruha van és az mi ellen véd vagy mi ellen nem, milyen protektorok vannak gyárilag és mit lehet benne cserélni stbstbstb. Ugyanez sisak...nem kell márkára menni, csak általános dolgok.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs