-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #81980 üzenetére
Szia!
Én rászánnám az időt (egy nap szabi vagy valami), és elmennék Budapestre körbenézni pár boltot. Tuti, hogy találnál. Én egyszer vettem sisakot neten keresztül, természetesen nem lett jó. Hiába hordtam mindig ugyanazt a méretet, fejkerület stb lemérés minden megvolt és mégsem lett jó. Inkább bekockáztatnék 4-5 pár cipőt a neten mint még egyszer bukót.
Szinte mindent megveszek neten, de ilyesmit nem, meg ruhát sem. Drágább cipőket is csak úgy szoktam rendelni olcsó webes helyekről, hogy ugyanazt a modellt már egyszer felpróbáltam valahol egy üzletben. Így nincs kockázat.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Basszus, végigrágtam én is magam most ezen a tananyagon amit levezettetek.
Mindenesetre ökör egy rendszer ez a 2T befecskendezés, legyen bármelyik fajtája is...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz mumtaz #82012 üzenetére
"Pedig lehetett volna upgrade-elni egy kicsit. Esetleg egyszerűsíteni."
Igen igen, teljesen igazad van, valójában ez a bajom vele. Baromira túl van bonyolítva, és rengeteg meghibásodási lehetősége van.
Egyébként ha jól emlékszem a Honda meg is csinálta ezt, mármint hogy a 2T befecskendezős rendszerek közül az övék a legegyszerűbb, és nagyon nincs is vele probléma.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz HermannG #82046 üzenetére
Nem lehetetlen, de elég nehéz ha valóban az a blokk van benne. Nem tudnál küldeni 1-2 képet a blokkról? A variátor oldalról is kéne. Csak azért, hogy valóban biztosan lehessen tudni, hogy melyik fajta blokk van benne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Sza_Sa #82050 üzenetére
"És még nem is dolgoztam a súberű helyzetén, igaz, robogónál vagy teligáz van, vagy alapjáraton pötyög a blokk, egyiknél sem számít a tű pozíciója."
Hát ez nem egészen így van, de mindenesetre örülök, hogy a fúvókát nagyjából sikerült belőni. Később majd ráérsz finomítani.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz cappa72 #82082 üzenetére
"Akkor egy helyben járatás itt "megengedett" indulás előtt? (Atóknál ugye kifejetetten ellenjavallt; igaz, azok 4 üteműek, tehát teljesen más)."
Ez így van, de a kocsiknál is télen a nagy hidegekben van az amikor nagyon nem tesz jót. Amikor szét van fagyva az egész motor, és egy "óráig" hagyjuk ketyegni kis fordulaton a túldúsított keverékkel, amíg el nem kezd valami meleget fújni. Na ezt tényleg nem szabad. De amikor már jó idők vannak, akkor már közel nem olyan káros ez a folyamat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Olaj és szimmeringek cseréje. Pénzben annyira nem vészes, a munka több vele. Viszont lényeges minden szempontból hogy teljesen rendben legyen. Ha nem csináltál még ilyet akkor nem érdemes nekiállnod, fel kell keresned egy szervizt.
szerk: Milyen a telószár amúgy? száraz vagy olajos?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Nem tudom. Nehéz innen. Kérdés lehet még az is, hogy esetleg csak neked szokatlan ez a teló, vagy valóban nem olyan mint amilyennek lennie kéne. Lehet hogy volt már szétszedve és nem olyan olajat raktak bele mint kellene, vagy szándékosan csinálták keményebbre.
szerk: Aztán még az is benne van, hogy csak neked tűnik pattogósnak, valójában a tied jó és a sógorodé van már kicsit ki...Ez is lehet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz HermannG #82116 üzenetére
Az történt, hogy belepiszkáltak a kipufogó szerkezeti felépítésébe így megváltoztak benne a gázlengések. A 2T nagyon érzékeny ezekre a változásokra ha mindez egy CVT váltóval van párosítva. A megváltozott körülmények miatt át kéne hangolni a robogó hajtását mivel a korábbi beállítással már nem tud úgy dolgozni. Ez miatt nem megy most jól. És ezért vannak ezek a "lyukak" is a kigyorsítás alatt. Legalább is jó nagy része van benne.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz HermannG #82117 üzenetére
Na, egy kérdés. Neked ezen a robogón most milyen henger van? Ha a gyári, akkor valóbna elég gáz rá bármilyen csövet rá heckelni. Vannak bizonyos típusok amik minimális átalakítás után felmennek rá, de erre már az ismerősöm sem emlékezett hogy melyek voltak.
Viszont! Ha már egy 70-es henger van rajta, akkor ugyanúgy felmegy rá bármelyik cső mint a nem belpiacos verziókra. Mert a gyári 50-es henger volt az egész nehézség kiindulópontja.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Száraz variátoroknál teljesen felesleges, kb két kör után semmit sem éreznél belőle. Még a Stage6 görgőknél is utána kell kenni néha abból a zsírból amit gyárilag hozzá adnak.
Inkább az olyan kemény és rendkívül sima felületű görgő használata javasolt mint a dr pulley, mármint a hagyományos változata. Ez a görgő baromi kemény anyagból van, nagyon sima a felülete és még nagy igénybevétel esetén sem lapolódik (kockásodik) olyan mértékben mint a többi.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz HermannG #82145 üzenetére
Lehetséges, hogy valamennyit a karbin is állítani kell, de nem ez a fő probléma. Amit mondtam, a hajtás. Ha nem írtál volna semmit akkor is ezt írtam volna, de a hiba beszámolód csak alátámasztotta amit mondok. A szerelőd annyira nem lehet képben ezek szerint, ha az a véleménye, hogy ezt egy karbibeállítással orvosolni lehet.
#82158 Szajo Az sr-nél annyira nem jellemző, de mivel karburátoros motorról van szó nem is szokatlan dolog, hogy amikor bejön a jó idő, akkor utána kell állítani az alapjáratnak. Teljesen normális egyébként, a hidegebb levegőben több oxigén molekula van, így a hidegebb időszakban beállított alapjárat lehet hogy kevés a nagyobb melegben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
A külső oldalát lemérve plusz mínusz fél centi? Ilyen eltérések sajnos amúgy is simán benne vannak a különböző gyártók szíjai között ugyanahhoz a motorhoz gyártva. Ha lehet, akkor a gyárilag előírt hossz inkább maradjon meg amennyire csak lehetséges, mert pl a rövidebb szíj a végsebesség rovására megy.
#82173 zoló84 Kis túlzással mindegy milyen márkát veszel, az egész azon múlik, hogy mennyire tömöd meg (milyen szorosan tekered be és mennyivel) a hangtompítót.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82408 üzenetére
Ha még van terved a bws-el, akkor szotyiért lehet hozzá venni légszűrőházat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82450 üzenetére
Nem lenne jobb még is egy komplett ház? Csak mert emlékeim szerint írtad azt is, hogy a levegőszűrő fedele sem záródik már tökéletesen az ott lévő gumitömítés miatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82457 üzenetére
Ja értem, nem néztem a linket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Laacika79 #82520 üzenetére
Jól logikázol, a variátor ugye a kontraszt ellen dolgozik, és ez persze oda-vissza értendő. Elég komoly már a 45 kilós rugó, de simán lehet, hogy 2-3 kilóval erősebb kellene még és azzal már tökéletes lenne. Próbálj meg fölhajtani valahonnan még egy kicsit erősebbet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz tamas_0123 #82611 üzenetére
A videó hangja alapján én sem tudok beazonosítani rendellenes hangot.
Amiket felsoroltak azokon kívül bár daráló hangot nem, de rezonanciát a kontrasztrugó is tud okozni bizonyos fordulaton. A te esetedben jó eséllyel nem erről van szó, csak gondoltam megemlítem.
Nem elírás az a 3-4mm-es szíjkopás? Mert az baromira sok lenne még egy maxi méretű robogó szíjnál is...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz vendingo #82633 üzenetére
Igen, a biztosítás árában nagyon sok szerepet játszik a lóerő
#82637 nyogo83 Egyik motoromat pont múlt héten vizsgáztattam E jeles nem gyári indexekkel. Csont nélkül, az E jeles dolgokba a kipufogón kívül nem igazán szoktak belekötni. A kipufogónál sok helyen kötik az ebet a karóhoz, műbizonylat stb...Valahol meg bevállalják, hogy akár E jel nélkül is átengedik a motort sportdobbal a műszakin.
Amúgy most valami razzia van szerintem, mert mifelénk rengeteg vizsgaállomást ellenőriztek, volt amelyik bukott is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz tamas_0123 #82642 üzenetére
Belefér még az elfogadott kategóriába, ha a szívató után közvetlen még nem az igazi az alapjárat.
#82650 tothferenc Ahogy már előttem leírták teljesen normális a melegedés. Ha 10 fokkal hűvösebb lenne még akkor is normális lenne nem hogy ebben az abnormális időben. Sajnos ez a cvt váltó rákfenéje egyébként, a túlmelegedés.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82654 üzenetére
Nézd a jót benne, a lényeg hogy neked nem történt komoly bajod. A többit lehet pótolni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz DJGABI #82655 üzenetére
30 évesen azért még ne nézd magadat öregnek könyörgök Fiatal ember vagy még, ilyenkor még nem jelenthet semmilyen problémát bármilyen felépülés. Én 35 (idén leszek 43) környékén még a cross pályán reccsentettem meg egy szezon alatt kétszer is a hátam és a bordáimat. Még ötvenesek is járnak pályázni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Hála istennek a mai napig nincsenek fájdalmaim reggelente normál esetben (kop, kop, kop). Akkor neked az ülőmunka tesz be. Én sofőr vagyok, de mellette világ életemben rengeteget mozogtam mellette, sosem voltam egy othton ülős típus.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82665 üzenetére
Plusz még egy jó csontkovács is csodákra képes sok esetben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #83953 üzenetére
Nem vesztesz vele semmit, vagy beválik vagy nem. Ha nem jó, akkor jó eséllyel még mindig lehet javíttatni, de az nem olcsó. Lehet, hogy olcsóbban tudsz venni használtan egy másik jó hűtőt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #83958 üzenetére
Igen, a kormány. Én nem szerettem ezt a fajtát. Nálunk sráckorunkban ami még kötelező volt, hogy egyből enduró könyököt szereltünk rá, hogy felfelé álljon a cső mint a gyári simson endurónál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Mint írtam egyáltalán nem biztos, hogy az a ludas, de benne van a pakliban. Igen, el tud öregedni, de ez nem a rezonanciában mutatkozik meg, hanem csökken a nyomóereje és ez kihatással van az egész egység működésére. Egy 2005-ös robogóban egyébként már szinte biztos, hogy nem úgy teljesít mint ahogy papíron kéne. De lehet, hogy olyan kis mértékű még az eltérés, hogy nem veszed észre.
A kontrasztrugó rezonancia nem is a gyengébb gyári, hanem inkább az utólagosan berakott, kicsit erősebb rugókra jellemző. Ugye összerakva valamilyen szinten mindig összenyomva van a rugó, még alapállásban is amikor összezár a két hátsó tárcsa. Ettől függetlenül hangyányit tud változni valamilyen szinten a helyzete a saját tengelye körül is (mm), és használat közben benne van, hogy picit elakad valahol stb, és valamelyik vége nem teljesen fekszik fel. Na, pl az ilyesmi tud előidézni rezonanciát ha a kontrasztrugóról van szó. És ez bármikor változhat, lehet hogy mész egy kört jól meghajtod, és utána meg megszűnik a jelenség. Ennek a kiküszöbölésére szoktak a gyártók a rugókhoz különféle műanyag rezgéselnyelő betéteket adni, amiket a két végére rakva sok esetben ha nem is szüntetik meg teljesen, de mérséklik ezt a dolgot.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #83976 üzenetére
Hát ha sufnituningról van szó, akkor oda szoktak rakni egy pöttyöt hegesztővel, de ezt nem én írtam. Én még nem vetemedtem ilyesmire.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #83979 üzenetére
Na, akkor még ez sem működik. Én sem gondoltam komolyan.
Lehetne itt mókolni jobbra-balra is a tengellyel és a karral (biztos, hogy meg lehetne valahogy hekkel ideiglenesen, hogy működjön, ez tuti), de a normális és biztonságos megoltás csak az lesz, hogy szétszedni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #83981 üzenetére
Igen, ilyesmi megoldásokra gondoltam én is. De szerintem kerüld az ilyeneket, mert nem üzembiztos, és még baj is lehet belőle.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #83987 üzenetére
Azt írja, hogy a nagyon vékony járatokra érti, amiben szerintem is van valami. Nem azt mondom hogy nem működik, de ismerjük el, hogy ez valamilyen szinten mégis csak egy "helyettesítő megoldás" a probléma valós javítása/megoldása helyett.
Minden bizonnyal veled együtt sokan vannak úgy, akiknek segített és évek múltán is jól működik ez a dolog, de szerintem még is csak megnyugtatóbb valahol ha utána néz az ember, hogy hol és miért megy el a víz, és közvetlen azon a helyen orvosolja a dolgot.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #84007 üzenetére
Emlékeim szerint a 34-esek nem tárcsásak. A 28-asak voltak tárcsásak, és a 35 ZX-ek. A 34 és a 35 között a tárcsán kívül ami még volt különbség, hogy gyárilag pótféklámpás szárny volt a 35-ön csomagtartó helyett, plusz a gyári dob nem fekete hanem részben krómozott volt rajta. Ja, és a 34-el ellentéteben semmi fojtás nem volt bennük. Az af27 és a 28 között szintén nagyjából ezek voltak a különbségek, csak ugye az régebbi modell. A tévedés jogát fenntartom
Ja, és a legfontosabb ugye, hogy az af17/18, af27/28 állóhengeresek, míg az af34/35 már fekvő. A hajtásuk is másabb már, hosszabb szíj stb.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #84010 üzenetére
Igen, rengeteg fajta volt. Sok hirdetésben az eladó meg nincs is igazán tisztában azzal, hogy valójában mit árul.
Nálam volt olyan konténeres af34-es, ami japán belpiacos volt. Nagyon tip-top volt kívül-belül, de iszonyatosan vissza volt fogva gyárilag. Dög nehéz katalizátoros cső, elektronikusan is vissza volt fogva, pluszban még a kuplungja is olyan volt, amit nem nagyon láttam előtte.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Azért egy bizonyos idő távlatában változik a típus kinézetre. Még hogy csak minimálisan is, de van eltérés. Azokat könnyű átvágni, akik nincsenek otthon a témában. Plusz sokszor még az eladó sem tudja pontosan, hogy mit is árul. Milyen robogóról van szó egyébként amibe az ismerősöd belebotlott?
Egyébként köszi hogy leírtad.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- MAXXMEE 150W 22.2V 2000 mAh akkus álló porszívó ÚJ!!!!!2ÈV Garancia!!!
- Arozzi Vernazza Soft Fabric Gamer Szék - Világos Szürke
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő