- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
29-es körzet: internet, TV, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5382 üzenetére
Miért, itt FTTH-ról van szó, nem koaxról?
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5385 üzenetére
Ja, oké, sorry! Benéztem a topikot, sokat váltogatok az FF fülek közt, azt hittem Telekom topik, és koaxnet! FTTH-nak valóban jobbnak kellene lennie, de mint azt előttem is írták, ha megvan a garantált, akkor sokat nem lehet tenni!
banhammer, sajnos a két dologra egészen más a jogszabályi előírás! A boltodba Te nem írhatsz ki ilyet a kilós kenyérre!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
"A folyamat hosszú lesz, kb 2 hét, senki nem tudja meddig nem is lesz telefonunk."
Hmm... Én anno amikor számhordoztam Invitel -> RubiCom (amit később felvásárolt UPC), akkor egy éjszaka volt az átállás! Előző nap délután már tudtam telefonálni a RubiCom telefonról, és érdekes módon a mobilom ugyanazt a számot jelezte ki, ami az Invitel-es telefon is volt, tehát két telefonnak ugyanaz volt a száma egy időben! Bejövő hívások ekkor még az Invitelre mentek, majd este 18 órakor kikapcsolt az Invitel-es telefon, a Rubi-s meg átállt valami idegen számra! Gondolom észrevették, hogy mindkettő egy számon ment délután!
Szóval reggel még mindig az idegen szám volt, ekkor felhívtam ügyfélszolgot, és két perc alatt lecserélték a számot amire kell! -
Intruder2k5
MODERÁTOR
Az ADSL csak abban az esetben szűnik meg, ha csomagban volt az előfizetés, egyébként ma már sok szolgáltatónál lehet "csupasz" ADSL-re előfizetni, telefon nélkül! Ezzel tehát vigyázzunk!
Egyébként amit mondasz jó, csak tudod, az árérzékenység sokaknál nem mindegy, és nem akarnak 1-2 hétig két szolgáltatónak fizetni!
Nálam is úgy volt (ezt nem írtam le fentebb), hogy ugye amikor megrendeled a számhordozást az új szolgáltatónál, akkor a többit ők intézik a régi telefonszolgáltatóval! Na már most engem is felhívtak egy nap az újak, és közölték, hogy ekkor és ekkor megtörténik a számhordozás! A dátumra már nem emlékszem, de azt tudom, hogy egy elég közeli, talán 3-4 nappal későbbi, este 18 órai időpont volt! Na, eljött a nap, új telefon sehol! Aztán úgy csörögtem rájuk valamikor késő délelőtt, hogy ugye nem felejtettek el, ha már ilyen marha ügyesek voltak, és a megrendelésem után alig egy hétre már ki is kapcsoltatják a régi telefonomat, akkor ma estig be lesz kötve az új...?! Na keresték gyorsan a szerelőknek kiadott munkák közt, de nem volt ott! De végülis miután ragaszkodtam a dolgok menetéhez, így kerestek valakit, aki kijött még aznap! Mondjuk sok dolga nem volt, mert csak a modemet kellett kihoznia, és megírni a papírokat, mert a koax hálózat már készen volt, egyrészt régi előfizetésem ügyén, másrészt házon belül én kialakítottam!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Úgy érzem Te konkrét szerződésről, és/vagy konkrét szolgáltatóról beszélsz, még én általánosságban írtam, amit írtam! Mint fentebb olvashattad a történetet, jómagam is hordoztam számot, és ezen telefon előfizetéssel együtt (Komfort) csomagban volt ADSL szolgáltatásom is, így azt nem kellett külön felmondanom! Viszont ha utóbbi külön előfizetés lett volna, akkor ez nem így lett volna! Tudom, mert ezt mondta anno az ügyfélszolgálat, amikor az egész történt!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Ehhez képest a tegnapi itcafe cikk szerint pont a kábelnet hatékonysága a legmagasabb!
Jómagam UPC kábelt használok, és egyáltalán nem jellemző, hogy sebességprobléma lenne! Sőt, általában kicsit több is szokott lenni, 60/6 helyett többnyire 62-63 / 6.1-6.2-t szoktam mérni! Innentől kezdve meg hidegen hagy, hogy mennyi a garantált sebesség!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
OK, nekem mindegy, de én meg úgy vagyok vele, hogy amíg megkapom az előfizetett névleges sávszélt, addig nagyon nem érdekel a garantált sebesség, ami ugyebár mindenképpen kevesebb! Ezen kívül, mivel UPC-nél nincs optika, a T meg nem ad modemet csak HGW-t, amit meg nem lehet bridge üzemmódba tenni, így köszönöm szépen, abból nem kérek!
Ja, és apró, ámde fontos részlet, hogy nálunk nincs is T, csak UPC!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz benceecneb #5497 üzenetére
Szia!
Én nem tartom túl jó ötletnek, de inkább a nyári ~50 fok miatt aggódnék, mint a téli zord idő miatt!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz bigdady #5591 üzenetére
Ha jól rémlik, neked dsl-360r modemed van! Ha így van, tegyél rá dchard féle firmware-t, abban be tudsz állítani brutális vonali tartalékot, és akkor elvileg stabilabb lesz, bár lassabb is egy kicsit! Ebben dchard is szokott segíteni mindenkinek a topikjában! Lehet 10-el, vagy 10,5-el már stabil lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz bigdady #5614 üzenetére
Van telefon is kötve erre a modemre, vagy csak internet megy rajta?
Ha utóbbi a helyzet, akkor lehet érdemes lenne megpróbálni a fentebb belinkelt DSL-360R-el is, persze amennyiben úgyis megérné neked fizetni a 12M netet, ha az a valóságban mondjuk 9,8-10, vagy éppen 10,5Mbps! Ahol vagy, az ex Monortel terület?
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5635 üzenetére
Ne viccelj már, ha nem jól lenne összekötve, akkor nem ment volna a 8M sem!
Szerintem itt szimplán arról van szó, hogy DSLAM-tól való távolságot tekintve határon van a lakóhelye, ha 12M-re van állítva a sebesség, és ezért dobálja a modem a kapcsolatot! Épp ezért két lehetőség adott, vagy vissza kell venni a sebességből, vagy pedig a vonali tartalékot kellene növelni, amiről múltkor beszéltünk, így a sebesség valahol a 8 és a 12 közt lenne, de ehhez erre alkalmas modem, és szoftver kellene rá!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz enginev3.0 #5655 üzenetére
Mármint kinek írtál? És mit értesz az alatt, hogy hiába a szerződés? Kifizeted a kötbért?
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz enginev3.0 #5657 üzenetére
Jaj, ezt ismerem, ilyennel már sokan próbálkoztak, de sajnos többnyire sikertelenül! Nem engem kell meggyőznöd ezzel kapcsolatban, a szolgáltatót meg nem fogod tudni szerintem! Sajnos ez a tapasztalat! Hiába nincs 100%-os szolgáltatás, ezt sosem fogják elismerni, és nem fognak elengedni kötbér nélkül! Legjobb esetben, ha sikerül valamelyest bizonyítani az igazad, kapsz némi jóváírást, de többre ne számíts szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz enginev3.0 #5659 üzenetére
OK, rendben, én csak örülnék neki ha sikerülne, ha már ezzel nem vagy elégedett, csak azt próbáltam jelezni, hogy a hűség alól azért nehéz lesz kibújni! Lehet most egyezkednek, meg ajánlanak ezt-azt, de ha arra kerül a sor, hogy szerződésbontás, akkor majd másképp fognak beszélni!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz bigdady #5685 üzenetére
Amit szívsz már Te ezzel hetek óta, én tuti vennék egy fekete DSL360R-t, mert azzal legalább dchard segítségével komolyabb rálátást nyernél a vonalra, Ő meg tudná mondani Neked, hogy merre van a hiba, és mi az, sőt esetlegesen még javítani is lehetne rajta valamelyest! Én tudom, hogy nem a Te dolgod, hanem a UPC-é lenne, de Te szívsz vele hosszú ideje, a UPC-t annyira nem érdekli! Az ára nem veszélyes, az apro-n már 2-3 ezer Ft-ért lehet venni! Persze, te tudod...
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz enginev3.0 #5693 üzenetére
72 órán belül!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Én nem azt mondtam, hogy addig tart, hanem a szolgáltatónak 72 óra áll rendelkezésére, hogy aktiválja a megrendelt szolgáltatást! Ettől függetlenül lehet, hogy ez megtörténik 36, vagy akár 12 órán belül is! Amikor én rendeltem legutóbb 60-as netet az 50-es helyett, akkor cirka két nap volt, még aktiválták! Igaz akkoriban sokan váltottak az új csomagokra!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz bigdady #5714 üzenetére
Én amikor Invitel-es voltam, akkor a kapcsolódástól számolta a 24 órát a DSLAM, tehát a routerben be volt állítva a reconnect minden nap pontban éjfélre, így egyéb szakadás nem is volt, azt meg tudtam, hogy 0:00-kor van IP váltás, és 1-2mp kimaradás! Ráadásul mivel mindez pontban éjfélkor volt, így a routerbe belépve a status oldalon azonnal látni lehetett, ha bármi szakadás volt, mert normális esetben az aznapi rendes idő, és a conection uptime 1-2mp eltéréssel azonosan ment! Tehát, mondjuk délután 14:22:31-kor a connection uptime is valahol 14:22:30 körül járt, ha meg nem, akkor tudtam, hogy valamiért szakadt!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5731 üzenetére
Ahogy a T-s topikban is láthattad rá a választ, az, hogy van ennél szarabb szolgáltató, és/vagy drágább csomag is, még nem jelenti azt, hogy a UPC 29-es körzetben lakók most már hirtelen elégedettek lehetnek!
Tehát, ha valaki jelenleg fizet 8000Ft-ot a 8Mbps-ért, még nem lesz boldogabb attól, hogy az ország másik végén megjelenik egy új tanyasi isp, aki 12000Ft-ért adja a 8Mbps-t!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5737 üzenetére
Haha... Had ne mondjam, mit csináljanak az 5 shell pontjukkal, mert kitiltanak pár órára!
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz kabelmania27 #5742 üzenetére
Ami hozzánk közel volt Shell kút, már be is zárt, mert olyan drága volt, hogy a kutya nem ment oda! Ha mekiben akarok kajálni, akkor majd odamegyek és megveszem, azt amit akarok, és nem azt, amit a pontokért adnak, amint ha tankolni akarok, akkor majd választok kutat, és ott megteszem azt, nyilván egy olcsóbb helyen! A UPC meg ha annyira jótékonykodni akar, akkor csökkentse a díjat, ahelyett, hogy mindenféle pontokat osztogat! Tudod, számomra ezek a pontok, meg kuponok sz@rt sem érnek!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Ez sajnos máshol is így van, ez az igazság amit leírtak, összevetni csak azonos technológiákat érdemes! Ha megnézed a Telekom ADSL, kábel, és optikai net árakat, vagy akár az Invitel-nél ugyanezt, ott sem fogsz mást tapasztalni! Minél újabb technológiáról van szó, annak az üzemben tartása annál olcsóbb, így az adott sebességre vetített előfizetési díj is annál olcsóbb lehet, illetőleg értelemszerűen minél újabb a technológia, annál jobb sebességek érhetőek el azon!
Bár nem vagyok ennek a témának szakértője, de úgy gondolom, hogy a 29-es körzet ADSL rendszerét a legolcsóbban talán VDSL-é alakítva lehetne gyorsabbá tenni, de szerintem a UPC ebben nem is gondolkodik, ha Ők ehhez hozzányúlnak majd valamikor, akkor az csakis kábelnet lesz!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Gubek-Einste #5768 üzenetére
Ez így van, bár a harmad, és negyed árak kicsit erősek szerintem! Én anno amikor Invitel-t hagytam ott, akkor itt a fórumon kerestek meg privátban, és mindössze 1000Ft-al adták volna olcsóbban az akkori csomagomat, mint a publikus ár! Ez akkoriban 7000Ft körül lett volna, 8M/512K DSL + telefon, a meghirdetett ár 8000Ft körül volt! A másik verzió az volt, hogy kapom 8000-ért továbbra is, de 10M-es netet! Azért ha a 8000 helyett 2-3000Ft-ot ajánlanak telefonnal, akkor igencsak elgondolkodtam volna, hogy jó lesz nekem a DSL is...
Az persze még hozzá tartozik, hogy akkoriban nem volt nálunk UPC, hanem közel azonos áron (8000HUF) váltottam 8/2-es RubiCom kábelnetre, telefonra, és analóg TV-re, amiben a net rá egy-két hónapra lett 16/2, erről már tudtam váltáskor, és ezt vette meg később a UPC...
[ Szerkesztve ]
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz BPéter1984 #5821 üzenetére
A DIGI sok helyen félbe hagyta a fejlesztést, gondolom pénzhiány miatt!
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Szia!
Először is, ez egy fórum, nem pedig levelezőlista, így az esetleges választ is valószínűleg ide fogod kapni! Pontosabban szerintem csak kapnád, mert ahhoz, hogy valaki tudjon segíteni, legalább egy településnevet illet volna megadni, mert a 29-es körzeten belül is sok lehetőség van, néhol DIGI, néhol Telekom, de van ahol csak a UPC! Ráadásul még településnév ismeretében sem lehet 100%-os választ adni, ugyanis szerintem nem létezik olyan helyiség, amit egy bármely szolgáltató 100%-osan bekábelezett volna... Sok olyan eset van, amikor az utca egyik felén elérhető egy szolgáltatás, még a másikon már nem!
A fentiek alapján jelen kérdésedre a válasz, hogy van Telekom, és DIGI net is elérhető áron, jó sebességgel a 29-es körzetben!
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el az összefoglalót!