-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Czimby #50641 üzenetére
Jut eszembe: ha párban cserélem (úgy látom úgy árulják) akkor is fontos a súlya? Avagy az a lényeg hogy a két oldalon egyforma legyen vagy mindenképp a gyárival megegyező súlyú kell?
(#50650)
Nofene! Azt hittem szalonban minden ilyen kis biszbaszt is tizenezrekért mérnek... Akkor végülis mindegy hogy ott veszek egy db gyárit vagy máshol egy utángyártottat párban, köszi az infót!
Azért a fenti kérdésre érdekelne a válasz, hogy tanuljak is valamit.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #50652 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint minden gyári rajta (kivéve persze a kopó-fogyó alkatrészek); legalábbis így lett véve.
Ránéztem márkakereskedői oldalra is, de ott csak a motorok árait találtam...marad a telefonos érdeklődés.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #50631 üzenetére
Ilyenkor szivesen ratennem padra, h mit jelent a dinamikus.
Pl nyitott dob ugye azt csinalja, h alsobb fordulaton nagyobb lesz a szeleposszenyitas alatti oblitesi veszteseg.
Azaz alul szarabb lesz mindenkepp. Hangsulyozom, h mint minden, ez is konstrukciofuggo. Egy 2 szelepes blokknal mas lesz, mint egy 4 szelepesnel mindennek a mennyisege.
Tehat ha ez az alsobb fordulati nyomatekveszteseg parosul egy kozep-felso fordulati "hatbarugassal" akkor az ember kepes ugy erezni, h amindenit, de baromira megy most, holott lett egy lyuk a gorbeben, es lett egy felsotartomanyi nagyonkicsi nyereseg. Az elbaszott nyomatekgorbet siman harapjak az emberek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Czimby
addikt
válasz canniball #50651 üzenetére
A két oldal mindenképp egyforma súlyú legyen, de lehetőleg a gyári súlyhoz közelit vegyél ha után gyártottatra cseréled, mert volt már akinek az ebayes extra könnyű eloxált csoda miatt elkezdett remegni a kormánycsutka.
Szalonból egy gyári és mikor berakod kend meg menetrögzítővel vagy ha nincs körömlakkal, érdemes lehet a másik oldalin is megejteni nehogy legközelebb azt kelljen pótolni
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #50654 üzenetére
Hát azzal nem nagyon, de azért köszi! A Hollós Újpesten még elérhető közelségben van, majd megérdeklődöm náluk.
emre!
Akkor neked elég csak rágondolni merre akarsz menni és magától fordul a kormány.Czimby!
Értem; és köszönöm! Ha valóban kb. ennyibe fáj a gyári akkor maradok annál. A beszerelésnek (az említett "kenésen" kívül) van valami trükkje, vagy csak be kell tolni és kész?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz canniball #50651 üzenetére
A kormanyvegsulyok mindig valamilyen blokkfelfuggesztesbol adodo vibraciot hivatottak elnyelni.
Emiatt fontos a sulya. Ha 4-5-600 g osak eredetileg kormanycsutkankent, akkor ott baromi nagy rezgesek kozvetitodnek a tenyered fele ha az nincs ott, ez hosszu tavon zavaro. Tehat ha ez alatt van, nem nagyon lesz baj, ha utangyartott alura van cserelve, de alapvetoen probalj bontobol venni gyarit, vagy rendelj, mert ugy lesz kenyelmes a gep.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #50655 üzenetére
Lehet, abban a tartományban bazilikázta el, ahol még nem nyitott a kuplung.
Érdekes amúgy, mert a 400-as Madison ami fej-fej mellett tud(ott) menni egy
Nexus 500-zal (álló rajtból nagyjából 140 km/h-ig), szintén dinamikusabbnak
érződik/látszik nyitott dobbal, de nyélen soha nem is megy 5000 rpm alatt...Ettől függetlenül én is rátenném padra, és lemérném szívesen, mi történik a
gyári dobbal, a Leo Vince dobbal tompító nélkül + ugyanez tompítóval.
Csak ez alsó hangon három mérés. Ami hobbi szinten inkább pénzkidobás.runnernek szerintem az a nyitott dob hangerőben is adott +10 (segg)LE-t.Amúgy robogónál hogyan szokták/tudják mérni a motor nyomatékgörbéjét?
Raknak rá valami fix tárcsát a varió helyett? Vagy mi ilyenkor a metódus? -
Czimby
addikt
válasz canniball #50658 üzenetére
Nincs semmi trükkje, betolod és jól meghúzod a csavart ami összehúzza a gumibetétet és belefeszül a csőbe.
Értelemszerűen a csavar menetet kell megkenni, hogy ne tudjon kilazulni és kitekeredni.PH3-as csavarhúzó kell hozzá emlékeim szerint, érdemes valami olyat használni aminek hibátlan a hegye és jó a fogása, hogy meg tudd jó erősen húzni vele.
Én a Motorradból szoktam a gyári alkatrészeket beszerezni ha szükséges, őket tudom ajánlani.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz DigitXT #50660 üzenetére
Szerintem ez az összehasonlítás csak akkor lehetne objektív, ha tök egyforma robogók lennének, egyforma tömegű riderekkel. Még nagyköbcentis 4T sportmoroknál is csak pár lóerőről és nm-ről beszélünk sima végdob cserénél, szóval olyan nagyon megtáltosodni nem fog a paripa. Illetve még egy: a hangosabb jobban megy érzetét kelti. Ettől függetlenül simán lehet, hogy jobban megy, de nem lesz rakéta.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
emre
veterán
válasz canniball #50658 üzenetére
De ha spórolni akarsz akkor a CMA motornál is körülnézhetsz bontott alkatrészért.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
vlevi
nagyúr
"Szeretem az indián dolgokat"
Tudom, nem arra az indiánra gondoltál, de most nekem abból ez az, ami teccik. A Scout.Ráadásul így, szürkében. Pedig a szürkére azt szoktam mondani, hogy az nem is szín, hanem a fantáziátlanság netovábbja, de ezen a motoron nagyon jól áll.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Nem rossz ez a Scout de ott csapják agyon ahol a többit. A hihetetlenül alulméretezett tankkal. Ez a szürke matt, nem az a tipikus metálszürke talán azért is tetszik, érdekes a katonás zöld színben is szerintem. Ja és Geronimo
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #50659 üzenetére
Nem is gondoltam, hogy ez ilyen spéci alkatrész; köszönöm a felvilágosítást!
Czimby!
Neked is köszönöm, most már (azt hiszem) mindent tudok!emre!
Úgy látom SV-hez nincs alkatrészük, de azért köszi!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
canniball
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #50669 üzenetére
A tiéd nem dupla tépőzáras? Mármint alul-felül dupla?
Ennyire strapabírónak tűnőt én máshol még nem láttam.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
emre
veterán
válasz canniball #50668 üzenetére
Ugyan már, egy pár hengeres fémdarabról beszélünk amit egy hosszú m6-os vagy m8-as csavar tart.
De ahogy gondolod. Én nem vagyok ennyire igényes.ilyen volt?
(#50673) Anulu79
Annyira nem számít hogy ki mit mond, hogy el sem hinnéd. Ha nem fékpadon ugyan olyan körülmények között van mérve a gép az egész véleményezés végtelenül szubjektív.
A pécsi topikban írták régebben, hogy a Lukoil kutat nem szeretik, mert abból többet eszik a gép, de már nem tudom melyik az. De az is lehet hogy ez is egy városi legenda.....[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
canniball
nagyúr
Nyilván ha valami rázósabb (áru) alkatrészről lenne szó akkor én sem lennék ennyire pedáns, de (szó szerint) 1-2 ezresen nem fog múlni a tökély.
Anulu79!
Ha jól emlékszem korábban ezzel kapcsolatban az volt a konklúzió, hogy amelyik gép "fel van készítve" a 100-asra annál észrevehető ha azt tankolsz bele, a többinél mindegy.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #50669 üzenetére
Eddig minimum 300x vettem fel és 300x le és olyan, mint az új.
-
tboldi
nagyúr
Ha már kormányvégsúly...
Ahogy ezen a képen is, nekem is van egy ekkora hézag a markolat és a súly között mindkét oldalon, de vannak olyan képek is, ahol teljesen be van nyomva. Van ennek valami jelentősége? Illetve el kell, hogy tudjam forgatni kézzel ezeket? Csak mert nálam lehet.
Semmi rendellenességet nem érzek amúgy. Annyi, hogy kb. 100 km után kicsit zsibbad a jobb kezem menet közben, de ezt inkább az olcsó sz*r kesztyűnek tudom be.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Hopp, most látom hogy szerkesztettél.
Ránézésre ilyesmi.tboldi!
Nálam is így kezdődött. Mármint hogy kilógott; de nálam csak a bal. Nem piszkáltam, mert nem tudtam ez mennyire normális vagy sem, számít-e mennyire van kint vagy sem. Jó darabig így sem volt vele gond, aztán egyszer csak volt nincs.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
emre
veterán
válasz tboldi #50676 üzenetére
Ha jól tudom akkor ezt nem lehet kijjebb vagy beljebb tenni, mert nem lesz stabil a rögzítése.
A markolatot viszont tudod variálni mennyire érjen rá a végsúlyra.A jobb kezét elég nehéz pihentetni egy motorosnak ha haladni is szeretne.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Xaels
félisten
El tudom képzelni odaát, hogy tervezik az ilyen motorokat. Biztos megnézik mekkora az átlag benzinkútak közötti távolság és arra kalkulálnak. Hagy fogyasszon Joe minden kúton. Ha meglesz a Dragstar remélem azzal közelebb lesz a 300km mint a 200.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
mm89
őstag
válasz tboldi #50676 üzenetére
Lazítsd fel a csavart és told beljebb az egészet. Az nem baj ha elforog (ha a csavar nem forog benne és a kormányban lévő gumi betét sem mozdul, csak maga a súly). Akkor jó, ha kézzel nem tudod kihúzni.
Egyszerű szerkezet, szedd szét, nézd meg, rakd vissza.Én is hagytam már el az enyémet, szerencsére jött utánam egy motoros és pár utcával arrébb elmondta, hogy hol látott valamit lepottyanni. Meg is találtam.
A súlya nyilván nem mindegy, egyébként kormány-lengés csillapítóként is szolgál. (a forgástengelytől távol lévő súly ugye csavaró hatásra nehezebben mozdul el a tehetetlensége miatt)
Én rendeltem ebayről nemrég alut. Hát a kettő együtt is könnyebb mint a jelenlegiből egy db, szóval nem rakom fel. Bár nem is fér bele a kormányba, mert azt időközben alura cseréltem és annak a falvastagsága nagyobb, így a belső átmérője meg kisebb.Üzemanyagtank- hatótáv:
K4 SV650n
200-220 között kezd el jelezni a műszer, hogy fogyóban az anyag. 260 -nál többet még nem mentem soha vele. Valahogy nem érzek ebből problémát, sőt! Hamarabb meg szoktam állni, mert lezsibbad a seggem, hátam. Lehet puhány vagyok[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Topiccsendőr
addikt
Kormanygatlokent nem igazan szolgal.
Nem gatolja a csapkodo kormany jelensegnel a harmonikus rezonancia kialakulasat, maximum egy nagyon picit eltolja egy iranyba. De 200-600 g okkal ez szinte nulla. Az csapkodni fog, ha ugy jon ki.
A kormanygatlo az az olajos, ami tenyleg csillapitja ezeket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Anulu79 #50664 üzenetére
A 95 ost nagyon pancsoljak. Tul sok az etanol tartalma, fagyallot is talaltak benne legutobbi mami kupas tuzeloanyag teszteken.
Elviekben a 100 ast nem kene pancsolniuk, mert az alig fogy.
De tokmindegy hol tankolsz, ezek felutnek mindent.
A 100 asnak nagyobb az oxigentartalma, igy a fajhoje is emlekeim szerint, azaz mindegy mibe rakod, valamivel jobb lesz az eges. (Tuti erzekelhetetlen) A lambdaszondas, kopogasszenzoros motorok (alig van ilyen, ktm, bmw)
szarabbul mennek a 95 ossel, de ezekre ra is van irva, h premium uzemanyagot tankolj belejuk.DigitXt
A robeszokat is padoztatjak, nem fotengelyrol.
Fotengelyrol maximum a gyar mer adatokat.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #50638 üzenetére
Hátizsákoztam mar eleget ket kerekun, engem nem zavar. Normálisan meg kell húzni a hatadra es akkor a szel sem cibalja annyira.
persuader
Kb 20000-et raktam bele, egyértelműen éreztem a különbséget, minden tartományban sokkal dinamikusabb volt. Elhiszem h papírforma szerint ez nem lehetséges, en mégsem ezt tapasztaltam. Pl a gyari dob volt vagy 20kg, agyon lehetett fojtva, talán ez is számíthatott.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
canniball
nagyúr
"K4 SV650n
200-220 között kezd el jelezni a műszer, hogy fogyóban az anyag."
Dettó."Hamarabb meg szoktam állni, mert lezsibbad a seggem, hátam."
Dettó. Az én tomporom sem bírja. Tavaly azzal "vigasztaltak" itt a többiek hogy gyenge az ülepem; ezek szerint lehet mégsem azzal van a probléma. Vagy ketten vagyunk puhányok.persu!
A 95-ösök között is volt/van eltérés? Itt a szomszéd OMV kúton szoktam tankolni, mert talán a sógorok nem pancsolnak annyira; ott is MaxxMotion 95-t (100 itt nincs), mert az talán jobb minőség - van benne ráció vagy felesleges placebo?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
Nem a mollal, vagy az omv vel van baj, hanem az orszaggal. Mindegy hol tankolsz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #50681 üzenetére
Egy hirtelen lökést, amit mondjuk egy kátyú okozhat szerintem tud azért csökkenteni.
Én az sv-re szeretnék gátlót tenni, de nem mentem még olyan motorral amin volt, lassú tempónál, lassú manővereknél nem forgatható nehezebben a kormány?Canniball
Akkor megnyugodtamTboldi
Én azért fellazítanám, betolnám tövig, majd meghúznám azt a súlyt.[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
A zakopane-i 5 napos túránk 4 napja tartó hasmenésre és az időjárásra való tekintettel elmarad...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Laraxior
titán
Évente egy szezont futott
Akkor ez a benzintéma dolog, úgy érzem eléggé tapasztalat szerzésen alapul.Érdemes kipróbálni mindet, aztán amelyik jobb az maradhat.. Motorvezérlő felismeri a nagyobb oktánszámot egyáltalán?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Daywalker
addikt
válasz Laraxior #50693 üzenetére
Ez még karburátoros, nincs ami szerint "felismerjen" bármit. Injektorosban van kopogásérzékelő, az aszerint tudja állítani a gyújtás paramétereket.
Próbálgasd, de olyan nagy különbségek nincsenek normál használatban. Illetve mi szerint állapítod meg, hogy melyik a jó? Karburátoros gépnél ez baromi nehéz lesz, mert minden hőmérséklet és páratartalom és környezeti tényező függvénye is...tehát nem biztos, hogy benzintől fog jobban/szarabbul menni vagy másképp fogyasztani.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Laraxior
titán
válasz Daywalker #50694 üzenetére
Nem különösebben foglalkoztat, csak megyek majd hosszabb távra, gondoltam hátha van jótékony hatása, valami plusz adalék vagy tudomis én. OMW-nél szoktam tankolni, sima 95-öt. Nekem megfelelő.
Másik kérdésem, számolgattam, nagyjából jövőre szeretném lecserélni a motort, mennyire nehezíti meg a dolgom eladásnál a sok km? Fényezés bizonyíthatóan gyári, minden vezetve van új korától, pecsétes szervízfüzete van, bontva sosem volt a motor, sem a váltó.
Azért gondolom az lesz az első kérdés, hogy mennyi a km ha nem írom ki a hirdetésbe, ha meg kiírom, akkor meg kevesebben keresnek."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Daywalker
addikt
válasz Laraxior #50695 üzenetére
Akkor az a vevő nem a te motorodat keresi, hanem egy fillérbaszó majom, aki úgysem vásárol csak nézelődik, vagy látatlanban lealkudná a felét. Ennyi. Vegyen lefingott szart 20e km-rel, olcsóbban, aztán majd költ rá. Lesz majd aki elviszi, csak várd ki.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kcsa
veterán
válasz Daywalker #50696 üzenetére
Én is hirdettem enyémet több mint egy hónapig, frankó őszinte szöveggel (tavaly nyáron fellöktek, ezért vadi új gyári burkolat van rajta, számlával igazolhatóan) de ugye ez így már egy totálkáros kohószökevény, úgyhogy egy darab érdeklődő sem volt.
Közben egy csomó elkelt, amin a típust ismerők rögtön látják hogy valami nincs rendben (nem gyári szín, vagy nem stimmel a matrica helye, stb).
Tegnap levettem a hirdetést, megtartom.
-
Laraxior
titán
A mai világban az is baj, ha valaki őszinte... főleg az hogy nehéz kiszúrni, hogy ki őszinte és ki hazudja le a csillagokat is az égről. Én is ha visszatekerem az órát, majd 70ezerről 30 ezerre, a szervízfüzetet kidobom a picsába, akkor majdhogynem kutya nem mondja meg, hogy ebben ennyi van. Vagy legalábbis arra a km állásra ami a műszakin volt.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Archer
őstag
Mert a sok madár párszáz ezerért akar venni hibátlan, kevés km-es, költségmentes motort. Persze, létezik ilyen is, csak azt inkább az 1,5-2+ millás kategóriában keressük.Ha látják, hogy vissza van tekerve 15-20k-ra a km óra, akkor mindjárt megnyugszanak.
Félre értés ne legyen, nem azokat akarom bántani, akiknek nincsenek milliói motorra, hanem a sok hülyét, akik irreális elvárásokat támasztanak egy árkategórián belül.
Meg ahogy én néztem, behordták az olaszoktól a sok kétes múltú, de első ránézésre jól kinéző motort, szórják őket 6-7-800k-ért, aztán hiába van neked egy lekövethető életű, jó állapotú motorod valamivel drágábban, az olasz olcsóbb, azt fogják inkább venni.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok