-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Geresics #100038 üzenetére
Pl: BIKE-R Magadan túra nem is tudom 2-3 első durrdefektet kapott, csoda, hogy össze tudta szedni a motort. Belső gumis defektnél szinte azonnal eltünik a levegő. Majd jön a javítás, felni le gumit le belső ragaszt, vissza. Tömlő nélkülinél le sem kell szerelni, kukac/spray és mehet is HA javítható.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #100072 üzenetére
Van olyan felhasználási terület, ahol a tömlős kerék jobb, csak éppen az európai motorosok 99%-a nem fogja az Africa Twinjét olyan helyre vinni. Akkor jön jól a belső, ha valahol egyedül maradsz egy defekttel a világ végén, vagy a sivatag közepén, akkor magadnak is ki tudod cserélni. Ez a hivatalos magyarázat. Már persze, ha van nálad szerszám, hogy lefeszegesd a külsőt a kerékről, és úgy vissza tudod tenni az új belsőt, hogy nem csíped ki... De ha találsz valakit, aki szerelt már autógumit, az a tömlőnélkülit is meg tudja neked javítani, még Afrika, vagy Szibéria legeldugottabb helyein is. Másik, hogy a tömlőnélküli olyankor is megússza defekt nélkül, amikor egy tömlős kilyukat. Ha pl. kapsz egy szöget, akkor a tömlős lehet, hogy napokig nem ereszt le.
Igaz, én a motorral erdélyben olyan hátsó defektet kaptam, ami hamar leeresztett, ez igaz, de kocsival kaptam már első kerékbe csavart, de hétvégén lusta voltam kereket cserélni, és hétfőig még bőven maradt benne annyi levegő, hogy el tudtam menni a gumishoz. -
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100111 üzenetére
Az hogy nem vagy képben és próbálgatod mit tud a motorod, a gumid, és mennyivel lehet befordulni, annak sok köze nincs ahhoz a szituhoz amikor vizes úton hirtelen kifordul eléd egy autó és reagálnod kell.
Kakucson nincs komoly féktáv, normál irányba 2 helyen kell csak belenyúlni a fékbe. Próbáld meg ezt a hungaroringen
Mondjuk ezt az 1 másodpercet ki mérte? Megnézném mondjuk azt aki 42-t megy fékkel, és mondjuk 43at úgy hog hozzá nem nyúl a fékhez. HÁtul azért olyan 130ra felgyorsul egy 600as is tempósabban hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100113 üzenetére
Az nem pánik szitu hogy lelkileg felkészülve, erre koncentrálva gyakorolod szép fokozatosan hogy mit tud a gumid, és néha becsokizol, hogy jajj most lehet nem fordul be. MI lenne semmi, kidgurlsz egyenesen a pályáról. Vagy max elmegy az eleje és elcsúszol 50el.
Az pánik szitu amikor mész egyenesen közüton halál nyugodtan és előtted terem egy autó és beléd áll a felismerés, hogy telibe fogod verni és lehet hogy megdöglesz.
Ha HH Henrik neki hiszek, ott lakik De majd megkérdem tőle hogy ő mérte-e mert nekem eléggé scifinek hangzik 125össel talán....
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #100208 üzenetére
Régen nagymotornak számított a Simson, mert 2 személy szállítására is alkalmas volt, szerintem még abból a korból maradhatott rajta a rendszám. Mára már a csekély hengerűrtartalma miatt smkp-ra redukálódott.
szerk.: És nincs lehetőséged utólag sem levizsgáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Geresics #100208 üzenetére
régen le lehetett vizsgáztatni , mert volt gyárilag kialakított második lábtartó és az ülés is kétszemélyes ( hosszuságú) volt
Amennyiben levizsgáztatták , kapott rendes rendszámot, mint a többi motor. és ugyanazok a szabályok vonatkoztak rá, ugyanugy kellett hordan időszakonként vizsgára mint egy etz250-et, és ugyanolyan A-s jogsi kellett a vezetéséhez is ( és lehetett utast vinni rajta) és kellett rá bukosisak ( akkoriban a segédmotornak minősített járműre nem kellett sisak sem. Abban az időben még nem volt A1 A2 stb. csak A volt .
A rendszámos simsont visza lehetett minősíteni segédmotorkerékpárra (ellentétben pl egy etz-vel :-D ) a közlekedési hatósdágnál. a rendszámát levették és beleutötték a CM jelet:
A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet. később eleve így is árulták, hogy már segédmotornak volt minősítve CM jelzéssel, vagy ha nem akkor rendszámosan..[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #100247 üzenetére
A Modeka-nak a "környékünkön" csak Nyíregyházán van üzlete, hogy a saját termékeit tudjam kipróbálni és az 130 km-re van és ott a Fokt-nak is van partnere de nem tudom ezek mekkora üzletek mekkora a kínálat és a kinézett cuccokat meg tudnám-e nézni élőben. Ezért gondoltam arra, hogy inkább megyek pestre ahol biztos nagy a készlet és lesz választási lehetőség. Karcagon ami tőlünk 15-20 km-re van a motorosboltban volt 3 sisak az olcsó fajtából és ruhát nem is láttam bár zárva volt így csak a kirakaton keresztül tudtam benézni. Más városban nem tudom hol van olyan motoros bolt amit érdemes lenne majd megnéznem, Szolnok, Debrecen, Békéscsaba kb. 80 km ahol tippem szerint nagyobb üzlet lehet csak nem tudom hol persze a google segíthet.
Mivel már betöltöttem a 39-et már szeretném a biztonságra helyezni a hangsúlyt ezért néztem a Modeka ruháit amin remélem nem csak reklám okokból vannak tesztnyertes jelzések plusz az ára sem rossz ahogy nézem.vendingo: Úgy szeretnék vásárolni, hogy előtte fel tudjam próbálni mert viszonylag magas és vékony testalkatú vagyok és nem szeretnék a rossz méret miatti cseréléssel próbálkozni egy külföldi céggel főleg mivel csak magyarul tudok.
Micsurin: Köszönöm a tippet, majd délelőtt átnézem az oldalt mert most már ideje lenne pihennem.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #100252 üzenetére
Láttam ezt a videót, valahogy feljött és ez után néztem meg a Modeka oldalát. Pl. ezt a kabátot néztem, szerintem van benne minden ami nekem kellene és az ára sem túl sok. Bár lehetne világosabb, de annyi baj legyen.
z123456789: Nem nagyon figyelgettem eddig mert nem volt rá szükségem de télen és mintha szezonkezdés előtt is lett volna bár lehet keverem valamivel.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #100308 üzenetére
Milyen hengerest? Azok nem jók na. Azok nem kormány váltósak, mert sorosnak tekinthetőek!!! 😂😂
@bogyó: kövess meg de nekem az FMX650-ek hangja is tetszik.
@dave0825: Ne ragozzuk és ne méregessük de hidd, én vagyok a legzöldebb hajtás erre, a rend éber őreinek néha szúrja is a szemét a korom és a kis 250-esnek a ténye. A húsz is csak kerekítve egészre.
@veze: lendület, na de fiatalos? Mikor a negyven éves menedzser ingben, ül a 600-as gixxeren olyan majré csíkkal, hogy a kis 125-ös CBR első gumija ráférne az lendületesen fiatalos??? --sajnos mai életkép a váciról--
@wttfw: inkább köszi, hogy felkavartad az állóvizet.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100517 üzenetére
Hát ha lehetett látni, akkor arra már nagyon-nagyon ráfért a csere!
Enyém ez előtt tavaly októberben volt cserélve. Aztán most úgy folyt le, hogy semmi elszíneződés nem volt benne. Meg se tudtam különböztetni az új olajtól. Még a féket se kellett húzni neki, magától átfolyt nyitott tartállyal.Amúgy benzinfogyasztáshoz:
Ugye szoktam naplózni a tankolásokat is a szerviz költségek és egyéb kiadások mellett.
Tavaly eléggé nem értettem hogy jöhetnek ki "tipikus" felhasználásom mellett több literes különbségek az egyes kutak benzinjei között. Úgy tűnt a prémium benzin látványosan jobban fogy.
Nos, azóta eltelt egy kis idő és 43 tankolásból 419 nap alatt azt tudom leszűrni, hogy nem lehet különbséget tenni a kutak közt, se a prémium és nem prémium közt. Van mérésem minden lehetséges kombinációban, így az egyetlen következtetésem, hogy semmi sem számít annyira, mint az átlagsebesség.
Ez a mutató úgy látom teljesen értelmezhetetlen diagnosztikai szempontból.
Legalább lett egy pontosabb képem és megtudtam, hogy gyorsforgalmi utakon 5,5L alatti átlaggal számolhatok. Városi tötymörgésnél meg 8L felettivel. Azért nem mindegy, hogy egy 3000 km-es túrát melyik mutatóval becsülöm meg utazási költség címszó alatt.
És külön fun fact, hogy haverom 2011-es ER6-osa többet fogyaszt az enyémnél. Tegnap kirándulni voltunk. Kétszer tankoltunk, odaút előtt és visszaút előtt. Másodjára ő többet tankolt 5%-al.
Pedig azt hittem az ER6-osok tipikus postás motorok.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #100531 üzenetére
Én nem terepezek, autópályázni is csak tavaly Erdélybe menet. Országúton, egyedül
motorozgatokmotorral kirándulok, 100-120 körüli tempóval - így 4,0-4,1 a szokásos fogyim.szerk: a kiugróan legtöbb épp az említett autópályázáson volt, ahol egy Ducati Multistradás (1000 köbcis?) házaspárral társulva, 140-170-es tempóval (nekem kb. végig nyélgázzal) mentünk végig pár száz km-t. Na, ott 5,5-et tankolhattam 100 km-re vetítve, plusz 3 deci olajam is odalett, ami egyébként 3-4000 km alatt szokott elfogyni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #100556 üzenetére
Tehát ennyi pénzért a gopron nincsen automatikus hangrögzítés?
Igazából nem nagyon szeretném szerkesztgetni, csak rögzíteni a kóválygást. Csak saját szórakoztatásomra lenne, azért mondjuk a jófajta kipufogóhangot nem bánnám ha felvenné.
A video része szerintem elég a fullHD is,de persze nem gond a 4K sem, de feleslegesnek érzem."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #100559 üzenetére
Nem tudom miért ne bírná, azért kérdeztem Főleg a 8 giga ram tűnt kevésnek. A neten 4k60fps editing pc-re eddig ilyen 2000 dolláros konfigokat láttam és nem tudom eldönteni hogy azért mert sznobok és mindenből csak a high-end cuccokat írják össze, vagy azért mert gyengébb konfigon tényleg nem olyan folytonos alatta mondjuk egy fokkal komplexebb művelet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #100561 üzenetére
Gondolom bluetooth-al esély nincsen a kettőt összekötni. Nekem van a sisakban beépített mikrofon, csak azért kérdezem. (Schuberth C4)
Nem gondoltam volna, hogy ilyen komplikált[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #100630 üzenetére
Akartam kérdezni, hogy mi a helyzet a háttértárral. Az lemaradt a rendelés előtt. Van a telefonban egy 64-es microSD, majd átteszem, mert úgyis töküres.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100640 üzenetére
Aznap intézitek a szállást?
Ez így nem drágább, mintha mondjuk két hónappal előtte lefoglalnátok? Nekem azt tanácsolták, hogy Trivago-t nézegessem és úgy foglaljak, mintha repülőjegy lenne: amikor olcsó.
Mi az a Booking? Olyasmi, mint mondjuk a Trivago?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100644 üzenetére
Ezt már láttam, köszönöm!
Ez kicsit más világ, mint mikor a nyugati országokban motorozol kizárólag onroad és hotelben alszol és étteremben eszel.
(Ha már országok közt járok életemben először, akkor ne b.ssza már meg hogy kanálgépet vigyek!! Inkább végigkóstolok mindent a helyi éttermekben. )[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz Geresics #100636 üzenetére
INFÓ: Ha valaki donornak szeretne motorkerékpárt vásárolni.
Ha a megvásárolni kívánt motor rendelkezik érvényes papírokkal, akkor az eladót meg kell kérni, hogy vonassa ki véglegesen a forgalomból, aminek a díja 2300ft. Így nincs átírási költség. Motorkerékpár esetén nem kell bontási igazolás. Ha a donorból felszeretnénk használni olyan alkatrészt ami egyedi azonosítóval rendelkezik, akkor azt az adásvételi szerződéssel tudjuk igazolni, amit a vizsgabázison be kell mutatni, ez alapján a forgalmiban átírják az adatokat, az illeték befizetése után.[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #100640 üzenetére
Átnéztem az útvonaltervet, Szlovéniához nem tudok hozzászólni.
A harmadik nap szerintem hosszú lesz, lassíts le. Azon a részen tele van fasza hágókkal, ha tényleg annyit tervezel menni, akkor át kell rohannod mindenen, fotózni sem lesz időd, nem hogy enni egy rendeset.Merano-ban érdmes megállni, az a város egy ékszerdoboz. Ráadásul tele van magyar pincérekkel, tudsz rendelni az anyanyelveden.
A második napodon átmész a Dolomitokon, az önmagában megérne egy napot:
A Stelvio és a Glockner inkább legenda, meg jó a magasban körbenézni, de motorozni nem akkora élvezet, különösen a Stelvió déli oldala rémálom a 180 fokos visszafordítóival (nagyon szűk és van vagy 100, mire felérsz). A Gardena-pass ki ne hagyd, fasza motorozni és gyöngyörű.
Svájcban még Davos környéke is jó, kanyargós, szép, nincs messze Zürichtől. A tavakat (pl Interlaken) kerüld, iszonyat nagy a forgalom nyáron köröttük.
hazafeléhez: A Glocknertől haza lehet érni egy nap alatt, jobban jársz ha keresel mellette egy szállást, megveszed a napijegyet és mész fel-le 5 kört és ott alszol. Másnap korán felkelsz, hatkor-hétkor indulsz és estére otthon vagy.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #100669 üzenetére
Az AS200V-nek amúgy van most hivatalos utódja? Vagy behalasztották? Annó mintha jelentek volna meg hírek, h jön, de legutóbbi emlékem h nem jött.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
z123456789
addikt
válasz Geresics #100709 üzenetére
(#100709) geresics
Jó, lehet.(#100710) Bogyó bá'
Van egy német kollégám, azt mondja, ez amolyan hírhajhász cikk. Azért ez nem teljesen így van. Mármint ha be tudja bizonyítani, akkor ja, lehet belőle gondod, de az adatvédelmi szabályzat szerint ugye fedélzeti kamerát nem is használhatsz németeknél. Szóval nem eszik olyan forrón a kását. Persze ha a rendőrt elküldöd a picsába, akkor tuti fizetsz, de azért szerintem itthon is.Labancok, friccek amúgy trendinek tartják az ilyen feljelentősdit. Lazán vamzerkodnak akkor is, ha nem tetszik nekik, ahogy kielőzöd őket autópályán. Ilyenek.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #100746 üzenetére
Csak a szélébe lógott bele. De nem tudok vele mit kezdeni, mert akkor vagy felvenni nem tudom a sisakot, vagy a plexi marad fixen. Úgyhogy ma tesztelem, aztán majd lesz valami, a 3M már úgyis ott van, szóval tökmindegy.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen