-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #128559 üzenetére
Köszi a válaszokat. Hát inkább arra lettem volna kíváncsi, mi számít jó méretnek... De hiába olvasok cikkeket, nem tudom... Az első zárt sisakom így kb egyből jó volt, ez a mostani tök csalódás. Felpróbálok párat, aztán majd meglátom.
Másik téma: protektoros kabátot/dzsekit is néztem pénteken, megörültem, amikor láttam hogy helyi használtruhás ilyeneket is árul. A sisakos sztoriból kiindulva nem szeretek online ruházatot vásárolni. A könyök/váll részen ilyen rendes, kemény védő volt bennük, a gerincprotektor viszont csak ilyen puha, habszivacs jellegű akármi volt. Azt már lehet protektornak nevezni, a kabátokba ilyen való? Vagy lehet venni rendes kevlárosat oda is? Bocs ha amatőr a kérdés.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Methionyl
senior tag
válasz tboy93 #128600 üzenetére
Alig használt, karcmentes, megkímélt női tulajdonossal?
Mi lett végül? Kapott egy bontott blokkot? Lemaradtam a story végévelThey can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
senior tag
válasz baboss #128581 üzenetére
Bár Isten ments hogy ez elterjedjen, de akkor már egy ilyen megoldásnak több értelmét látom, legalább látja a motoros magát, a pozícióváltásait, stb. Az hogy szemből veszi a kamera az arcát végképp unalmas...
[link]Feltételezem akkor nincs olyan nagy szigor Kakucson, megnéznek pályára menet a motoron, motoroson valamit? Gondolok itt arra hogy megvan-e kötve a bőrruha, van-e hangnyomás mérés, stb...
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #128600 üzenetére
Jutalékért cserébe segítek:
"Sziasztok, eladó a képen látható CB500. Régóta áll, előtte sem volt sokat használva, most nem igen indul, de csak egy karbitisztítás és olajcsere kell neki, nekem már nincs időm foglalkozni vele sajnos."
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
senior tag
Ki lett itt már vesézve pár motorkerékpáros vezetési oktatás - elnézést, nem keresgélnék vissza hosszasan inkább kérdezek (plusz esetleg azóta már lehet hogy van ilyen) - Szóval olyat csinál valaki, hogy a motoros mögött menve figyelni annak mozgását és egyrészt készít videót, másrészt sisakbeszélővel rögtön mondja is a hibákat?
(21. századot írunk, az elektronika sosem látott magasságokban hódit teret és pár éve feltalálták már a vezetéknélküli kommunikációt, ahogy azt pl 20 éve az A-s jogsi megszerzésekor is már volt szerencsém megtapasztalni.... )
Én úgy látom eddig hogy csak a jó magyar lehúzás megy nagy átlagban az ilyen-olyan oktatásokon...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz runner 125 #128605 üzenetére
Így viszont végre egészen keveset fogyaszt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #128605 üzenetére
:D
"hozzaertoknek valoszinuleg kb 1 oras munka, en nem akarok vele mar foglalkozni, ido es helyhiany miatt elado"Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Kihagytátok, hogy " valószínűleg csak egy szinkron kell neki".
--------
Ez a szezon nagyon pörög idén, 2 hete ért véget a szemeszter de már megvan idén 3000 km. Jó lesz ez, jó lesz ez.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
Forgalomból ideiglenesen kivont gépjármű adás-vétele hogy zajlik? Mielőtt eladom vissza kell helyeztessem forgalomba?
-
Geresics
addikt
Közúti, vagy pályás oktatásra gondolsz?
Kamerás, interkomos oktatásról én nem tudok, mert alapból mindenki nagyobb csoportot visz. Pályás-privát-oktatásnál viszont simán el tudom képzelni, hogy van ilyen. De ez mindig drágább is természetesen. Pl. Lyndon Poskit csinált épp egy ilyet nemrég!
Life With The Beast Episode 2 - KTM 1290 SuperDuke R
Szerintem Te ilyet keresel, kérdés, hogy meg akarod-e fizetni?Közúton az oktató jön mögötted, és a szakasz végén tart egy személyes felhomályosítást, erről én is csináltam videót (közel sem olyan profit és/vagy nyálcsorgatóst, mint Lyndon). Persze ez nem is kerül annyiba!
BMW Driving Experience - KÖZÚTI KANYAR KÉPZÉS tréning*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Sys85
veterán
válasz DJGABI #128601 üzenetére
Jó méret az ami első alkalommal annyira szorít csak ami nem kényelmetlen,nem érzed azt,hogy elvonná a figyelmed a vezetésről,nem nyom pontszerűen sehol,nem fájdul meg benne a fejed a bolti 20-25perces viselés alatt,de azért kicsit szorít.Nem fordul el a fejeden kicsit sem,nem tud a homlokodon előrebukni.
Pár beleizzadás után kicsit összeesik a belseje és akkor lesz kényelmes.
Viszont hiába ugyanakkora méret 2 különböző sisak,soknak a belső formája más,mások a párnák bennük,más fejformára való,még azonos márkán belül is.
Ezért kell próbálgatni boltban.
Én elsőnek egy HJC i90 nyithatót vettem.Nem volt elég ideig a fejemen a boltban,csak itthon derült ki hogy nyomja a tarkómat,cirka 40perc után durván megfájdult a fejem benne.
Próbáltam másik típusú HJC-t (i70),az se volt jó a fejformámra.
Aztán jött a Scorpion Exo 520-at,ez meg a fejem búbját nyomta.
Végül az Exo 1400 lett a befutó.
Mindegyik XXL volt.Boltban próbánál az eladók segítenek megtalálni azt ami jó neked.
A megkerülhetetlen kulcsszó a próba minden motoros cuccnál.A hab csak dísznek van a kabátokban,kell a helyére rendes protektor.Hogy mi való a kabátba,azt a kabát gyártója megadja,minden kapható is hozzájuk.
A Büse kabátomba is csak hab volt,ott a boltban bele is rakattam a Sas-tec gerincprotektort.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
senior tag
válasz Geresics #128612 üzenetére
Inkább lehetőleg a biztonságosabb körülményeket keresem, így pályás oktatásra gondoltam, alapvetően a testtartás, kiülés, gáz-fék kezelés kanyarokban, íven haladás felfrissítése a cél + elszakadni / kitekinteni kissé az autodidaktikus tanulástól.. Nagy hátrány hogy kívülről nem látja magát az ember..
Chrobáknál (és terepen CL4 / Czuni-nál) láttam kamerás anyag utólagos elemzését, megbeszélését, máshol még nem.Sisakbeszélőset meg sehol sem. Tegyük hozzá, hogy a szélzaj ahogy megnövekszik úgy el is nyomja, így nagy tempónál valószínűleg nincs is értelme (talán egy Pannóniaring-en), de pont kezdőknek, alapozásnál, kisebb kanyargósabb pályán ahol nem is tudnak úgy szétszóródni sem felgyorsulni a résztvevők szerintem lenne értelme és kisebb létszám esetén nevén is nevezhető az illető, (pl piros hondás, vagy túradobozos csávó stb..) akinek épp szól az utasítás.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz Topiccsendőr #128599 üzenetére
Köszi szépen a tippeket. Pedig reménykedtem, hogy van rá valami jóféle spéci szerszám de akkor kompresszorral megpróbálom majd.
Az utolsó opciót amit említettél szeretném elkerülni azértHello darkness, my old friend...
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #128584 üzenetére
Megoldva. Rendelést töröltem, helyette jön ez.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
bacus
őstag
válasz DJGABI #128601 üzenetére
Nekem több kabátom van, ezért van egy külön felvehető hátprotektor (forcefield pro lk2), arra meg felveszem a kabátot. Volt már mikor nagy melegben nyáron a pólóra vettem fel a protektort, meg magammal vittem a reményt , hogy most nem lesz gáz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
válasz dellfanboy #128620 üzenetére
Összes motor adok-veszek csoportban kint van rendszámmal, alvázszámmal. Blokk csere után lehet ebből egy nagyon jó motor.
-
LógaGéza
addikt
válasz baboss #128579 üzenetére
Engem persze észre se vettél
Tegnap eldobtam én is a motort Kakucson. Célegyenesre ráforduló kanyaron túlságosan ledöntöttem, a lábtartó megakadhatott valamin, és onnastól külön csúsztunk tovább, én és a motor...
Szerencsésen megúsztuk mind a ketten, kuplungkar - kormányvégsúly - bukócső kapta a nagyját, nálam a ruha kiszakadt. Ott még nem volt más bajom, viszont mióta hazaértem azóta csak óvatosan bírok mozogni, a vállam és az oldalam eléggé érzem.
Ami jó tapasztalat: nagyjából tudom hol a határ, ameddig lehet, onnan már nem kéne tovább. Ha ugyanez egy szerpentinen, vagy bármilyen közúton történik meg, akkor vagy a szalagkorlát fog meg, vagy még az se, és nem itt írogatok éppen...
Kezdőknek mondom inkább: Ne sajnáljátok az időt/pénzt egy zárt pályára elmenni, és ott kipróbálni, hogy mik a határok. Kakucs egy délelőttre 6000, délután 7000, egész napra 10000, nekem elég volt eddig (mind a kétszer ) a délelőtt, elég fárasztó tud lenni. Nem kell megijedni a "profiktól", teljesen normális mindenki, és figyelnek egymásra. Nyugodtan kérjetek segítséget itt a topikban, ha nem akartok egyedül menni, biztos vagyok benne, hogy találtok segítséget."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
DJGABI
addikt
válasz Sys85 #128614 üzenetére
Köszönöm. Kimentem ebédszünetben helyi motorosboltba, hagyományos MT Helmets 25k-ért volt, felnyithatós 45k. XL meg 2XL-es méreteket ajánlgatott az eladó hölgyemény. Hát nem tudom. Mondta bele is kell férni, de arcomat egyáltalán nem nyomta az L-es se, csak a homlokom.
Na igen, ilyesmire gondoltam, hogy az szivacs sokat nem ér, akkor magyarán csak dummy, hogy lehet oda tenni valamit. Csak mert láttam létezik puha protektor is [link] azt hittem valami ilyesmi, de nem.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Sys85
veterán
válasz DJGABI #128624 üzenetére
Nekem 60,5-es fejem van (ez ugye XL méret),de a 2XL való nekem,abból se mindegyik jó,mert olyan a fejformám.
A méretezés csak egy kiinduló pont,nem biztos hogy az is lesz jó ami elvileg a méreted.
Keress egy nagy bukóválasztékkal rendelkező boltot és oda ugorj el,ott aztán belebújhatsz mindenbe.
Ha messze is van egy ilyen bolt neked,akkor is megéri rászánni az időt és az pénzt.Szerencsére hétvégén is nyitva van a legtöbb.
Én 120km-t mentem Pardiba (csak oda ennyi),de lett is bukó.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
hramon94
tag
Sziasztok! Eddig csendes megfigyelője voltam a topiknak de most nagy dilemmában vagyok és nem tudok dönteni.
Még januárban vettem egy Bering kabátot melyben van egy termo bélés és külön egy vízálló bélés. Na most akkor én ezt egy vékony pulóverben próbáltam és jónak tűnt méretre az egyel kisebb méret nagyon szorított nem volt jó, használtam is egy darabig a bélésekkel. Most hogy itt a nyár kiszedtem a béléseket így egy vékony hálós kabáttá vált és hát a protektorok eléggé mozognak ha behajlitom a karom akkor fixálodnak valamennyire de amúgy mozognak ami nekem nem igazán szimpatikus.
Amire gondoltam:
1. Eladom valahogy a kabátot és veszek egy másikat egy teljesen más típust ami talán jobb lesz méretben.2. Veszek egy forcefield protektor inget és a kabát alatt hordanám. (Nyáron mennyire lehet jó? Forcefield Sport Jacket típust néztem 50k körül megy)
3. Átszabatom a kabátot. (Nem tudom mennyiért csinálnak ilyet)
4. Veszek egy nyári kabátot és a mostanit csak hidegebb időben használom.
Amit tudni kell hogy egy DL650 motorom van. Használom rövidebb távokon is munkába amikor praktikusabb hogy csak felveszek egy kabátot és mehetek. Viszont szimpatikusabb a protektoring mert stabilabban tartja a helyén a protektorokat viszont nyáron mennyire jó egy ilyen? Bármilyen tanácsot elfogadok tőletek
-
Sys85
veterán
válasz hramon94 #128629 üzenetére
Én a 4. pontra szavaznék.
Nyárra lesz egy igazán szellős hálós kabátod,az átmeneti hűvösebb tavaszi/őszi időszakra meg egy termobéléses kabátod.
A protektoringes megoldás se egy rossz ötlet,bár a szellőzés és a komfort akkor sem lesz olyan mint egy kifejezetten nyári hálós kabátban.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
fattyu
veterán
válasz hramon94 #128629 üzenetére
sajnos ez ilyen. bár nyilván nem vastagok de azért két réteg ide vagy oda, az vagy kicsi lesz egyik állásban vagy nem elég feszes a másikban.
Én is a nyári kabátot javaslom.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
baboss
őstag
Nem néznek semmit.
A hátsó kamera a linken kilóg kb 80cm a motor hátulján , pályán hamar elcsapják. Nekem nem lóg túl a motor elején. Nem az arc a lényeges, az kép tetején van, hanem az hogy a kanyarokba mennyire van bedöntve a motor. illetve a motoros pozíciója a motoron.
LógaGéza
Nem akartam az engedélyed nélkül megírni a topikban. -
nagyúr
Alku nélkül elvitték 300-ert a CBF-et. Cég vitte el, szerintem kb 3 hét és fent lesz hahun.
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #128633 üzenetére
Értem, h nem akartál vele sokat vesződni, de én biztosan kihoztam volna belőle a maximumot. Főleg így, h enni nem kért már. Felrakni 500-ba pl és ha nem történik semmi 1 hónapig, lenetbb vinni 50-nel, stb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #128635 üzenetére
Sokat nem akartam vele veszodni. Raadasul a garazsunkban nem fért el, aposeba raktam jobb hijan, de ott se maradhatott sokaig, mert most mas miatt nem tudott beallni, de az rovidesen megoldodott volna. Kertbe meg a fuvon elegge rohamosan leepul egy gep szerintem, tenyleg nem akartam honapokig tarolgatni. Eddig a szerelonel volt, csak ugye mar ott is utban volt Ja, elképzelhető hogy ha arulgatom par hónapig, akkor 400 korul kijott volna belole. Ezen en mar nem rugozom, elment, ennyi.
-
Biqci
aktív tag
válasz hramon94 #128629 üzenetére
+1 nálam is a nyári kabátra. Nekem három kabátom van, egy picivel nagyobb téli, de alá tudok öltözni, egy kivehető béléssel, de nagyon jó a légcseréje a szellőző nyílások miatt, egészen 25-28 fokig és egy hálós, ami a kánikulában nagyon király
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Micsurin
nagyúr
-
Tamás9x
őstag
Egy normálisan beállított karbantartott 2007 CBF600-nál ami kb ment 30K-t próbakör esetén vannak árulkodó jelek ami után tuti ne evgye meg az ember? Melyik tartományban indul meg a nyomaték, és meddig érdemes megküldeni ?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
DJGABI
addikt
Nézegettem, pár olcsóbb kategóriás NZI-t, meg MT Helmets-et felpróbáltam. NZI-ből az XL volt majdnem kényelmes, csak az meg már lötyögött. MT-ből az L-es kb tökéletes, fülnél mind a kettő erősen nyomott, így elsőre annyira egyik sem volt kényelmes. Hát az Aldis ezekhez képest tök más világ, könnyebb is, annyira talán még az L-es sem "fog", ebből meg majdnem inkább M-es kellene. Anyagminőségben azért fasorban nincs a fentiekhez. Ja a motorosboltban a nő itt lemért, azt mondja M-es a méretem, hát mondom biztos nem. Az MT 43 ezer lett volna, asszony a pénzügyminiszter, nem bólintott rá Meg én is úgy voltam vele, egyelőre jóvanazúgy az Aldis is. Picit bánom hogy ősszel nem vettem magamnak is az NZI akcióban, meg vicc, asszonyét akkor vettem, látatlanban sikerült elsőre eltalálni a méretét.
(#128628) Pfiucska Protektoringen gondolkozok még, kabátaim végülis vannak, ősznél később nem szándékozok motorozni, vastag kabival a 10-15 fokban is teljesen oké volt mikor hazahoztam a vasat, az idomok azért sok szelet megfognak.
Ja amúgy közben a Majával is sikerült haladni, apósjelölt kompressziót mért, kemény 4 bar, az barátok közt is kevéske. Tegnap lehúzta a hengert, azt mondja ott sok mindent nem lát, valószínűleg a hengerfej/szelepek nem tömítenek. Ha úgy nézzük a 4 barhoz képest egész jól ment
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
bacus
őstag
"asszony a pénzügyminiszter"
Ez biztos nincs így jól ;)Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen