- Netflix
- Amazon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Sweet.tv - internetes TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Microsoft Excel topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
válasz HUfantom #22563 üzenetére
Egyszer beviszi az ember, átnéznek rajta mindent ami lényeges, ha kell állítanak/cserélnek, lenyeli az ember ezt az egyszeri nagyobb összeget de utána már tudja mi merre hány kalács, innen már lehet számolni a km-eket a különböző karbantartási munkáknál.
A mostani motoromat korához képest kevés km-rel vettem, őszintén szólva én sem nagyon hittem el, de úgy néz ki nagyjából reális, mondjuk egyszer eldobta a gépet az előző tulaj de ezt be is vallotta (váz remélem nem sérült, látható nyoma nincs). Mondjuk ez egy viszonylag fiatal gép, egy öregebbnél azért már több minden előjöhet de km-t szerintem sem nagyon érdemes nézni.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz bebe-net #22584 üzenetére
A másikra se vegyél mérget, hogy valós km de ez ki lett már itt tárgyalva. Érdemes lehet mindkettőt megnézni ha van rá lehetőséged. Ha csak az idom sérülés baja van (ha csak annyi mint a képen) szerintem bőven vállalható. Ennyiért hibátlan motort nem fogsz kapni, biztos, hogy a Kawán is találni ezt-azt.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Motul über olaja a 300V tényleg olyan jó? Csak abból találtam 5W-30-at (meg Lucas de az nálunk esélytelen). Megéri a plusz pénzt? Most akciósan 4,5k/liter, ahogy néztem a 10W-30-ak sem sokkal olcsóbbak de azért olcsóbbak.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #22731 üzenetére
Tudtommal az nem baj, ha "feketedik" az olaj, lévén az is az egyik feladata, hogy a szennyeződéseket magában tartsa, ne hagyja lerakódni. Ha így nézzük, az olajad nem tette a dolgát (persze biztos nem így van, azért nem egy teszkós olaj a 300V csak ez is egy szempont).
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22824 üzenetére
Majd jön a Honda az új V4-gyel aztán lesz nemulass
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Ez milyen lehet? Nekem ismeretlen a név, német cég de mindkettőből a legmagasabb minősítésű (JASO MA2/ API SM) és több mint 1k-val olcsóbb literje mint a Motulnak.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22830 üzenetére
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #22948 üzenetére
Nemrég én is végigvittem egy hasonlót. Ilyen süllyesztetett kagyló alakú első indexekkel vettem a motort, szemből szerintem kb. semmi nem látszott a jelzésből ezért döntöttem a csere mellett. Ebayen szerváltam egy pár Rizoma ledes indexet, szerintem fasza minőségűek. Fém testben van a villogó rész, gumis szárral felfogatva és olyan fényük van, hogy még a legnagyobb napsütésben is tökéletesen látni, sötétben meg... Gyárit is lekörözi szerintem fényerőben, kínaiakat meg rongyá veri. Én vettem hozzá ilyen típusspecifikus lyuk hézagolókat, szerintem tudtam volna készíteni házilag is de nem akartam barkácsolni, azokkal gyerekjáték a felszerelés. Jah meg vettem kábel toldót, az egyik végén sarus, a másikon meg a gyári típusú csatlakozó, hogy ne kelljen levágni a motor kábeleiről a csatlakozókat. Egyébként adtak hozzá ellenállást is gyárilag, indexenként kettőt de nekem az RR reléje elvillogtatja a ledest is, úgyhogy nem építettem be őket, ne legyen plusz hőforrás, max. kicsit gyorsabban villognak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #23054 üzenetére
Azért nagyon ne éld bele magad, küldenek a boltnak kb. két darabot, azt is megveszik a dolgozók amint odaér. Én is akartam ilyen olcsó sátrat a teszkóban de a második vagy harmadik akciónál sem jutott pedig bementem első nap, aztán utána már lesz@rtam őket. Mondjuk lehet, hogy a nagy teszkók lehet nem csak pár darabot kapnak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #23201 üzenetére
Én az ilyenen már meg sem lepődök. Amikor volt lidliben a kínai csodatöltő akció -motorhoz akartam venni-, meghirdették, persze az sem volt de még a nyoma sem, ott bedühödtem aztán addig mentem amíg nem találtam egy üzletet amiben volt nekik. Úgyis motorozhatnékom volt, úgyhogy még jót is tettek vele nekem
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz canniball #23485 üzenetére
"ezt csak az ülés alatt lehet rögzíteni vagy csak a képen nem látszik de hosszabb az a heveder és ki lehet távolabbra is kötni?" - ezt nem értem, húzni akarod a motor után vagy mi?
Amúgy nekem is van üléstáskám, nem pont ez de hasonló, azt az ülés alatt tudod rögzíteni a táska alján lévő pántokkal, van kettő hosszában meg kettő keresztben. Annyi a hátránya, hogy ha valahol otthagyod a motort, érdemes levenni nehogy megfújják akkor meg lehet fűzködni a pántokat levételkor meg felrakáskor is de igazából nem vészes, 1-2 perc. Bár lehet ezt már le is lehet csatolni, a pántok meg maradnak az ülésen, akkor még jobb úgy.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #23596 üzenetére
FBS helyett LOCTITE 5926?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Integra #23628 üzenetére
Nem gondolom, hogy a felsorolt három japán közül ha komoly pénzeket beleinvesztálnának a projektbe, nem tudnának egy bajnok gépet építeni. Pláne nem a Honda, aki a legnagyobb a három közül. Szerintem egyszerűen most nem akarnak iszonyat pénzeket költeni egy ilyen presztízs dologra, így is visszaesett a kereslet a sportmotorokra, akkor minek öljék még ebbe a pénzt? Inkább ráfeküdtek a 600 alatti kategóriákra, meg muszáj jobban odafigyelni a kávédaráló szegmensre is, mert a kínaiak/kóreaiak is egyre nagyobb konkurenciát jelentenek. BMW gondolom meg akarta mutatni, hogy tudnak ők itt is villantani ha akarnak (azért nekik is van pár $ a malacperselyben fejlesztésre) de a nulláról felépíteni egy ütős motort a bevált, kiforrott típusokkal szemben, biztosan csillagászati összegekbe került, annyit meg azért nem hoztak az eladások. Gondolom én.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22830 üzenetére
Kaptam az említett olajra elég jó ajánlatot, ami már kicsit gyanúsan alacsony is, a Motul harmada kb. (aztán majd kiderül, hogy tényleg tudnak-e rendelni ennyiért). Tudom az ár nem minden, de akkor a Motul miért 3x annyi? Igaz most is eléggé ismeretlen márkájú olaj van a motoromban, de ez volt a lehető legmagasabb besorolású olajcserekor és szépen teszi a dolgát (mondjuk nem is volt olcsó).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #23826 üzenetére
Acea besorolást sem a Motul sem a Ravenol nem ad meg, ezt csak gépkocsiknál használják nem? Egyébként ez az olaj sem lenne olyan hű de olcsó, külföldi oldalakon 2500-3500 között árulják, csaj valamiért nekem mondtak egy 2000 alatti árat, na majd kíváncsi leszek. Egyébként félre értés ne essék, nem forint b@szás akar lenni, meg tudnám venni a Motult is de feleslegesen nem akarok költeni. Persze ez most csak találgatás, hogy melyik milyen, gondolom csak jobb a Motul, legalább is az már bizonyított bár ahogy néztem ez a márka is számos motorsport ágban jelen van csak én (mi) nem ismerjük. A dokumentumot köszi, majd átnézem ha lesz pár szabad órám (haha).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Ha már megy a szerelés, van egy olyan jelenségem, hogy a motor eleje felől -talán jobb oldal- jön egy műanyagos? zörgés ha rámegyek valami huplira. Már szétszedtem a fejidomot, ellenőriztem minden csavart amit találtam, egyik sem volt laza, vannak ott csatlakozók, azok sincsenek szétcsúszva, idomcsavarok sem lazák, mi okozhatja még a zörgést? Vagy keressem lejjebb? Féknyereg biztos jó, sárvédő csak nem akar leesni, nincs több ötletem. Csak ha ráhajtok valami nagyobb egyenetlenségre.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #24197 üzenetére
E-s jelzésű dobból kikapod a killert és máris szól az, hogy hallja mindenki, ugyanakkor lehet vele viszonylag kulturáltan is menni. Nem kell ehhez GP dob meg Mivv Double Gun. Mondjuk a városban 1-esben üveghangon közlekedő májereket én is rühellem de ahol nem zavar senkit, ott had szóljon. Mindennek megvan a maga helye. A folyamatos autóforgalom egy adott útszakaszon szerintem sokkal nagyobb zajterhelés az ott élő állatoknak/embereknek, mint az, hogy fél óránként elmegy egy motor nyitott dobbal. De ismétlem, lakott területen ennek nincs helye, 2-3 ezerrel ha az ember elketyereg, azért senki nem fog halláskárosodást szenvedni. Persze sokan sz@rnak bele, de autós oldalon is találni nem egy tuning májsztert hurkatöltő dobos Swiftel, régi Corsával meg Astrával (legalább is felénk ezek a legelterjedtebbek, jah meg a tuning dobos robogós, na annak még van egy hangja...)
Mod: nekem a Leo dobban csavaros a db killer de állítólag pl. az sem jó, hiába van E betű meg műbizonylat, oldhatatlan kötés kell (pl. szegecs).
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #24216 üzenetére
Nincs nekem bajom a Corsával meg a többivel sem de az ilyen mókolt tuning dobok enyhén röhejesek, tényleg akkora a végük mint egy kályhacső. Amúgy a tuningal sincs bajom, -az is egyfajta hobbi- amikor jó ízlés is társul hozzá (nem feltétlenül kell iszonyat pénzeket sem rákölteni, hogy tetszetős eredmény legyen) Amikről én beszélek, biztosan nem E-s Remuss-szal mászkálnak...
Integra: Akár bele is lehet hugyozni, ha a a szükség úgy kívánja, de hogy iszonyat hangja van az biztos. P. ringen volt szerencsém ilyet hallani, talán egy R6-oson, még a toronyban is szinte elviselhetetlen volt a hangja, na az tényleg magas frekvencián vinnyog.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Mondjuk ez a Honda megoldása de gondolom nagy különbségek nincsenek. Szerintem ezt utólag beépíteni egy kész vagyon ha egyáltalán lehetséges (nincs gyárilag hely tervezve a különböző részegységek elhelyezésére). Miért nem alapból olyat vettél ha kell az ABS?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz vendingo #24673 üzenetére
Nekem ugyan semmi csak pont arról ment itt a diskurzus, hogy a sor4 könnyebben kezelhető első nagymotorként, aztán mindenki azt ajánlotta neki. De ha az SV tetszik, jól tette, hogy olyat vett, neki kell vele menni nem másnak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #24960 üzenetére
Hát nem tudom de én úgy voltam vele, ha már egyszer kiadok egy valag pénzt a jogsira, akkor le is vezetem az órákat, tuti nem hagytam volna, hogy csak egy vezetés órával is lehúzzanak. Meg tetszett már akkor is a dolog, ha úgyis fizettem érte, naná, hogy motorozok KRESZ az más, biztos nem üldögéltem volna megint végig X órát ha B jogsinál már egyszer megvolt.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #24982 üzenetére
Nem szemrehányás volt, csal én így látom. Nekem is nagyon körülményes volt megoldani, meló után/mellet még beutazni a városba ("vidék" szépségei, helyben semmi nincs), vinni a motoros cuccot, ott még öltözgetni, aztán visszafelé ugyanez, de végül is megérte. Csak az tud felb@szni, hogy az iskolák fillérre pontosan behajtanak minden pénzt, de azt nem mondják, hogy te marha ha már egyszer gyakorlatilag a töredékét vezetted az előírtnak, a tanfolyamon sem "rontottad a levegőt", akkor nem kell kiperkálnod a teljes árat. Meg akkor még a vezetéssel is mutyiznak, 1 óra az nem 60 perc, vezetési időben intézik az ügyeiket, megy a motoros, az autós, mindenki egyszerre, stb.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #25126 üzenetére
Tudok olyan motort, hogy 2 vagy 3 éves, 100!!! km-rel. Valóban annyi, mert újonnan vette a tulaja. Hogy miért nem ment vele, az már egy másik történet de létezhetnek ilyenek. Viszont, hogy a hirdetések kb. 80%-a ilyen, az már elég érdekes.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Én úgy vagyok vele, hogy 7-8 foktól már tudok motorozni 1-2 órát bőrruha+aláöltöző kombóban, olyan 15 foktól meg már teljesen jó. Egyszer volt, hogy télen vittem szervizbe a motort, teljesen fehér volt minden a dértől, pár fok volt csak, na akkor olyan 20 perc után már rohadtul fáztam. Lehet pár fokban is csalingázni csak nem egy nagy élmény. Mondjuk nekem ilyen mindenféle téli cuccaim nincsenek, ha hideg van, nem motorozok aztán kész.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #25954560 #25774 üzenetére
A TB-nek egyik cucca sem street legal, még a slip-on-ok sem. Európai márkák jobban figyelnek az ilyenre (Leo, Arrow, Mivv meg mittudomén még mik vannak) de Yoshinak is vannak "E approved" dobjai.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #25803 üzenetére
Csökkentik a tömeget, de közben meg már olyanok lesznek az autók mint egy űrhajó. Tele tömik mindenféle ketyerével, meg 28 légzsák, minden motorral mozgatható stb., ezeknek mind súlya van. Amit megspórolnak a "tömegcsökkentéssel" (mindent műanyagból csinálunk alapon) ezen a sok bizbaszon el is veszik. (Sport)motoroknál azért tudtak évről-évre valamennyit faragni a tömegen de ez a tendencia is megállt mára.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #25887 üzenetére
Szerintem nem sokkal kisebb a Daytona, mint a többi vele egykorú 600-as sportmotor. Inkább talán keskenyebb valamivel. Én is bele voltam zúgva (most is bármikor elfogadnám) de végül a japánok győztek. Amúgy jöhetne bármi, amiben a 675-ös blokk van
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz fagylalt #25944 üzenetére
Szerintem vegyél valami jobb állapotú 125-öst 350-400k-ért, a többiből ruházkodj fel (ha még nincs) vagy tedd félre korlátlan jogsira. Ha megtetszik a motorozás, úgyis nagyobbat akarsz majd, egy ilyen olcsóbb gépet kisebb buktával tudsz eladni, ha meg rájössz, hogy mégsem a Te világod a motorozás, akkor is áll az előbbi opció. Ilyen 650k-kat szerintem ne költs 125-ösre, akármennyire is jól néz ki az az RS.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz hurenzon #26033 üzenetére
VFR?
Egyébként főleg persunak (egy kis olajozás megint ) : TBN értékeknél a magasabb (9 fölötti) az előnyösebb vagy az alacsonyabb, 8-9 körüli. Eléggé vegyes véleményeket találtam.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #26037 üzenetére
"Teljes bázisszámy (TBN)
Az olaj savsemlegesítő hatását adja meg. Mérésének menetét az ASTM D2896 rögzíti. Feltüntetett mértékegysége a mg KOH/g, ami a kenőanyag milligrammban kifejezett kálium-hidroxiddal egyenértékű savtalanító tulajdonságát jellemzi grammnyi kenőanyagra vonatkoztatva. Jellemző értéke benzinmotorba való olajok esetén 5-8, dízel erőforrásokba ajánlott olajok esetén 9-14. A magasabb érték ugyan nagyobb savasodással szembeni ellenálló képességet jelent, viszont egyúttal emeli az olaj hamutartalmát is. Az olaj használata során a TBN értéke folyamatosan csökken."
Linkeltem régebben a Ravenol 5W-30-at és összehasonlítva az über Motul 300V 5W-30-cal, jelentős eltérést eben az értékben láttam. Motulé 8,8 vagy mennyi, Ravenol meg 10 körül. Ha jól értem, a magasabb értékű hatékonyabban semlegesíti a savas hatásokat viszont nő(het) a lerakódás tőle? Melyikkel jár jobban az ember?
#26036: a 2-es videó jobb, az a kékes szín jobban kiemeli a vonalakat
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #26042 üzenetére
Igazából már tökmindegy, mert megvettem az olajat, csak számok alapján próbáltam rájönni, hogy a másik mi a franctól kerül több mint duplájába. Mindegyik fullszintetikus észter, azonos teljesítményszint, közel azonos viszkozitás értékek 40/100 fokon, stb., a marketing csak nem igazol több mint 100%-os felárat. Tudom, sokan elintézik annyival, hogy vedd meg a legdrágábbat aztán jóvan" de ha a másik is közel olyan jó akkor minek. Majd kiderül a 10W40-hez képest hogy fog muzsikálni. Na de nem merek írni erről többet mert elsöpör a népharag
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #26125 üzenetére
Szerintem amúgy is giccses. Bár el kell ismerni, hogy van benne technika rendesen. Az első egy-két generáció még tényleg szép voltak a maguk letisztultságával. Most valami hasonló a CB1100.
Mosquito34:
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
-
Archer
őstag
válasz csongi #26250 üzenetére
Ha kátyúzás alatt azt érted, hogy 2-3, 80-90e nettónál biztosan nem többet kereső munkás a platós Transporterről odab@sz három lapát aszfaltot a lyukra, ha nagyon precízek esetleg még meg is döngölik, akkor igen, nagyjából reális is km-enként az a cirka 133 millió.
stifi: van ahol egyszerűen röhej, hogy mennyi időt hagynak a sárgára, 2-3 mp max.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #26445 üzenetére
Azért szerintem betöltő nyílásig felönteni olajjal kicsit már túlzás. Optimális estben 3-4 hónapnál tovább nem áll, ha meg esetleg lesz egy jobb idő a tél közepén -amire nem egyszer volt már példa- és mennél egy kört, eresztheted le. Másik meg, a hogy hideg olajat nem tudod olyan jól leengedni mint a meleget. Mondjuk egy őszi olajcsere azért előnyös dolog, ha már amúgy sincs sok az aktuális olajcsere periódusból. Meg én a gumit sem nagyon fújkálnám semmivel, akksit meg 2 hetente rá szoktam tenni töltőre, ártani nem árt, de lehet elég havi 1x is.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Egy technika jellegű kérdés: cseréltem hűtő folyadékot, de az újból nem ment bele annyi, amennyit ír a könyv, csak bő fél literrel kevesebb. Járattam is pár percig meg húzkodtam párszor gázt nyitott beöntővel, hogy légtelenítse magát, kellett is utánatölteni de csak keveset. Kiegyenlítőt feltöltöttem a jelig. Jó ez így vagy kell még majd figyelni a beöntőnél?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Autós topik
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Netflix
- Android szakmai topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Hardcore café
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest