- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #103546 üzenetére
Egyhengeres nem való pályára. Pont.
400-ért meg a régi Pegaso volt, 1999 előtti! Utána jött a Cube, 500+, aztán a Strada 700+, majd a Trail 800+ árakon. A lerúgott példányokról most nem beszélünk. Ehhez képes mentek kb. 10%-kal feljebb az árak. De mivel az emberek még emlékeznek arra, hogy mennyiért vették, így simábban lehet alkudni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #103728 üzenetére
Két napja írtam éppen róla, hogy egyetlen melegítő réteg volt rajtam a -3 foknál: egy polár (meg a Forcefield protektorok ). Előtte levő nap 0 fokban értem haza, akkor még egy cordura dzseki is volt rajtam a felsoroltakon felül, amitől szépen ki is melegedtem. De ez persze városi motorozás és mindössze 20 kilométer, egy jó szélvédelmű géppel.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #103920 üzenetére
Ha elfossa magát az akksi azért a generátornak szerintem el kéne látnia feszkóval a fogyasztókat.. mielőtt új akksit veszel, mérj rá h van-e egyáltalán töltés, mert nekem gyanús.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #103920 üzenetére
Fotel-okoskodás: nézd meg, hogy van-e töltés, mert nagyon úgy tűnik, hogy annyi áram sincs a gépben, hogy szikrázzon a gyertya. Ha töltés van, akkor meg kell nézni, hogy nem fenékzárlatos-e az akku (legegyszerűbb kipróbálni egy másik akkuval), mert az is csinálhat ilyet. Ha minden jó, akkor érdemes tovább menni az elektromos részen. Típushibákat nyilván Te ismered, vagy legalábbis jobban ismered a típus-fórumokat, ahol tudnak erről mesélni. Én gyertyát ellenőriznék még, mert azon túl már minden szerszámot igényel...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #103930 üzenetére
"Világítás és egyéb elektronikák éppen csak pislákoltak,"
Ha járó motornál, fordulaton, éppen csak pislákolnak a fények, az szerintem, (mint műszaki analfabéla) generátor, vagy fesszabályzó problémára utal.
Nekem már volt úgy az akksim, hogy szegény szerencsétlen csak 1-et bírt fordítani a főtengelyen, utána még a műszerfalon lévő óra is lenullázódott, de a motor beindult, tizen-huszon km alatt pedig töltődött annyit az akksi, hogy utána aznap már nem volt indítási probléma. Pedig nekem 2db folyamatosan égő tompított fényszóró van elöl (ami, ráadásul, indításkor sem kapcsol le).[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #103940 üzenetére
Oké, persze, most már sokat vagyok vidéken, közel is vagy, majd egyeztetünk, sőt, tervben van h Sopron környékét is végigárjuk nyilván nem természetvédelmi területen..
Amennyire lesz kapacitásom, a télen rendbe akarom rakni.Bogyó bá'
Iszonyú gyorsan írtam a fenti postot, azt ki is hagytam, h már megrendeltem minden tömítést hozzá, viszont nem kizárt h azt is megkenem.
Csak h írjak egy ellenpéldát is, a robogóm karbi úszóháztömítésénél már jártam úgy, h gyári, új, friss tömítéssel összerakva nagyon kis mértékben, de eresztette a benzint. Persze nem azonnal tűnt fel, hanem 2-3 hónapra rá. Látszott az "olajsaras" párlat az úszóházon (2T) . Magam sem hittem el és elsőre nem is értettem. Szétszedtem, összeraktam, megint szét, megint össze és figyeltem az anyagok mozgását. Végül sajnos itt is elkélt a tömítőpaszta, ugyanis a szarolaszon műanyag úszóház van, az is csak 2 csavarral rögzítve, s egyszerűen a csavarokat meghúzva deformálta annyira az úszóházat, h már nem tömítetett 100%-osan a 2 csavar közti 1-1 oldalon..A csapnál ha mégis kinyomódott volna és leszakadna, nagy gáz nem nem történhet, ugyanis pont itt van rajta a szűrő.. sok más benzinben lévő kosszal elúszkálna a tankban, amíg újra le nem eresztem az egészet.
Emellett úgy gondolom itt is a mértéken van a hangsúly, ha nem ész nélkül, mindent összekenve nyomja teli az ember, szinte kizárt h leszakad és bekerül a rendszerbe. Több motorblokknál a blokkfelek közti tömítést kizárólag ilyennel oldják meg, ha precízen van felkenve és megfelelő anyagszerkezetű (sav, hő és benzinálló) tömítőt használ az ember, szerintem kár nem lehet belőle, viszont a tömítetlenség kockázata nem kérdés tovább, mondhatni 0 az esélye h ereszteni fog.
mm89
Kösz, igyekszem majd megosztani szerelős storykat is, bár 1-1 ilyen folyamat abszolút nem igényel nagy technikai tudást.. egy kis utánaolvasással, elszántsággal, koncentrációval bárki meg tudja oldani.
ath
Köszi.
Most tudod hol csináltam ezt? Egy leendő szobában, építőanyagok között lavírozva... 2 éve tart a komplex átépítésem és gyakorlatilag az összes szakemberrel rácsesztem.. garázson még a kapuk sincsenek fent..
Időt sajnos én is csak nagy előretervezéssel tudok ilyenre fordítani a mostani napi 10-11 óra munka mellett.. a motor már 1 hónapja megvan, most tudtam ránézni először. Nyilván elvihetném szerelőhöz is, de egy részből a technikai része mindig érdekelt, számomra kikapcsolódás, más részből ez így biztosan, tisztességesen el van végezve. Mindig, minden alap karbantartást magam csinálok autón, motoron, fotókkal dokumentálva. Eladásnál eddig mindig baromi jól jött.szilchi
Ahogy mm89 és én is írtam fentebb, mérékkel kell kenni. Vékonyan megkenve nem csinál ez semmit.
De ha mégis bekerül az üzemanyagkörbe, karbis motornál max. valamelyik fúvókát eltömíti.. de ha ott is átjut, szerintem elég.. Megkötött állapotában gumi szerű az egész. Ez nem karcol, vagy szorul be valahova, így fizikai kárt szvsz ilyen esetben nagyon minimális eséllyel tudna csinálni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #104704 üzenetére
Beszéltem vele, hátsó rugóstagot ő is Pestre küldi.. egyébként bárhol kérdeztem szét, a hátsó tag felújítására (olajcsere, gáz, kopott elemek cseréje ha a becsúszószár hibátlan) 25-35.000ft-ot mondtak.. hát nem kevés.
ath
Megnéztem az ebay-t, találtam is rugókat, de egy részből 30.000ft + szállítás, más részből először tudnom kellene h a gyári milyen erősségű. Az ebay-es rugók jó része 4kg/mm-től 6kg/mm-ig terjed. Tehát ha nagy átlagban a motor tömegének a felét veszem alapul és az én tömegem 2/3-át (enduro-nál azért inkább hátul ül az ember), akkor 135kg-val kell számolnom. Csak ugye kérdés h a gyári milyen erős, vagy egyáltalán a 90kg-omhoz milyen erősségűt kéne vennem..
Horvi
Igen, jelzek majd h mi lett végül.
geresics
Köszi! Mentem őket is, ennyiből már fogok tudni választani.
csoki46
Alapvetően manapság szerintem 5-600 ccm fölött 190 cm-ig a motorok 99%-án el lehet férni. Nyilvánvaló h a világ újszülettei és tinédzserei egyre magasabbak (aminek legfőbb oka a hormonokkal telekúrt állati és vegyszerrel megtáplált növényi eredetű táplálék, h minél gyorsabban, minél nagyobb legyen minden) lesznek, úgy gondolom h ehhez a motorgyártók gyártók jó része manapság már alkalmazkodott.
..én 187 körül vagyok, de ez olyan dolog, h elférek relatív kényelemesen a robogómon is (pedig az 1:1-ben egy 50 ccm-es váz), és kényelmes a VFR és a DR-Z is.
Tehát, a 190 környéke szerintem manapság nem számít extrém méretnek, könnyen fogsz találni megfelelő motort, viszont ülj végig jó néhány típust, sőt a legtutibb ha nem csak pár km-es körre viszed el.Általánosságban egyébként elmondható, h a túra, túraenduro motorok fizikailag a legnagyobbak, és kb. a legkényelmesebbek. Utána talán a cruiser vonal, ami még kényelmes, aztán innentől minden kompromisszumokat igényel.. naked bike már guggolósabb, de relatív egyenesen ülsz rajta, sport / sport-túra meg már hasalósabb is.
De első körben a stílust tisztázd magadban, hol szeretnél motorzni, kell-e a nagy motor erő, dobozolhatóság, 2 személy, vagy csak egyedül, off-road, on-road, stb stb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104746 üzenetére
(#104746) vendingo
"190+ vagyok. 2 éve vettem egy africa twint ami baromi kényelmes."
Az biztos. Kérdés, hogy a hasonló motorokat mire használja az ember. A városban rohangáláshoz szerintem túl méretesek, de ez nyilván ízlésfüggő. Az egyik barátom GS-sel jár nap mint nap, a másik V-Strommal, ők nem panaszkodnak. Igaz, nem is úgy mennek előre a dugóban, mint én.
(#104747) vlevi
Azért a kiválasztott váltóprogramon is sok múlik...
(#104749) geresics
Nekem is bejött a DCT, a dugóban araszolgatásnál különösen jól jön.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104759 üzenetére
(#104759) vendingo
"Szerintem jó városban is. Padka, bucka, fekvőrendőr, aknafedél nem probléma."
Abban biztos vagyok. A kocsik közti bujkálásra gondolok főként. De a barátaim példájából tudom, hogy ehhez is hozzá lehet szokni és simán el lehet boldogulni.
(#104764) A Zéé
Volt már 125-ösöm, azzal városon kívül folyamatosan nyélgázon megy az ember, nem jó érzés. Városon belül ott van az élhetőség határa, elővárosból bejárni még csak-csak, de túrára, forgalmasabb országúton haladva már nem mennék ilyennel.
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #104895 üzenetére
Ilyen téren ez is állítható, a motorok jó része ezeket tudja gyárilag, de nálam két gond is van. Egy részből érezni rajta, h az olaj már tuti elfáradt elől és hátul is, nincs egyszerűen rugózás / csillapítás, csak némi "kemény vánszorgás".
100% h soha nem volt cserélve semmi a futóműben, más részből pedig a motorok jó része gyárilag 70-75kg-ra van állítva, az én súlyomhoz nagyon puha mindkettő, alap esetben is jobban beül az eleje és a hátulja, tehát ha a hátulját max az előfeszítéssel keményítem fel (emelem fel), és nem lesz átrúgózva, az elejével valamit akkor is kezdeni kell, h keményebb legyen.
Lehet bepróbálom oda a Wilbers rugópárt 37k-ért, és mondjuk a gyári által előírt, eggyel sűrűbb olajat... még mindig olcsóbb, mint 170k-ért az a komplett átalakítás."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #104930 üzenetére
Nekem Varta Powersports AGM van!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz vendingo #104956 üzenetére
Azért ezt most durván leegyszerűsítetted. Szerintem a legnagyobb szopás a feszesség beállítás, megkeresni a legfeszesebb részt, már ezért tologatod össze vissza mint egy barom, na akkor ahhoz beállítani, leméricskélni, kicsit túlhúztad rúgdoshatod vissza, mikor leszorítod akkor elmegy akkor megint felllazítani, lecsekkolni az egészen megint hogy mennyire feszes lett a legfeszesebb szakaszon. Fújkodni, összecseszi mindenedet a takony akkor azt sikálgatod a fényezésről, a ruhátokról, a dobozról... nah egyszóval szopás...
Volt láncos motorom, soha többet, egyszerűen semmi nem szól nekem mellette..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Micsurin
nagyúr
válasz vendingo #105082 üzenetére
Amin csodálkozok, hogy Horvátországból se kaptam még semmit, lehet egy sima közúti igazoltatásnál meg
Zsolt vagy és Hernádi?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz vendingo #105111 üzenetére
Értem, de nem vagyok ezzel előrébb bocsi.
Láttam már jó pár youtube csodát ami a valóéletben mégsem úgy ment végbe mint azt az ember szerette volna... főképp mi van ha megmarja a fényezést maga alatt stb.A fólia meg a gumi festék közt mocorgok, de nem tudom melyik legyen.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz vendingo #105113 üzenetére
Videót nézegetve, ez nem igazán lenne megoldás arra amire nekem kell.
Textil oldaltáskák ezt is lekapnák ahogy finoman mocorognak.Marad a fólia... na de milyet. Techwrap idehaza? Kintről 3M marha sok fajta van.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #105123 üzenetére
Oké, egy túraenduron azt mondom h elmegy ideiglenes megoldásnak, de 3500ft egy méter x 15cm-es csík az átlátszó 3M-ből..
Egy cseppet igényesebb lenne és nem kéne cserélgetni sem.geresics
Tankapdról és oldalidomról beszéltünk.. nyilván egy komplex, minden síkot érintő formára nagyon nehéz feltenni, hőpisztolyozni kell, nyújtani, húzni - vonni, feszíteni..
De egy minimális domborulatra csak egy részére felhelyezni tényleg nem nagy mutatvány. Nekem volt a 800-ason és az 1.2-esen is a tank oldalán, ahol a térdem hozzáér. Magam raktam fel és tökéletes.
Amennyiben valóban erősebb az ív, meg kell fújni alatta vízpárával és kell egy műanyag spakli hozzá.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz vendingo #105189 üzenetére
No meg mit várunk ha egy kib.szott műszerfal LED izzót nem tudnak normálisan megcsinálni? Tegnap raktam be újra izzókat a led-ek helyett, mert habár jól néz ki, de állandóan kontaktosak voltak, mert lespóroltak egy tizedmilimétert a műanyagból, meg a lába is egy mérettel vékonyabb drót volt. És nálam annyira nem eccerű kivenni a műszerfalat... vagyis azt igen...visszatenni.... olyan ideg voltam, hogy most legalább egy hétig nem rendelek semmit aliról!
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #105280 üzenetére
igen, 790 Adventure R a kiszemelt, persze ehhez az is kell, hogy végre megkapjam, amivel tartoznak hónapok óta!
Ha időben szólsz, hogy mikor jönnél, akkor jó eséllyel össze tudjuk majd hozni! Bár júniusra várjuk gyereket, szólva ha későn jössz, akkor nem biztos...
Kisgyereknek először motor kell, csak utána futóbringa! Előbbit ráadásul könnyebben tudod ízlésed szerint pimpelni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
z123456789
addikt
válasz vendingo #105275 üzenetére
Haha, én is hétfőn viszem.
És marhára nincs kedvem átszerelni a gyári kiput.
Valószínű még fékeket kell előtte cserélni, azt nem tudom, hogy tárcsa vagy betét, majd az ember megmondja.Ebben az a jó, hogy hétfőn megy az autó is nagy szervizre. Gépjármű nélkül maradok pár napra.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz vendingo #105431 üzenetére
Április 24-én jár le, már megrendeltem az új gumikat, és lánc szettet, valamint az olajcseréhez a kellékeket. Hátsó féktárcsát kellene még beszereznem, mert igen csak elkopott.
Találtam hozzá, elvileg kinézetre ua.[link] remélem jó lesz rá. Az enyém 1993-as, viszont a listában ZR 400 Zephyr 97-01 szerepel.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #105645 üzenetére
Mondjuk ezt már tavaly dec. 27-én is mondtam, h nekem
gyanús a generátor, az akkor írt jelenségeid alapján, de ezek szerint nem mértél rá, csak vettél egy új akksit..mod.
Ismerős nem volt futóval vagy mikorbusszal? A trailer-esek iszonyú lehúzósak.. sőt, konkrétan más nyomorúságán és tehetetlenségén nyerészkednek, nem is akárhogy.
Tavaly egy side by side-ot akartunk elhozni, és benyögtek 350ft-os km költséget (WTF?!)...[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #105679 üzenetére
Prizma lesz, csináltam egy plusz darabot, amit mágnessel oda lehet fogatni műszaki erejéig, csak még valamilyen erős mágnest kell szerezzek rá.
Nyilván a hajlásszög sem szabályos, de 99%-ban a terveim szerint csak terepen, föld úton fogok motorozni vele, ebből következik h az esély nagyon minimális h ellenőrzésbe futok bele. Azért vettem kizárólag rendszámosat, h ha megunom, nyugodtan hazamotorozhassak aszfalton is.
Így viszont kevésbé lökködi a kipufogó, nem gyűtji úgy a sarat és jobban is néz ki."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs