Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • suste

    veterán

    válasz sityupityu #78892 üzenetére

    "Ez azért nem állja meg teljesen a helyét"
    Azt elfelejtettem odaírni, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve ;).
    Még régebben amikor először olvasgattam tuning ügyben, sok helyen ajánlgatták a nagyobb hengert, és sajnos nem írtak mellé, hogy ettől még nem lesz gyorsabb (számottevően) a robogó. Vagyis a hajtást is tuningolni kell még....
    És akkor még nem beszéltünk a karburátor cseréről vagy fúvóka tuningról. Szóval a 70-es henger egy elég komoly pénzköltésbe visz, ha hosszú távra és eredményességre törekszel.
    Egy ilyen variator tuninggal meg kapsz egy jóval használhatóbb robogót, amivel akár Budapesten is sokkal biztonságosabban tudod tartani a tempót. Persze itt is lehetne még tökéletesíteni a dolgokat (kis és nagyrugok, görgők cseréjével), de szerintem ezek sem hoznak már annyit pluszban, hogy megérje belevágni (kivéve ha valaki hobbiból is szeret ezzel foglalkozni).

    Én anno azért szívtam sokkal nagyobbat a Benellivel, mert egyrészt nem voltam tisztában a GY6 qmi152/qmi153 különböségekkel, és ezért problémás volt a nyögve elindulás....
    Másrészt a gyári variátor olyan szinten el van b*szva, hogy teljesen összezárva is beleesik a szíj. Így le kellett venni a dobból és a fix tárcsából is (erre utaltam az előző hszben), és a utána még a keletkező életét is el kellett dolgozni. Jó sok idő telt el, mire teljesen összeállt a kép, de most már értem az összes összefüggést, és gyorsan el is tudom végezni a szükséges módosításokat. :C

    A perem falvastagság kérdés egyáltalán nem jelent gondot! Nem az tartja bent a görgőket, hanem a nyomólap. És csak a gorgőpályák végén van kivéve a falból. Inkább az görgőpálya melletti oldalfal ami aggasztott itt az Tauris-nál, mert kicsi a görgő és hamar véget ér az oldalfal, így ha túlmegy a görgő, akkor kifordulhatna a helyéről. De hát a dob is kisebb, így nem kell/tud olyan sokat mennie a görgőnek....

Új hozzászólás Aktív témák