-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #131623 üzenetére
Megmagyarázta. "A piac diktál"
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
A kereslet is nagyot nőtt az elmúlt pár évben. Nehéz elfelejteni amikor 2019-ben az MT-10 árára rádobtak 500 ezret, miközben baromira nem változott azon a típuson semmi
6.5m egyébként a Speed RS, ennek az újnak szerintem még nincs ára.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
[link] Ezt melyik képzésen tanítják, és mivel lehet gyakorolni?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz fattyu #132584 üzenetére
Én talán még nem számítok vén fasznak, de a kerek ikerlámpa nekem is nagyon adja.
Az 5-6 éve tartó japán nakedek transformer stílusától az agyam eldobom, és egyre inkább csak alulmúlják önmagukat az újabb dizájnokkal. De mondhatnám a KTM-et is, csak nem akarom sértegetni a moderátorthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Tankoltam ma a Lukoilnál (autóba) ahol egyébként kb sose szoktam, és meglepődtem, hogy a kommersz 95-ösön is E5 matrica van. A weboldaluk szerint viszont E10.
Ilyenkor mi van, gondolom a tankolópisztolyon lévő matricának lehet hinni, nem?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Úgy tűnik, hogy kinyírtam az akksimat, ami így 2 éves korára azért szép teljesítmény, gratulációkat elfogadok Felrakom tölteni, ki is írja hogy tele van, átvált csepptöltésre, aztán a motorba téve max 1-et ha fordul az önindító.
Nyilván user error történt, mert nem foglalkoztam vele. Picit azért meg vagyok lepődve, mert a korábbi FZ6-ommal ilyen sose volt, azt elraktam november elején, március-április környékén pedig pöcc-röff, minden szezonban, sose volt akksi baja. Persze azt nem tudom, hogy abban mekkora volt, lehet hogy egy korábbi tulaj nagyobbat rakott bele.
A Triumphban a mostani az egy 8.4 Ah-s és 130 Amperes indítóáramú. Van értelme ennél nagyobbat beletenni vagy nincs? Pl egy 10 Amperórásat aminek 175 az indítóárama?
A kézikönyv nem határoz meg ezzel kapcsolatban semmit, viszont a generátorra azt írja, hogy 34 Amperrel tölt 5 ezres fordulaton, ami elég nagynak tűnik, szóval akár mehetne is bele a nagyobb kapacitású?[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #132741 üzenetére
Érdekes, mert a manual is azt írja (most hogy elolvastam ezt a részét is), hogy 2 hétnél további állás esetén vegyem ki, és tegyem töltőre. Azért a 2 hetet egy ilyen hobbieszköznél én erősnek érzem... nem mobiltelefon ez. Ennyi erővel lehetne rá valami gyorszárat is tenni
A mostani akku állapotot másfél havi állással sikerült elérni, de nem ez tette be a kaput igazából, hanem előtte a novembertől májusig tartó állás. Csak akkor még amikor felraktam tölteni pár órára azután egész nyáron jó volt, igaz nem is állt ennyit. Most meg már a töltés is hiába neki. A két csatlakozó is enyhén sárgás volt most.
Mi szívja le ennyire? Van valami konkrét az immon kívül, vagy szimplán minden?
A nagyobb akksiban az lenne a logika, hogy pl egy 10 Ah-s az 20-25%-kal nagyobb kapacitás a mostanihoz képest, plusz az indítóáram is jóval erősebb. Tömegben 0.5 - 1 kg lenne az eltérés, szerintem annyit el tudok viselni.
Vagy ez teljesen felesleges, mert azt is ugyanígy kinyírnám pár hónap állással?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #133048 üzenetére
"Hat en nem tudom, parhuzamos univerzumban elek."
Nem élsz párhuzamos univerzumban, csak abszolút skálán kezeled ezeket a nagy jelzőket amiket használ ő is, meg gyakran más újságíró is.
Én is utálom, de ez van. Az elmúlt pár évben már megszoktam, hogy milyen jelzőt mennyivel kell osztani adott embereknél. Munkahelyen ugyanez, ha egy manager nagyon hangzatos jelzőkbe csomagolja a mondandóját, akkor tuti hogy valami harmadakkora dologról sincs szó, mint ami elhangzik.Egyébként is, hogy nézne ki a tábor felé, ha nem lenne felszopva egy motor az egekbe? Nekik ez jó. Azt hallják amit hallani akarnak.
Ezt a konkrét Monstert nem ismerem, de haveromnak volt 1100 EVO, szóval már az elején tudtam hogy itt nagyon erős túlzások hangzanak el.
A kontextust hiányolom minden ilyen videóban, mert ugye mihez képest brutál? Egy GS500 vagy CB500 viszonylatában helytálló amit mond Anno az MT-07 meg Z650-eknél is elhangoztak hogy mennyire kurva jó és erős motorok. Csak az maradt ki, hogy mihez képest és kinek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Véget ért az év legrangosabb, legnívósabb motorsport eseménye, ahol a legmodernebb csúcstechnikák mérték össze erejüket: [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
Megküldte a biztosító a jövő évi díjat. B05-ből B06-ba lépek, és ezért cserébe a tavalyi 26939 Ft helyett idénre már 26916 Ft-ra csökkenne a díj.
23 Ft kedvezmény 1 bónusz szintérthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #133238 üzenetére
Na én meg pont az Unionnál voltam, de most a Waberersnél 23 ezer jött ki, úgyhogy váltok én is.
Az a 15 már sokkal jobban hangzik. Vajon miből jön a különbség?
A te motorod bő 25 lóval erősebb, durván 300 köbcentivel nagyobb is, szóval potenciálisan nagyobb ámokfutó kéne hogy legyél a számításkorhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #133337 üzenetére
Azért én azt hozzátenném, hogy a mostani motorod tömegéhez, 55 lóerejéhez és 55 Nm csúcsnyomatékához képest gyakorlatilag bármi tolni fog Vegyük például az említett FZ6-ot, ennek már 5 ezernél megvan az 50 Nm nagyjából, és 14 ezer körül tilt le. 230 kg helyett csak 200 kg, és 98 lóerő.
Ezt a minél alacsonyabb fordulat buzériát nem igazán tudom hova tenni. Egy ilyen sornégy 600-nál az 5 ezres fordulat olyan hamar megvan, plusz a váltókiosztás is olyan hogy észre sem veszed, gyakorlatilag 3-4 ezer között azt érzed hogy alapjáraton ketyegsz.
Volt 3 éve egy Tuono V4 tulaj, aki azért adta el fél év után a vadi új motorját, mert hogy alacsony 3 ezer körüli fordulaton túlságosan rángat az ő ízlésénekTovábbra is a jelenlegi motorod függvényében: azt írja persu hogy sornégyből minél nagyobb köbcenti kéne. Ha például egy mezei FZS1000-et nézek, akkor az durván 140 lóerőt és 105 Nm-t tud. El nem tudom képzelni, hogy ne érezd rohadt erősnek minden fordulatról még utassal együtt is
Én amikor az FZ6 után felültem egy MT10-re és szerpentineztem vele 1 órát, akkor nem mertem nyélgázt húzni neki kettesben kigyorsításon, mert baszott módon tolt. BMW S1000R szintén zenész.
Habár nem tudom hogyan motorozol és korábban mikhez voltál szokva, de a mostani motorodból kiindulva, meg azokból amiket nézegetsz szerintem erősen túlgondolod ezt a nyomaték dolgot. Persu 180-200 lóerős motorokhoz van szokva 200 fölötti tempóval, az ő skáláján teljesen mást jelent a "nem úgy megy" mint a tiéden.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Mérsékelten hasznos közszolgálati info: a Karasnában elfogadják idén a szép kártyát.
Fogalmam sincs hogy hogyan intézték el, de ez alapján elképzelhetőnek tartom, hogy hamarosan más motorosboltok is elérhetővé teszik ezt a fizetési módot. Gondoltam szólok, hátha bárkit is érinthet.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Mondjuk ez jogos, én ezt eddig 5-ből 3-szor tapasztaltam, hogy mentem volna valamiért és nem volt. De nem csak az én méretemben nem, hanem egyáltalán. Eljátszották ezt már kesztyűvel, gerincprotival, és bőrnadrággal is. Ha már ott jártam akartam egy alkalommal csizmát is próbálni, hát konkrétan abból a típusból ami már megfelelt volna nekem egy darab sem volt, de egyébként meg se 43-as, se 44-es méretből egyik típusból egy darab sem.
Még ezek közül a bőrnadrágot csak-csak megértem, mert talán az nem fogy olyan mennyiségben és még helyből is többet foglal, de hogy egy közepes kesztyű vagy egy gerincproti ne legyen elérhető heteken át, az vicc.Pedig azt gondolnám, hogy a szezon elejére feltöltik a készleteket, plusz évek óta látják hogy melyik termék és méret az ami nagyon fogy, nem egy rakétatudomány felkészülni.
Utána meg panaszkodnak, hogy az emberek megrendelik külföldi webshopokból
(Egyszer a Shoxban ki sem akartak szolgálni, mert az AGV sisakom feltűnt nekik minta alapján, hogy nem ott vettem, mert ők olyat nem árultak.)https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ja, ne érts félre, bűntudatom sosincs emiatt, hogy honnan vásároltam. Nem okosba' veszem ezeket, hanem rendes boltokból, EU-n belül. Most azzal mit tudok kezdeni, hogy a hazai boltok kínálata ennyire foghíjas, csak azért nem fogok itthon venni valami mást, hogy nekik jó legyen. Ez az ő üzleti kockázatuk. A kisboltban sem szólnak rád, hogy "láttam tegnap a dohányboltban vettél sört"
Kipufogó kapcsán az Arrow-t nézted már? Van a tiédhez E jeles komplett rendszer meg külön csak dob. Itthon azt hiszem az X-bike forgalmazza.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Zsírkrétamen #133506 üzenetére
Ó f*szom, jutalékot kellene szedjek a boltoktól
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #133662 üzenetére
Kb 2-3 éve láttam új epizódokat, az öreg is meg a fia is külön dolgoztak, külön cégben.
Gondolom a brandből még egy jó ideig meg lehet élni szépen, dolgozniuk se nagyon kéne, elég árulni a merchandise-tKicsit elkeserítő volt látni, hogy dizájnban ugyanúgy 20 évvel ezelőtt járnak kb: airbrush lángcsóvák a tankon, értelmezhetetlen villaszögek, 400 széles hátsókerék, 400 kilós tömeg... motorozhatatlan. Nem is értem nekem mi tetszett ezekben a csopperekben 10-12 éves fejjel
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tonermagus #133736 üzenetére
A 10 évvel ezelőtti 750 ezer Ft-ot elég félrevezető a mai 750 ezer Ft értékéhez hasonlítani.
A kereslet megugrott, az Euró megdrágult, az új motorok ára emelkedik, a használtak közben kiöregednek, az infláció is jelentős.
Egyértelmű, hogy a jobb állapotúnak megkérhetik az árát, mert előbb-utóbb valaki úgyis kifizeti.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Carpimoto.it-ről fogok rendelni fékbetétet ma este vagy max pár napon belül, mert épp jóáron van a Brembo Sintered Racing.
Ha valaki szintén rendelne innen valami kisebb dolgot/tételt akkor összeállhatunk és jöhet egyben a csomag.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Tegnap olvasgattam picit egy külföldi Triumph fórumot, és ezen a sztorin beszartam
Street Triple 765 RS az alany, a fickó büszkén meséli, hogy egy Öhlins specialista kb másfél óra alatt milyen kurva jól beállította neki a futóművet és mennyivel jobban viselkedik most alatta a motor. Csatolta a fotót a jegyzőkönyvről, ahonnan leolvashatók a beállított értékek. Nézem, nézem, és olyan ismerősek voltak azok a számok.
A motor kézikönyvében adnak egy táblázatot, ahol nagy általánosságban ajánlanak futómű beállításokat 4 fajta használathoz: utcai, sport, pálya, és utassal. Gyárilag mindegyik RS az utcai beállításokkal jön. A srác azt is írta, hogy ő a vásárlás után betekerte a sport beállításra, és azóta úgy használta.Azért voltak nekem olyan ismerősek a beállított értékek, mert az Öhlins specialista gyakorlatilag visszaállította a fickónak a full gyári utcai értékeket amik a kézikönyvben is le vannak írva
Hogy ezért mennyit fizetett, azt nem írta.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bajnokpityu #133869 üzenetére
Ezt inkább önámításnak tudom elképzelni, mintsem valóságnak.
Én is a sportos üléshelyzetben érzem jól magam, úgy szeretek motorozni, de kényelmesnek azért nem mondanám. Nekem jó, nem zavar, de nem is megyek 5-600 km-t egy nap, és nem is szívesen indulnék hosszú túrára vele, mert tuti leszakadna a seggem már a nap felénél. Mondjuk én nem is túrázok, szóval ez nem fenyeget De ha túráznék, akkor tuti nem ilyenekkel tenném.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bajnokpityu #133883 üzenetére
Ez egy nagyon izgalmas út lehetett, remélem a gumi széleire azért vigyáztál
#133891 yodamastah A leszakad a seggem nálam egy szófordulat, nem szó szerint értendő, arra használom, hogy teljesen elgémberednek testrészeim.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bacus #133915 üzenetére
Mondjuk nekem pont az FZ6ban volt 7-8 éves a Yuasa amikor eladtam a motort, aztán a következő tulajnál még ki tudja meddig ment.
De pont az én bénázásom kapcsán volt róla itt szó korábban, hogy az FZ6ban kb semmi fogyasztó nem volt ami szívta volna.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #133936 üzenetére
Még gondolkozik, hogy melyik fiókjával jelentkezzen be ehhez
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Jó, de a tiéd 650 köbcenti. Az ezres CB vagy egy MT-10 az minden fordulatról megy olyat hogy összeszarod magad az első pár gázadásra.
Nem értem hogy egy 1200-1300 köbcentis akármilyen felépítésű motort miért a hatszázasokhoz hasonlítgatjuk.#134018 Somatom amikor magyarázni kell valakinek egy poént az már rég rossz
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
"nem jon le elegge a napszemuveg es nem is szur tokeletesen szerintem"
A konkrét sisakot nem próbáltam, de az egy valós probléma (AGV K5-nél ugyanez volt nekem), hogy alul marad egy sáv ahol nem sötétít a beépített napszemüveg. A pupilláid kitágulnak, hiszen a napszemüvegen néznek keresztül, de alul a perifériából folyamatosan érkezik az erős fény a tág pupillákba. Nekem kb 1 óra használat után mindig erős fejfájás jelentkezett, úgyhogy inkább nem is használtam az első szezonom után ezt a featuret.A szűréssel kapcsolatban, elvileg kizárt hogy ne szűrjön jól, mert polikarbonátból vannak, ami önmagában szűri az UV sugarakat bármiféle extra kezelés nélkül. Legalábbis nekem egy optikus magyarázta egyszer részletesen, amire nyilván nem emlékszem, csak ez a kulcsmondat ragadt meg.
A valódi üvegnél adódik ezekből probléma, mert az üveg csak az egyik típusú UV-t szűri (nem emlékszem hogy az A vagy B de mindegy is). De valódi üveg meg nem kerül a bukósisakba, úgyhogy ez a része rendben vanhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bajnokpityu #134062 üzenetére
"sokkal-sokkal több baj van a behozott kocsikkal"
Ennek kapcsán - mivel egyébként is rengeteg a pénzügyi analfabéta - általában azt nem szokták felismerni, hogy külföldről a kínálat alját éri meg behozni. Amikor egy random típus külföldről behozva 2 millió és a hazai is 2 millió, akkor a külföldiben benne van az útiköltség, papírmunka, tréler, árfolyamkockázat, rezsi, az autó kiglancolása, és még a haszon is. Gondolhatod azt kint mennyibe került eredetileg...
A jó állapot kint is drága, nehezen éri meg hazahozni, mert nem lesz versenyképes ára.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz RAiN91 #134207 üzenetére
Ennyi nem, de nincs is szükség a pulóverezésre szerintem.
Igaz nem én vagyok a világ legnagyobb ingázója, de ilyen 5-10 fokos reggeleken a budapesti 10-15 km-es bejárásomhoz a bőrkabát alá a Nike Hyperwarm felsőmet vettem fel és nem fáztam. Ez egy relatíve vékony de elég meleg aláöltöző. Ezalá ha kurva hideg van még befér a Dainese nyári aláöltözőm, mert az a legvékonyabb ami itthon van (a Decathlonos és a Lidlis nyári aláöltözők vastagabbak), de úgy már elég nehézkes a mozgás.
Egy 30 percnél hosszabb autópályás ingázásra már nem hiszem hogy elindulnék mondjuk, de ilyenkor már a kesztyűn, csizmán és nyakmelegítőn keresztül át lehet hűlni.Egy kifejezetten jó téli aláöltözet sokkal kevesebb helyet foglal mint a mostani szetted, de árban nem olcsó.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Whist #134403 üzenetére
Szerintem is érdemes egyből az A-ra menni, felesleges bekorlátolni magad az A2-vel, később csak további problémákat okozhat. A korlátlan jogsi megléte nem jelenti azt, hogy ne vehetnél 125-ös vagy 250-es robogót.
Az említett szakasz többnyire sík, szerintem csúcsidős ingázáshoz simán elég lehet a 125 is. Ahol lehet haladni, ott a forgalom tempóját fogod tudni tartani, ahol beállnak a sávok ott meg tökmindegy a köbcenti.
Ha viszont nekiindulsz a Pilisnek, vagy be akarsz vállalni pár előzést is, akkor a 125-ös kevés lesz szerintem.Egyébként meg amit bacus is mond, a motor tömege fontos az elején szerintem. Én Simsonozás és kevés 125-ös MZ-zés után egyből egy 200 kilós 600-asra ültem és rohadtul megszenvedtem a súlyával, parkolóban és forgalomban egyaránt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Én az egyetlen motoreladásomkor letétbe kértem a pénzt a próbakör előtt, és meg is kaptam, próbakör után pedig amint leállította a motort már adtam is vissza, kérnie sem kellett.
Mondjuk akkor elkezdtem izzadni, amikor mondtam a srácnak, hogy itt jobbra kimegy, a következő kereszteződés már a főút, ott el tudja neki rúgni ha akarja. Ezzel a lendülettel a srác elindult balra, ahol végig jobbkezes kereszteződések és 30-as övezet van, és akkor már csak annyit hallottam a kertből, hogy tiltásig húzatja az első két fokozatot. A harmadikat így hallásra 8 ezer körül elváltotta
Szerencsére épségben visszaért.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #134776 üzenetére
És az Aero szárnyak hol vannak?
Egyébként a Showa Big Piston lakosságinak számít? Vagy csak annyi, hogy manapság már elvárás az elektromos Öhlins? A régebbi Brembo is érdekes, na nem mintha nem lenne elég.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TCL LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen