- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Blender 3D
- Padavan firmware
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Direct One (műholdas és online TV)
- Synology NAS
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Daywalker #50040 üzenetére
Egyszer dobta ki vagy nem vette be vagy mit tudom én...valami nem volt ott tiszta...lámpánál mindig pattogtatom vissza, aztán itt pont 1-2 körül lehettem és szerintem nem vette be...se előtte se utána nem csinált ilyet. Egyenlőre betudom bénázásnak.
Egyébként a kuplung tökre fent fog...akarom mondani a motor akkor indul meg, mikor már majdnem teljesen kiengedtem a kart. Ez most jó vagy rossz?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Outlander
őstag
válasz
Daywalker #50040 üzenetére
Hogymi?
Úgy tűnik akkor nekem jó oktatóm volt
...
Rálépsz a váltóra és szépen finoman engeded a kart, és mikor elkezd fogni a kuplung, szépen be is ugrik a helyére az 1-esbe.... ennyi.
Más: Voltam műszakin... Igazából mióta írtátok, azóta figyelem, de nem csak h nekem nem volt piros prizma hátul, hanem senkinél sem láttam a héten, és műszakin sem nézték. Szerintem ez valami tévhit vagy nem tudom, tavaly oktatásról sem emlékszek ilyenre.
Tekertem egyet délután, azthittem h nem kell, de kellett volna a vesevédő, szerintem "huzatot" kapott a derekam.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Outlander
őstag
válasz
Daywalker #50056 üzenetére
Annó aztmondta az oktató h ez azért van, mert a fogaskerék és a lánc olyan pozícióban állt meg, ami miatt így alakult... vagy mi?!
Nem emlékszem pontosan, csak h ez nem az olaj miatt volt, és h ennyi a történet... megjegyeztem, pedig max 2 szer ha volt ilyen az oktatós motorral.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Daywalker #50088 üzenetére
A leömlők nálam pucolás után évekig még szépek maradtak, kicsit igaz visszamattul de sokkal-sokkal szebb marad mint annakelőtte volt...
Sokat számít ha esőbe mész és utána (max pár napra rá) lemosod vizes rongyal. Ha ezt megteszed évekig csillogni fog a leömlő...Nem neked akart menni.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #50332 üzenetére
Mondjuk ez valamivel motorbaratabb verseny, mint a versenypalyan osszemerni egy motort egy venturi autoval, ahol az aszfaltra szivja magat az auto, a motor meg botladozik a sima gravitacio nyujtotta gumiterhelessel. Es mindig meglepodik mindenki, h a venturi autoknak nagyobb a kanyarsebessege
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xaels
félisten
válasz
Daywalker #50337 üzenetére
Eszem ágában sem volt ezzel autó vs motor vitát generálni. Egyszerűen csak érdekességnek találtam és megosztottam. A H2 egyébként is lenyűgöz a merész formájával is és amikor látom mire képes néha én is ki vágyom egy menetre a kifutó pályára.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Daywalker #50392 üzenetére
Nem is kértem!
Ha lemotoroztatom a munkahelyemre, vissza viszem a srácot a XV-be, majd újra vissza - át egész Pestet, ráadásul nem ismerem, fosok szép fővárosunktól - elbaxok vagy 5000-et benyára. Aztán kit tudja, melyik drága kolléga cseszi szét a motort "játszósból" míg a furgonos szállításra sor kerülne. Na, meg a szállítástól is tartok, sose csináltak ilyesmit. És a legfontosabb: lehet, hogy csak hetek múlva lenne itthon....
Ja, meg a főnökömnek is "életem végéig" hálával tartoznék a szívességért.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz
Daywalker #50545 üzenetére
Azok az idők elmúltak sajnos amikor minden tartós anyagból volt. A ZL400-on is műanyag az összes idom. Annyi előnye van, hogy a kis 60kg-os emberkék mint amilyenként én is kezdtem el tudják tolni legalább és ha borul Olcsóbb a cseréjük is. Mondjuk a Marauder sohasem tetszett. Vulcan-ból is leginkább csak a 750-es. A túlzott króm nekem sem jön be.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz
Daywalker #50577 üzenetére
Csak a 750-es Vulcant tetszik igazán. Se a 800-as se a 900-as. Igen ízlések. Nekem bejön a vaskereszt hátsó lámpa. A lemezt amit mondasz én is cserélném de az nem gond.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Daywalker #50583 üzenetére
Egyetértek a fékkarnak pontosan ugyanúgy kéne kinéznie mint a kuplungkarnak. A kuplungkar teljesen természetesen néz ki ellenben a fékkart hajlítgatták ez egyértelmű.
A sportdob meg engem is zavar... gyári megvan?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
KoVee84
senior tag
válasz
Daywalker #50583 üzenetére
Van egy ehhez illő sztorim:
Egy barátom egy koreai autószalonban dolgozott, ahol forgalmaztak Apriliákat is. Időben kb olyan 2005 körül lehetett, amikor bejöttek a Pegaso Stradak. A barátom mondta, hogy ha van kedvünk akkor menjünk be hozzá valamelyik hétvégén tesztautókat kipróbálni. Mi bementünk és ha már ott voltunk, akkor megnéztük a motorokat is (akkor még nagyon nem motoroztam). Aztán az egyik cimborám felült az akkor szalonba érkezett zsír új Pegasora, aztán úgy felborult vele, hogy öröm volt nézni. Jobb oldali idom tört, fékkar, kormányvégsúly, hátsófék görbült. Gyorsan rendeltek rá egy új idomot meg bukógombát, a fékeket meg kiegyengették majd rá 2-3 hétre eladták, mint új motor, pedig elég csálén álltak rajta dolgok -
runner 125
nagyúr
válasz
Daywalker #50583 üzenetére
Nem értek egyet.
Attól h valaki használt terméket vásárol, kicsi futással, ráadásul a piaci átlag felső szegmenséből szerintem elvárható és én el is várom, h patika legyen. 11.000km alatt csak igazán igénytelen első tulaj tud lelakni egy motort. Nem szőrszálat hasogatok, egy gyári színkóddal, eldőlésből fakadóan fújt idom simán belefér nálam is, de az h mondjuk a villaszárak le vannak ütve, vállasak a tárcsák, idomok legszélső pontjai karcosak, stb, már nem. Pontosabban ezért a pénzért, ilyen kicsi futás mellett, nem.
Maximalista és gyári mániás vagyok, autóknál is törekedtem mindig a legjobb állapotra, eddig mindig bejött, bizton állíthatom h 10 és 7 évesen is patika mindkettő, de a 180-asom 13 évesen is mikrokarcmentes.
Nem szokásom arcozni, ha valaki kíváncsi rájuk az autóápolós topikban a nickemre szűrve rájuk tud keresni.Magát a hátsó dobokat cserélték, az meg a kerék felől leszedhető, max a rendszámtartót kell bontani.
Ez az egy módosítás amit én elviselek egy motoron, sőt, sok esetben szerintem inkább előny a nagyobb hang, mint a gyári csendes üzemmód.Köszi, meglátjuk összejön-e.
Mosquito34
Köszi! Közben próbáltam én is yt-on videókat keresni, ezeknek tényleg ilyen asszimetrikus a fék - kuplungkarjuk:
01, 02.Átnéztem alaposan, nem találtam rajta kifogásolható pontot a fentebb tárgyaltakon kívül. Csavarfejek is tökéletesek voltak mindenhol. Ki nem toltuk, mert esett az eső, így nem próbáltam, de öltönyben nem is akartam.
Meglátjuk, nagyon ragaszkodik a kiírt árhoz, mert h ezt az egyet hirdetik most, kevés a km, 1. tulaj és egyébként is a legkedveltebb szín. Az a baj h nincs kontra, nem tudom cáfolni, mert igaza van.Feree13
Ott az a két Prtsc-n, mint kiderült ezeknek ilyen gyárilag. Pl: 01
Igen, megvan a gyári dob is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Daywalker #50583 üzenetére
Tudjuk-e, hogy ennél a motoronál volt-e hűtővizcsere,le kell venni az idomot hozzá, illetve egyéb extra miatt meg lett-e bontva?
Motorja válogatja, melyiken mit kell levenni/megbontani, idom, konzol/t,hogy hozzá férjük és szerelni tudjuk. Nálam pl nem kell lebontani az idomot se hűtőviz vagy csak dobcsere miatt sem..Ha van bukócső/kézvédő akkor nálam nem hajlik sem a kuplung/fékkar se,mert a bukócsőre dől a gép.
Runner tudna többet mondani, mit látott a szerviz füzetben,illetve mi hangzott el ott.A gyári kipuffot is adják hozzá...
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Daywalker #50595 üzenetére
Szerelőm kérdeztem meg mi van ha eldől a technika,mi lesz akkor. Amúgy Vezetéstechnikai tréningre szoktak vinni polifoamot a bukócsőre/konzolra ha esetleg mégis eldőlne az tompítja majd. Biztos láttad a gépemen a bukócső védőt műanyag konzolt..
Így pihen a Givi csővel.Utolsó soraidra. Dettó.
Runner:
Akkor,megléped?
Előnyben van a kereskedő mert tényleg szép és ritka és nincs még egy hasonló sem fent.
----
Tegnap kérdeztem a Kawsaki GTR 1400 erről mi a véleményetek? [link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Archer
őstag
válasz
Daywalker #50600 üzenetére
Arra még hajlítottak plusszban egy alulemezt
Kicsit szerintem azért egyesek itt túllihegik a témát. Látszik az idomtartó csavarok fején, hogy volt már tekergetve. Na és akkor mi van? Semmi. Millió+egy ok miatt vehették le az idomokat, én pl. már sokszor levettem, mégsem lett tőle hengerfejes a motor. Én egyszer sem törtem le róluk a vékony kis füleket, az elvileg patent Honda szervizben meg első alkalommal. Kb. ennyit ér a vezetett szervizkönyv is. 7 éves a motor, valós 25k km-rel, szerintem szép állapotban van, igyekszem vigyázni rá de itt-ott azért már vannak rajta apróbb esztétikai hibák, viszont pl. amikor barátnőmmel elmegyünk motorozni és véletlenül meghúzza kicsit a csizmájával az idomot vagy hasonlók, azért nem fogom belelőni az árokba. Használati tárgy ez is, mint a telefon meg bármi más. Aki hibátlant akar, az vegyen újat aztán tegye be vitrinbe, ott esetleg nem fog karcolódni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
polimorf
tag
válasz
Daywalker #50600 üzenetére
A fényezők nevében. Arról, hogy egy szin nem pontosan passzol, nem a fényező tehet. A fényező beüti a szinkódot a sz.gépbe ami kiad egy receprúrát, majd a "béna" fényező mérlegen a receptúra szerint összeöntögeti a szineket amik mennek az adott szinbe. A "béna" fényező ezzel a szinnel fefújja az elemet, aztán mikor összerakják szembesülnek azzal, hogy bizony nem passzol a szin. Motoroknám meg különösen szarúl adja meg a festékgyártó a receptúrát. Persze vannak szinek amik élbe passzolnak de csak az összes szinek 10-20%-nál.
Szóval az esetek zömében nem a "béna" fényező tehet a szinkülönbségről. Persze vannak praktikák de ezekbe most ne menjünk beleMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz
Daywalker #50607 üzenetére
El sem tudjátok képzelni mennyit szivok a gyár álltal megadott receptúrákkal, olyan rosszúl vannak megadva, hogy az ember szivás közben vakargatja a fejét, hogy ezt a szart, hogy lehet megcsinálni úgy, hogy az a végén jó legyen.?
De azért mindig megoldom valahogy.Az új törött témához: Dolgoztam a Lagermax-ban ahonnan osztják szét az új autókat a kerskedésekhez.
Szóval ott sokminedent láttam, de az tuti, hogy az újként eladott autók 30-40%-a már eladás előtt festve van. A vevő meg úgy veszi meg mint zsir új sérülésmentes autó. Ennyit az új dolgokrólMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Daywalker #50611 üzenetére
Biztos nem percenként sérülnek meg a szállított autók de elfordul,hogy megsérül/het. Biztos láttad már és vagy tudod Budaörsön van egy lerakat. Ott van egy javítóműhely is egyben az ilyen esetekre. Motorokat meg dobozokban hozzák,talán picivel nagyobb biztonságban lehet,bár azt is össze kell szerelni ki kell próbálni átadás előtt,itt előfordulhat,hogy megsérülhet. Wallistól vette át a 7M-es GT-t,minden ok majd észrevette,hogy a doboz festett része meg van húzva. Gondolta ha onnan kimegy senki nem hiszi el hogy ott sérült meg és nem ő okozta. Szolt is,nem fújták,hanem cserélték a fedelét valami ~140eft volt. Próbálom én is védeni a motort fólia,bukócső/védő
stb.. mindenre nem lehet felkészülni,ha otthon simogatnám zárt térben akkor maradna meg gyári állapotban.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Daywalker #50617 üzenetére
Ez a hozzáállítás mennyire bonyolult karbisnál?
Most hogy mondod, hétvégén visszatettem a sportdobot és ha nem húzok gázt lámpától indulásnál, akkor hajlamos lefulladni... plusz nehezebben is indul...
Hmm, ez még eszembe se jutott,hogy a kipufogó lehet. Kezdőként azt hittem béna vagyok, bár az nem tűnt fel elsőre,hogy előtte meg nem volt ilyen amatőr gondom. Mivel annyira nem izgat, visszateszem szerintem a gyárit. Annak a kétszer vaskosabb formája amúgy is többet dob a gépen, mint a hang.
Plusz valaki akár priviben segítene, hogy mennyiért lehet egy ilyen sportkipufogót eladni? Lehet több értelme lenne egy táskaszett irányába fordítani az árát.
Xaels: Nem bírom ki, hogy ne jegyezzem meg... Engem ilyenkor azért szokott b.szni az ideg, hogy nincs-e gond a motorral, ha a másik nem vette meg.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Daywalker #50617 üzenetére
Ez csak végdob páros, a komplett rendszer gyári.
Annó volt egy 500-as Nexus-om, ott pl. nagyon lehetett érezni a nyitott dobot, sokkal dinamikusabb volt tőle.
Igen, részint ott (is) lakom és erre tényleg figyelni kell. Annó kaptam is egy 50 euros büntetést a nyitott dob miatt, viszont ehhez van hangtompító furulya.
Az E jelzést nem keresték egyébként, szimplán ránéztek és mondták h nem gyári dob, hangos, ez itt Ausztria, nem Mo., 50 euro.Mosquito34
Nah igen. Állítása szerint a tulajdonosa odaadná annyiért, de akkor ők nem keresnek rajta semmit.
Mondtam neki hívja a tulajt és beszéljék meg.Mi legyen még hozzá?
Van rajta egy egyedi, tényleg karbonból gyártott hátsó sárvédő, illetve egy elég komoly riasztó - rablásgátló párossal van ellátva, de ennyi a plusz.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
válasz
Daywalker #50652 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint minden gyári rajta (kivéve persze a kopó-fogyó alkatrészek); legalábbis így lett véve.
Ránéztem márkakereskedői oldalra is, de ott csak a motorok árait találtam...marad a telefonos érdeklődés.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz
Daywalker #50654 üzenetére
Hát azzal nem nagyon, de azért köszi! A Hollós Újpesten még elérhető közelségben van, majd megérdeklődöm náluk.
emre!
Akkor neked elég csak rágondolni merre akarsz menni és magától fordul a kormány.Czimby!
Értem; és köszönöm! Ha valóban kb. ennyibe fáj a gyári akkor maradok annál. A beszerelésnek (az említett "kenésen" kívül) van valami trükkje, vagy csak be kell tolni és kész?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Laraxior
titán
válasz
Daywalker #50694 üzenetére
Nem különösebben foglalkoztat, csak megyek majd hosszabb távra, gondoltam hátha van jótékony hatása, valami plusz adalék vagy tudomis én. OMW-nél szoktam tankolni, sima 95-öt. Nekem megfelelő.
Másik kérdésem, számolgattam, nagyjából jövőre szeretném lecserélni a motort, mennyire nehezíti meg a dolgom eladásnál a sok km? Fényezés bizonyíthatóan gyári, minden vezetve van új korától, pecsétes szervízfüzete van, bontva sosem volt a motor, sem a váltó.
Azért gondolom az lesz az első kérdés, hogy mennyi a km ha nem írom ki a hirdetésbe, ha meg kiírom, akkor meg kevesebben keresnek."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
kcsa
veterán
válasz
Daywalker #50696 üzenetére
Én is hirdettem enyémet több mint egy hónapig, frankó őszinte szöveggel (tavaly nyáron fellöktek, ezért vadi új gyári burkolat van rajta, számlával igazolhatóan) de ugye ez így már egy totálkáros kohószökevény, úgyhogy egy darab érdeklődő sem volt.
Közben egy csomó elkelt, amin a típust ismerők rögtön látják hogy valami nincs rendben (nem gyári szín, vagy nem stimmel a matrica helye, stb).
Tegnap levettem a hirdetést, megtartom.
-
Something_
őstag
válasz
Daywalker #50713 üzenetére
Nah, olaj nalam, motul 7100 autoteka2000tol 12.000 huf. Eleg barati. Mann filter szurot vettem toluk, 3800 ft - 38%.
Fel se hivtam a karasnat, mert durva hetem volt, este 9-10 fele vegeztem minden nap, autotekahoz pedig lehetett menni ilyen keson is melo utan.Szoval szolj be nekem, ne csak neked szoljanak be
Csodalkoznek ha keddre jo idonk lenne kakucson, szoval lehet csutortok lesz belole.
Hetfon meg olajcsere hazilag :-))
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
Daywalker #50716 üzenetére
Ahogy rágugliztam,írták hogy 35-70k a bűnti és 5 pont. Igazából holnap elmennék románba mocival többiekkel,egyszer voltam régebben,de akkor volt jogsim(most is van a1),csak akkor 25-össel voltam és igazoltatni sem igazoltattak. Igaz erre nem lehet alapozni. Vagy külföldön nagyobb a bírság? Honnan tudják ott a kategóriákat? Van egy román ismerősöm,aki azt mondta,hogy csak A kategória van oszt csókolom.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
.mf
veterán
válasz
Daywalker #50713 üzenetére
Jaj nehogy felkapd már a vizet ilyen viccelődéseken
(pedig direkt raktam a mondat végére vigyorit is)
Ez mondjuk jogos pont, bár ilyen időjárás mellett (holnapra főleg sok esőt jósolnak) nem hinném, hogy sokaknak lett volna kedve kimenni nézelődni.HGabor: az jó ár az olajért, a szűrő viszont nem olcsó. Ugyancsak náluk egy hete a 4l 5100 + Hiflo szűrőt 11200-ért vettem. Nem is tudtam, hogy ilyen későn is be lehet még hozzájuk ugrani, ha ezt tudtam volna...
Olajcsere: motor kialakításától is függ, nálam a bal oldalidomot kell leszedni, és akkor autós leszedővel is jól hozzáférni, meg az idomzatot se olajozod össze.
Mivel kedden utazok el, keddtől biztos jó idő leszFireblade: ha mindenképp feszegetni akarod a pofonosládát, akkor hajrá.
Rossz időt is mondanak, egy 600-as SM sem épp túramotor, jogsid sincs, a román rendőrök szeretik is szívatni a magyarokat, a román börtönökben is sok akancigánykisebbségi (?), én inkább ülnék a seggemen, max terepgumikkal kivinném sárt dagasztani.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
emre
veterán
válasz
Daywalker #50797 üzenetére
Majd meglássuk mi lesz, mert ha úgy alakulnak a dolgaim ahogy szeretném, akkor idén nem nagyon fogok motorozni, és / vagy pénzem sem marad szerelőre. (Most van a bankban a lakáshitel igénylésünk) Mondjuk Kaposváron még egy szerelő van akinél nem próbálkoztam, meg Pécsen is "csak" egy helyen volt a gép. Szóval jobb szerettem volna a környékben megoldani, de úgy tűnik esélytelen.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Daywalker #50846 üzenetére
Akkor inkább a CBF 250-re szavaznál? A teljesítménye nekem egyedül motorozgatva elég lenne, de kinézetre meg olyan snassz...
Kis pénz, kis foci: 3 literes fogyi kell, meg olcsó gumi és fékbetétek... Tudom, ne motorozzak.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok