-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbeerto
csendes tag
válasz A Zéé #138520 üzenetére
Szia Zéé, nagyon köszönöm a válaszod! Erősítem a szabályt, hogy két motoros van: aki már elesett, meg aki el fog.
Valóban nem a motorral volt a baj, hanem a vezetővel (mint általában):
Panír1: A Safety tréning előtt, a jogsi után szinte azonnal elmentem majdnem 150km-re egy barátomhoz, hogy együtt motorozzunk. Jóval tapasztaltabb motoros nálam, mégis én mentem hátul és megpróbáltam tartani a tempóját, ami nekem komfortzónán erősen kívül esett. Mereven és túlságosan koncentrálva mentem, ezért jobban fáradtam. Aztán jött egy balos, amit túl hamar és rossz íven kezdtem bevenni, az első féket is későn és túl sokáig húztam és dönteni sem döntöttem. Ezen hibák sorozata a kanyarkijárat helyett egy füves árokba vezetett viszonylag kis sebességgel. A motoron volt javítanivaló, én megúsztam egy horzsolással a lábszáramon.
A Safety után nem sokkal kész lett a motor, de hetekig csak egy elhagyott parkoló és házam között ingáztam a motorral és gyakoroltam. Vettem bólyákat, kiraktam a pályát és nyomtam neki. Itt jött aPanír2: A gyakorlatokat kiegészítettem a Motojitsu-s gyakorlatokkal, mert az alapok már jól mentek. Ebben van egy olyan, hogy egy 7 m sugarú kör külső 2 m széles sávján kell stabil gázzal, kb 25-30 kmph-val kanyarodni, majd kigyorsítani. Egyre jobban ment a motordöntés és a kigyorsítás mindkét irányban, néha már a csizma orra is karcolt. Egyre hamarabb kezdtem ráadni a gázt, és az egyik kanyarnál még nem állt fel eléggé a motor ahhoz a gázmennyiséghez amit rácsavartam: elfogyott a hátsókerék tapadása és megtanultam élőben is, hogy mi az a lowside. Én lehuppantam a gépről, a motor kb. 1 m-t csúszott a bukócsövön, majd megállt. A cső és a kormányvégsúly lett karcos.
Ezután mentem a Drivingcampre, aminek minden pillanatát, de főleg a gokart pályás meneteket és a nagy sebességű kanyargásokat élveztem.
Mentem még a Kawával jópárszor Pesten és Pestre, Balaton körül, Bakonyban szerteszét. Aztán kellett az ára a házba, ezért el kellett adjam.Nem bírtam motorozás nélkül, de mivel bérelni nem volt szabad tőkém, elkezdtem hívogatni a szalonokat, hogy tesztvezetésre van-e lehetőség. Több is volt, amiért innen is hálás vagyok minden kereskedőnek aki szóba állt velem és adott motort alám.
Szerencsére többet tanultam, több motort vezettem és több képzésen voltam az első szezonomban, mint sok kolega', akivel együtt jogsiztam. Amíg én "csicskultam" az ER6N-el, többen pl. 600-as Gixxer-t, R6-ot, meg R1-et (!!!!) vettek, az első szezonra.
Nem feltétlen váltanék felfelé, de ABS nélküli motort nem akarok venni, és hajlandó vagyok rászánni 2-3 milliót, de akkora a merítés a középkategóriás 100 LE alatti naked-ekből, hogy inkább tanácsot kérek jártasabb emberektől.
-
sztanozs
veterán
válasz A Zéé #138662 üzenetére
de valljuk meg őszintén, motort a móka miatt veszünk, az meg nem a KRESZ keretein belül van. Illetve ha csak ez a cél, akkor meg minden 125 cm3-nál nagyobb motor felesleges.
Csak nehogy a jogszabalyalkoto kezebe keruljon...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Geresics
addikt
válasz A Zéé #138903 üzenetére
A 890 áránál szerintem el fognak szálni, és kell egy "olcsó" motor. Így most lesz egy teljes felső palettájuk 790-890-890R-1290-1290R. Lefelé látok nagy hiányokat. A 890 (ami mindenre is elég) alatt a 690 volt eddig csak, de a kettő között ég és föld a különbség, mert a 690 egy enduro gép. Lejjebb ott a 390 és a 250, de azokból nincs R változat.
Megpróbálom beilleszteni ide,de szerintem a fórum nem fogja engednia képek+leírást. Érdekes a motorok "mottója" is!KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2022
SEEK UNCHARTED TERRITORY
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2022
THE WORLD JUST GOT SMALLER
KTM 890 ADVENTURE R 2023
JUMP INTO THE UNKNOWN
KTM 890 ADVENTURE 2023
FIND NEW ROADS
KTM 790 ADVENTURE 2023
ADVENTURE FOR EVERYONE
KTM 690 ENDURO R 2023
ACE OF ALL SURFACESKTM 390 ADVENTURE 2022
TAKE THE LONG WAY HOME
KTM 250 ADVENTURE 2022
POWER INTO THE WORLD OF ADVENTUREJanuárig még 3 új motort jelentenek be, én várok egy 450-490 Adv (esetleg R)-t, és egy 390/490 Enduro-t is közöttük! De ezek inkább vágyak
Ha lenne egy 500 körüli 2 hengeres Adventure gépük, amivel az A2-re lőnek, akkor azzal sok új embert tudnának beszívni a márkához szerintem!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz A Zéé #138908 üzenetére
A 450/490 Enduro-t már ígérik egy ideje, de az az 1 hengeres 390 továbbreszelése kellene legyen legjobb tudásom szerint (hiú remény volna a 450 Rally Replica "visszabutítása").
A Duke családot nem követem, de jól hangzik a közös 2 hengeres megoldás! A 790/890-nél anno bejött, bár igaz, hogy ott a Duke 1 éve már kint volt, mire jött az Adventure, és még így is volt egy-két első gyártásos típushiba, amit csak év végére orvosoltak (de legalább orvosoltak).
Egy 390/490 Enduro 150kg körül nagyon nagy király volna! (Akinek könnyebb kell, annak ott az EXC.) Rögtön tudnám, hogy merre kell indulnom a KLX után!
De ha kiadnak egy 2 hengeres 490 Adventure-R-t, azt is tudnám élni! (A sima 390 Adv nekem túl kevés, azt anno azért vetettem el.)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbeerto
csendes tag
válasz A Zéé #138914 üzenetére
Ki tudom fizetni és fenntartani, csak mire összejön az új motorra szánt pénzem egyben addigra augusztus van, a szezon nagy része elment a levesbe. A hitellel ki tudnám élvezni a szezont jövőre előbb, aztán végtörlesztem a nyár végén. Feltéve ugye ha lesz új motor elérhető, bár ahogy nézem ha nem rendelek most vakon, akkor nem lesz ebből motor jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
-
norbert1998
nagyúr
válasz A Zéé #140195 üzenetére
Természetesen, de ez az autókra is igaz. Ha valaki nagyon el akarja, el viszi azt is. Elviszi a garázsból is a motort, ha nagyon akarja, kutya se segít rajta igazából, mármint a házőrző kutya, társas háznál, nem a szó fordulat 😁
Valami olyan kell csak, ami nem a megfogom és viszem kategória. Erre lehet a ponyva is elég. Az meg úgyis van
Bontatlan már 3 éve 🤣 -
bacus
őstag
válasz A Zéé #140296 üzenetére
Szerintem nem csak ezért. 40 -50 éve a motor közlekedési eszközként lényegesen nagyobb szerepet játszott, sok embernek nem volt autóra lehetősége (nem csak pénze), viszont motor elérhető volt.
Mindenki "tudott" motorral közlekedni, kellett is tudjon, legalábbis azokkal a 50-350 ccm-es motorokkal, amik abban az időben elérhetőek voltak.Ma ez megváltozott, egyértelmű hobbi és luxuscikk a motor, az új ára simán több lehet egy kis autó új áránál. A motoros társadalom átlagéletkora is megnőtt ebből kifolyólag.
Ez a "felmenő" rendszer egyébként jó is meg nem is. Én is tudnám támogatni, ha egyszerü lenne átlépkedni, pár órás procedúra lenne! De egyrészt egy vagyon, másrészt belekényszerítenek egy több hónapos procedúrába, aminél ráadásul senkinek nem érdeke, hogy siettesse, sőt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Imilenni
addikt
válasz A Zéé #140296 üzenetére
Én úgy állok inkább hozzá hogy könnyebbek okoz nagyobb bajt az autós.
kb 100k km van mögöttem mióta vezetek, konkrétan egyszer sem volt még hogy motoros teremtett veszélyhelyzetetA nehezítést meg úgy értem, hogy pár hónapja mintha valaik írta volna hogy a motoros rutin nehezedett, legalábbis az egyik pálya rész. (pontosan nemvágom).
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
veterán
válasz A Zéé #140293 üzenetére
A safety-nel 14k ket forgalmi ora a motoron.
B jogsi budapesten atlag 40-50 ora vezetessel van meg, 500 korul rohangalnak azok is. Videken olcsobban meglehet, de ott az utvonalakat tannitjak be foleg.
Nekem 2020 februarban lett meg a B, Miskolcon 330 volt osszesen 30 forgalmi oraval.#140295 Imilenni
Orulok is neki, hogy mar kotelezo kiirni az atlag koltest. Kerdes ,hogy ebben mi van benne. Ha atjon/atmegy tanulo toluk/hozzajuk, akkor azt hova szamoljak.
Webjogsinal 50% a B kat forgalmi vizsga, 35% az A kat. sikeresseg
[Webjogsi link]De a tovabbiakat talan inkabb mar itt erdemes:
[Jogsik - tanuljunk vezetni][ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Predator2
addikt
válasz A Zéé #140669 üzenetére
Helló
Köszönöm a válaszokat. Sikerült lehűtenetek a hülye fejemet. Elengedtem a cbr témát.
A Zéé
Jogos a kritika/észrevétel."Azt írtad, hogy nem vagy oda az MT07-ért"
Inkább úgy fogalmaznék, hogy vannak dolgok benne amik nem tetszenek. Számomra kényelmetlen, ülés csere után is. Hiányzik a sor4 visítása. A Honda azért is jött szóba, mert egy "viszonylag olcsó" és egyszerű megoldással orvosolhatnám ezt a problémát.
Nem ismerek minden a piacon forgalomban lévő motort, de szerintem az én elvárásaimat nem tudja egy motor.
"2 év alatt 2000 km-t menni még az egy motor is majdnem felesleges, nemhogy a 2..."
Én abszolút élmény motoros vagyok, csak akkor megyek ha kedvem van hozzá. Csak azért, hogy gyűljenek a km-ek nem fogom elővenni.Tüzi, Somatom és Topiccsendőr
~62.000km van a motorban gyári tárcsával. Nekem soknak tűnik.
Nem azt írtam, hogy azonnal cserések a tárcsák. A szerviz aki az átvizsgálást végezte volna is azt mondta, hogy ezek elég drágák manapság, főleg egy olyan használt motor esetében ami alapból elég drága.Harley olyan messze áll tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől.
Ha a pénz, tudás, tapasztalat meglenne hozzá, egy BMW S1000RR vagy egy Yamaha R1M állna a garázsomban. Illetve egy kis pofás túra enduro.dellfanboy
Ha találkozom valahol (bár kétlem, nem mai darab motorok) ki fogom próbálni. Már csak azért is, hogy gyönyörködjek a hangjában.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
bardi
aktív tag
válasz A Zéé #140770 üzenetére
Én se motoroztam korábban, és elsőnek az oktató egy A2-es 500-ast adott, hogy szokjam, utána a 650-es nagymotorral sokkal egyszerűbb volt elindulni.
Én még régebben szétvertem a csuklóm, valszeg a gáz adagolása ezért se megy anyira finoman, mint kéne, de a lábbal kezelt eszközöktől nem kell félni szerintem, ha autót tud vezetni az ember, ez is menni fog.'92 Honda VFR 750
-
Micsurin
nagyúr
válasz A Zéé #141834 üzenetére
Nekem a szakdogához vett HDR-AS100 nagyon bejött marha jó cucc
tboy93 jó kikapcsolódás egész héten zh + szakdoga + meló volt nem is maradt kedvem leülni játsszani gép elé már vagy Switchezni Ezt meg jó ideje terveztem mert a fekete rattle can fújás ronda, színtereztetni nem akartam de a gyári lakk nagyon lepattogott.
Meglepően szép lett szerintem és jót tett egy kis pepecselősebb fizikai munka.*
*rohadás vigye el a gyári lakk és festék olyan szinten ragaszkodott a felülethez, hogy az nem igaz.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz A Zéé #141851 üzenetére
30fps, a 30-ja az frame duplázott valójában én emiatt adtam el anno az enyémet. Szakdoga miatt kellett kamera de lassan többet használom minden másra a Sonyt...
Pttypang miért cserélnéd? Én max optika miatt agyaltam cnc alu védőlapon hozzá mert ősszel a gyári foghíjas öregedő hűtő helyett jön egy új alu hűtő.
bacus kocsira eddig mindig megjött 2 héten belül, flottásra olyan 3-4 szokott lenni. Haverokkal tapasztalat alapján 3 hét után már nem aggódunk. Mennyi volt az annyi?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz A Zéé #142210 üzenetére
Emlékszem B-re is volt valami sztori, hogy maradt A2-öm csak biztosra akartam menni a buli előtt köszi.
doc igen csak a kérdés a szlovákiai és az ausztriai süniket érdekli-e egy fehér fecni.
Pttypang aha na ez akkor *va jó lesz ha aug végére nem fog átfutni mert mire kiderül lefutom-e addigra már a szállásokat se fogjuk tudni lemondani. Havernak viszont ma mondták a sikeres C végén még jókor tette mert jövőre emel mindenki mert tablettel kell majd követni GPS-en keresztül, hogy adott tanuló levezette-e a szükséges kilométer számot. Tudom tudom a trükközések de anno B és A2-nél is örültem, hogy hamarabb vizsgázhattam... ha meg nem lett volna meg levezettem volna az óráimat. De tele a tök ezzel a sok kategóriával, hogy 16, 18, 20 és még most 24 is jöhet valami vizsga. Annyira lendületben vagyok szerintem jöhet hajóra is meg kisteherre is 2 és 4 év múlva csak, hogy el ne szokjak tőle.
Emelést ki nem várom így is mivel hülye és lusta vagyok 2x-re fogom megfutni mert tavaly is elfogyott a cérna mikor ment a lassú folyóson a hiszti ne hátsó fékezzek csak kuplunggal menjek mert azt úgy kell és el fogok esni másképp. Mondanom sem kell idén másik iskola...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz A Zéé #142413 üzenetére
TCX-ből is van itthon Marha jó apám egész 24h-ás biztonságis szolgálatot le tud benne gyalogolni és tök jól szellőzik, bár engem zavart a hasított bőr stílusra.
Idén még nem néztem az euro felhozatalát de a héten úgyis megyek az iridiumosért a 80-8-ra
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz A Zéé #142413 üzenetére
Huh, ezek kozott van par eleg jol kinezo, siman utcai fiseletnek is elmennek. Mondjuk arban mar kicsit az elkepzelesem fole megy a legtobb (ez az 1 ami van a meretemben es van ra $$$).
Ha lesz idom elnezek a shoxba meg stunterbe es elhozok 1-et valamibol.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Somatom
veterán
válasz A Zéé #142523 üzenetére
Szedett-vedett, gyakorlatlan hordák ezek. Rossz tempót választottak. A Hangman megy hátul, az ő feladata lett volna, hogy meg se kíséreld az előzést. Ha a Road Captain túl lassú tempót diktál, akkor fölöslegesen dolgoztatja a Hangman -t
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
LógaGéza
veterán
válasz A Zéé #142523 üzenetére
Én Duke 390-el voltam a kezdő pályázó képzésen, rajtam kívül akkor még voltak ketten ugyanilyen motorral, és nem a motor volt kevés
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
etnies
senior tag
válasz A Zéé #142551 üzenetére
"A legnagyobb hiányosságom a motorozás terén szerintem az, hogy nem tudom jól felmérni előre a kanyart, és fosok rendesen dönteni, emiatt túllassítok, aztán csak billegek. "
Ezt nem te csinálod így, mindannyian ezt csináltuk, én is. Igazából nem hisszük el, hogy tapadni fog.
A tanfolyam jó ötlet, nekem egy Safety-Hungary segített, mert ott kiderült, hogy akár 15 kmh/val is le lehet dönteni a gumi széléig, tapadni fog.Utcai motorozásnál az segít sokat, hogy ha megtanulod használni a hátsó féket. Ha jön a kanyar, mindig húzódj ki az út szélére, onnan kezd. Első féket ne használd, stabil gáz. Ha túl nagy a tempó, ne pánikolj, kezd el nyomni a hátsó féket. Maga a kanyarodás automatikusan lassít, a hátsó fékkel elégnek kell lennie abban az esetben, ha nem mérted el kurvára a kanyart.
Érdemes kinézni egy szakaszt, ahol aránylag kicsi a forgalom, ismered a kanyaroakt és jó az út. Ott menj át nyugis tempóval, aztán újra egy picit gyorsabban, de próbálgatva a hátsó féket és így tovább. De csak ésszel!
A pályázás is jó ötlet, de szerintem olyan pályán, ahol alacsonyabb a sebesség.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz A Zéé #142947 üzenetére
Valaki, aki ismerős a "magyorországi" viszonyokban elmondja nekem, hogy mi az álláspont?
Az értem, hogy az "E"-jel nélküli dolgokat nem engedik vizsgázni, de mi a helyzet azokkal, melyek-e jelesek, rendelkeznek ABE-papírral?
Csak teória szinten érdekel, itt nálunk ezzel nem foglalkoznak. Én mindig figyeltem arra, hogy a motoromon minden módosítás rendelkezzen ABE-minősítéssel, de ha semmit nem engednek át, akkor felesleges 70 euróért fékkart venni, ha ugyanaz megvan Aliról 20-ért."önmagam hite vagyok magamban"
-
norbert1998
nagyúr
válasz A Zéé #143020 üzenetére
Nem a pénzcsap a gond, az idén se volt meg. A gond az volt, hogy a 200 helyre zegre elmentek 120-an, Zsámbékra meg 40-en....
Mindezt azért, mert idén 10 ezer forint volt a képzés. Szánalmas. Tavaly és tavaleylőtt ingyen volt, a 200 hely 2-5 óra alatt elfogyott. De ha Pécsről kell Egerszegre utazni, az nem gond, de a 10 ezer forintos képzés díj, na az már sok! -
bardi
aktív tag
válasz A Zéé #143099 üzenetére
Rutinon egyszer láttam egy másik oktató csoportját, és siralmas volt, amit a pályán csináltak, kis ívben megfordulásnál majdnem felborultak, bóját toltak. Akinél én tanultam, ott mire eljutottunk a rutinpályára, már mind stabilan meg tudtuk csinálni az összes feladatot a kikerülés kivételével, azt azért jópárszor elbasztuk, de a kis sebességű dolgokkal semmi gondunk nem volt. Pedig ugyan úgy a 10 óra után mehettünk vizsgázni, de én inkább mentem pár extra órát. Azért itt is marha sok múlik az oktatón, így utólag nagyon örülök neki, hogy körbekérdeztem pár embert kihez érdemes menni.
'92 Honda VFR 750
-
norbert1998
nagyúr
válasz A Zéé #143099 üzenetére
Igen, a Strom kicsit magas/nehéz nekem.
Csakhogy 178 centi vagyok, talán még a fizikumom sem szar... Valahogy el kéne éri azt, hogy nem borulok fel egy középkategóriás motorral... Vagy ez is az a katagória, hogy vegyek könnyebbet/alacsonyabbat?
Itt konkrétan jobban meg kell erőltetnem/erősítenem magam. Illetve a másik ok, hogy mivel abszolút nem is akartam letenni a lábamat, csak mikor már késő volt ahhoz, hogy el is tudjak indulni, akkor már két esetben ahhoz is késő volt, hogy a motort megtartsam. Részben tapasztalatlanság is, szerintem nem teszem elég messze a lábamat a motortól, és szimplán nicns elég erőkarom hozzá. Igazából nem tudom, hol a probléma konkrétan.Azért jogsihoz nem kellett szerintem ennyire eltolt szlalomokat ilyen tempóval, egy kézzel, állva csinálni Én kettesben nyomtam a holland kapukat, kuplung és gáz nélkül. Illetve a többieket elnézve is. Állandóan le kellett maradnom a szlalom kezdése előtt, mert az előttem lévők vagy nem vették be az ívet, vagy lefulladtak, vagy beparáztak. A szűkülő szlalom is elsőre ment, de volt olyan, akinek abszolút nem sikerült a végét végig fűzni.
Nálunk a csapatban volt egy apuka a lányával. Az istennek nem volt hajlandó bemenni a lassú csoportba, márpedig ő utassal lealább a középgyorsba lesz Aztán talán végül csak a lassúak közé került.
Én a közepesben kezdtem, de ott én is lassúnak éreztem a többieket. Kiálltam, hogy a videón kikapcsolo ma stabilizátot, mert nagyon rázza a képet (nem segített), majd a következő turnusba visszaszálltam, azok a gyorsak voltak. Végül ott sem nagyon akart letolni senki. Nyilván az oktató egy körön kettőt vert ránk, de jó helyem volt a gyorsak között. Aztán mikor elkezdett pattogni a motor hátulja, akkor utána kiálltam egyből, szerencsére már csak egy körről maradtam le.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest